Garage heeft m'n peugeot verknoeid.

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Aanschouw wat de garage verstaat onder "installatie parkeerhulp achteraan".

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zoals je hieronder ziet ... slordig afgewerkt, en er zit er eentje zelfs helemaal scheef in!

Zonder te overdrijven kan ik het gewoon zelf véél beter, dit is precies uitgevoerd door een bende apen die dan nog dronken waren!

En toen ik deze foto's aan het nemen was zag ik ook het volgende:

Afbeelding

De achterbumper is niet eens helemaal goed geinstalleerd.

zucht. Ik ga maar eens naar de klantendienst van Peugeot bellen.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
toettoet
Plus Member
Plus Member

das idd vrij erg :/
kzou op z'n minst m'n geld terug willen
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Is wel spijtig als je je auto zo terug krijgt, zoals je zegt kan je het beter zelf doen.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Uiteraard eerst eens met de garage overleggen maar als dat niet lukt dan toch eens kijken of de verzekering of makelaar iets kan doen.
Uiteindelijk zijn garages verzekerd voor dit soort problemen.

En laat je a.u.b. niet altijd afschrikken om een juridische procedure te starten (wel eerst overleggen met een advocaat) maar de wet is onlangs gewijzigd en nu is het mogelijk om niet alleen de herstelkosten te verhalen maar ook alle andere kosten die je moet maken (dus ook die van je advocaat en de procedurekosten) om je gelijk te halen.

In ieder geval is dit gedaan door een stelletje amateurs :cry:
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Astralon schreef:En laat je a.u.b. niet altijd afschrikken om een juridische procedure te starten (wel eerst overleggen met een advocaat) maar de wet is onlangs gewijzigd en nu is het mogelijk om niet alleen de herstelkosten te verhalen maar ook alle andere kosten die je moet maken (dus ook die van je advocaat en de procedurekosten) om je gelijk te halen.
Is dit al realiteit ? Ik dacht dat het nog maar een voorstel/ontwerp was ... kan me vergissen.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Dat moet pijn doen :(.
DarthDavy
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

Dit kan uiteraard niet, maar ik snap ook niet waarom je parkeersensors wilt op zo'n kleine auto.

Op mijnen Golf V zitten er ook (bedrijfswagen, niet zelf gekozen) en ik word rotgek van die piepende dingen bij het achteruit rijden. Ik zie zelf wel als ik ergens ga tegenrijden of niet.

Ze zouden beter wat minder rijbewijzen uitdelen dan iedere debiel die niet met een auto kan rijden op de openbare weg te laten.

PS: niet persoonlijk bedoeld, maar had deze middag weer een hele slechte dag op de weg. :P
Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS
selder
Moderator
Moderator

Ik wil die parkeersensoren zelf ook helemaal niet, maar de verantwoordelijke van het wagenpark van mijn bedrijf had speciaal moeite gedaan om die erop te krijgen op een stock wagen die ze niet standaard had ... dan kan ik niet zo onbeleefd zijn van te zeggen "k moet het niet hebben!".

Trouwens, m'n vriendin rijdt ook met deze wagen in het weekend, en die heeft er vanvoor al ergens tegengezeten ...

Als ze nu goed geinstalleerd zijn, dan vallen ze niet eens op en stoort het me zo hard niet, maar wat ik nu op m'n auto heb zitten ... om bij te wenen!
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
flamenca
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Totaal terzijde: worden die normaal niet in dezelfde kleur als de bumper gestoken? Bij mijnen Grande was dat toch... ?

flamenca
selder
Moderator
Moderator

flamenca schreef:Totaal terzijde: worden die normaal niet in dezelfde kleur als de bumper gestoken? Bij mijnen Grande was dat toch... ?

flamenca
Da's inderdaad 1 van de problemen :)
Goztow
userbase crew
userbase crew

Tja, vrouwen aan het stuur...
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Goztow schreef:Tja, vrouwen aan het stuur...
??
flamenca
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Iets op tegen???

Als je in Gent woont zoals ik, zijn parkeersensoren meer dan welkom.

flamenca
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

DarthDavy schreef:Op mijnen Golf V zitten er ook (bedrijfswagen, niet zelf gekozen) en ik word rotgek van die piepende dingen bij het achteruit rijden. Ik zie zelf wel als ik ergens ga tegenrijden of niet.

Ze zouden beter wat minder rijbewijzen uitdelen dan iedere debiel die niet met een auto kan rijden op de openbare weg te laten.
Ik heb er toch al geluk mee gehad. Een klein betonnen paaltje dat ik absoluut niet kon zien bij het achteruitrijden (mede dankzij regenweer). Ook om te parkeren kan dit best wel handig zijn. ik zou het niet meer kunnen missen!
DarthDavy schreef:PS: niet persoonlijk bedoeld, maar had deze middag weer een hele slechte dag op de weg. :P
No offence taken omdat ik in een goede bui ben. Verwarming defect bij de klant en in plaats van in de file te staan richting Brussel, lekker van thuis uit kunnen werken... :-D
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Voor mij ook nooit meer een wagen uit stock.
Op een Ford Galaxy hadden ze ook die parkeersensoren achteraf geïnstalleerd.
Vooraan hebben ze nooit gewerkt.
Achteraan werken ze vanaf 10 cm ... dus bij de eerste piep is't al bijna te laat.
Was een originele set van Ford, maar wel niet iddentiek aan de set die standaard gebruikt wordt, want dat kan niet gezien de kabelbomen specifiek samengesteld worden in functie van de opties van de wagen.
Natuurlijk hoor je dat allemaal pas achteraf.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
selder
Moderator
Moderator

Zo. Leaseplan heeft gereageerd en hebben een klachtdossier geopend. Ze gaan nu met die foto's contact opnemen met die garage, en om uitleg te vragen.

Ik hoop alleen dat ik geen voet meer in die stomme garage moet zetten, en dat ik de schade in een andere garage kan laten repareren...
Snakehit
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Hoeveel kost dat ongeveer om zo'n parkeersensors er achteraf bij te plaatsen? Gemiddeld hé, ik weet wel dat het merkafhankelijk is...
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Snakehit schreef:Hoeveel kost dat ongeveer om zo'n parkeersensors er achteraf bij te plaatsen? Gemiddeld hé, ik weet wel dat het merkafhankelijk is...
Op onze Opel Zafira heeft dat +/- 470€ gekost.

Ook veel last mee gehad. Verschillende keren mee terug gegaan. Uiteindelijk heeft de garage van pure armoei ons terugbetaald en de sensoren laten steken (maar wel afgekoppeld).
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster

Snakehit schreef:Hoeveel kost dat ongeveer om zo'n parkeersensors er achteraf bij te plaatsen? Gemiddeld hé, ik weet wel dat het merkafhankelijk is...
Het goedkpste dat ik ooit geplaatst heb in de tijd was 2000 Bfr voor de kit
een simpele aluminium strip in de bumper, draad doorknippen van achterlicht en module en luidspreker in de koffer wegwerken. zeer makkelijk om zelf te doen.
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Misschien nog een oplossing, als er eens een bumperklever achter je hangt dan eens alles dichtgooien (op de rem staan) en dan kan die de schade betalen. ;)
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

spotgoedkope sensoren (zelf) gestoken, gevraagd of ze overspuitbaar waren (de meeste goedkope sensoren werken namelijk niet meer behoorlijk/niet éénmaal ze zijn overspoten met metalic-verf). Spuitwerk laten doen door een collega die me nog een pleziertje of 2 schuldig was.

Hebben perfect gewerkt, veel plezier van gehad. Kwamen iets van een 60€, inclusief draadloze afstandsmetings-module (uitschakelbare "beep" + visuele meting met range van 1.5 meter tot 30 cm). Werkte heel leuk, beter als de meeste fabrieksoplossingen.

TOT ER EEN ONNOZEL KUIKEN BIJ HET ACHTERRIJDEN OP EEN PARKING OP MIJN BUMPER KNALT VAN MIJN STILSTAANDE WAGEN. Ik was net op weg naar mijn wagen, ik stond er een meter of 3 vanaf toen het gebeurde. Bumper stuk, sensoren naar de grootje. Om te grienen, feitelijk. Fabrikant kan deze versies niet meer leveren : ze waren waarschijnlijk veel te goed voor de prijs. :evil:
metal
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

flamenca schreef:Totaal terzijde: worden die normaal niet in dezelfde kleur als de bumper gestoken? Bij mijnen Grande was dat toch... ?

flamenca
Normaal zijn die altijd zwart. Zouden naart schijnt alleen in de zelfde kleur zijn als deze int fabriek derin gestoken zijn.
Ik wist wel niet dat zo'n sensoren overspoten konden worden.
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

waarom koop je niet zoiets verwerkt in het harde plaatje van je nummerplaat?
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

In auto 5 ofzo verkopen ze dat wel.
Goztow
userbase crew
userbase crew

flamenca schreef:Iets op tegen???

Als je in Gent woont zoals ik, zijn parkeersensoren meer dan welkom.

flamenca
Ik wachtte hierop LOL. Niks op tegen, hoor ;). Zeker als ze parkeersensoren hebben! :D
selder
Moderator
Moderator

is totaal m'n eigen keuze niet geweest zenne ... ik had ne auto besteld met die optie in, maar heb ne stock wagen gekregen - waar die sensors nog niet inzaten.

Als ze dat nu wat beter afgewerkt hadden, juist geplaatst en overspoten met koetswerkkleur dan had ik helemaal niet gezaagd. Maar zo blijven rondrijden als ik van de garage hoor "het kan niet anders" dan stap ik naar de rechtbank!
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik heb met mijn eerste wagens nooit last gehad om mij in achteruit tussen 2 geparkeerde auto's te wringen.

Maar sinds alle moderne wagens de wigvorm hebben aangenomen ben ik maar al te blij met mijn sensoren.
Je ziet de hoek van je bumper niet meer in je spiegels en door je achterruit zit je bijna op het dak van de wagen achter U te kijken.

Natuurlijk als ze op die manier geplaatst moesten geweest zijn hadden ze er bij mij wel direct een nieuwe bumper kunnen opzetten.
Betaal dus nooit cash in een garage :wink:
:wave: So long, and thanks for all the fish :wave:
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster

Het kan valse perspectief zijn op de foto, maar meet de speling eens tussen de onderste rand van je kofferdeksel en het koetswerk.

Zit precies scheef, links meer speling dan rechts.
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster

met een gewone zwarte standaard bumper hebt ge daar allemaal gene last van. ge voelt dan door het schokje of ge nog 0 cm van de andere auto zit. kunt ge veel nauwkeuriger werken.
Please help, looking for a way to get rich and fast
Goztow
userbase crew
userbase crew

Opvolging?
selder
Moderator
Moderator

Nog niks. Nog geen feedback van Leaseplan, behalve dat ze een klachtendossier geopend hebben bij de garage.

Ik ga nu ook niet elke dag bellen of mailen hoe het er mee zit hé :)
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 3 keer

Of betere oplossing, een auto nemen met een lekker zwarte rubber ( niet over spoten ) bumper, en je kan hem gebruiken waarvoor hem dient. Eens te kunnen bumpen tegen de slecht parkeerders die op 20cm of minder van je auto staan ;)

Die geschilderde ( plastieken! ) bumpers mogen er mooi uitzien in de showroom, maar na een tijdje als er een paar man is tegen zit ( of je ergens tegen rijd ), dan zijn ze ook niet meer aan te zien. En dat heb je niet met die goede oude zwarte bumpers.

Ik heb persoonlijk geen genade voor mensen die zich voor of achter mij zetten met te weinig plaats tussen. Er is een reglementaire ( en hoffelijke ) hoeveelheid plaats dat je dient te houden tussen auto's, doe je het niet, awel, pech als ik effe een beetje verf van je bumper afhaal. ;) Klinkt crue, maar hoeveel man ik al niet gezien heb dat te weinig plaats nalaten, waardoor je geboxed zit tussen 2 auto's...

Of hoe sommige mensen met een halve auto lengte er toch nog in slagen je auto bumper te klippen ... ongelofelijk.
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster

BungaMan schreef:met een gewone zwarte standaard bumper hebt ge daar allemaal gene last van. ge voelt dan door het schokje of ge nog 0 cm van de andere auto zit. kunt ge veel nauwkeuriger werken.
Juist, maar tegenwoordig zijn het geen bumpers meer, het is gewoon een stuk van het koetswerk dat een beetje uitstulpt.
Zie maar naar de foto van die Peugeot, als daar iets aankomt moet je kompleet het achterste deel van het koetswerk vervangen.

Een van mijn vorige auto's was zo een "Patton tank type" Volvo, daarmee was een duwtje geven echt geen probleem, nu hou ik het toch maar liever bij mijn sensoren. :wink:
Goztow
userbase crew
userbase crew

Ik mis mijn Peugeot 106 van 1996 die zelfs geen servo stuur had... NOT. Dan maar liever een nieuwe wagen met gekleurde bumper :P.
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Was destijds 'n Auto welke zijn tijd vooruit was, qua comfort en wegligging. (bouwjaar 1974)
De Citroen Pallas

:drool: Nadeel, Koetswerk nog al snel roestplekken...
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Blue-Sky schreef:Was destijds 'n Auto welke zijn tijd vooruit was, qua comfort en wegligging. (bouwjaar 1974)
De Citroen Pallas

:drool: Nadeel, Koetswerk nog al snel roestplekken...
Prachtige wagen trouwens :)
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Arqentus schreef:Ik heb persoonlijk geen genade voor mensen die zich voor of achter mij zetten met te weinig plaats tussen. Er is een reglementaire ( en hoffelijke ) hoeveelheid plaats dat je dient te houden tussen auto's, doe je het niet, awel, pech als ik effe een beetje verf van je bumper afhaal. ;)
En dan doorrijden ook zeker? Vluchtmisdrijf, waar nogal stevige boetes op staan tegenwoordig... Pas maar op met wat je doet (en dan spreek ik niet op den dzjoef op uw muil mocht ge het met mijne wagen proberen :-) )
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Hela cloink, kloef in je m***le smijten... is 'n uitdrukking van de stropkes. :twisted:
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Arqentus schreef:Ik heb persoonlijk geen genade voor mensen die zich voor of achter mij zetten met te weinig plaats tussen. Er is een reglementaire ( en hoffelijke ) hoeveelheid plaats dat je dient te houden tussen auto's, doe je het niet, awel, pech als ik effe een beetje verf van je bumper afhaal. ;) Klinkt crue, maar hoeveel man ik al niet gezien heb dat te weinig plaats nalaten, waardoor je geboxed zit tussen 2 auto's..
De rechtbank heeft ook geen genade met mensen die een beetje verf van anderen hun bumpers afhalen... Persoonlijk zou ik er nooit (minstens) 1100 euro boete en 15 dagen rijverbod voor over hebben.
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

khsw schreef:
Arqentus schreef:Ik heb persoonlijk geen genade voor mensen die zich voor of achter mij zetten met te weinig plaats tussen. Er is een reglementaire ( en hoffelijke ) hoeveelheid plaats dat je dient te houden tussen auto's, doe je het niet, awel, pech als ik effe een beetje verf van je bumper afhaal. ;) Klinkt crue, maar hoeveel man ik al niet gezien heb dat te weinig plaats nalaten, waardoor je geboxed zit tussen 2 auto's..
De rechtbank heeft ook geen genade met mensen die een beetje verf van anderen hun bumpers afhalen... Persoonlijk zou ik er nooit (minstens) 1100 euro boete en 15 dagen rijverbod voor over hebben.
Rij je tegen iemand zijn bumper , papier tussen zijn ruitenwisser en je ziet wel als die je opbelt of niet
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”