Verkeerd gemeten trafiek

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Sinds donderdag offline, geweest kon niet het net op enorme packet verlies, kost google zelfs in 1000 1 maal pingen, en dan most ik de ping zelfs verkleinen tussen 1-10 bytes, ..

Toen ik het callcenter belde, wist men hiervan

20/10/2007 171,22 MB 36,95 MB
19/10/2007 18577,43 MB 90,72 MB
18/10/2007 20659,93 MB 134,51 MB


in die dagen dat ik niks kon doen zou ik 40gb verbruikt hebben, mensen die in omgeving geel zitten en hier ook last van gehad hebben, kunnen die hun verbruik eens checken volgens mij is het niet meer alleen bij mij.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

'k vond het oud topic niet direct terug, http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=15345

Kan ik EDPnet niet in gebreke stellen dat ze dit nog steeds niet opgelost hebben onderhand ben ik het beu eerst hadden ze mijn limiet verhoogd waardoor ik niet echt last ondervond, nu hebben ze die weer verlaagd omdat er al een tijd zich geen problemen voordeden, .. maar blijkbaar is het probleem nog steeds niet opgelost, het gene wat me enorm stoort is dat ze een ticket gemaakt hebben omdat de node overbelast was en mij afschilderden als heavyuser, en zogezegd mijn trafiek naar beneden hebben gebracht voor de rest van de gebruikers, ter verduidelijking die ik gebruik ongeveer 20 - 40 gb/m als ik de 40 al haal zal het heel veel zijn. Nu heb ik gezegd dat ze beter van die limiet verlaging afgebleven waren, want nu zit ik weer op smalband, krijg ik dezelfde dag nog antwoord, maar op het eigenlijke probleem vind men het niet nodig van een antwoord te geven wat mij toch stoort, trouwens ik had een verwijzing bij dat ticket naar het oude ticket gedaan zodat men zou weten over wat het ging, ..

eigenlijk ben ik hier niet mee gediend, ze zeggen wel dat niemand anders hier last van ondervind, of je kan het beter als volgt stellen het is nog niemand anders opgevallen, in mijn ogen werkt die meter maar voor de helft van de tijd en wie weet wat en wie ze ondertussen al aangerekend hebben.

Misschien moeten volume meters maar eens door de overheid getest/geijkt worden, net zoals dat gebeurd bij tankstations en dergelijke.
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

Ik wil niet overkomen als een zaag maar ik was toch al lang naar dommel overgestapt, geen gezever over traffic en correcte meeting. Het is trouwens nu al bijna 1 jaar dat EDpnet last heeft overbelaste Nodes. als 20-40 gigs per maand gezien word als heavy user kunnen ze beter hun boeltje sluiten.
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
nogChoco
Premium Member
Premium Member
Berichten: 713
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:02

Euh, was de vorige keer niet gebleken dat die extra trafiek onmogelijk echt kon zijn? Dan heeft de heavy-user discussie er toch niks mee te maken, enkel vreemde berekeningsfouten bij EDPnet.

En ja, de gebruikte trafiekmeters zouden op z'n minst regelmatig gecontroleerd moeten worden door een deurwaarder. Datavolume wordt nog steeds onnodig duur gemaakt voor de klant, dus checken, die handel!
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Inderdaad, maar mijn limiet was verhoogt vanwege dat het soms niet klopte, .. aangezien recent overbelasting van de node hadden ze die naar beneden gebracht omdat er op het moment van de overbelasting weer een fout opgetreden was leek het alsof ik 40gb gedownload had in 2 dagen, nu in die 2 dagen kon ik onmogelijk het internet gebruiken google heb ik neem op 100keer pingen 1 keer kunnen pingen en dan nog 600ms, .. en ping byte size tussen 1-10bytes, .. met als gevolg ik weer op smallband zit.

Dus heb ik van donderdag tot zaterdag ochtend/middag zonder internet gezeten als beloning voor mijn geduld zit ik onterecht op smallband, dus ik wou donderdag online een spelletje spelen, wat ik amper doe en tot vandaag heb ik dat nog altijd niet kunnen doen, ..

Op het trafiek ticket heb ik van zaterdag nog geen antwoord gehad (buiten overzicht van wat er van trafiek doorgegaan is, wat weinig zin heeft), maar dat van de heavy users al wel zelfs dezelfde dag nog, vertellend dat mijn abonnement maar 60GB bevat en niet meer.

PS: ik vind smallband dus vreselijk, 'k dacht 'k zal edpnet wel nemen ik ga toch nooit boven de 40gb, .. 'k had dus niet op hun verkeerde metingen gerekend. Heb ik spijt dat ik geen FUP abonnement heb genomen !
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

En ondertussen proberen ze de verkeerd gerekende trafiek toch aan te rekenen, ze gingen me dezelfde avond iets laten weten ik wacht nu al zeker 2 weken nog steeds geen antwoord.
Pluis
Plus Member
Plus Member
Berichten: 124
Lid geworden op: 25 jun 2007, 14:03
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 34 keer

Hier identiek hetzelfde probleem.

Ik heb tussen 02:00h en 06:00h zo'n 6 Gbyte afgehaald, en vandaag staat er doodleuk dat ik vandaag al 9 GByte verbruikt heb ?

Nachtsurfen aan halve tarief ? Laat me niet lachen ! :evil:
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Pluis schreef:Hier identiek hetzelfde probleem.

Ik heb tussen 02:00h en 06:00h zo'n 6 Gbyte afgehaald, en vandaag staat er doodleuk dat ik vandaag al 9 GByte verbruikt heb ?

Nachtsurfen aan halve tarief ? Laat me niet lachen ! :evil:

mss heeft iemand ind e algoritme ipv -50% + gezet? :D
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Ik denk dat het gewoon nog eens aantoont dat het meter systeem gewoon niet deugt. Wie weet hoeveel mensen al reeds teveel betaald hebben !?

Bij mij kon het zelfs niet zijn dat ik trafiek gegenereerd had ik kon niet conecteren met het internet, er was op de moment van de verbruikte trafiek een overbelasting in de centrale, toen ik nogmaals belde 2 weken geleden ontkende ze dit eerst daarna gaven ze het toe dat het wel eens zou kunnen ze zouden dezelfde dag nog terug bellen maar hebben verder niks meer van zich laten horen.

En te weten dat enkele weken daarvoor toen ik naar de helpdesk belde er mij toen verteld werd dat ik niet online kon vanwege een overbelasting. k' Was van mening dat EDPnet een goede helpdesk had, maar blijkbaar moet ik hier op terugkomen.
UB_removed1963
Premium Member
Premium Member
Berichten: 504
Lid geworden op: 20 apr 2005, 12:52
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 13 keer

Ik zou er gewoon opstappen en dommel aanvragen.
Toen ik nog bij Edpnet zat had ik identiek dezelfde problemen: traffiek meting gebeurde niet correct (ondanks diverse klachten van mijn kant wouden ze dit nooit toegeven) en de snelheid liet te wensen over.. als ze niet willen luisteren dan maar voelen zeker?
UB_removed1963
Premium Member
Premium Member
Berichten: 504
Lid geworden op: 20 apr 2005, 12:52
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 13 keer

en niet te vergeten dat ze mij ondanks mijn limiet van 100GB bij momenten al mailden om het rustiger aan te doen toen ik nog niet eens aan mijn ligitieme limiet van 60GB zat...je wilt niet weten. Bij dommel nooit een probleem geweest, 12u lang nachtsurfen aan 50%
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

sail0rbe schreef:Ik zou er gewoon opstappen en dommel aanvragen.
Toen ik nog bij Edpnet zat had ik identiek dezelfde problemen: traffiek meting gebeurde niet correct (ondanks diverse klachten van mijn kant wouden ze dit nooit toegeven) en de snelheid liet te wensen over.. als ze niet willen luisteren dan maar voelen zeker?


En tegen mij vertelden ze dat dit de eerste keer was dat ze zulke klachten kregen !?
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

sail0rbe schreef:en niet te vergeten dat ze mij ondanks mijn limiet van 100GB bij momenten al mailden om het rustiger aan te doen toen ik nog niet eens aan mijn ligitieme limiet van 60GB zat...je wilt niet weten. Bij dommel nooit een probleem geweest, 12u lang nachtsurfen aan 50%


Eigenlijk verbruik ik maar 20gb - 40gb per maand bij edpnet, .. en dan nog eindig ik op smallband ergens halverwege de maand !

Eigenlijk heb ik al geïnformeerd bij dommel maar wacht ik op antwoord, ..
toerist
Pro Member
Pro Member
Berichten: 402
Lid geworden op: 25 mei 2005, 21:12
Locatie: Belgie
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

Als jullie zo jammeren en klagen, waarom ga je dan niet terug bij Belgacom?
Dan heb je recht om klagen.

Als de metingen mis zijn, is dat inderdaad een fout van Edpnet.
Maar 60Gb ipv 100Gb downloaden, als dat een straf is.
Doe dat maar bij Belgacom dan, ze zullen je graag zien komen om je uit te zuigen :)

En altijd maar dan dommel zeggen omdat Edpnet niet goed is, sorry maar ben al jaren tevreden bij Edpnet.
Okay ik heb geen last van node-problemen enzo, dus dat weet ik niet, maar een goede provider met goede prijzen daarvoor afbreken.
Ik had vroeger bij Belgacom node-problemen gehad, en ik kon niet overschakelen in die tijd,en maar betalen ervoor.
Dus wees es blij dat de tijden al veranderd zijn(ok kan nog beter zie buitenland) , en dat dankzij Edpnet we nu goede alternatieven hebben.
Wat jullie hier gewoon klagen, doet mensen bij belgacom NIET overschakelen naar kleine operatoren uit schrik voor...... en er is geen schrik.
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

t'is gewoon het feit dat het al een probleem van maanden is, waar ze gewoon niet willen naar kijken. Is maar normaal dat de consument dan wil veranderen van provider, en waarom zou hij niet? Ander en beter..
Om nog maar te zwijgen over ADSL2+....
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

toerist schreef:Als jullie zo jammeren en klagen, waarom ga je dan niet terug bij Belgacom?
Dan heb je recht om klagen.

Als de metingen mis zijn, is dat inderdaad een fout van Edpnet.
Maar 60Gb ipv 100Gb downloaden, als dat een straf is.
Doe dat maar bij Belgacom dan, ze zullen je graag zien komen om je uit te zuigen :)

En altijd maar dan dommel zeggen omdat Edpnet niet goed is, sorry maar ben al jaren tevreden bij Edpnet.
Okay ik heb geen last van node-problemen enzo, dus dat weet ik niet, maar een goede provider met goede prijzen daarvoor afbreken.
Ik had vroeger bij Belgacom node-problemen gehad, en ik kon niet overschakelen in die tijd,en maar betalen ervoor.
Dus wees es blij dat de tijden al veranderd zijn(ok kan nog beter zie buitenland) , en dat dankzij Edpnet we nu goede alternatieven hebben.
Wat jullie hier gewoon klagen, doet mensen bij belgacom NIET overschakelen naar kleine operatoren uit schrik voor...... en er is geen schrik.
Kijk op zich vind ik EDPnet een goede provider, maar ik heb geen zin om al die zever klaar, .. het sleept nu al enige tijd aan en wie weet wat ervoor allemaal is aangerekend dat ik niet gezien heb, .. mij gaat het gewoon om het feit dat ze een systeem hebben dat niet werkt, nu bij dommel zal dat systeem waarschijnlijk niet anders zijn, .. maar daar is de limiet veel minder streng. Op zich ook geen probleem met die limiet ik wist waar ik aan begon enkel was mij niet verteld dat hun meter voor geen meter werkt ! En eigenlijk kom ik dus bedrogen uit want EDPnet levert niet wat ze beloven, ze leveren niet het beloofde volume, sterker nog ze brengen extra volume dat ik niet verbruikt heb in rekening !
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

gisteren heb ik antwoord gekregen dat ik naar scarlet moest bellen, ..????

20/11/2007 13:42:02
Please do that yourself SMOC.
Scarlet is reachable at 02/275.38.10


Dat ze dat eens zelf doen, ik ben geen klant bij scarlet !
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ofloo schreef:gisteren heb ik antwoord gekregen dat ik naar scarlet moest bellen, ..????

20/11/2007 13:42:02
Please do that yourself SMOC.
Scarlet is reachable at 02/275.38.10


Dat ze dat eens zelf doen, ik ben geen klant bij scarlet !

o_O wtf?
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Mja het ligt mss aan het scarlet netwerk dat ze huren, maar ze zullen het toch echt wel zelf moeten oplossen ipv aan de klanten te vragen om het te doen imo.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Eigenlijk maakt het niet uit waar het aan ligt ik ben klant bij edpnet, niet elders.

Dat was het antwoordt op de vraag hoe ver ze al stonden met hun antwoord dat ze rond ergens de maandag 29 oktober gingen geven, nu heb ik dat ticket nogmaals bekeken en ze hebben het gewoon verwijdert !?
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

Ofloo schreef:Eigenlijk maakt het niet uit waar het aan ligt ik ben klant bij edpnet, niet elders.

Dat was het antwoorD op de vraag hoe ver ze al stonden met hun antwoord dat ze rond ergens de maandag 29 oktober gingen geven, nu heb ik dat ticket nogmaals bekeken en ze hebben het gewoon verwijderD !?
WhiteDog
Member
Member
Berichten: 74
Lid geworden op: 18 apr 2003, 13:13

Mijn meter doet ook ferm raar. Op dit moment missen er 2 dagen. Als hij al is update dan is het niet bepaald real-time. Vroeger kon je quasi om het uur refreshen.

Ik heb ook het gevoel dat de metingen niet altijd kloppen. Op dit moment staat er al 10GB meer op mijn teller dan ik berekend had. Als ze nu gewoon is deftig gaan tellen of de overhead compenseren door er standaard 10% af te trekken ofzo...

Als het zo blijft duren zal het hier snel Dommel of Tele2 worden - meteen ook van die limiet vanaf.
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Idem ... grote gap in de meter van 23/11 tem vandaag ....


We zien wel wat er uit de bus komt; maar feit is natuurlijk dat als ze dat bvb na een week gaan bijtellen, dat dat het hele nut van een meter (namelijk mogelijkheid tot voorspellen van datatrafiek etc) voor de klant teniet doet.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Raar die datum 23/11 heb ik just ook opgemerkt, ik zou 5gb verbruikt hebben ik ben me nog echter aan het afvragen wat ik dan zou kunnen gedaan hebben om dat volume verbruik te creëren, ..

'k Zou zeggen de mensen die dit ervaren maak een ticket, in mijn tickets zeggen ze dat ik een alleenstaand geval ben.
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Nu zit de meter +- midden gisteren (25/11). Het volume verbruik LIJKT me hier juist te zijn, al weet ik het natuurlijk niet 100% zeker van die paar dagen geleden.

Nu ja ik hoop alleszins dat dit niet te lang meer gaat duren en vooral dat het geen gewoonte gaat worden, want als we thuis bij scarlet hiervoor zijn weggegaan kan dit even goed bij edpnet gebeuren.
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

Mette schreef:Nu zit de meter +- midden gisteren (25/11). Het volume verbruik LIJKT me hier juist te zijn, al weet ik het natuurlijk niet 100% zeker van die paar dagen geleden.


Idem hier (26/11 om 16h00). Ik ben vrij zeker dat de meter er niet ver naast zit - maar het blijft wel vervelend natuurlijk ...

Jan
dupondje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 sep 2006, 23:55
Bedankt: 18 keer

Telt inderdaad correct ... Maar met 2 dagen vertraging lol :)
toerist
Pro Member
Pro Member
Berichten: 402
Lid geworden op: 25 mei 2005, 21:12
Locatie: Belgie
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

hier ook kuren.
maar denk dat het nachttarief niet verrekend is. heb 2 nachten gedownload en staat toch lijk volledige 100%
Misschien dat het nog gecorrigeerd wordt....hopelijk
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Mette schreef:Nu zit de meter +- midden gisteren (25/11). Het volume verbruik LIJKT me hier juist te zijn, al weet ik het natuurlijk niet 100% zeker van die paar dagen geleden.

Nu ja ik hoop alleszins dat dit niet te lang meer gaat duren en vooral dat het geen gewoonte gaat worden, want als we thuis bij scarlet hiervoor zijn weggegaan kan dit even goed bij edpnet gebeuren.


het is inderdaad vervelend omdat het niet continue is, soms werkt het heel de maand en dan heb ik het de ene na de andere dag. Soms volume buiten proporties soms een paar gig..
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Ofloo schreef:
Mette schreef:Nu zit de meter +- midden gisteren (25/11). Het volume verbruik LIJKT me hier juist te zijn, al weet ik het natuurlijk niet 100% zeker van die paar dagen geleden.

Nu ja ik hoop alleszins dat dit niet te lang meer gaat duren en vooral dat het geen gewoonte gaat worden, want als we thuis bij scarlet hiervoor zijn weggegaan kan dit even goed bij edpnet gebeuren.


het is inderdaad vervelend omdat het niet continue is, soms werkt het heel de maand en dan heb ik het de ene na de andere dag. Soms volume buiten proporties soms een paar gig..

Ja dat is idd heel vervelend want zo kan je er natuurlijk geen rekening mee houden. Bij scarlet heb ik ook lichte fouten in de meter gemerkt, maar bij edpnet heb ik hier eigelijk nog geen last van gehad op al die tijd dat ik er klant ben. Nu ja, ik zal er maar niet te hard op roepen zeker.
Ik snap gewoon niet dat bijna al onze ISP's een meter gebruiken die niet deftig werkt terwijl ze allemaal de meter gebruiken voor een stuk te bepalen hoeveel je moet betalen. Als de tankstations hun meter voor de brandstof niet correct meet gaan de mensen toch ook klagen.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

In tankstations moeten meters nagekeken worden, als je kijkt op elke pomp staat een label tot wanneer dit voldoet, alle vormen van metingen zijn volgens mij verplicht een jaarlijkse controle te ondergaan, ik denk dat zulke metingen niet gebeuren bij isp's omtrent bandbreedte.

Noch is hier enige vooropgestelde norm, misschien is het een gedacht zoals instanties als tik op dit, zaken als deze op hun agenda te zetten tenslotte wordt heel onze factuur bepaald.
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Ofloo schreef:In tankstations moeten meters nagekeken worden, als je kijkt op elke pomp staat een label tot wanneer dit voldoet, alle vormen van metingen zijn volgens mij verplicht een jaarlijkse controle te ondergaan, ik denk dat zulke metingen niet gebeuren bij isp's omtrent bandbreedte.

Noch is hier enige vooropgestelde norm, misschien is het een gedacht zoals instanties als tik op dit, zaken als deze op hun agenda te zetten tenslotte wordt heel onze factuur bepaald.

Iet of wat zekerheid dat de meters juist lopen zou alleszins al handig zijn. Ik snap dat dit misschien wat moeilijker ineen zit als bij pompmeters, maar het kan toch niet dat er een aantal gig bij komt wanneer je niets hebt verbruikt. Moest het nu nog om een aantal meg gaan, tot daar aan toe.

Nu ja, hier lijkt de meter alleszins weer in orde. In de andere thread las ik juist dat ze een nieuwe meter in gebruik gaan nemen. laten we hopen dat deze beter en correcter werkt als deze.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Dat is het hem juist ze gaan een meter in gebruik nemen, terwijl er een standaard zou moet zijn dat omschrijft wat voor de klant is en wat niet, het is toch bijvoorbeeld niet normaal dat mensen bandbreedte moeten betalen die ze niet verbruiken, .. en dat dit meetorgaan nooit gecontroleerd wordt of het wel effectief werkt.
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Ofloo schreef:Dat is het hem juist ze gaan een meter in gebruik nemen, terwijl er een standaard zou moet zijn dat omschrijft wat voor de klant is en wat niet, het is toch bijvoorbeeld niet normaal dat mensen bandbreedte moeten betalen die ze niet verbruiken, .. en dat dit meetorgaan nooit gecontroleerd wordt of het wel effectief werkt.

Nee, dat zou idd gecontroleerd moeten worden. Voor zover ik weet wordt de overhead bijvoorbeeld ook meegeteld als verbruik terwijl de klant daar niks aan kan doen en er ook niets voor krijgt (al zal dat nu niet zo'n groot verschil zijn). Er zou idd een soort standaard moeten gemaakt worden, maarja ik weet niet hoe dit realiseerbaar is en vooral wie zich er mee bezig gaat/zou houden. Hopelijk komt er nog zo iets op de proppen en liefst zo snel mogelijk. Nu ja, meer als hopen is er vrees ik niet aan te doen :?.
Fanica
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 okt 2007, 14:33
Locatie: Gent

Bij mij zie ik nu dat deze maand meer dan 1 giga bijgeteld ;tiket gemakt .Ze zegen dat overhead is ;maar meer dan 10% lijkt te veel maar ja kleine provider tellen alles zeker :)
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Mette schreef:
Ofloo schreef:Dat is het hem juist ze gaan een meter in gebruik nemen, terwijl er een standaard zou moet zijn dat omschrijft wat voor de klant is en wat niet, het is toch bijvoorbeeld niet normaal dat mensen bandbreedte moeten betalen die ze niet verbruiken, .. en dat dit meetorgaan nooit gecontroleerd wordt of het wel effectief werkt.

Nee, dat zou idd gecontroleerd moeten worden. Voor zover ik weet wordt de overhead bijvoorbeeld ook meegeteld als verbruik terwijl de klant daar niks aan kan doen en er ook niets voor krijgt (al zal dat nu niet zo'n groot verschil zijn). Er zou idd een soort standaard moeten gemaakt worden, maarja ik weet niet hoe dit realiseerbaar is en vooral wie zich er mee bezig gaat/zou houden. Hopelijk komt er nog zo iets op de proppen en liefst zo snel mogelijk. Nu ja, meer als hopen is er vrees ik niet aan te doen :?.


Maar alles maar doorrekenen omdat het onhaalbaar is, is ook niet fair, als ze niet instaat zijn om het juist te doen dat ze het dan niet doen.
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Ofloo schreef:
Mette schreef:
Ofloo schreef:Dat is het hem juist ze gaan een meter in gebruik nemen, terwijl er een standaard zou moet zijn dat omschrijft wat voor de klant is en wat niet, het is toch bijvoorbeeld niet normaal dat mensen bandbreedte moeten betalen die ze niet verbruiken, .. en dat dit meetorgaan nooit gecontroleerd wordt of het wel effectief werkt.

Nee, dat zou idd gecontroleerd moeten worden. Voor zover ik weet wordt de overhead bijvoorbeeld ook meegeteld als verbruik terwijl de klant daar niks aan kan doen en er ook niets voor krijgt (al zal dat nu niet zo'n groot verschil zijn). Er zou idd een soort standaard moeten gemaakt worden, maarja ik weet niet hoe dit realiseerbaar is en vooral wie zich er mee bezig gaat/zou houden. Hopelijk komt er nog zo iets op de proppen en liefst zo snel mogelijk. Nu ja, meer als hopen is er vrees ik niet aan te doen :?.


Maar alles maar doorrekenen omdat het onhaalbaar is, is ook niet fair, als ze niet instaat zijn om het juist te doen dat ze het dan niet doen.

Daar ben ik het idd volledig mee eens. Maar zolang er geen verplichting is vrees ik dat de ISP's er niet echt van wakker gaan liggen. Dat er geen enkele ISP is die niet vooral aan geld verdienen denkt weten we al langer. En de meter verbeteren/upgraden/ kost geld. De enige oplossing die ik weet is ongelimiteerd internet geven, maar daar zijn de ISP's in belgië blijkbaar nog lang niet klaar voor spijtig genoeg.

Fanica schreef:Bij mij zie ik nu dat deze maand meer dan 1 giga bijgeteld ;tiket gemakt .Ze zegen dat overhead is ;maar meer dan 10% lijkt te veel maar ja kleine provider tellen alles zeker :)

10 a 15% is toch redelijk normaal voor Overhead voor zover ik weet. En ik ben zeker dat grote providers zoals belgacom en telenet even goed die overhead bijtellen, dus dat ligt niet alleen aan kleine providers hoor.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Nee, inderdaad daarom juist dat er een soort van norm moet komen die zegt wat kan en wat niet kan ! Stel dat ze aan de pomp zeggen 1L diesel overhead is normaal..

En natuurlijk een controle apparaat die dit controleren.

en overhead is zelfs simpel hoeveel is normaal 10% ? Trek dan per gig 10% eraf.
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Ofloo schreef:Nee, inderdaad daarom juist dat er een soort van norm moet komen die zegt wat kan en wat niet kan ! Stel dat ze aan de pomp zeggen 1L diesel overhead is normaal..

En natuurlijk een controle apparaat die dit controleren.

en overhead is zelfs simpel hoeveel is normaal 10% ? Trek dan per gig 10% eraf.

Ik vrees alleen dat overhead verschilt van geval tot geval waardoor je niet zo simpel er een percentage op kan plakken. Nu ja, het zou alleszins beter moeten nagegaan worden.
nogChoco
Premium Member
Premium Member
Berichten: 713
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:02

Overhead is eerder rond de 15%, geloof ik. Tja, het 'kost' de ISP ook extra, dus rekenen ze het aan, zeker?

Met zulke kleine limieten is het minste dat ze erbij lappen (echte of onechte trafiek) al gauw goed voor wat extra centen :roll:

Leuk dat wij ons mogen blauw betalen aan volume, terwijl men in de buurlanden gratis een TeraByte per maand mag verzetten.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”