Momenteel gebruik ik Xnews. Leuk gebruikersinterface en grote functionaliteit, maar wel buggy en zuipt geheugen.
In enkele threads hier werd altbinz aanbevolen, en na dit geprobeerd te hebben ben ik positief over het programma, maar je kan er nu eenmaal niet newsgroups mee browsen. Je kan enkel zoeken naar een specifiek bestand en dat dan downloaden.
Heel erg plezant is de functie dat automatisch par en rar afgehandeld worden, en het bestand kant en klaar staat als het eenmaal binnen is.
Bestaat er een newsclient met dezelfde goede stabiliteit en functionaliteit als altbinz, maar dan met ook de mogelijkheid alle headers van een newsgroup binnen te halen en daar doorheen te snuffelen?
Liefst freeware, maar als 't niet anders kan en het is de moeite waard mag ook payware.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Moomin
Welke newsclient?
Newsleecher kende ik al maar ik meende dat die niet automatisch par en rar afwerkt? Of is dit intussen toegevoegd?
Grabit kan dit wel, en is gratis, maar is ie stabiel? Ik meen me nogal wat klachten erover te herinneren? Weet iemand trouwens hoe dat feature werkt waarbij je een newsgroup kan browsen zonder headers te downloaden? Lijkt me vrij onmogelijk?
Moomin
Grabit kan dit wel, en is gratis, maar is ie stabiel? Ik meen me nogal wat klachten erover te herinneren? Weet iemand trouwens hoe dat feature werkt waarbij je een newsgroup kan browsen zonder headers te downloaden? Lijkt me vrij onmogelijk?
Moomin
Laatst gewijzigd door Moomin 19 okt 2007, 20:02, in totaal 1 gewijzigd.
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
ondertussen welMoomin schreef:Newsleecher kende ik al maar ik meende dat die niet automatisch par en rar afwerkt? Of is dit intussen toegevoegd?
voor mij onbruikbaar omdat het maar met 1 server werkt. ik ben ermee begonnen, leek wel oké maar mist featuresGrabit kan dit wel, en is gratis, maar is ie stabiel? Ik meen me nogal wat klachten erover te herinneren?
ik gebruik nu ofwel Newsleecher ofwel sabnzbd, dat laatste omdat remote access mogelijk is, je kan dus iets in Queue plaatsen van op werk/school/vakantie etc
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
OK, bedankt. Intussen heb ik Grabit geprobeerd, inderdaad onbruikbaar. Je kan zelfs niet op datum filteren.
En dat browsen zonder downloaden heb ik niet veel van gemerkt... heeft toch een tijdje geduurd eer ie een grote groep binnen had, aan volle bandbreedte
Next: newsleecher
Moomin
En dat browsen zonder downloaden heb ik niet veel van gemerkt... heeft toch een tijdje geduurd eer ie een grote groep binnen had, aan volle bandbreedte
Next: newsleecher
Moomin
sabnzbd is goed, freeware en kan je via je browser raadplegen, ook remote
werkt enkel met nzb-files kan uitpakken(denkek) en repareren
nog een ander dat ik nu een kleine 3 weken gebruik is alt.binz
freeware, maar als je betaalt krijg je snellere updates van het progje zelf.
werkt met nzb-files en je kan ook in het programma op allerhande sites opzoeken waar wat staat en een nzb-file maken
ik prefereer deze omdat ge het kunt minimizen naar uw systray en ge meer info krijgt over uw downloads, wat bij sabnzbd niet zo was
nog een ander dat ik nu een kleine 3 weken gebruik is alt.binz
freeware, maar als je betaalt krijg je snellere updates van het progje zelf.
werkt met nzb-files en je kan ook in het programma op allerhande sites opzoeken waar wat staat en een nzb-file maken
ik prefereer deze omdat ge het kunt minimizen naar uw systray en ge meer info krijgt over uw downloads, wat bij sabnzbd niet zo was
- darkzero
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 33 keer
ik gebruik sabnzbd. welke info krijg je dan meer bij alt.binz?toettoet schreef:ik prefereer deze omdat ge het kunt minimizen naar uw systray en ge meer info krijgt over uw downloads, wat bij sabnzbd niet zo was
hmm wel ja alt.binz is niet echt hetzelfde als sabnzbd dat in de browser draait
kvind dat ik meer overzicht heb in alt.binz, al ben ik niet echt zo tevreden over de look&feel.
ge krijgt realtime grafiekje enzo en alles (bijna) in 1 venster, wat ik wel mis bij sabnzbd.
ze hadden beter 1 grote pagina gemaakt voor nzb's toetevoegen, als de queue alsook de connecties en aparte pagina voor configuratie daar je niet iedere keer moet configureren als ge het opstart.
kvind dat ik meer overzicht heb in alt.binz, al ben ik niet echt zo tevreden over de look&feel.
ge krijgt realtime grafiekje enzo en alles (bijna) in 1 venster, wat ik wel mis bij sabnzbd.
ze hadden beter 1 grote pagina gemaakt voor nzb's toetevoegen, als de queue alsook de connecties en aparte pagina voor configuratie daar je niet iedere keer moet configureren als ge het opstart.
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
kan idd uitpakken/herstellen, en 't is ook waar wat je schrijft dat je niet veel overzicht hebt. maar ik gebruik het dus alleen om remote te werken, en dan moet ik geen overzicht hebben. als de stuff maar gedownload is als ik thuis komtoettoet schreef:sabnzbd is goed, freeware en kan je via je browser raadplegen, ook remote
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
- Robbe
- El Robre
- Twitter: infocaris
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Contacteer:
Zie : "Open Source & Freeware voor Windows", "Open Source & Freeware voor Linux" en "Newsserver"
Voor een overzicht van de meeste readers kan je ook hier kijken.
Ge vindt er hier een handleiding voor.
Het beste free/openware alternatief is volgens mij altbinz.
Voor een overzicht van de meeste readers kan je ook hier kijken.
In da geval raad ik u Newsleecher aan.Moomin schreef:Liefst freeware, maar als 't niet anders kan en het is de moeite waard mag ook payware.
Ge vindt er hier een handleiding voor.
Het beste free/openware alternatief is volgens mij altbinz.
Code: Selecteer alles
filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Bedankt. Maar Altbinz is niet voor mij geschikt, zoals ik al in mijn eerste post uitlegde.
Ik ben nu met Newsleecher bezig. Kan iemand mij uitleggen wat het met die "activate group" functie om het lijf heeft? Ik krijg voortdurend problemen dat ik ofwel een groep moet activeren of deactiveren, erg vervelend.
Moomin
Ik ben nu met Newsleecher bezig. Kan iemand mij uitleggen wat het met die "activate group" functie om het lijf heeft? Ik krijg voortdurend problemen dat ik ofwel een groep moet activeren of deactiveren, erg vervelend.
Moomin
Ik gebruik al jaren newsleecher en ik heb geen flauw idee over wat jij hier verteld.Moomin schreef:Bedankt. Maar Altbinz is niet voor mij geschikt, zoals ik al in mijn eerste post uitlegde.
Moomin
Misschien heeft het iets met de trial te maken ???
Een screenshot kan wellicht meer duidelijkheid scheppen
- yama
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 5 keer
Normaal moet je die toch kunnen deactiveren bij mij staat ie op no active groups .Moomin schreef:Bedankt. Maar Altbinz is niet voor mij geschikt, zoals ik al in mijn eerste post uitlegde.
Moomin
![Afbeelding](http://www.speedtest.net/result/4585336387.png)