allerlei vraagjes netwerk

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
MrZipper
Plus Member
Plus Member
Provider

1.

Diverse keren geprobeerd om een draadloos netwerk te installeren op 2 notebooks en 1 pc.

Dit lukte soms met matig succes maar nooit goed.

Nu heb ik al diverse thuisnetwerken: thuis; mshome; tonygreta.

Hoe kan ik deze slecht werkende thuisnetwerken verwijderen van de diverse pc´s.

2.

Dient de pc waaruit ik vertrek met de installatie van een netwerk steeds in bedrijf te zijn?

3.

Ik kan mijn netwerkprinter zien via zijn ip-adres (192.168.1.105) echter als ik toevoegen (netwerk)printer doe vind ik de printer niet.

Besturingssysteem pc en notebook-1: Win XP home

Besturingssysteem notebook-2: Win Vista home
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:
Provider

MrZipper schreef:1. Diverse keren geprobeerd om een draadloos netwerk te installeren op 2 notebooks en 1 pc.
Dit lukte soms met matig succes maar nooit goed.
Nu heb ik al diverse thuisnetwerken: thuis; mshome; tonygreta.
Hoe kan ik deze slecht werkende thuisnetwerken verwijderen van de diverse pc´s.
Als je rechts klikt op deze computer, dan kan je op 1 van de tabjes je thuisnetwerk instellen dacht ik (ik ben zelf al een tijdje een mac gebruiker).

MrZipper schreef: 2. Dient de pc waaruit ik vertrek met de installatie van een netwerk steeds in bedrijf te zijn?
Enkel als je van diensten wil gebruik maken die op die machine draaien (vb gedeelde mappen, gedeelde printer, ...)

MrZipper schreef: 3. Ik kan mijn netwerkprinter zien via zijn ip-adres (192.168.1.105) echter als ik toevoegen (netwerk)printer doe vind ik de printer niet.
Gebruik de CD die bij de printer bij zat om hem te installeren. Of haal de drivers van de site van de fabrikant. Vb HP printers zijn soms moeilijk te vinden via de windows wizard, maar laten zich wel makkelijk installeren met de installCD die er bij geleverd wordt.
Afbeelding
Jos77
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Provider

MrZipper schreef: 3.
Ik kan mijn netwerkprinter zien via zijn ip-adres (192.168.1.105) echter als ik toevoegen (netwerk)printer doe vind ik de printer niet.

Zit je op hetzelfde subnet als je printer (kijk bij de eigenschappen van je tcp/ip protocol)?

Lukt het dan nog niet, kan je proberen om manueel een verbinding te maken:
- wizard printer toevoegen
- kies "lokale printer" (dus NIET netwerkprinter) en vink automatisch zoeken uit
- kies rondje "een nieuwe poort maken" en kies "standard tcp/ip poort".
... en volg dan verder de wizard.

En last but not least: breng hier terug verslag uit :wink:
::: Gigabyte GA-P55A-UD3 :: Core i7 860 :: 4x Corsair 2048MB :: Ati HD5850 :: WD500GB :: Antec P150 :: EDPNet VDSL2 20/2 :::
Putheks
Starter
Starter
Provider

Printer werkt.
Bedankt
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”