Gekende internetconnectieproblemen Dommel?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
regeri
Pro Member
Pro Member
Berichten: 414
Lid geworden op: 30 okt 2006, 14:04
Locatie: Riemst
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 2 keer

Sinds vanavond heb ik regelmatig last dat mijn internetconnectie wegvalt,of helemaal geen connectie krijg,ik kan op de dommel infopage geen werken ondervinden.
Misschien nog meer mensen hier last van? :???:
Omgeving Limburg,Riemst
Live life to the Max
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

En hoe kan je dan juist zien dat dit wegvalt?

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

waarschijnlijk een plaatselijk probleem? misschien een telefoonkabel beschaidgd geraakt bij werken of zoiets? misschien leer je iets uit de logs van de modem?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
regeri
Pro Member
Pro Member
Berichten: 414
Lid geworden op: 30 okt 2006, 14:04
Locatie: Riemst
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 2 keer

Waar kan ik deze gevenes dan vinden op de pagina van mijn router?Heb een Netopia cayman .
Precieze problemen:
Helemaal geen verbinding kunnen maken
korttijdig verbinding maken en dan helemaal geen verbinding meer tot stand kunnen brengen.

Alvast bedankt voor jullie snelle recties

Als ik in mn router kijk zie ik o.a.

00:18:15 PPP: IPCP negotiated, session 1, rem: 83.101.25.65
local: 83.101.25.71
00:00:18:13 PPP: CHAP remote accepted us, Channel 1
Remote name: BAS-HASSELT
00:00:18:13 PPP: NCP up, session 1, Channel 1
Final (fallback) negotiated auth: Local NONE, Remote CHAP
00:00:17:58 PPP: Channel 1 up, Dialout
Profile name: WAN2
00:00:17:58 PPPOE: Session state started
profile WAN2
00:00:17:58 PPPOE: PADS Received


Bedoel je dit misschien?
Live life to the Max
Gebruikersavatar
TL@
Pro Member
Pro Member
Berichten: 365
Lid geworden op: 12 jun 2007, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Dat probleem heb ik ook heel soms. Meestal op zondag voormiddag.
joriz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 548
Lid geworden op: 13 mei 2006, 22:36
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 40 keer

Same here, al een hele tijd dat de connectie 2-3x op een avond wegvalt en soms ook de sync.
Al enkele kabels vervangen maar geen resultaat.
Hiervoor nooit problemen gehad.
Gebruikersavatar
regeri
Pro Member
Pro Member
Berichten: 414
Lid geworden op: 30 okt 2006, 14:04
Locatie: Riemst
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 2 keer

Na die avond heb ik geen problemen meer ondervonden,wel n half jaar geleden veel problemen met disconnects,is toen een belgacommannetje langsgeweest,alles doorgemeten,binnenshuis geen problemen ondervonden,probleem lag in de centrale.Dus mocht je veel disconnects hebben en je hebt thuis zelf alles nagecheckt,bel ff met Dommel zo kunnen zij je lijnen testen en ook eventueel de poorten in de centrale.
Live life to the Max
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1085
Lid geworden op: 17 apr 2007, 13:54

gisteren hier ook gedurende enkele uren,kon zelfs geen verbinding meer maken heel vreemd, ook al heb ik maar 6Db down.
AeroFury
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 10 nov 2006, 22:27

regeri schreef:Na die avond heb ik geen problemen meer ondervonden,wel n half jaar geleden veel problemen met disconnects,is toen een belgacommannetje langsgeweest,alles doorgemeten,binnenshuis geen problemen ondervonden,probleem lag in de centrale.Dus mocht je veel disconnects hebben en je hebt thuis zelf alles nagecheckt,bel ff met Dommel zo kunnen zij je lijnen testen en ook eventueel de poorten in de centrale.
Exact dezelfde situtatie voorgehad hier.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”