ADSL aanvragen is BGC technieker aan deur? (+ andere vragen)

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
Kiff
Starter
Starter

Na eerst 2,5 maand te hebben moeten wachten op een telefoonverbinding kon ik eindelijk op 3 oktober EDPNet aanvragen. Ik kreeg na 2 dagen een mail met pdf waarin stond dat de activatie waarschijnlijk op 18/10 zou plaatsvinden. Aangezien ik wist dat Belgacom hier wat werk voor zou moeten leveren (iets aanpassen in de centale) had ik wel verwacht dat het een paar weken zou duren.

Groot was mijn verbazing echter toen BGC mij deze morgen opbelde om te melden dat er donderdag (18/10) een technieker gepland stond om thuis langs te komen. Hij zou iets aan de contactdoos moeten aanpassen.
Ik viel uit de lucht maar heb maar toegezegd (zat in de wagen dus lang bellen zat er niet in).

Na een mailtje naar EDPNet hadden zij het ook gevraagd bij Belgacom, maar zonder resultaat:
Wij hebben dit langs onze zijde ook even nagekeken met Belgacom. Zij wisten ons echter niet meer details te geven maar bleven bij het feit dat er een technieker langs dient te komen. Onze excuses voor deze situatie. Deze interventie wordt uiteraard niet doorgefactureerd naar u toe (vanzelfsprekend).
Daarna heb ik zelf maar even naar de BGC helpdesk gebeld om te vragen wat er nu juist gaande was, maar daar wisten ze helemaal van niets!

Mijn vraag aan jullie: Is er iemand die hetzelfde heeft meegemaakt? Of die weet wat BGC dan wel niet gaat komen uitrichten? Een ADSL-splitter heb ik zelf al geplaatst (modem is ook al aangesloten en geconfigureerd!), dus dat kan het niet zijn.
Laatst gewijzigd door Kiff 19 okt 2007, 14:29, in totaal 1 gewijzigd.
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
Bedankt: 91 keer

Is je telefoonlijn al effectief aangesloten?
Kiff
Starter
Starter

Yup. De telefoonlijn is op 2 oktober aangelegd (heel wat graafwerken voor nodig blijkbaar). We bellen en faxen sindsdien zonder problemen.
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
Bedankt: 91 keer

Dan is het inderdaad vreemd dat ze nog eens een technieker langs sturen.
Kiff
Starter
Starter

Na een bewogen dag toch maar even het relaas hier neerschrijven.
Het antwoord op mijn originele vraag heb ik trouwens bij 3 mensen niet gekregen. Ik blijf dus bij het standpunt dat er niemand had moeten langskomen!

Maar zoals beloofd stond er dus wel iemand aan de deur, die onmiddelijk aan de contactdoos ging kijken en signalen meten. Na wat prulwerk en over en weer rijden naar de centrale zei hij dat hij het niet kon oplossen en het zou melden. Wat bleek: nu werkte zelfs de telefoon niet meer!
Ik had gelukkig het telefoonnummer van die technieker dus hem terug opgebeld. Hij was totaal verrast, want hij dacht dat het daarom ook was dat hij moest langsgaan (terwijl ik hem nog had gezegd dat het sinds 3 oktober wel had gewerkt). Hij terug naar mijn thuis en een dik half uur hetzelfde doen als voormiddag. Resultaat: Geen telefoon of ADSL.
Hij belde naar de dienst storingen en er zou gisteren nog iemand langskomen!

En ja (tot mijn grote verbazing) om 20u kreeg ik een telefoontje. Een andere technieker stond in de centrale en had alles terug tegoei gezet zei hij. Maar hij wist niets van adsl dus was ik nog niet opgeschoten. Hij dan maar geprobeerd adsl aan te sluiten en met succes. Nadat hij om 21u nog thuis langskwam om alles na te meten (en nog iets aan de binneninstallatie te meten) leek alles goed te werken. Pluim dus voor die technieker!

Goede raad voor de volgende: er is geen interventie bij uw thuis nodig voor ADSL! Tenzij ge wilt dat een technieker de splitter of modem komt plaatsen natuurlijk!

Ik kan gelukkig weer (na 3 maanden) surfen. Helaas niet aan de volle 6Mbit want volgens EDPNet kan dat niet omdat ik meer dan 3km van de centrale zit. Waarom ik dan toch niet de volle upload-snelheid krijg snap ik helaas ook niet.
Zijn er nog mensen met EDPNet die verder dan 3km zitten en toch 6Mbit/640kbit profiel hebben?
nogChoco
Premium Member
Premium Member

Kiff schreef: Ik kan gelukkig weer (na 3 maanden) surfen. Helaas niet aan de volle 6Mbit want volgens EDPNet kan dat niet omdat ik meer dan 3km van de centrale zit. Waarom ik dan toch niet de volle upload-snelheid krijg snap ik helaas ook niet.
Zijn er nog mensen met EDPNet die verder dan 3km zitten en toch 6Mbit/640kbit profiel hebben?
Die profielen hebben een vaste configuratie. Ik denk dat hier ooit eens een volledig overzicht van de EDPnet profielen gestaan heeft, maar ben het niet zeker. In je router zal je het huidige syncprofiel wel vinden (misschien 4096/512 ?).
Tinke
Member
Member

Kiff schreef: Zijn er nog mensen met EDPNet die verder dan 3km zitten en toch 6Mbit/640kbit profiel hebben?
Er zijn al sinds het ontstaan van ADSL, (jaja, dat heb ik meegemaakt, heb nog met een modemke via de telefoonlijn gesurfd, en dat ging ook hoor.) problemen met de snelheid als je ver van de centrale zit.
Ikzelf zit op 3,1 km van de centrale en haal dus ook nooit de max. snelheid, verre van. Maar ik ben er tevreden mee.
Om problemen van instabiliteit van de lijn te voorkomen zetten ze je dan op een lagere snelheid. Dit heb ik echter niet aanvaard. Het was aan hen de keuze, ofwel een volwaardig profiel, ofwel een andere provider.
Voordeel voor mij is hier dat ik op gunstige momenten een hogere snelheid haal.
Vieten
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 6 keer
Contacteer:

Kiff schreef: Goede raad voor de volgende: er is geen interventie bij uw thuis nodig voor ADSL! Tenzij ge wilt dat een technieker de splitter of modem komt plaatsen natuurlijk!
Da's niet zo zeker hoor, soms ben je via het 2e paar aangesloten en werkt het 1e beter voor adsl, in dat geval moet er wel iemand langskomen.
The ghostbuster
Starter Plus
Starter Plus

het probleem van adsl...
mag niet rond gaan over de kop van de kabel. wat wilt dit nu zeggen.
u hebt één kwart ( 2 x 1 paar) dat binnen komt in uw contact doos, u hebt de kleuren oranje/blauw (noemt men het linkse paar) en de kleuren grijs/wit (noemt men het rechtse paar). Het linkse en rechtse paar zijn aan het einde van de kabel aan elkaar gekopt (lees verbonden) zo kan men 2 telefoonlijnen binnen sturen. Dit kwart is op een speciale manier in de kabel gedraaid zodat deze niet storen met de andere kabels. Indien men nu adsl over het einde van de kabel stuurt, stoort dit met zichzelf. daarom wordt adsl altijd rechtstreeks bij de klant binnen gegestuurt. Voor een gewone telefoonlijn heeft dit geen invloed.

-------------------------------a1
-------------------------------b1
-------------------------------a2
-------------------------------b2

a1 wordt met a2 verbonden en b1 met b2 (kop van de kabel)

men stuur signaal via ab1 en komt teug via ab2. voor adsl mag dit niet.

dit is ongeveer de uitleg.
Doet ook iets bij Belgacom...
Afbeelding
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: kitt1977
Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
Bedankt: 45 keer
Contacteer:

The ghostbuster schreef:het probleem van adsl...
mag niet rond gaan over de kop van de kabel. wat wilt dit nu zeggen.
u hebt één kwart ( 2 x 1 paar) dat binnen komt in uw contact doos, u hebt de kleuren oranje/blauw (noemt men het linkse paar) en de kleuren grijs/wit (noemt men het rechtse paar). Het linkse en rechtse paar zijn aan het einde van de kabel aan elkaar gekopt (lees verbonden) zo kan men 2 telefoonlijnen binnen sturen. Dit kwart is op een speciale manier in de kabel gedraaid zodat deze niet storen met de andere kabels. Indien men nu adsl over het einde van de kabel stuurt, stoort dit met zichzelf. daarom wordt adsl altijd rechtstreeks bij de klant binnen gegestuurt. Voor een gewone telefoonlijn heeft dit geen invloed.

-------------------------------a1
-------------------------------b1
-------------------------------a2
-------------------------------b2

a1 wordt met a2 verbonden en b1 met b2 (kop van de kabel)

men stuur signaal via ab1 en komt teug via ab2. voor adsl mag dit niet.

dit is ongeveer de uitleg.
Lol ..

Ik heb 2x adsl .. zowel op 1ste en het retour paar ..
2,9km van de centrale ..

1x Scarlet op 4mbi/512kbit profiel
1x Belgacom TV ( ADSL2 profiel 6011/511 )

Volgens Belgacom Tv technieker zou mijn retour paar daarvoor herlast zijn of zoiets .. want Belgacom Tv mag nooit op retourpaar zie hij ...

Kan dit ? Ik heb in ieder geval tot nog toe geen problemen met beide adsl lijnen ..
The ghostbuster
Starter Plus
Starter Plus

waarschijnlijk is uw retour ook rechtstreeks naar de kvd gelast ( 2 x rechts of 2 x links)

b.
Doet ook iets bij Belgacom...
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”