Microsoft wil gedachten lezen

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

Microsoft heeft een patent aangevraagd voor een systeem om hersensignalen te lezen en te classificeren. Het gaat niet om een toestel om op de markt te brengen, wel om een hulpmiddel waarmee de softwaregigant betere feedback wil krijgen van gebruikers die nieuwe gebruikersinterfaces testen.

De mondelinge of schriftelijke feedback die het bedrijf van testers krijgt, laat immers vaak te wensen over. "Mensen zijn slechte verslaggevers van hun eigen acties", zei Microsoft aan New Scientist. Het bedrijf wil daarom de gedachten van de proefpersonen kunnen lezen met behulp van een elektro-encefalogram of EEG. Ruwe hersensignalen zijn echter nogal chaotisch, waardoor wetenschappers aan een systeem werken om de hersenoutput direct te filteren en ordenen. (sam)

Bron: HLN 16-10-07
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Robbe
El Robre
El Robre
Twitter: infocaris
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

erhm, ...

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

... zouden de rapports van de Vista Beta's dan echt zo negatief zijn .... :twisted: Hoe was het ook weer mijneer Balmer ? "De mensen begrijpen Vista niet". Of hoe een technologiebedrijf de eigenlijke focus (de gebruiker) ZO uit het ook kan verliezen, nietwaar.

Ik zweer het, iedere dag dag gezeik met die Vista's, ik ben het inmiddels zo spuugzat dat de omschakeling naar een Mac alsmaar leuker begint uit te zien en als mijn werk niet zwaar pc-based was, zou ik zelfs mijn persoonlijke dégout voor de heer Jobbs nog naast me neer kunnen leggen.

Sorry, effe completely off-topic, heb een rotdag achter de rug. Een Vista-dag.
zippie666
Pro Member
Pro Member

Ik ben vrij content over Vista, alles draait nog steeds zonder noemenswaardige problemen en het grafische tintje valt bij mij wel aardig in de smaak. Ik heb wel maar voor de Home Basic gekozen aangezien ik geen Vista Mediacenter vandoen heb en Ultimate is overkill naar mijn goesting.

Waarom ga je niet downgraden naar xp? Of mag je geen andere OS'en installeren op je werkpc?
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”