Welke online shops uit de USA gebruiken jullie?

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
LaundroMat
Pro Member
Pro Member

Nu de dollar zo laag staat is het moment er om een en ander van over de oceaan hierheen te halen.

Welke online shops gebruiken jullie daarvoor (die ook naar België versturen natuurlijk)?

Hier alvast eentje: http://www.dvdboxoffice.com, gebaseerd in Canada (en rekent dus standaard aan in Canadese dollar - die onlangs werd losgekoppeld van de US dollar; maar je kan de betaling in USD doen verlopen).

Andere? (Ook voor hardware?)
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Zelf bestel ik nooit in de USA, en van collega's hoor ik dat de douanes zich de laatste tijd best wel amuseren... met de kans dat uw dvd's duurder uitkomen dan ze hier te bestellen...
Dave
Pro Member
Pro Member
Twitter: davefrombelgium
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

Invoertax is zeker een risico.
Er zijn firma's in het buitenland die (bij bestellingen van kleine hoeveelheden voor eigen gebruik) bereid zijn om er een sticker op te plakken dat het om gratis software gaat of iets dergelijks (staal zonder commerciële waarde) ... indien de Douane hier geen probleem mee heeft, kan je er dan onderuit komen.
Maar anders betaal je je blauw aan taxen ...
toettoet
Plus Member
Plus Member

ken er veel die dvdpacific
gebruiken, zelf heb ik nog niets buiten europa besteld omdat ik nog geen creditcard heb (krijg hem nu vrijdag :-))
LaundroMat
Pro Member
Pro Member

Wat betreft die invoertaxen; daar heb ik alleszins nog nooit iets van gemerkt (toch niet wat betref de CD's, DVD's en Nintendo DS spelletjes die ik over de jaren heb besteld).

Misschien is de douane opmerkzamer bij grotere pakjes.
verdickt
Premium Member
Premium Member

LaundroMat schreef:Wat betreft die invoertaxen; daar heb ik alleszins nog nooit iets van gemerkt (toch niet wat betref de CD's, DVD's en Nintendo DS spelletjes die ik over de jaren heb besteld).

Misschien is de douane opmerkzamer bij grotere pakjes.
Nou ik heb toch vroeger veel dvd's besteld in de usa en enkele weken daarna kreeg ik toch steeds een brief van de douane met de melding dat als ik geen firma had volgende taxen binnen de ... termijn moest betalen.
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

bestel dan in nederland of duitsland :!:
ikkejonge
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

zoals ik het gehoord heb. Pakjes bestellen moet je laten omschrijven als geschenken met een waarde kleiner dan 50€. Normaal kijken ze dan niet eens na. Maar bon, is volgens horen zeggen. Vriendin zit in China en eerste pakje is nog niet verstuurd.
Just enjoy life and don't whine about it.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

LaundroMat schreef:(en rekent dus standaard aan in Canadese dollar - die onlangs werd losgekoppeld van de US dollar; maar je kan de betaling in USD doen verlopen).
De Can$ is naar mijn weten nooit aan de US$ gekoppeld geweest. Enkele jaren terug was de verhouding US$/Can$ ongeveer 1/1.5 maar de laatste tijd staan ze 1/1. Ik heb alvast verschillende Amerkanen horen klagen deze zomer :-D . De Canadezen gaan dan weer massaal in de US hun auto kopen omdat ze daar zonder veel moeite een 20% in hun zakken steken.

Wat import betreft: voor officiele import kan je als vuistregel prijs +50% nemen.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Wanneer je iets van buiten de EEG bestelt bedenk dan dat je invoerrechten en BTW verschuldigd bent over faktuurbedrag+portokosten.

Maar een paar maanden terug zag ik weer iets nieuws:
Een bekende stuurde me een boek op via gewone post.
Porto was in de USA betaald, dus ik verwachtte dat de post het in mijn bus zou afleveren.
Maar de post belde aan en ik moest 10 Euro betalen.
Op de douanefaktuur stond: onderzoekskosten 10 Euro.

Ze weten ook overal geld uit te slepen.
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster

ale zeg, da kunnen ze toch nie aanrekenen??? Daar heeft niemand om gevraagd en die gasten worden al betaald.
Please help, looking for a way to get rich and fast
Robbe
El Robre
El Robre
Twitter: infocaris
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

Limburg schreef:Wanneer je iets van buiten de EEG bestelt bedenk dan dat je invoerrechten en BTW verschuldigd bent over faktuurbedrag+portokosten.

Maar een paar maanden terug zag ik weer iets nieuws:
Een bekende stuurde me een boek op via gewone post.
Porto was in de USA betaald, dus ik verwachtte dat de post het in mijn bus zou afleveren.
Maar de post belde aan en ik moest 10 Euro betalen.
Op de douanefaktuur stond: onderzoekskosten 10 Euro.

Ze weten ook overal geld uit te slepen.
Idd, heb zo indertijd ook wat besteld dat van ginder kwam en heb toen bijn de hele aankoopprijs er extra bovenop mogen voor betalen.

Heb zelfs al voorgehad dat ik iets had gekocht in Hong-Kong aan €28 en dat er een briefje van de douane bijzat dat ik €5 moest opleggen omdat het volgens hen onder de waarde zat ...

Pakjes uit Canada die ge niet per traditionele post verstuurd, komen dan weer wel vlot binnen. Zonder extra kosten ...

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Ik heb ook eens iets gekocht in Hong Kong en daarna kreeg ik van de post een papier waarop stond dat ik nog €25 moest betalen, dat waren taxen etc. :(

Je kan beter in de EU iets bestellen.
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Nog nooit problemen gehad met een bestelling uit Hong Kong, die zijn ook altijd gemarkeerd als 'gift'
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster

Kent iemand de juiste regeling ivm IT materiaal? Ik had onlangs ergens een artikel gelezen dat 'die aparte regeling' onder vuur zou liggen ... maar was zelfs niet op de hoogte dat IT materiaal anders behandeld wordt.

En gezien deze thread toch voornamelijk daarover gaat .... :)
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Dave schreef:Invoertax is zeker een risico.
Er zijn firma's in het buitenland die (bij bestellingen van kleine hoeveelheden voor eigen gebruik) bereid zijn om er een sticker op te plakken dat het om gratis software gaat of iets dergelijks (staal zonder commerciële waarde) ... indien de Douane hier geen probleem mee heeft, kan je er dan onderuit komen.
Maar anders betaal je je blauw aan taxen ...
zolang dit niet boven een bepaald bedrag is moet je die niet betalen als consument, ik geloof dat het 45 euro was.

Wat eigenlijk wil zeggen zolang het aankoopbedrag het bovenstaande niet overschrijd mogen ze niks aanrekenen.

Dus als je slim bent vraag je aan de winkel een andere factuur te maken, en het probleem is opgelost. Ze omschrijven wel de waarde van het product, maar toen ik ernaar belde om te klagen dat ik 10 euro moest betalen, vroegen ze me wat ik het betaald had.
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster

Kan je die douane taksen eigenlijk aanvechten? Ik heb al enkele malen voorgehad dat de taksen ECHT ongegrond waren ... het bedrag was laag genoeg, en het ging om RMA materiaal.

Probleem is dat je het verschuldigde bedrag onmiddellijk aan de postbode moet betalen of je krijgt het pakket niet. Wat gebeurt er eigenlijk met de zending als je niet betaalt? Is dat rechtstreeks retour afzender, of wordt de zending enige tijd in bewaring gehouden bij De Post om je tijd te geven de taksen aan te vechten?
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
punkfreak
Member
Member

toettoet schreef:ken er veel die dvdpacific
gebruiken, zelf heb ik nog niets buiten europa besteld omdat ik nog geen creditcard heb (krijg hem nu vrijdag :-))
Dvdpacific <3
Ik gebruik hem al aantal jaren.

In die tijd nog maar 2 x import/douane kosten gehad omdat pakje te groot/zwaar was (limited gundam zeta box van 1.5 kilo!)

Tegenwoordig verstuurt dvdpacific ook vanuit Zweden, dus helemaal geen last van importkosten!

-edit-

Wel opletten dat je niet meer dan 8 dvd's tegelijk besteld (of volume gelijk aan 8 dvd's) om helemaal safe te zijn.
Laatst gewijzigd door punkfreak 14 okt 2007, 20:42, in totaal 2 gewijzigd.
toettoet
Plus Member
Plus Member

das interessant om te weten dat ze ook vanuit zweden sturen :o
damn daar gaat m'n geld :(
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

LaundroMat schreef:Nu de dollar zo laag staat is het moment er om een en ander van over de oceaan hierheen te halen.

Welke online shops gebruiken jullie daarvoor (die ook naar België versturen natuurlijk)?

Hier alvast eentje: http://www.dvdboxoffice.com, gebaseerd in Canada (en rekent dus standaard aan in Canadese dollar - die onlangs werd losgekoppeld van de US dollar; maar je kan de betaling in USD doen verlopen).

lol, de usd is zo hard gezakt dat hij bijna evenveel waard is als de cad. als ik het me goed herinner was dit vroeger heel anders, 1 usd = 0,50 cad om het gemakkelijk te maken.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

Sven.VdS schreef:Kan je die douane taksen eigenlijk aanvechten? Ik heb al enkele malen voorgehad dat de taksen ECHT ongegrond waren ... het bedrag was laag genoeg, en het ging om RMA materiaal.

Probleem is dat je het verschuldigde bedrag onmiddellijk aan de postbode moet betalen of je krijgt het pakket niet. Wat gebeurt er eigenlijk met de zending als je niet betaalt? Is dat rechtstreeks retour afzender, of wordt de zending enige tijd in bewaring gehouden bij De Post om je tijd te geven de taksen aan te vechten?
ja ! ik heb het gedaan 'k herinner me de site niet maar de telefoon nummer staat op hun facturen, .. 'k heb ze een mail gestuurd en ze sturen u een brief terug waar je de nodige informatie moet verstrekken.
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ofloo schreef:
LaundroMat schreef:Nu de dollar zo laag staat is het moment er om een en ander van over de oceaan hierheen te halen.

lol, de usd is zo hard gezakt dat hij bijna evenveel waard is als de cad. als ik het me goed herinner was dit vroeger heel anders, 1 usd = 0,50 cad om het gemakkelijk te maken.
Hij is zelfs hoger geweest een paar weken geleden.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

Eigenlijk al goed, want anders zouden we ons kapot betalen aan benzine, reken 40% bij de huidige prijs bij en dat zou het kosten plaatje zijn. Kortweg zou dit neerkomen op ongeveer +/-0,882/L stookolie, +/-1,582/L diesel wat neer zou komen op 94,92 voor een volle tank voor een gemiddelde auto met 60L tank, .. enz. van mij part zakt hij nog dieper !!
trobbelke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

't is voor mij op dit moment best wel goedkoop om in de US te wonen, mijn Eurookes zijn veel waard nu, wat mij betreft mag de dollar nog meer zakken :-)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”