Nieuwe attractie: zwemmen tussen krokodillen

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

Voor een kleine dertig euro kunnen de moedigen zich in een ijzeren kooi laten afdalen.Hoewel krokodillen alomtegenwoordig zijn in de Afrikaanse rivieren, blijven toeristen vaak uit hun buurt, en terecht. Maar voor zij die het avontuur opzoeken is er in het Zuid-Afrikaanse Oudtshoorn een nieuwe attractie geopend: de 'Croc Cage Diving', waarbij waaghalzen tussen krokodillen kunnen zwemmen.

Snorkelen
Voor een kleine dertig euro kunnen de moedigen zich in een ijzeren kooi laten afdalen, waarbij ze tien minuten lang van vlakbij de krokodillen kunnen bewonderen. De duikers krijgen geen zuurstoftank mee: adem inhouden of snorkelen is de bedoeling, zodat iedereen een kans krijgt. Volgens de eigenaars van het wildlife-centrum komen de amfibieën tot vlak bij de kooi, "dicht genoeg om de nagels van het dier te bewonderen". Wat wil zeggen dat de gevaarlijke tanden van de amfibieën ook vlakbij komen.

Unieke kans
In de speciaal aangelegde 'vijver' zwemmen Zimbakwe, een Nijlkrokodil met een lengte van 4,3 meter, en zijn iets kleiner vrouwelijk gezelschap, Ma Baker en Sweet Sue. De 28-jarige Kerry Shaw heeft zich reeds gewaagd aan een zwempartijtje met het drietal. "Ik was een beetje zenuwachtig, maar vooral erg opgewonden. Dit is een unieke kans en ik wou het niet mislopen," zegt de Zuid-Afrikaanse zakenvrouw. "Ik heb wèl goed gecontroleerd of de kooi wel goed afgesloten was."

Kaken
Zimbakwe, 80 jaar oud en 564 kilo zwaar, was de eerste om de vreemde bezoeker beter te onderzoeken. Sweet Sue en Ma Baker volgden hem. "Toen ze bij de kooi kwamen, duwden ze er enkele keren tegen. Ook bleven ze maar rondjes maken om de kooi," aldus Kelly SHaw. "Zimbakwe is mijn favoriet. Ik kon zijn poot en staart vasthouden toen hij naast de kooi was. De opening in het midden is trouwens groot genoeg voor de snuiten van de dieren, al kunnen ze hun kaken dan niet openen. Maar het was wel schrikwekkend toen ze zo dichtbij waren... ."(kjg)
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
zippie666
Pro Member
Pro Member

't zou niets voor mij zijn, bah! 'k mag er niet aan denken!

Maar 'k snap het niet te goed, 't is een drijvende kooi die van pakweg een meter boven 't wateroppervlak tot x meter diep gaat? Of hoe werkt het dan?
Blue-Sky
Erelid
Erelid

zippie666 schreef:Maar 'k snap het niet te goed, 't is een drijvende kooi die van pakweg een meter boven 't wateroppervlak tot x meter diep gaat? Of hoe werkt het dan?
Alles is relatief hé, zo'n kooi op twintig meter diep met haar bovenkant is dan met de onderkant op 21 meter, dacht ik...

hollebollegijs zorgt voor omzet bij Belgacom, Volume packs bijbestellen, voor het geval dat hun klanten niet toekomen.
(begin van de maand hebben de meesten nog krediet) :twisted:
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

Blue-Sky schreef:
zippie666 schreef:Maar 'k snap het niet te goed, 't is een drijvende kooi die van pakweg een meter boven 't wateroppervlak tot x meter diep gaat? Of hoe werkt het dan?
Alles is relatief hé, zo'n kooi op twintig meter diep met haar bovenkant is dan met de onderkant op 21 meter, dacht ik...

hollebollegijs zorgt voor omzet bij Belgacom, Volume packs bijbestellen, voor het geval dat hun klanten niet toekomen.
(begin van de maand hebben de meesten nog krediet) :twisted:
kleine opmerking, we zijn 2 dagen ver en ik heb al 2,5 GB verbruikt.
dat is niet van mijn gewoonte :-D
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
henke54
Pro Member
Pro Member

Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”