Welke provider?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Ekar`Karaar
Starter
Starter

Hey,
Eerst en vooral, prima forum dat eindelijk is iets betekend voor de internet gebruiker.
Ik ben al van dag een "trouwe" telenet klant, maar nu begint het een beetje de spuitgaten uit te lopen. Heb al mss 2 twee uur gebeld deze week met de help desk (0900) van Telenet om te horen hoe de fout telkens bij mij ligt.
Nu alles overlopen te hebben blijkt dat ze toegeven dat er een probleem was in onze gemeente, dat gedeeltelijk opgelost maar niet voldoende snelheid is prima in de dag maar vanaf de avond is het niet speelbaar meer (idd weer een gamer). IK heb ook zeer veel last van dat mijn verbinding om de zoveel min gewoon een of twee sec verbreekt Ze wisten me te vertellen dat de enige oplossing voor mij was het gamers pack te nemen, nog is 10 € bij mijn 66€ die ik nu al betaal.
Conclusie Telenet raus en ADSL derin
Nu mijn vraag, want ik zie het bos niet meer door de bomen.
Welke provider raden jullie mij aan, ik ben woonachtig in hoboken.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Wel, dus als games wil je een stabiele verbinding. Dan kan ik je Skynet aanraden. Als je geen limieten wil een upload van 384kbit en een iets minder stabiele lijn, dan raad ik je adsl2fit aan. Ze hebben nu probs met de snelheid en ping en zo, maar deze moeten binnenkort opgelost zijn.

Voor de rest, lees het forum eens. Kijk een paar topics na, vooral in snelheid en synchro. Daar zal je heel wat van op steken.

Cheers
Afbeelding
Ekar`Karaar
Starter
Starter

Ik twijfel voor het moment tussen drie scarlet XS4ALL omdat die een raw koper aanbiet voor ong 11 euro en als derde idd skynet.

Mvg Siggy
Nob
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Als je echt lage pings wil, kan niemand hier in België Skynet verslaan. Ze zitten natuurlijk wel met de "leuke" 10 GB limiet. :(

greetz,

Nob

ps. Op voorwaarde dat je niet te ver van de centrale zit enz...
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Eerlijk gezegd zou ik kiezen voor Skynet Adsl Go met een Power Pack of hoe het ook alweer noemt.

Ping is zéér goed, 15gb, en upload 192Kbps, das ideaal denk ik voor een gamer. Nuja, op Scarlet netwerk zijn er nu een aantal problemen waar aan gewerkt wordt..dusja, is nu moeilijk vergelijken, omdat we niet weten wat het Scarlet netwerk zal doen...

Vermoedelijk positief evolueren, maarja, je kan de toekomst niet voorspelen.

Ik heb lichte voorkeur voor Skynet, omdat zij een jarenlang, onderhouden netwerk hebben, die wat traffic aankan en Scarlet is een 'nieuwer' netwerk.. dat nu zijn eerste hoestbui krijgt...

Als je extreem véél download, of extreme traffic hebt, ben je vermoedelijk beter af met a2f ea, maar voor enkel te gamen-> lijkt skynet mij het beste.
Als je even verder kijkt in het forum en de review, zal je al héél wat info vinden over verchillende isp's. (A2F, Skynet, Scarlet..)
I love it when a plan comes together!
Nob
Erelid
Erelid
Contacteer:

Zelfs al is het netwerk van scarlet in goede conditie, dan nog is de ping hoger dan die van skynet (zie review). Maar de ping is wel meer dan voldoende om comfortabel te knn gamen en de upload is ook hoger natuurlijk, wat altijd wel leuk is.

Als je van plan bent te downloaden via p2p netwerken, pas dan op voor bvb A2F, want bij de minste reactie die zij kijgen van MPAA/RIAA/... sluiten ze je af zonder waarschuwing.
Staat wel op hun site vermeld, maar ik zeg maar voor alle duidelijkheid dat zij dit wel degelijk doen! (heb het zelf mogen ondervinden)
Daarna moet je een blad ondertekenen dat je in de fout bent gegaan en dat je het betreffende materiaal van je pc hebt verwijderd. En dan sluiten ze je terug aan. Krijgen ze nog een klacht, dan wordt je definitief afgesloten.

greetz,

Nob
Laatst gewijzigd door Nob 22 okt 2003, 14:59, in totaal 1 gewijzigd.
Ekar`Karaar
Starter
Starter

Thx voor al de goede raad, en ik heb ook ff het forum doorzocht en heb Adsl van skynet mijn voorkeur gegeven en dit ook besteld.
Powerpack er op en eraan van de eerste keer. :lol:
Nu zou ik nog willen weten welke moden ik het beste neem voor deze adsl verbinding, ik zou meerdere pc's willen aansluiten?
De brave mensen van Skynet raden mij de Thomson Speedtouch aan, is dit een goede keuze?
Nob
Erelid
Erelid
Contacteer:

Uit "ervaring" (en na het lezen van vele posts op dit forum) raad ik je zeker al een externe ethernet modem aan (dus geen USB geval).

Die Thomson speedtouch is er zo 1 dacht ik. Ik denk dat je daarmee wel goed zit.

Anders... Alcatel Speed Touch home, maar die leveren ze nu niet meer bij BGC dacht ik.

greetz,

Nob
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

de thompson sth is dezelfde als de alcatel sth (alcatel is opgekocht door thompson dacht ik)
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Nob
Erelid
Erelid
Contacteer:

Ok SenSei, merci voor de info. Ik wist dat dus nog niet. ('k loop een beetje achter precies).

greetz,

Nob
DiViNO
Plus Member
Plus Member

Nob schreef:Zelfs al is het netwerk van scarlet in goede conditie, dan nog is de ping hoger dan die van skynet (zie review). Maar de ping is wel meer dan voldoende om comfortabel te knn gamen en de upload is ook hoger natuurlijk, wat altijd wel leuk is.
Nob

Ben 'k niet mee akkoord.
'k heb Scarlet (PI) met 384kbps en ik ping op MoHAA Barryservers echt wel beter dan voorheen (128kbps) en beter dan skynet adsl'ers
Ik heb geregeld een ping die onder de 20ms gaat hoger dan 30ms kom 'k bijna nooit !!

Enkel download snelheid die uur afhankelijk is mogen ze wel is gaan repareren, maar al jullie zeggen dat ze er aan aan het werken zijn zal dit in de "nabije" toekomst wel opgelost worden zeker.....dit terzijde natuurlijk ;)
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Divino,

Nob basseert zich op de testen die wij gedaan hebben via een BROBA-II dslam via A2F en daar waren de ping results op alle uren van de dag, bij Skynet net nog ietsje beter...

Maybe dat we de ping en dl-tests eens moeten herhalen voor de review als de problemen gedaan zijn. Een verbetering van het netwerk is zeker het vermelden waard.
I love it when a plan comes together!
Ekar`Karaar
Starter
Starter

Eerste dag Skynet, op piekuurtje lekker steady

Speed test results:
- Download speed : 2831 kbit/s or 354 kbyte/s
- Upload speed : 158 kbit/s or 20 kbyte/s
Thu Oct 30 2003 at 19:34:00 UTC+0100

:-D
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”