.NET Framework uninstallen loopt fout

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Even de situatie beschrijven:

Win2000 Pro up-to-date (enkel de update van .net framework 1.1 niet binnegehaald, omdat ik daar vroeger al probs mee had).
Ms. Visual Studio.NET 7 was volledig geinstalleerd.

Nu, voor de nieuwe gang van zaken op school heb ik nood aan VS.Net 2003 (met Cobol.net compiler).

Ik uninstall via cfgscherm-> VS.NET 7.0 -> lukt prima

Ik probeer VS.NET 2003 te installen -> FOUT zegt dat er reeds versie v1.0.3300.0 van .NET framework geinstalled is en dat ik die eerst moet verwijderen. -> ik verwijder die-> geen probleem.

Probeer VS.Net 2003 opnieuw -> FOUT zegt dat er reeds versie v1.0.2914 installed is. -> eerst uninstallen. Ik probeer dit te doen via cfg scherm -> add-remove software, ik krijg een error:

"Setup cannot read/write to System Registry" -> geen uninstall.

Ik laat registry cleaner erop los. Na enkele honderden null-entries te verwijderen -> nog steeds de fout.

Zelf beetje gezocht op de schijf naar een uninstall of installer:
C:\WINNT\Microsoft.NET hier vind ik een folder met die versie. Met een Install.exe (daar krijg ik in cmd-line de optie om te uninstallen, maar ben verplicht het product op te geven dat installed... al paar dingen geprobeerd..dan zegt hij mij in error: dit is niet het product die versie X heeft geinstalleerd.
Vervolgens verder in de map gezocht: InstallUtil.exe (heeft ook cmd-line uninstall parameters --> doet ook niks).

Maw: ik kan op mijn goede pc configuratie die ik dagelijks gebruik VS.NET2003 niet installen, omwille van het feit dat ik versie v1.0.2914 van .NET Framework niet van mijn pc krijg geshot ;-).
Iemand enig idee hoe het eraf te krijgen. Alles is welkom ;-).

Heb alleen geen zin hiervoor mijn cfg te formatten :-).

Op WinXp clean install werkt de VS.NET2003.
I love it when a plan comes together!
gimic
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 13 keer

updaten naar framework 1.1 :lol: Ik heb daar nog nooit miserie mee gehad, da staat hier op al mijn pc's en da werkt goe...(ik hou hout vast)

neen, serieus , 'k zou et nie weten :s al die faq en knowledge base overlopen van microsoft?

Greetz
Gimic
elrocco
Plus Member
Plus Member

Wat doe/kan je daar allemaal mee , met dat framework???
Ik heb da op de updatesite van winxp ook al zien staan, maar heb het nog niet geprobeerd...hoewel, wel al eens, toen ik, in plaats van de msn-mail berichten op de login van winxp, de outlook mailaantallen wou linken.Dat was alleen maar mogelijk toen diene framework was geïnstalleerd.Vanaf toen was ik ook verplicht een login te gebruiken...dat was automatisch zo ingesteld, zonder ik veranderingen had aangebracht bij de gebruikers.Toen ik dat er terug heb afgegooid, was die loginprocedure er ook weer af.
Weet iemand daar ietske meer over???
Thanks

Elrocco 8)
gimic
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 13 keer

het .net wordt gebruikt voor programma's die in vb Visual basic.net of C#.net geschreven zijn. het zijn een soort van bibliotheken waarin allemaal componenten zitten die ge kunt gebruiken. Het framework wordt ook gebruikt om asp.net pagina's mee op te bouwen.

Greetz
Gimic
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Hmm, ik ben nog van plan om VS 7 nog eens te installen en dan idd die update te installeren, zien wat dat geeft, maar heb zo'n vermoeden dat hij dat niet gaat willen doen... same reason why 2003 won't.

Heb ondertussen site gevonden die zegt dat de uninstall van VS.Net niet zo clean is als het zou moeten.. conclusie: manuele verwijdering: registry entries killen van die ene versie en daarna folders manueel verwijderen.

Zo enkele honderden entries manueel gaan verwijderen, pff

Moest iemand een betere oplossing vinden, altijd welkom, want dit zie ik niet zitten.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ok, de joke van de eeuw :)

Heb beetje zitten knoeien met die install file die vraagt naar het product dat .NET installed heeft :)

De resultaten,
Install/u/p Microsoft Visual Studio.Net 7 Entreprise
--> krijg foutmelding: VS.Net is niet het product dat .NET v... installed heeft...
---> probeer er nog enkele... ondertussen zit ik te snuffelen in het register...
Install/u/p Microsoft .NET Framework (english) v1.0.2914
---> "Dit product kan niet verwijderd worden want het is niet geinstalleerd"
|--> LOL³

Het product zegt dus, ik kan mijzelf niet verwijderen, want ik ben niet geinstalleerd...dit is de grootste knoeiboel die ik van Microsoft al gezien heb.
Ondertussen de uninstall string gevonden in het registry.. daar staat de naam anders.. er staat Full in de entry.. ga seffes daar nog mee spelen.. maar als ik het uitvoer met die full erin, krijg ik die foutmelding van Read/write to sys. reg.

Anyway, ga straks nog wat critical things proberen en indien het niet lukt.. zal dit een format worden, want heb echt wel VS.net 2003 nodig op mijn basic station... pff i hate mickysoft!
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”