Scarlet zeer traag namelijk max 1 Mbps

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
jjvk
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 48
Lid geworden op: 29 sep 2007, 21:37

Dag, ik wil dit wel eens kwijt.
Op 28 augustus kreeg ik van mijn provider geen enkel adsl signaal meer binnen.
Na enkele malen gebeld te hebben, maw zo'n 7 x, en éénmaal aangetekend moeten schrijven, hebben ze dit na 10 dagen opgelost.
Opgelost in de zin van het woord... ik surf nu aan 903.80 kps ( dus afgrond 1Mbps ). Vroeger had ik geen enkel probleem en surfde ik aan
de gebruikelijke 3.9mbps.
Momenteel krijg ik niets meer te horen van mijn provider, en laten ze het zo, niettegenstaande ik maandelijk 37euro moet betalen. Duur abonnement ..
Dus mensen gelieve eens na te denken voor je bij scarlet een abonnement aangaat.
Zie de testen op deze site.
Wat er mij te doen staat, gewoonweg van provider veranderen denk ik.
Laatst gewijzigd door jjvk 29 sep 2007, 21:51, in totaal 2 gewijzigd.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Scarlet biedt geen 3.9Mbps snelheid aan. :P
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Welke formule heb je juist?
Deze formule kost wel € 44,95/per maand
http://www.scarlet.be/nl/adsl20/


Deze is de goedkope formule...
http://www.scarlet.be/nl/
Opgelet, promo loopt ten einde september 2007

:wink:
Laatst gewijzigd door Blue-Sky 29 sep 2007, 22:03, in totaal 1 gewijzigd.
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

lithion schreef:Scarlet biedt geen 3.9Mbps snelheid aan. :P


Hij bedoelt gewoon dat hij niet meer zijn snelheid haalt zoals voordien blijkbaar wel het geval was. Tja, klantvriendelijkheid is ook ver zoek bij de derde aanbieder van internet in dit landje.
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Blue-Sky schreef:Welke formule heb je juist?
Deze formule kost wel € 44,95/per maand
http://www.scarlet.be/nl/adsl20/



Ik hoop voor hem dat hij niet deze formule heeft, want dan betaalt hij zich blauw en wordt hij er regelrecht opgelegd door Scarlet.
jjvk
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 48
Lid geworden op: 29 sep 2007, 21:37

Hallo,

ADSL Unlimited is mijn aansluiting bij internet.
Vroeger surfde ik aan 4 ( volgens de metingen op het internet 3.9 )
Nu behaal ik nog slechts 1 ( volgens de metingen op het internet 903.80 )
Ik betaal maandelijks als bestaande klant 37 euro. Als je wil terugvallen op hun aanbieding van 34.95 euro, moet je als bestaande klant terug intekenen voor 1 jaar.
Ik heb in de rubriek hier van scarlet nog mensen gevonden die maar aan de snelheid van 1 kunnen surfen.
Nog minder denk ik of een light versie maar dik betaald.
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

@ jjvk,

Dit het contract wat je aanging, als ik het juist begrepen heb :???:
Scarlet ADSL 6 UnlimitedPromo verlengd tot 30/09!ADSL 6 Mbps*
30 GB downloadvolume
Gratis activering



Dan hebben zij de plicht dat in orde te brengen, zoniet is het 'n flagrante fout van je provider, welke zaken belooft welke zij niet houden.
Maandag eens telefoneren en je niet laten afwimpelen, je hebt enkel de juiste technieker nodig om dit op te lossen.

Staat je modem/router zo dicht mogelijk bij het punt waar je lijn binnenkomt.
(ofwel hebben ze je op een te laag profiel gezet, wat ze wel eens meer doen)

:wink:
Laatst gewijzigd door Blue-Sky 29 sep 2007, 22:44, in totaal 1 gewijzigd.
jjvk
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 48
Lid geworden op: 29 sep 2007, 21:37

Ik heb het abonnement al jaren. Vroeger was ik bij Tiscali en dit is overgenomen van Scarlet. Eigenlijk moet ik zeggen dat ik in die tijd van Tiscali nooit problemen heb gehad.
Ik heb de internetaansluiting unlimited adsl ADSL 6 Mbps*
30 GB downloadvolume maar met een snelheid van 1 in de plaats van de zeer aantrekkelijke 6 (vroeger had ik nog 4 )
Na mijn getelefoneer kreeg ik deze mail :

Dus maw het probleem werd al afgewimpeld alvorens het is opgelost.

Dus " Bedankt scarlet "

Mail :

Geachte mevrouw/heer

Wij hebben genoteerd dat u onlangs een vraag heeft gesteld of een probleem heeft gemeld betreffende uw ADSL abonnement.

Via deze e-mail echter willen we u meedelen dat ons Customer Contact Center uw vraag als beantwoord heeft beschouwd.
Bijgevolg zullen wij uw dossier hieromtrent afsluiten. Het dossiernummer waarvan sprake is ......
Mochten er echter nog vragen zijn, gelieve dan contact op te nemen met ons Customer Contact Center op het nummer 02 275 27 27.

Met vriendelijke groeten,

Scarlet Customer Contact Center


Opgelet: Gelieve niet rechtstreeks op deze e-mail te antwoorden maar het contactformulier te gebruiken dat u vindt na het inloggen op http://mijn.scarlet.be.




Met vriendelijke groeten,

Scarlet Customer Contact Center

Raadpleeg ook <http://support.scarlet.be>, uw eerste hulp bij alle problemen met onze producten en diensten!
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Zoals ik al schreef in vorige reply, opnieuw bellen en zoals zij zelf schrijven opnieuw 'n ticket aanmaken met de nodige uitleg dat uw technisch probleem niet opgelost werd voordien.
Bijvoorbeeld, waarom is mijn snelheid beperkt tot....
Gelieve er voor te zorgen dat de door jullie aangehaalde snelheid tenminste in de buurt komt van....

Cijfers moet je er zelf opplakken. :-)

Als er niets aan je inwendige bedrading gewijzigd is hebben ze je op een te laag profiel gezet.(zo vermoed ik)
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Blue-Sky schreef:Zoals ik al schreef in vorige reply, opnieuw bellen en zoals zij zelf schrijven opnieuw 'n ticket aanmaken met de nodige uitleg dat uw technisch probleem niet opgelost werd voordien.
Bijvoorbeeld, waarom is mijn snelheid beperkt tot....
Gelieve er voor te zorgen dat de door jullie aangehaalde snelheid tenminste in de buurt komt van....

Cijfers moet je er zelf opplakken. :-)

Als er niets aan je inwendige bedrading gewijzigd is hebben ze je op een te laag profiel gezet.(zo vermoed ik)

De vraag is: kan hij dit niet zien in zijn modem, op hoeveel zijn profiel staat ....

jjvk schreef:Ik heb het abonnement al jaren. Vroeger was ik bij Tiscali en dit is overgenomen van Scarlet. Eigenlijk moet ik zeggen dat ik in die tijd van Tiscali nooit problemen heb gehad.
Ik heb de internetaansluiting unlimited adsl ADSL 6 Mbps*
30 GB downloadvolume maar met een snelheid van 1 in de plaats van de zeer aantrekkelijke 6 (vroeger had ik nog 4 )

mja u kan de 6 aanvragen maar is niet altijd haalbaar als je te ver vd centrale woont (bvb uw lijn kan slechts 4 aan)
maar is idd raar dat je maar de snelheid van 1 mbps haalt, kan je niet in je modem zien op hoeveel uw sync staat?
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
jjvk
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 48
Lid geworden op: 29 sep 2007, 21:37

Eigenlijk zijn jullie allemaal bedankt voor de reactie.
Normaal zou ik TERUG even moeten opbellen naar Scarlet.
Maar na ongeveer 7 x bellen en tweemaal schrijven waaronder 1 aangetekende brief krijg ik er toch genoeg van.
Ik heb al alle uren van de dag gebeld en na 7 nummers in te toetsen kom je dan terrecht bij een eeuwen langdurende cd muziekje waarbij er dan een vrienelijke persoon je ten dienste staat en steeds herhaalt dat je dossier in behandeling is en hij daarover verder niets kan meedelen.
Dus ik kijk nu stilletjes uit naar en andere adsl provider maar ik weet nog niet wie het lot zal winnen.
Voorstellen zijn steeds welkom.
Alvast bedankt
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Toch enkele bedenkingen hier: wat BlueSky verkondigt is bullshit. ADSL is een best-effort dienst en Scarlet Unlimited heeft een maximum snelheid van 6Mbps. Er staat hierbij ook duidelijk vermeld (zowel in het contract als op de website) dat deze snelheid afhankelijk is van de afstand tot de centrale en de kwaliteit van de bekabeling. Je kan dus onmogelijk eisen dat je een 6Mbps verbinding krijgt.

Als de topicstarter morgen overstapt naar een andere ADSL provider zal hij dezelfde problemen ondervinden met zijn ADSL signaal. Er kunnen hiervoor diverse oorzaken zijn: een falende modem, defecte splitter, verkeerde aansluiting van een extra telefoon, een storing op de telefoonlijn zelf (meestal hoorbaar als je telefoneert met je vaste lijn) of een defect aan de DSLAM kaart in de Belgacom centrale.

In zo'n gevallen plaats je modem altijd eens rechtstreeks op de telefoonaansluiting (zonder telefoons aangesloten) en leen je eventueel eens de modem van een gebuur of kennis om te kijken of het probleem zich dan ook voordoet.

Heb je trouwens ruis op je telefoontoestellen die je vroeger niet had?
jjvk
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 48
Lid geworden op: 29 sep 2007, 21:37

Hallo,

Alles werd getest in het dubbel.
Andere pc, andere modem, rechtstreeks op het inkomende signaal, en de uitkomst is steeds hetzelfde : SNELHEID 1 ( hier trouwens ook getest op de site).

Voor mijn technisch probleem, dus het steeds wegvallen van mijn adsl signaal had ik 4. Na de reparatie door scarlet krijg ik dus 1
Ik vraag absoluut geen 6, maar ik zou toch graag mijn 4 terugkrijgen die ik al jarenlang had om te surfen.
Ik betaal toch mijn 37 euro maandelijks...
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

lithion schreef:Toch enkele bedenkingen hier: wat BlueSky verkondigt is bullshit.
Bedankt voor je bemerking...
pennywise schreef:Sommige mensen zouden veel nuttigere dingen zeggen, als ze zouden zwijgen
Geldt dus schjnbaar voor jou, (is te lezen in de signature van pennywise)

In die reply ging het over de snelheid welke rond de 800 kb draaide, dus nog niet eens 1 mb.
Gebruikersavatar
Shaolin
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 01 okt 2007, 17:27

Gegroet iedereen,
Als ex- scarlet gebruiker ( mij laten abonneren in de goeie oude tijd van tiscali ) moet ik u hierbij zeggen dat ik op een dag opeens aan 0.980 Mbps snelheid op het internet kwam te staan.
Reden, tot nu toe onbekend. Ook gedowngrade door de provider denk ik.
Ik heb dan ook diverse malen aan de telefoon gehangen maar steeds zonder resultaat, met als uitkomst een verandering.
Ze hebben mij zelf geadiviseerd om destijds een andere modem aan te kopen. Ik surfde toen met een Sagem800 ( aangekocht langs tiscali )
Ik heb mij toen niet laten vangen en alles eens getest met een ander toestel. Resultaat idem.
Ik ben toen overgestapt naar een ander provider en tot mijn opluchting kwam ik terug op het net met een dikke 3.9mbps en dit met dezelfde Sagem.
Dit enkel om te zeggen dat het soms wel kan afhangen van de provider zelf.
Als je eens een Belgacom winkel moest binnengaan en leg je geval eens uit, wie weet kunnen zij eventueel de lijn uittesten en zeggen of het zal verbeteren?? Maar eerst zekerheid....
Er zijn zoveel providers, vraag eens inlichtingen?
En ik surf nog steeds met mijn Sagemmodem 800.
Ze zouden je wat wijs maken die gasten....of soms niet en blijven ze zwijgzaam.

Je kan steeds even hier je probleem uit de doeken doen :
http://www.tik.be/stug/pagina/wat_is_stug
Tinneke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 02 okt 2007, 19:34

Goeie avond,

Het is met mij identiek hetzelfde gegaan.
Verleden maand is mijn internetsnelheid ook naar beneden gehaald.
Ik heb dan telefonisch kontakt genomen met de technische dienst, en lieten ze me weten dat ik alles moest kontroleren.( modem - splitter - drivers - ect... wanneer ze wel wisten dat het aan hen ligt. )
Ik heb dit " laten " kontroleren van waar mijn pc komt.. Er is iemand gekomen met laptop en een andere moden, maar het probleem blijft hetzelfde.
Dus bij mij ligt het niet.
Zou ik mij kunnen wenden naar : http://www.mediateurtelecom.be/
Of desnoods om alle ellende te vermijden neem ik beter en andere provider?
Wat denken jullie van Belgacom?
Telenet is voor mij niet erg praktisch, kabel komt langs een heel andere kant binnen in mijn huis, en met de adsl zit ik 1 m van de inkom.
Ziezo dit gezegd zijnde,
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

[url=http://www.mediateurtelecom.be/xml/index_nl.html]
De Ombudsdienst voor Telecommunicatie[/url], je kunt altijd een melding maken via deze dienst.

Daar het aantal klachten schijnbaar in de lift zit. (misschien doen ze er dan iets aan)

Welke provider je kiest is enkel jou beslissing. UB blijft daarin neutraal.
Dit is trouwens te lezen bovenaan de Frontpage.
Wij hebben (nog) geen banden met enige Belgische ISP. Lees onze disclaimer voor meer info.
Tinneke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 02 okt 2007, 19:34

Leve Scarlet :
Gevonden op www.overstappen.be
http://www.overstappen.be/ervaringen/discussion/61/

Scarlet:
Scarlet - een grotere chaos is niet denkbaar


CommentAuthorRemco CommentTimeSep 19th 2007 gewijzigd permalink
Als het om schreeuwerige teksten gaat over hoe goedkoop en hoe snel het allemaal wel niet kan, is Scarlet haantje de voorste. Maar owee als er een probleem ontstaat. Of het nu een technisch probleem is of administratief: dat maakt allemaal niet uit. De service en dienstverlening is nul komma nul.

Zo heb ik al een half jaar een administratief probleem over een vermeende factuur die niet betaald zou zijn; die ik via een ander rekeningnummer heb betaald. Ontelbaar vaak gebeld; evenzo vaak de bewijslast gefaxt. En zelfs zoiets simpels bleek een lijdensweg: "uw fax hebben wij niet ontvangen"; "u heeft uw fax naar een verkeerde afdeling gestuurd" "nou, dan zorgt u er neem ik aan voor, dat deze bij de juiste afdeling terecht komt"? "Nee meneer, daar kunnen wij niet aan beginnen". "Maar waarom is het door mij gebruikte faxnummer niet juist - het staat nota bene vermeld bij de afdeling administratie"? "Ik zal u het juiste nummer geven meneer..." En zo heeft dit grapje 6 pogingen gekost. Resultaat: geen; vervolgens zou het om een andere openstaande factuur gaan...(begrijpt u het nog?) Uiteindelijk blijft Scarlet beweren dat ik niet heb betaald, zonder zich ook maar eens een beetje te verdiepen in deze zaak. De administratie mag je niet spreken ("meneer wij hebben duizenden klanten, wat denkt u wel niet"?) De directie evenmin ("niet aanwezig; niet beschikbaar; niet mogelijk".)

Uiteindelijk een aangetekende klachtenbrief gestuurd. En inmiddels maar uit pure wanhoop deze vermeende factuur opnieuw betaald, inclusief alle onterechte administratieve kosten. Na 3 dagen een bevestiging gehad op mijn schrijven met de belofte hierop "zo spoedig mogelijk" antwoord te sturen. (Dat kan schijnbaar dus wél snel) Nu zijn we anderhalve maand verder en u raadt het al: tot op heden geen reactie. Die verwacht ik ook niet meer. Wat Scarlet inmiddels ook aangetekend van mij heeft gehad is mijn opzegging. Misschien krijg ik een smeekbrief om te blijven......over naar EDPnet.

Mensen: Scarlet heeft de zaken niet op orde. De chaos is er compleet.
BEGIN NIET AAN DIT AVONTUUR...zoiets als dit heb ik nog nooit meegemaakt; dit gun je niemand.
RubenVanBeurden
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 okt 2007, 00:24

In sommige gevallen is een downgrade niet altijd onvermijdelijk. ;)
Gebruikersavatar
Shaolin
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 01 okt 2007, 17:27

Dat kan wel zijn dat een downgrade onvermijdelijk is, maar het eens uitleggen aan de klant kost toch ook geen geld of veel moeite...
En zouden ze niet beter aanraden een light versie te nemen, kost stukken minder op jaarbasis, ze zouden dan toch nog hun gezicht redden.
Gebruikersavatar
zippie666
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 16 apr 2005, 16:31

Shaolin schreef:ze zouden dan toch nog hun gezicht redden.
Hun portemonnee wss niet :twisted:
jjvk
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 48
Lid geworden op: 29 sep 2007, 21:37

Dag,
Na al die tijd heb ik nu verwonderlijk toch een email gekregen van scarlet.
Ze hebben zeker de forums gelezen...

Mail : Geachte,

Uw lijn is spijtig genoeg wegens technische redenen naar een 1mbit profiel gewijzigd. Met redenen dat de stabiliteit niet gegarandeerd kan worden op een hoger lijnprofiel kan deze niet verhoogd worden.


Met vriendelijke groeten,

De Scarlet Helpdesk

Nu is mijn vraag aan de dekundigen onder jullie :
Zou ik dat ook hebben bij een andere provider of ligt dat enkel bij Scarlet zelf.

Dank bij voorbaat.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”