Gebrekkig internet

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
foez
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 sep 2007, 20:55

Ik heb overlaatst overgestapt van Belgacom Skynet op Dommel.
Maar sinds een paar dagen gaat het internet traag en het valt om te haverklap uit. Ik heb van een familie lid gehoord dat ik hier misschien wat antwoorden kan vinden.
Ik heb van Dommel op 11 september een mail gehad met alle informatie voor in te loggen. Daarna heb ik metteen een aangetekende brief gestuurd naar Belgacom om mijn Skynet abonnement op te zeggen. Ze hebben me toen een brief terug gestuurd om te zeggen dat vanaf 28 september mijn skynet abonnement zal worden afgesloten.

Sinds dat ik deze brief heb gehad is het internet soms heel traag en valt het geregeld uit. Ik heb gebelt naar Dommel en hier hebben ze me doorgestuurd naar de technische dienst van belgacom. Op de technische dienst hadden ze me verteld dat er niets mis was met de lijn, maar wel met de verbinding tussen mijn router en mijn computer (maar dat vind ik moeilijk te geloven).

ik heb een copy paste gemaakt van mijn DSL Connection status nu ik even internet heb.

Code: Selecteer alles

DSL Status:  	Connected
DSL Modulation Mode: 	MultiMode
DSL Path Mode: 	Interleaved
Downstream Rate: 	2688 kbps
Upstream Rate: 	512 kbps
Downstream Margin: 	7 db
Upstream Margin: 	19 db
Downstream Line Attenuation: 	36 db
Upstream Line Attenuation: 	10 db
Downstream Transmit Power: 	0
Upstream Transmit Power: 	0
	Cisco Logo
  		
PVC Connection 	 
		
Encapsulation:	RFC 2364 PPPoA
Multiplexing: 	VC
Qos: 	UBR
Pcr Rate: 	0
Scr Rate: 	0
Autodetect: 	Enable
VPI: 	8
VCI: 	35
Enable: 	Yes
PVC Status: 	Up
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen om mijn internet terug in orde te krijgen.

Vriendelijke Groeten.
Xi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 260
Lid geworden op: 10 sep 2006, 02:28

u lijn is in elk geval al geen 4mbit en die 36db dat is ook niet zo denderend
of belgacom zet u op een beter koperpaar of ze verlagen u sync naar 1mbit.

ik denk dat het het laatste zal worden
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Zie eens in deze thread

:wink:
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

uw waarden zijn niet zo goed. hoe ver zit u van de centrale?

afgaande op uw Downstream Line Attenuation zou ik schatten op zo'n 4km?

als het plots verslechterde zou dat evt te wijten kunnen zijn aan beschadiging van de kabel of zoiets (grondwerken?)

of anders kan uw modem in slechte staat zijn.

profiel verlagen zal het idd wel stabieler maken, vermoedelijk sta je nu op 3.3
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

foez schreef:Ik heb overlaatst overgestapt van Belgacom Skynet op Dommel.
Maar sinds een paar dagen gaat het internet traag en het valt om te haverklap uit. Ik heb van een familie lid gehoord dat ik hier misschien wat antwoorden kan vinden.
Ik heb van Dommel op 11 september een mail gehad met alle informatie voor in te loggen. Daarna heb ik metteen een aangetekende brief gestuurd naar Belgacom om mijn Skynet abonnement op te zeggen. Ze hebben me toen een brief terug gestuurd om te zeggen dat vanaf 28 september mijn skynet abonnement zal worden afgesloten.

Sinds dat ik deze brief heb gehad is het internet soms heel traag en valt het geregeld uit. Ik heb gebelt naar Dommel en hier hebben ze me doorgestuurd naar de technische dienst van belgacom. Op de technische dienst hadden ze me verteld dat er niets mis was met de lijn, maar wel met de verbinding tussen mijn router en mijn computer (maar dat vind ik moeilijk te geloven).

ik heb een copy paste gemaakt van mijn DSL Connection status nu ik even internet heb.

Code: Selecteer alles

DSL Status:  	Connected
DSL Modulation Mode: 	MultiMode
DSL Path Mode: 	Interleaved
Downstream Rate: 	2688 kbps
Upstream Rate: 	512 kbps
Downstream Margin: 	7 db
Upstream Margin: 	19 db
Downstream Line Attenuation: 	36 db
Upstream Line Attenuation: 	10 db
Downstream Transmit Power: 	0
Upstream Transmit Power: 	0
	Cisco Logo
  		
PVC Connection 	 
		
Encapsulation:	RFC 2364 PPPoA
Multiplexing: 	VC
Qos: 	UBR
Pcr Rate: 	0
Scr Rate: 	0
Autodetect: 	Enable
VPI: 	8
VCI: 	35
Enable: 	Yes
PVC Status: 	Up
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen om mijn internet terug in orde te krijgen.

Vriendelijke Groeten.
als ik dat zie dan lijk je 3,6 km van de centrale te zitten maar je synchronisaties is wat laag dus dat verklaard misschien waarom het traag is, .. 'k zou zeggen controleer eens u contacten, probeer eens een ander filter. 'k vind toch raar dat die niet op 4mbit sync'ed, allé ik weet niet of het juist is maar ik heb dit als vuistregeltje aangenomen, "Downstream Line Attenuation: 36 db" => 3,6 km het is maar om een snelle benadering te hebben..

om nog lager te gaan syncen zie ik het nut niet van in heb bij die 36, 31 staan en ik zit ongeveer 3km van de centrale ik sync op 6mbit ! Natuurlijk moet men de andere waarden ook in acht nemen, en aangezien hij sneller gewoon is en nog steeds op het belgacom netwerk zit, neem ik aan dat er ergens een beschadiging of slecht contact is.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”