Ik beschik reeds 7 jaar over men 2 domeinnamen. Sedert 1 jaar zit het beheer hiervoor bij firma A. firma A is afhankelijk van firma B. Plots krijg ik SLECHTS vijf dagen op voorhand een brief om deze namen te vernieuwen. Door mijn zakenreis in het buitenland kan ik dus niet tijdig reageren op deze brief. Zodoende sluit firma B mijn beide domeinnamen en e-mails af. Zonder waarschuwing of voorlegging van factuur ter vernieuwing. Wat voor mijn bedrijf een complete ramp is. Firma B beweerd zelf dat zij de opdracht kregen om deze domeinnamen stopt te zetten wat onmogelijk kan.
Firma C en D die boven B staat willen niet luisteren aangezien ik alles met firma B moet regelen. Firma B vraagt dan een som van 400 euro om mijn beide domeinnamen die reeds mijn eigendom waren opnieuw te vernieuwen. Door deze absurde situatie zal ik ook veranderen van firma waardoor firma B nogmaals profiteert om mij onmiddellijk een jaar extra aan hun firma te verbinden. Ik ben dan ook verplicht dit te betalen als ik terug over mijn domeinnamen wil beschikken. Dit is reinste afpersing en ik kan geen kant op.
Kan dit zomaar? En kan ik hiertegen iets doen?
Men zei dat ik op dit forum een antwoord kon vinden. Een andere firma raadde me aan klacht in te dienen bij ICANN?
Met vriendelijke groet,
X
FRAUDE ???
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Over welke TLD's gaat het? Aangezien je icann aanhaalt; .com ?
Ik vind het trouwens vreemd dat een domeinnaam verlengen = contract zou zijn.
Als het domein in registrar-lock zit heb je dikke pech, in dat geval is het inderdaad de registrar zelf die deze moet opheffen (ergo, die 400 euro eisen). Als dat niet het geval is (status: OK) kan je een nieuwe registrar zoeken zonder problemen.
Wel een voordeel van .com: als je van registrar verandert neem je je registratietermijn mee, en ga je geen nieuwe aan (zoals bij .be of .eu).
Helaas is dit inderdaad een ongelukkige praktijk. Ik heb vandaag (nuja, niet ikzelf) een domein 'gekocht' voor 6500 euro ...
Voor .be zou dat niet waar zijn.
Ik vind het trouwens vreemd dat een domeinnaam verlengen = contract zou zijn.
Als het domein in registrar-lock zit heb je dikke pech, in dat geval is het inderdaad de registrar zelf die deze moet opheffen (ergo, die 400 euro eisen). Als dat niet het geval is (status: OK) kan je een nieuwe registrar zoeken zonder problemen.
Wel een voordeel van .com: als je van registrar verandert neem je je registratietermijn mee, en ga je geen nieuwe aan (zoals bij .be of .eu).
Helaas is dit inderdaad een ongelukkige praktijk. Ik heb vandaag (nuja, niet ikzelf) een domein 'gekocht' voor 6500 euro ...
Voor .be zou dat niet waar zijn.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Zonder alle details te hebben is het moeilijk om de situatie te beoordelen.
Maar lees toch dit maar even...http://www.icann.org/faq/#rgp
Wie is er op dit moment eigenaar van het domein? Als het de registrar (of een affiliate) is dan is dit tegen de policy van ICANN.
Om bovenstaande problemen zo veel mogelijk te vermijden geef ik er als professional de voorkeur aan om met een Belgisch bedrijf samen te werken.
Het werkt gemakkelijker en als er iets fout gaat dan zijn de communicatielijnen korter en je kan veel meer je rechten laten gelden, desnoods voor een Belgische rechtbank.
Daarom gebruik wij de diensten van bit-axx.
Maar lees toch dit maar even...http://www.icann.org/faq/#rgp
Wie is er op dit moment eigenaar van het domein? Als het de registrar (of een affiliate) is dan is dit tegen de policy van ICANN.
Om bovenstaande problemen zo veel mogelijk te vermijden geef ik er als professional de voorkeur aan om met een Belgisch bedrijf samen te werken.
Het werkt gemakkelijker en als er iets fout gaat dan zijn de communicatielijnen korter en je kan veel meer je rechten laten gelden, desnoods voor een Belgische rechtbank.
Daarom gebruik wij de diensten van bit-axx.