Pagina 1 van 2

weg zonder opzeg/vergoeding ?

Geplaatst: 10 sep 2007, 09:44
door xenne
ik had de vraag al gesteld in het topic "prijsverhoging", maar is daar beetje verloren gegaan in de discussie blijkbaar...

dommel verhoogt dus zijn prijzen, kan je nu vertrekken zonder een opzegperiode? en kan je ook vertrekken zonder vergoeding als je nog geen jaar klant bent? bij telenet was dat zo, maar weet niet bij dommel ook?

ik ben dit zelf niet van plan zenne, maar ik kan me voorstellen dat dit voor bepaalde mensen interessant zou kunnen zijn (in't bijzonder mensen die toch al van plan waren te vertrekken wegens buitengewone omstandigheden)

Geplaatst: 10 sep 2007, 10:37
door Toxeh
Tja, ik zou het even opzoeken, maar ik vind geen algemene verkoopsvoorwaarden op hun website...
Normaal zou ik zeggen: bij een prijsverhoging hoger dan 5% mag je kostenloos opzeggen... Maar da's dan eerder een gokje

Re: weg zonder opzeg/vergoeding ?

Geplaatst: 10 sep 2007, 10:46
door verb
xenne schreef:dommel verhoogt dus zijn prijzen, kan je nu vertrekken zonder een opzegperiode? en kan je ook vertrekken zonder vergoeding als je nog geen jaar klant bent? bij telenet was dat zo, maar weet niet bij dommel ook?


Ja dat kan omdat het een wettelijke verplichting is.

Anders had Telenet die optie zeker niet aangeboden :lol:

Geplaatst: 10 sep 2007, 10:50
door Radix
Welke provider zou je kiezen Xenne?

Geplaatst: 10 sep 2007, 10:56
door xenne
Radix schreef:Welke provider zou je kiezen Xenne?

zoals reeds gezegd, ik ben zelf niet van plan te vertrekken ;) maar ik kan me voorstellen dat bepaalde mensen van de mogelijkheid zouden willen gebruik maken.

Geplaatst: 10 sep 2007, 11:00
door DarthDavy
Ik ga rondkijken voor een alternatief. Ik kan hier niet mee lachen!!!

De site van EDPnet es gaan bestuderen zie. Ik had eerder prijsdalingen verwacht ipv prijsstijgingen. Ik weiger van me te laten uitmelken.

Ik hoop maar dat Dommel hier niet moeilijk over doet en zijn klanten kosteloos laat vertrekken. Ik heb niet om een verhoging naar 75GB gevraagd en ook niet om deze prijsstijging gevraagd. Ik heb mijn contract gesteld aan de voorwaarden van 50GB per maand aan 32,95 euro. Niet mijn fout dat zij alles maar gaan veranderen.

Geplaatst: 10 sep 2007, 11:03
door xenne
DarthDavy schreef:Ik ga rondkijken voor een alternatief. Ik kan hier niet mee lachen!!!

De site van EDPnet es gaan bestuderen zie. Ik had eerder prijsdalingen verwacht ipv prijsstijgingen. Ik weiger van me te laten uitmelken.

Ik hoop maar dat Dommel hier niet moeilijk over doet en zijn klanten kosteloos laat vertrekken. Ik heb niet om een verhoging naar 75GB gevraagd en ook niet om deze prijsstijging gevraagd. Ik heb mijn contract gesteld aan de voorwaarden van 50GB per maand aan 32,95 euro. Niet mijn fout dat zij alles maar gaan veranderen.

hou ons op de hoogte DarthDavy. en succes met het alternatief

Geplaatst: 10 sep 2007, 11:27
door dietervanb
5.2. SCHEDOM VOF behoudt zich het recht haar prijzen op elk ogenblik
te wijzigen. De nieuwe prijzen worden van kracht 7 dagen na de
kennisgeving van de wijziging. De kennisgeving wordt gedaan door
middel van een mededeling op de website van SCHEDOM VOF, per
e-mail of per gewone brief. De online aangekondigde tarieven hebben de
overhand op de schriftelijk medegedeelde tarieven. Indien de
prijsverhoging 10% overschrijdt, heeft de Klant het recht om een einde te
stellen aan het lopend contract op vervaldatum en dit vanaf de datum
waarop de verhoging van kracht wordt door middel van een aangetekend schrijven

==) daar de verhoging minder dan 10 % is kan je niet zomaar weg.

Geplaatst: 10 sep 2007, 11:40
door xenne
dietervanb schreef:5.2. SCHEDOM VOF behoudt zich het recht haar prijzen op elk ogenblik
te wijzigen. De nieuwe prijzen worden van kracht 7 dagen na de
kennisgeving van de wijziging. De kennisgeving wordt gedaan door
middel van een mededeling op de website van SCHEDOM VOF, per
e-mail of per gewone brief. De online aangekondigde tarieven hebben de
overhand op de schriftelijk medegedeelde tarieven. Indien de
prijsverhoging 10% overschrijdt, heeft de Klant het recht om een einde te
stellen aan het lopend contract op vervaldatum en dit vanaf de datum
waarop de verhoging van kracht wordt door middel van een aangetekend schrijven

==) daar de verhoging minder dan 10 % is kan je niet zomaar weg.

oké, bedankt voor de info dietervanb... verhoging is idd maar 9,1% :| maar als ze volgende maand weer met 9% verhogen zit je dan nog altijd vast?

Geplaatst: 10 sep 2007, 11:46
door dietervanb
Yep, je zit nog altijd vast, want het betreft een nieuwe verhoging.
Eigenlijk slim gezien van hen hé.
Is zo bij alle bedrijven : zorgen dat ze netjes binnen de wet blijven.
Het is ook daarom dat ze nu opeens WEL hun medelingen in het Nederlands doen. Anders was de verhoging niet wettelijk. Moet volgens de Belgische wetgeving in de officiele taal gebeuren.

Denk wel dat er volgende maand geen prijsverhging zal zijn. Dit commercieel gezien een flater zou zijn van Dommel.

Vermoed dat Userbase dan niet meer een "dommel minded" forum zou blijven :twisted:

Geplaatst: 10 sep 2007, 12:09
door rtl
NEW: YOUR ADSL MAX STARTER PACKAGE


# Max. 6144 kbps download - max. 640 kbps upload*
# 1 GB of traffic per month included

- Automatic invoicing of extra traffic: €1 VAT incl. per extra GB
If you exceed 20 GB, you will be put on narrowband
(More info about how ADSL traffic is measured)

- Traffic used between 02h00 and 08h00 counts for only
50%
# 1 mailbox (with 3 e-mail addresses)
- size: 250 MB
- antivirus and antispam included
# Dynamic IP address
# Unlimited number of computers
# Activation cost: €25 VAT incl.
# (EDPnet has a full ADSL coverage in Belgium)


EDPnet ADSL Max Starter €19,95 per month

toch maar eens zien dat ik dat abo van m'n ouders niet kan opzeggen, dat basis abo van edpnet is voor hen al meer dan voldoende en 10€/maand goedkoper nu

Geplaatst: 10 sep 2007, 12:11
door Mr.T
Het is niet omdat dit in hun algemene voorwaarden staat, dat dit rechtsgeldig is. ELKE wijziging aan een contract geeft beide partijen het recht om het contract te ontbinden. Zelfs als het wijzigingen zijn in het voordeel van de klant.

Geplaatst: 10 sep 2007, 12:19
door Goztow
Mr.T schreef:Het is niet omdat dit in hun algemene voorwaarden staat, dat dit rechtsgeldig is. ELKE wijziging aan een contract geeft beide partijen het recht om het contract te ontbinden. Zelfs als het wijzigingen zijn in het voordeel van de klant.

Daar zou ik nu eens niet zo zeker van zijn. Misschien wel de moeite om eens aan TestAankoop te vragen? Iemand "klant" daar?

Geplaatst: 10 sep 2007, 12:23
door dietervanb
Mr.T schreef:Het is niet omdat dit in hun algemene voorwaarden staat, dat dit rechtsgeldig is. ELKE wijziging aan een contract geeft beide partijen het recht om het contract te ontbinden. Zelfs als het wijzigingen zijn in het voordeel van de klant.



Het gaat hier om een wijziging van de tarieven, niet van het contract.
Uiteraard is alles zo opgesteld dat het te moeite niet waard is. Ga jij procederen omdat je 2 euro/maand meer moet betalen (als je per domiciliëring betaalt). Een aangetekend schrijven kost al evenveel als de verhoging van 3 maanden (zegels + verplaatsing naar postkantoor)



Maar misschien best om eens Test-Aankoop te contacteren. zelf ben ik helaas geen lid meer, dus kan niet bellen.

Geplaatst: 10 sep 2007, 14:04
door ketter
Ik heb al gevraagd om het boost pack op te zeggen want daar heb je toch al niks meer aan.
Mooi niet dus :x
Nog 4 maanden en dan heb ik dat 1 jaar en dan zal ik het ook direct afzeggen. Maar ik weet niet of dit met de prijsverhoging alsnog zonder vergoeding vroegtijdig op te zeggen is.

Geplaatst: 10 sep 2007, 14:43
door xenne
ketter schreef:Nog 4 maanden en dan heb ik dat 1 jaar en dan zal ik het ook direct afzeggen.
zonde van dit tatoeage ;)

naar wie zou je overstappen?

afwachten wat telenet doet... moesten ze hun datalimiet verdubbelen zijn er niet veel redenen meer om bij dommel te blijven, tenzij je bij de gelukkigen bent die kan aansluiten op cityconnect

Geplaatst: 10 sep 2007, 14:45
door Uzzi
Mr.T schreef:Het is niet omdat dit in hun algemene voorwaarden staat, dat dit rechtsgeldig is. ELKE wijziging aan een contract geeft beide partijen het recht om het contract te ontbinden. Zelfs als het wijzigingen zijn in het voordeel van de klant.


Ik vind die vermelding in de algemene voorwaarden wel zeeeeeer dubieus. Je mag pas weg als de verhoging minstens 10% is ??? Ik sluit mij aan bij Mr T. .... ik zou dit toch maar eens laten nakijken door Testaankoop of door de ombudsdienst Telecommunicatie want ik heb toch sterk mijn twijfels of dit wel rechtsgeldig is.

P.S. : stel uw hoop niet teveel op de ombudsdienst telecommunicatie. Ik heb daar sinds vele maanden een klacht lopen tegen Edpnet. Blijkbaar verzuipen ze daar in het werk, want ik heb nog steeds geen uitspraak.

Ik vind het trouwens wel grappig. Gisteren nog werd Dommel door Jan en alleman de hemel ingeprezen, vandaag worden zij door velen de grond ingestampt. Hoe hoger ge vliegt, hoe dieper ge kunt vallen zeker ....

Geplaatst: 10 sep 2007, 14:52
door ketter
xenne schreef:
ketter schreef:Nog 4 maanden en dan heb ik dat 1 jaar en dan zal ik het ook direct afzeggen.
zonde van dit tatoeage ;)

naar wie zou je overstappen?

afwachten wat telenet doet... moesten ze hun datalimiet verdubbelen zijn er niet veel redenen meer om bij dommel te blijven, tenzij je bij de gelukkigen bent die kan aansluiten op cityconnect



Xenne ik wil helemaal niet overstappen maar ik wil nu wel van dat boost pack af.Want dat is ook nog is 6 €waar je op dit mom niks meer aan hebt.

Geplaatst: 10 sep 2007, 14:53
door Goztow
Uzzi schreef:P.S. : stel uw hoop niet teveel op de ombudsdienst telecommunicatie. Ik heb daar sinds vele maanden een klacht lopen tegen Edpnet. Blijkbaar verzuipen ze daar in het werk, want ik heb nog steeds geen uitspraak.

Welcome to the club. Je moet hen daar eens opbellen en vragen wat de status is, dan schieten ze terug in gang ;).

Geplaatst: 10 sep 2007, 14:54
door Uzzi
Goztow schreef:
Uzzi schreef:P.S. : stel uw hoop niet teveel op de ombudsdienst telecommunicatie. Ik heb daar sinds vele maanden een klacht lopen tegen Edpnet. Blijkbaar verzuipen ze daar in het werk, want ik heb nog steeds geen uitspraak.

Welcome to the club. Je moet hen daar eens opbellen en vragen wat de status is, dan schieten ze terug in gang ;).


Tja, ondertussen zit ik al meer dan een jaar bij Edpnet en kan ik vrij opzeggen. Het is echter maar de vraag waarheen .... Aangezien ik op 'den boerenbuiten' woon, ga ik wachten tot VDSL2 langskomt .... als ze al langskomen.

Geplaatst: 10 sep 2007, 16:21
door ljd
als je slim bent, schakel je naar Speedconnect of cityconnect over want die zullen waarschijnlijk goedkoper zijn. Oke je krijgt maar 40gig meer, maar daar kan ik wel mee leven :-D

Geplaatst: 10 sep 2007, 16:32
door dietervanb
Goztow schreef:
Uzzi schreef:P.S. : stel uw hoop niet teveel op de ombudsdienst telecommunicatie. Ik heb daar sinds vele maanden een klacht lopen tegen Edpnet. Blijkbaar verzuipen ze daar in het werk, want ik heb nog steeds geen uitspraak.

Welcome to the club. Je moet hen daar eens opbellen en vragen wat de status is, dan schieten ze terug in gang ;).


NIET AKKOORD (effe off topic) : destijds hebben die me goed geholpen met Tele2 problemen. Het heeft wel effe geduurd, maar uiteindelijk heb ik 3 maanden abonnement teruggekregen, en ik kon onmiddellijk weg (naar Dommel om terug on topic te komen ) :-D

Geplaatst: 10 sep 2007, 17:09
door xenne
ljd schreef:als je slim bent, schakel je naar Speedconnect of cityconnect over want die zullen waarschijnlijk goedkoper zijn. Oke je krijgt maar 40gig meer, maar daar kan ik wel mee leven :-D
dat zal nog wel enkele maanden duren dat je kan overschakelen, als het uberhaupt al beschikbaar zal zijn in jouw beurt. de prijzen van cityconnect zijn al gelekt en zijn idd een stuk interessanter, zie ook topic netconnect vs cityconnect. maar ja, je moet in't stad wonen

Geplaatst: 10 sep 2007, 17:16
door ljd
xenne schreef:
ljd schreef:als je slim bent, schakel je naar Speedconnect of cityconnect over want die zullen waarschijnlijk goedkoper zijn. Oke je krijgt maar 40gig meer, maar daar kan ik wel mee leven :-D
dat zal nog wel enkele maanden duren dat je kan overschakelen, als het uberhaupt al beschikbaar zal zijn in jouw beurt. de prijzen van cityconnect zijn al gelekt en zijn idd een stuk interessanter, zie ook topic netconnect vs cityconnect. maar ja, je moet in't stad wonen


Mijn ouders wonen in Gent dusja we wonen in de stad :-D

Geplaatst: 10 sep 2007, 17:31
door Ofloo
Ze kunnen schrijven in dat contract wat ze willen je kan je rechten niet weg tekenen en volgens mij heb je recht op opzegging, nu ik betwijfel ten zeerste dat je ergens anders voordeliger zal uitkomen voor het zelfde abonnement, als ik jullie was zou ik gewoon even wachten 2008 word een beloftevol jaar qua telecom, VDSL2, ADSL2+, .. allé, veel beloven weinig geven doen de zotten in vreugde leven, ..

ik denk niet dat die 2 euro de zaak gaan maken.

Geplaatst: 10 sep 2007, 17:37
door Zambo
Ofloo schreef:
ik denk niet dat die 2 euro de zaak gaan maken.



Het is gewoon een feit dat overal de prijzen dalen en dat Dommel blijkbaar in hetzelfde bedje ziek wordt als de groten en enkel maar hun prijzen kunnen doen stijgen. Ik blijf er bij, een 4 Mbits lijn mag maximum €20 kosten. Want als men nu reeds deze lijnen verder in prijs optrekt waar komen we uit, de tendens zou dalen moeten zijn ipv stijgen.

Geplaatst: 10 sep 2007, 17:37
door Moomin
Wel vervelend dat je niet meer via credit card kan betalen. Domiciliering zie ik niet zitten.

Prijsverhoging, afschaffing van CC,... lijkt me dat de centjes wat krapper zitten bij Dommel.

Moomin

Geplaatst: 10 sep 2007, 18:18
door ljd
CC transacties kosten bedrijven veel geld. Zeker bij lage bedragen zijn deze niet zo rendabel.

Geplaatst: 10 sep 2007, 18:32
door metal
Pfff, Voor die 2 euro (met domiciliering) Ga ik toch nie opstappen zenne. Of der moet mij iemand een veel beter bod doen. Hogere download snelheden bv.

Geplaatst: 10 sep 2007, 20:21
door ubremoved_539
Toch altijd leuk om te zien hoe volatiel het groepje van de zware gebruikers is... bij de minste aanpassing van de prijs lopen ze meteen naar de volgende provider.

Het mooie aanbod dat ze de afgelopen tijd hebben gekregen, en de vooruitgang die de provider heeft gemaakt (vergelijk maar eens wat je verleden jaar kreeg voor je centjes) is men al snel vergeten.

Uiteindelijk ga je nog begrijpen waarom een TN/BGC liever dergelijk klanten kwijt dan rijk is.

Geplaatst: 10 sep 2007, 20:41
door elldiablo
zo denk ik er ook over wat maakt 2 € uit . Die kun je toch ergens anders trg verdienen, als je uw maandelijkse uitgaven eens bekijkt ..


:o)

Geplaatst: 10 sep 2007, 23:16
door klooooon
kom zeg wat is nu die 2€ extra
vorig jaar betaalde ik nog 52€ voor expressnet plus van telenet
jaja 52€ voor de volle 15 gigi

Geplaatst: 10 sep 2007, 23:49
door Petrikske
klooooon schreef:kom zeg wat is nu die 2€ extra
vorig jaar betaalde ik nog 52€ voor expressnet plus van telenet
jaja 52€ voor de volle 15 gigi

Ach, laat de ontevredenen toch vertrekken.
Lezen we binnenkort weer een beetje meer klachten over andere ISP's. :wink:

Geplaatst: 10 sep 2007, 23:54
door laurens7
xenne schreef:
ketter schreef:Nog 4 maanden en dan heb ik dat 1 jaar en dan zal ik het ook direct afzeggen.
zonde van dit tatoeage ;)

naar wie zou je overstappen?

afwachten wat telenet doet... moesten ze hun datalimiet verdubbelen zijn er niet veel redenen meer om bij dommel te blijven, tenzij je bij de gelukkigen bent die kan aansluiten op cityconnect


En hun caps dan op bittorrent, hun cap op (pay)newsservers, hun eindeloze problemen,...

Nog even en telenet ligt er hier compleet uit,steeds een slechter beeld,schandalig.

Geplaatst: 10 sep 2007, 23:59
door laurens7
Moomin schreef:Wel vervelend dat je niet meer via credit card kan betalen. Domiciliering zie ik niet zitten.

Prijsverhoging, afschaffing van CC,... lijkt me dat de centjes wat krapper zitten bij Dommel.

Moomin

winstmaximalisatie,nooit van gehoord?
Ken heel wat garages waar ze CC ook afschaffen.
Hoeveel bedrijven hebben ook geen bankcontact.

Geplaatst: 11 sep 2007, 06:01
door verb
r2504 schreef:Toch altijd leuk om te zien hoe volatiel het groepje van de zware gebruikers is... bij de minste aanpassing van de prijs lopen ze meteen naar de volgende provider.

Het mooie aanbod dat ze de afgelopen tijd hebben gekregen, en de vooruitgang die de provider heeft gemaakt (vergelijk maar eens wat je verleden jaar kreeg voor je centjes) is men al snel vergeten.

Uiteindelijk ga je nog begrijpen waarom een TN/BGC liever dergelijk klanten kwijt dan rijk is.


Ik denk niet dat veel 'klagers' effectief gaan overstappen naar een andere provider. We hebben het laatste jaar veel gekregen, ik denk er zelfs niet aan om over te stappen.

Geplaatst: 11 sep 2007, 06:59
door elldiablo
Ach, laat de ontevredenen toch vertrekken.
Lezen we binnenkort weer een beetje meer klachten over andere ISP's. :wink:


hahaha deze was een goeie ..idd dan kunne we eens zien hoe ze daar Ontevrede zijn

Geplaatst: 11 sep 2007, 09:53
door ubremoved_539
laurens7 schreef:winstmaximalisatie,nooit van gehoord?
Ken heel wat garages waar ze CC ook afschaffen.
Hoeveel bedrijven hebben ook geen bankcontact.


Voor vaste maandelijkse kosten lijkt mij dit niet echt een probleem... daarvoor heeft men een domiciliering uitgevonden, echter voor spontane aankopen is de kans zeer klein dat ik nog iets koop op plaatsen waar men geen CC of Bancontact heeft.

Geplaatst: 11 sep 2007, 10:31
door xenne
r2504 schreef:Toch altijd leuk om te zien hoe volatiel het groepje van de zware gebruikers is... bij de minste aanpassing van de prijs lopen ze meteen naar de volgende provider.

dit topic is er alleen maar om de vraag te beantwoorden, geeft de huidige prijsverhoging de kans om te vertrekken zonder opzeg/vergoeding. uiteindelijk gaat bijna niemand dit doen, maar ik zag de vraag graag beantwoord, wat ook gebeurd is ondertussen...

Het mooie aanbod dat ze de afgelopen tijd hebben gekregen, en de vooruitgang die de provider heeft gemaakt (vergelijk maar eens wat je verleden jaar kreeg voor je centjes) is men al snel vergeten.


voor mensen die jaren klant zijn bij dommel is dat misschien zo. voor mensen zoals mezelf die pas klant zijn is dit nogal zuur, nog maar maandje klant en al meteen prijsverhoging. ik kom dan nog van telenet waar ik hetzelfde meegemaakt heb, begrijp je dat ik niet echt blij was? uiteindelijk is dommel nog steeds de beste keuze voor mezelf, dus van vertrekken is voorlopig geen sprake. wel komt de prijsstijging nogal onverwacht, ik vind de prijs nu te hoog voor een 4Mbit lijn, terwijl in de rest van europa de prijzen zakken gaat die bij ons omhoog, da's het probleem. ik dacht dat we de kloof met Nederland en de rest aan het dichten waren, maar we hebben een stap terug gezet. 't zal wachten woredn op cityconnect voor goeie prijzen blijkbaar, maar ja... da's dan maar voor een kleine groep gebruikers bestemd.

Geplaatst: 11 sep 2007, 10:40
door DarthDavy
Zambo schreef:
Ofloo schreef:
ik denk niet dat die 2 euro de zaak gaan maken.



Het is gewoon een feit dat overal de prijzen dalen en dat Dommel blijkbaar in hetzelfde bedje ziek wordt als de groten en enkel maar hun prijzen kunnen doen stijgen. Ik blijf er bij, een 4 Mbits lijn mag maximum €20 kosten. Want als men nu reeds deze lijnen verder in prijs optrekt waar komen we uit, de tendens zou dalen moeten zijn ipv stijgen.


Ik ben ook van die mening. Ik wil Internet voor 20 euro per maand. Het kan in veel landen, waarom dan hier niet? Ik heb voor Dommel gekozen omdat die prijs gezien de interessantste waren (Internet met 1GB limiet noem ik geen Internet). Maar met die prijsverhogen zijn ze dat niet meer.

On-topic: ik heb gebeld en je kan idd niet kosteloos weg. Toen naar de ware aard van de prijsverhogingen vroeg, werd ik simpel afgewimpeld dat de reden op de site stond en dat ik ze daar kon lezen. Helemaal niet vriendelijk behandeld en dat voor iemand die 2 ADSL abonnementen bij hun heeft (die van mij en die van hun ouders). Nu ja, ik ga niet betalen om weg te gaan. Zo zot ben ik ook niet. Ik ga die zes maanden uitzitten en dan ben ik de piste in.

Om nu eens iets te zeggen dat misschien nergens op slaat (maar misschien ook wel): ik ga hun ADSL2 project niet gaan financiëren!!!