Kohn Kanzius zocht eigenlijk naar een methode om met microgolven kankercellen te doden. Op zich al een originele gedachte die wellicht nog haalbaar is ook. Maar belangrijker dan dat, hij ontdekte dat wanneer men zout water bombardeert met microgolven, er dan een vlam van een slordige 1500 graden Celsius ontstaat.
Is de heilige graal van de alternatieve energie gevonden? Bekijk onderstaande filmpje (zie link) en oordeel zelf.
http://www.youtube.com/watch?v=h6vSxR6UKFM
Bron: http://www.grenswetenschappen.nl/permal ... grens=1381
Zout water antwoord op energieprobleem ?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1636
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
- Locatie: N.O.Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 4 keer
De outputmeter van de rf generator in het filmpje gaat tot 1400 Watt, ze geven helaas niet aan hoeveel vermogen er echt nodig is.
De warmte opbrengst van de vlam zal daar dus ruim boven moeten liggen wil je er enig nuttig rendement van hebben.
Van dat stirlingmotertje raak ik niet onder de indruk...
De warmte opbrengst van de vlam zal daar dus ruim boven moeten liggen wil je er enig nuttig rendement van hebben.
Van dat stirlingmotertje raak ik niet onder de indruk...
- Bijlagen
-
- brandendwater.jpg
- (22.9 KiB) 491 keer gedownload
-
- Elite Poster
- Berichten: 2149
- Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
Uit eindelijk is het gewoon waterstof wat vrijkomt. De vraag is : wat verbruikt meer: elektrolyse van zout water(huidige methode) of radio golven. Voor bv. een auto aan te drijven heb je een explosie nodig, geen vlam. Een auto die letterlijk op zout water gaat rijden is dan ook onmogelijk omdat de hoeveelheid waterstof wat zo een motor verbruikt hoger is dan wat zou kunnen aangemaakt worden (via radio golven, elektrolyse) in de auto zelf.
-
- Premium Member
- Berichten: 670
- Lid geworden op: 30 nov 2003, 13:23
- Locatie: leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 16 keer
Deze techniek heeft niet veel toekomst... De kans dat de input zoals Limburg al zei kleiner is dan de output betwijfel ik heel sterk.. Dan nog heb je elektriciteit nodig en een auto aandrijven met een goed rendement die dan nog eens mileuvriendelijk is , is gewoon via een elektromotor. We missen gewoon nog een opslagmiddel (beter) en een manier om deze op te milieuvriendelijk op te laden... Dat haalt niet weg dat deze manier van ontbranding niet nuttig kan zijn voor sommige projecten...
Ik dacht al eens aan de aandrijving zoals bij de zweeftrein op magneet velden.
Zoals gebruikt in Shangai? linkje Klik even op systeem in die site.
De motor zit daar in (een was typo) de rijweg...
Bij sterke stijging in het terrein is deze sterker uitgelegd als in het vlakke land.
(in analogie met de gewone trein waar meerdere loks voor de de trein komen)
De deelstukken van de rijweg worden aldus verzorgd door speciale aangepaste trafo stations.
Op de rijweg dus geen gassen meer, maar een vraag moet wel gesteld worden, wat indien er toch een zwaar ongeval gebeurd.
Wagen moet verder kunnen op de ingebouwde accu's. (maar nog veel vragen open)
Ach ja, als het bergaf gaat, wordt er geremd door magneet velden.
Deze rem energie, word opgeslagen in de accu van het voertuig zoals het ook gebeurd bij de Transrapid.
Er bestaan zover ik weet nog geen grotere testprojecten daaromtrend
Zoals gebruikt in Shangai? linkje Klik even op systeem in die site.
De motor zit daar in (een was typo) de rijweg...
Bij sterke stijging in het terrein is deze sterker uitgelegd als in het vlakke land.
(in analogie met de gewone trein waar meerdere loks voor de de trein komen)
De deelstukken van de rijweg worden aldus verzorgd door speciale aangepaste trafo stations.
Op de rijweg dus geen gassen meer, maar een vraag moet wel gesteld worden, wat indien er toch een zwaar ongeval gebeurd.
Wagen moet verder kunnen op de ingebouwde accu's. (maar nog veel vragen open)
Ach ja, als het bergaf gaat, wordt er geremd door magneet velden.
Deze rem energie, word opgeslagen in de accu van het voertuig zoals het ook gebeurd bij de Transrapid.
Er bestaan zover ik weet nog geen grotere testprojecten daaromtrend
Laatst gewijzigd door Blue-Sky 09 sep 2007, 01:44, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Premium Member
- Berichten: 670
- Lid geworden op: 30 nov 2003, 13:23
- Locatie: leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 16 keer
Doet me denken aan de simpsons aflevering met MONORAIL monoooraaiiilBlue-Sky schreef:Ik dacht al eens aan de aandrijving zoals bij de zweeftrein op magneet velden.
- Block
- Erelid
- Berichten: 1740
- Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 76 keer
LOL, donuts is there anything they can't do?
Zoals capricorn al aanhaalde is het gewoon een vorm van waterstof maken, maar de energie dan direct opgebruiken. Om van electriciteit radiogolven te maken zit je toch met een verlies van 40%, ik denk dat electrolyse toch een pak rendabeler is.
Zoals capricorn al aanhaalde is het gewoon een vorm van waterstof maken, maar de energie dan direct opgebruiken. Om van electriciteit radiogolven te maken zit je toch met een verlies van 40%, ik denk dat electrolyse toch een pak rendabeler is.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
Wat betreft de aandrijving door magneetvelden in de rijweg op een autosnelweg is niet doenbaar.
1) Wie zou dat betalen, nog meer ellende door werken, zoals nu al ondervonden omgeving Antwerpen en elders.
2) Wat zou zo'n wagen wel kosten en hoe zou men het verbruik in Kwh afrekenen.
Nee het was enkel een gedachtengang, meer niet.
Zoals Block schreef, met zo'n percentage verlies zou het grote verspilling zijn.
Goede actie was de demo zoals vroeger al beschreven op Userbase, over plantenolie op het autocircuit in Heusden Zolder.
Maar we zitten Off topic, het ging over zeewater en microgolven... in deze thread.
1) Wie zou dat betalen, nog meer ellende door werken, zoals nu al ondervonden omgeving Antwerpen en elders.
2) Wat zou zo'n wagen wel kosten en hoe zou men het verbruik in Kwh afrekenen.
Nee het was enkel een gedachtengang, meer niet.
Zoals Block schreef, met zo'n percentage verlies zou het grote verspilling zijn.
Goede actie was de demo zoals vroeger al beschreven op Userbase, over plantenolie op het autocircuit in Heusden Zolder.
Maar we zitten Off topic, het ging over zeewater en microgolven... in deze thread.
-
- Premium Member
- Berichten: 670
- Lid geworden op: 30 nov 2003, 13:23
- Locatie: leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 16 keer
Auto's afschaffen en een soort metro bouwen overal.. Onze steden zijn daar misschien niet echt op voorzien , maar in princippe kan je steden bouwen waar geen wegen meer hoeven te zijn. Dan heb je meer plaats en je metro kan op elektriciteit rijden die je vervolgens kan laten werken op elektriciteit die je via zonne panelen op daken opwekt...