thuisnetwerk

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Luc L

ik wil een thuisnetwerk plaatsen
mijn eerst pc heeft een 1394-netwerkkaart / eicon
networks usb adsl wan modem / intel(R)pro/100ve network
connection
mijn tweede pc heeft een 1394-netwerkkaart is dit
voldoende om een netwerk of moet ik nog iets bij plaatsen
en wat moet ik precies doen.
wie kan mij helpen
alvast bedankt
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

als je een netwerk wil aanleggen voor slechts 2 pc's dan is het voldoende, je moet dan enkel nog een cross UTP cable (cat. 5 met RJ45 pluggen) kopen, en dan kan je je pc's aan elkaar hangen

als je later pc's wil bijplaatsen dan is het mischien aangewezen om een hub/switch te kopen, een switch is iets duurder maar beter

als je inet wil delen in je netwerk dan koop je mischien beter een router je kan dit ook softwarematig maar dan moet de pc waar je je internet connectie deelt altijd opstaan
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Luc L

ik kan de aansluiting van mijn 1394-netwerkkaart niet vinden op mijn tweede pc enkel op de interne 56k modem staat een aansluiting maar ik denk niet dat,dat de aansluiting is van mijn kaart of is mijn 1394-netwerkkaart er niet geschikt voor eennetwerk
groeten
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Luc,

wat bedoel je met een 1394-netwerkkaart??? Bij mijn weet is IEEE 1394 de standaard van Firewire-kaarten... van een 1394-netwerkkaart heb ik nog nooit gehoord. Via Firewire kaarten kan je hardeschijven aansluiten en aan videobewerking doen (pinnacle). De standaard van netwerkkaarten is bij mijn weet NIC2000.

Ik heb eens gezocht op internet naar zo"n 1394-netwerkkaart en naar kaarten van eicon... ik vind daar geen info over, dus ik denk dat hier enkele dingen verward worden.

vraagje hoe weet je dat je 2e pc een netwerkkaart heeft, als je er nu geen uitgang van vindt?? via een datasheet ofzo??


Anyway: om een netwerk zoals jij zou willen te hebben dien je het volgende te hebben:


2 compatible Network Interface Cards, deze komen in versheidene snelheden: 10Mbit/s, 100Mbit/s en 1GBit/s. Persoonlijk zou ik opteren voor 100Mbit/s cards. De meeste zijn trouwens dual speed 10/100Mbit/s (kunnen dus bij beide snelheden werken)

Je bouwt hierbij 1 kaart in in de pc waarop de adsl modem is aangesloten (server-pc), en 1 inbouwen in de andere pc (client pc)

Vervolgens verbindt je beide netwerkkaarten met een Crossed UTP cat 5 kabel. Eveneens zorg je ervoor dat beide netwerkkaarten correct geconfigureerd zijn en dat je usb-adsl modem eveneens correct geconfigureerd is. Eens je een netwerk tot stand hebt (controleer via-> netwerkomgeving: kijk of je de client en server pc te zien krijgt) installeer je een proxy-server voor Internet te delen indien dit gewenst is. vb. analogx.com Proxy Server. Dit is een zeer handige tool; uiterst compatible met usb-adsl configuraties. (werkt gegarandeerd)

Verder heb je nix nodig. Indien je meerdere pc's wenst aan te sluiten dien je je een hub aan te schaffen. Iedere pc is dan voorzien van een netwerkkaart, en deze verbind je dan via straight UTP. NIET MET CROSSED UTP!!!

Verder hoef je nix te doen.

Maar een aansluiting van een netwerkkaart die niet compatibel is voor een netwerk??

wat wel kan is dat je eventueel via oudere coax-netwerkkaarten een netwerk probeert te leggen. De uitgang gelijkt dan op die van een tv-kabel. Dat is een gans ander paar mouwen om een netwerk te leggen. Indien dit het geval is, dien je maar een post te posten en help ik je wel verder indien je probs hebt.
I love it when a plan comes together!
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”