Newsserver

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
gukker6
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 sep 2007, 22:52

Hey,
Vandaag mijn aansluiting gekregen van dommel, maar nu probeer ik op de newsserver te geraken, moet je dit als http://news.dommel.be ingeven want krijg constant de melding dat deze pagina niet bestaat.
Op de dommelsite zie ik ook niks waar ik dit kan ingeven
:-(
Wat doe ik verkeerd?

Grtz
Koelreuteria
Pro Member
Pro Member
Berichten: 385
Lid geworden op: 25 mei 2006, 01:30
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 6 keer

gukker6 schreef:Hey,
Vandaag mijn aansluiting gekregen van dommel, maar nu probeer ik op de newsserver te geraken, moet je dit als http://news.dommel.be ingeven want krijg constant de melding dat deze pagina niet bestaat.


Volgens mij kun je de nieuwsserver bereiken met een _nieuwslezer_ die kijkt naar news.dommel.be.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

gukker6 schreef:Hey,
Vandaag mijn aansluiting gekregen van dommel, maar nu probeer ik op de newsserver te geraken, moet je dit als http://news.dommel.be ingeven want krijg constant de melding dat deze pagina niet bestaat.
Op de dommelsite zie ik ook niks waar ik dit kan ingeven
:-(
Wat doe ik verkeerd?

Grtz


Welke newsreader?

Bij de info die je kreeg van Dommel staat duidelijk wat je moet invullen: news.dommel.be
Bye, Maurice
https://on4bam.com
gukker6
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 sep 2007, 22:52

Heb alles gekregen, maar weet niet waar ik news.dommel.be moet invullen, want ik krijg nooit een in-log pagina waar ik mijn news-login en news-pass moet invullen
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

gukker6 schreef:Heb alles gekregen, maar weet niet waar ik news.dommel.be moet invullen, want ik krijg nooit een in-log pagina waar ik mijn news-login en news-pass moet invullen



:lol: :lol: :lol2:

Maar je moet een prog gebruiken.

Bvb Newsleecher , Grabit , newsbinpro en daar moet je al jou gegevens invullen en dan ben je vertrokken . :beerchug:
gukker6
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 sep 2007, 22:52

ok Thx,
Kom van telenet af en daar hadden ze zo niets :oops:

Grtz
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

gukker6 schreef:ok Thx,
Kom van telenet af en daar hadden ze zo niets :oops:

Grtz


Daar noem je nu ook weer een provider op.
Die staan nog 10 jaar achter :lol: :lol:

Trouwens welkom bij Dommel
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

gukker6 schreef:ok Thx,
Kom van telenet af en daar hadden ze zo niets :oops:

Grtz


Uhuh, en Bommanews dan?


Eén adres: www.binaries4all.nl
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1085
Lid geworden op: 17 apr 2007, 13:54

ketter schreef:
gukker6 schreef:Heb alles gekregen, maar weet niet waar ik news.dommel.be moet invullen, want ik krijg nooit een in-log pagina waar ik mijn news-login en news-pass moet invullen



:lol: :lol: :lol2:

Maar je moet een prog gebruiken.

Bvb Newsleecher , Grabit , newsbinpro en daar moet je al jou gegevens invullen en dan ben je vertrokken . :beerchug:

of de betere progs:

altbinz!(dan moet je zelf niet unrarren en par cheque's doen,is moeilijk),...
server invullen met 8 connecties.

nzb's zoeken doe je ook met het programma(verwijzen nr deelbestanden die dan een geheel vormen) of via forum's,google,...

Via torrents kan je wel veel meer vinden (tip)
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

binsearch dot net zal je ook wel nog nodig hebben :-D

En welkom in de dommel familie
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

laurens7 schreef:Via torrents kan je wel veel meer vinden (tip)


veel te traag (en te onveilig als het illegale downloads betreft), eens je met usenet begint wil je niet meer terug naar torrents.

toch ook fkes het programma SABnzbd aanraden, voordelen: remote access (dus van op school/werk iets in queue plaatsen), automatische repareren/uitpakken/wissen. gebruik ik vnl. omwille van de remote access, als ik dat niet nodig heb gebruik ik newsleecher
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 maa 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

laurens7 schreef:Via torrents kan je wel veel meer vinden (tip)

valt te zien wat je zoekt
ikzelf vind alleen wat ik nodig heb op usenet :cop:
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Maglor schreef:
Uhuh, en Bommanews dan?


Eén adres: www.binaries4all.nl


Jaja dat voorhistorisch monster lol ;) had me al vroeg free servers en wat later een payserver aangeschaft om extern te leechen want de retentie/volledigheid artikels van hun zogenaamde externe nieuwsgroepen van dien newsbin van Telenet trok toen al op geen *KL*
En dan nog te zwijgen over al die weirdos in alt.binari lol wat afgelachen daar… :roll:
gukker6
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 sep 2007, 22:52

Thx, voor jullie reacties en hulp :-D
Het is echt een wereld van verschil komende van telenet, iedere maand diene downloadmeter in het oog houden en plannen wat ik kon downloaden. :? en dan nog te zwijgen over de prijs.

Grtz
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Hehe, mijn ouders hebben het zich ook nog niet beklaagd :-D ik ook niet natuurlijk :-D
Chanfan
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 18 mei 2007, 17:20
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Bij Telenet heb je ook newsservers, alleen is het bijzonder berperkt. Bij Dommel heb je toegang tot alles.

Ander goed proggie is Forte Agent.
wype
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 mei 2005, 17:51
Locatie: Grimbergen

het programma te gebruiken is Newsleecher v3.9 beta 7, met geïntegreerde speed downloader, scheduler, autounpack (repair and extract) en supersearch !! Alle andere programma's reeds gebruikt (Forte, GrabIt, sabnzb, ...) maar deze is de beste
Chanfan
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 18 mei 2007, 17:20
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

wype schreef:het programma te gebruiken is Newsleecher v3.9 beta 7, met geïntegreerde speed downloader, scheduler, autounpack (repair and extract) en supersearch !! Alle andere programma's reeds gebruikt (Forte, GrabIt, sabnzb, ...) maar deze is de beste


Hm als mijn pc gemaakt is ga ik deze eens proberen. Ik gebruik voor het moment easynews en daar hebben ze een global search website voor "movies, music,...". Gebruiksvriendelijk. Nu ik bij Dommel ben deze easynews opzeggen. Scheelt toch 10$/maand.
Gebruikersavatar
Chinaski
Plus Member
Plus Member
Berichten: 196
Lid geworden op: 31 jul 2007, 04:43
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer

Downloaden van de newsserver deze namiddag : met één lijntje (65 Kb/sec), en momenteel zelfs helemaal geen verbinding, op deze manier is een payserver wel handig. DVD binnenhalen lukt niet op één en dezelfde dag... :cry:
Black is the colour of my true love's hair
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

sja, dan moet je maar wachten tot morgen he :lol:
Gebruikersavatar
Chinaski
Plus Member
Plus Member
Berichten: 196
Lid geworden op: 31 jul 2007, 04:43
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer

ljd schreef:sja, dan moet je maar wachten tot morgen he :lol:


Ja, of overmorgen.
Black is the colour of my true love's hair
Gebruikersavatar
Chinaski
Plus Member
Plus Member
Berichten: 196
Lid geworden op: 31 jul 2007, 04:43
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer

misschien offtopic maar even gezocht naar een alternatief en dit werkt goed :
http://www.duken.nl/content/view/6/24/
dvd komt binnen aan een constante downspeed van rond de 400 Kb/s, met FlashFXP :wink:
Black is the colour of my true love's hair
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

sja public ftps zijn niet zo betrouwbaar :| , je kunnen gemakkelijk alle ips opslaan.
Gebruikersavatar
yama
Premium Member
Premium Member
Berichten: 643
Lid geworden op: 24 jul 2007, 16:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 5 keer

Chinaski schreef:misschien offtopic maar even gezocht naar een alternatief en dit werkt goed :
http://www.duken.nl/content/view/6/24/
dvd komt binnen aan een constante downspeed van rond de 400 Kb/s, met FlashFXP :wink:



FF met newsleecher gedownd tijdens en buiten happy hour tijden happy hour 200 tot 230 kb/s op 4 lijnen buiten happy hour 400 tot 430 kb/s op 7 lijnen.
Afbeelding
hoy69
Pro Member
Pro Member
Berichten: 243
Lid geworden op: 22 mei 2006, 11:12

ik moe zeggen dat news files binnehalen laatste tijd echt wel slecht gaat. max aan 130kb/s gemiddeld. 2 van de 8 lijntjes die downloaden (soms geen enkele).. ziet er mij we leen capaciteit probleemke uit
Catullus
Member
Member
Berichten: 64
Lid geworden op: 29 sep 2006, 09:36

Een collega van me heeft daar eens voor gebeld.
Ze hebben idd een capaciteitsprobleem.
Meer connecties met de Giganews server kost teveel, en ze willen dit niet nog extra verhalen op de Dommelaars.
Dus we moeten het maar stellen met de beperkte snelheid en zelf eventueel aanvullen met een eigen abo op een nieuwsserver.

Uiteindelijk, welke andere isp biedt zoveel trafiek (=je eigen maximum verbruik) op een ongecapte nieuwsserver?
Gebruikersavatar
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 jul 2004, 18:04
Bedankt: 3 keer

Catullus schreef:Een collega van me heeft daar eens voor gebeld.
Ze hebben idd een capaciteitsprobleem.
Meer connecties met de Giganews server kost teveel, en ze willen dit niet nog extra verhalen op de Dommelaars.
Dus we moeten het maar stellen met de beperkte snelheid en zelf eventueel aanvullen met een eigen abo op een nieuwsserver.

Uiteindelijk, welke andere isp biedt zoveel trafiek (=je eigen maximum verbruik) op een ongecapte nieuwsserver?


Ik vrees dat we de beperte hoeveelheid aan connecties enkel kunnen aanzien als juist een gecapte nieuwsserver. Hier is het tegenwoordig max 3 en op bepaalde momenten zakt het weg tot 0!.

Als men het vroeger kon, waarom kan het vandaag niet meer? Ze halen al 3€ extra binnen, en nog spreken ze over te weinig te hebben waardoor men geen accounts meer kan bijkopen bij Giganews. No offence, but there is something rotten in Denmark. Maar ze kunnen wel met veel tralala, hun CityConnect accounts aankondigen met dezelfde prijs wat we nu betalen met hogere snelheden, unlimited .... hmmmm ... Krijg de indruk dat we Adsl1 gebruikers dienen voor het prefinancieren van het ADSL2 deel.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

denk dat er gewoon veel klanten bijgekomen zijn de laatste 2 maanden, sinds de datalimietverhoging, vandaar het capaciteitsprobleem.

de dommel newsserver presteert beter buiten de happy hours, maar ik gebruik haar sowiezo in combinatie met een payserver, ene met onbeperkte limiet maar die beperkt is in snelheid - ideaal voor een trage ISP als dommel, op die manier haal ik toch altijd mijn max. snelheid. verwacht dus geen wonderen van de dommel newsserver
Laatst gewijzigd door xenne 24 sep 2007, 19:48, in totaal 1 gewijzigd.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
hoy69
Pro Member
Pro Member
Berichten: 243
Lid geworden op: 22 mei 2006, 11:12

bweh, uiteindelijk is het een gratis extra vind ik .zolang het nog TE DOEN is ga ik nie klagen. tot verleden jaar had ik een betaal server bij eweka. voor 7.5/maand .
toettoet
Plus Member
Plus Member
Berichten: 172
Lid geworden op: 20 aug 2007, 18:20

ik zit bij pfcorner (kdenk reseller van giganews)
2mbit 2threads 10€/3maand ideaal voor op mediumband
en op breedband ga'k ook gebruik maken van de dommel newsserver
Gebruikersavatar
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1192
Lid geworden op: 14 nov 2002, 16:59
Locatie: Derde straatje op de rechterkant
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik zit met Newsleecher verbonden op Dommel met 4 lijntjes.

Mijn max downloadspeed op de Dommel newsserver is ong. 210 Kb/sec tijdens de normale uren zonder disconnects.

's Avonds echter vallen de lijntjes een voor een, of soms allemaal ineens, weg met de error vermelding dat de server niet bereikbaar is.
Even reconnecten in Newsleecher en het gaat weer (voor een tijdje)

Wanneer ik zelf niet ingrijp kan het soms tientallen minuten duren voor Newsleecher er in slaagt om terug te reconnecten

Komt dit meer voor?

(Overdag heb ik dit dus helemaal niet)
:wave: So long, and thanks for all the fish :wave:
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 maa 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

tja om eerlijk te zijn had ik liever de situatie van een paar maand terug gehad: 50GB, 3€ goedkoper en stabiele nieuwsgroep
maar ja, het kon niet blijven duren natuurlijk
Gebruikersavatar
TL@
Pro Member
Pro Member
Berichten: 365
Lid geworden op: 12 jun 2007, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Ik ben wel heel erg teleurgesteld in die newsserver. Dat was voor mij 1 van de belangrijkste reden dat ik van TN naar Dommel ben gekomen en nu werkt dat ding nog nauwelijks. Ik heb de afgelopen 2 dagen maar 300MB kunnen afhalen. Dat vind ik ik echt niet fatsoenlijk. De eerste maand dat ik bij Dommel was, kon ik probleemloos downloaden van de newsserver.

Ik heb een ticket aangemaakt maar na een week nog steeds geen reactie.

Dan nog die prijsverhoging :roll: Ik begin mij bekocht te voelen zene!

Ik heb trouwen nog geen enkel mededeling van Dommel ontvangen dat de prijs werd verhoogd. Ik weet het enkel omdat ik het hier heb gelezen.

Dommel het wordt tijd dat jullie herpakken want zo geraken jullie in het zelfde sukkelstraatje als real.
CuBe
Member
Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 20 sep 2007, 10:58
Contacteer:

[offtopic]
Chinaski schreef:misschien offtopic maar even gezocht naar een alternatief en dit werkt goed :
http://www.duken.nl/content/view/6/24/
dvd komt binnen aan een constante downspeed van rond de 400 Kb/s, met FlashFXP :wink:


Als je die url letterlijk gevolgd bent, moet ik je wel waarschuwen voor het feit dat haast alle FTP servers die op zo'n FXPboard geplaatst worden, gehacked zijn. Zonder medeweten van de eigenaar van die verbinding/pc.

[/offtopic]
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

TL@ schreef:Dat was voor mij 1 van de belangrijkste reden dat ik van TN naar Dommel ben gekomen en nu werkt dat ding nog nauwelijks.


dat wou ik net zeggen, de dommel newsserver mag geen reden zijn om over te stappen, dat moeten nieuwe klanten beseffen. want voor een kleine 3 euro per maand heb je een stabielere payserver. een payserver die je sowiezo ook beter hebt als je dommel gebruikt

TL@ schreef:Ik heb trouwen nog geen enkel mededeling van Dommel ontvangen dat de prijs werd verhoogd. Ik weet het enkel omdat ik het hier heb gelezen.
denk niet dat er daar nog een communicatie zal over komen, vraag me wel af of ze niet gaan laten weten dat je niet meer kan betalen met CC...
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
Coolrunner
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 19 aug 2006, 20:42

xenne schreef:
dat wou ik net zeggen, de dommel newsserver mag geen reden zijn om over te stappen, dat moeten nieuwe klanten beseffen. want voor een kleine 3 euro per maand heb je een stabielere payserver. een payserver die je sowiezo ook beter hebt als je dommel gebruikt


maar 3€ ? laagste wat ik vind is 7.5€/maand (eweka)

nu ben volledig akkoord met je stelling (kheb zelf ook een payserver en speeds zijn stabiel op 420kB/sec)

en toegang tot newsserver is een bijkomende service (ze garanderen de volle snelhied sowieso niet)
It ain`t what you say but the way you say it !
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Coolrunner schreef:
xenne schreef:
dat wou ik net zeggen, de dommel newsserver mag geen reden zijn om over te stappen, dat moeten nieuwe klanten beseffen. want voor een kleine 3 euro per maand heb je een stabielere payserver. een payserver die je sowiezo ook beter hebt als je dommel gebruikt


maar 3€ ? laagste wat ik vind is 7.5€/maand (eweka)

nu ben volledig akkoord met je stelling (kheb zelf ook een payserver en speeds zijn stabiel op 420kB/sec)

en toegang tot newsserver is een bijkomende service (ze garanderen de volle snelhied sowieso niet)
voor die 3 euro heb je wel een aantal beperkingen, bv maar 1 lijntje en snelheid 2.5mbit en slechts 40 dagen retentie, maar als je in combinatie met dommel gebruik heb je van die beperkingen nauwelijks last, 't helpt gewoon om steeds te downloaden aan de max. haalbare snelheid
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Ik heb nu wel weer 5 lijntjes. Toevallig dat gisteren veel hogescholen en uniefen opnieuw begonnen zijn.
Gebruikersavatar
yama
Premium Member
Premium Member
Berichten: 643
Lid geworden op: 24 jul 2007, 16:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 5 keer

Ik heb nu ook maar 3 lijntjes tijdens happy hour maar toch nog 200 tot 240 kb en met die 200dagen retentie is toch altijd beter dan telenet .
Afbeelding
toettoet
Plus Member
Plus Member
Berichten: 172
Lid geworden op: 20 aug 2007, 18:20

Coolrunner schreef:
xenne schreef:
dat wou ik net zeggen, de dommel newsserver mag geen reden zijn om over te stappen, dat moeten nieuwe klanten beseffen. want voor een kleine 3 euro per maand heb je een stabielere payserver. een payserver die je sowiezo ook beter hebt als je dommel gebruikt


maar 3€ ? laagste wat ik vind is 7.5€/maand (eweka)

nu ben volledig akkoord met je stelling (kheb zelf ook een payserver en speeds zijn stabiel op 420kB/sec)

en toegang tot newsserver is een bijkomende service (ze garanderen de volle snelhied sowieso niet)

http://www.pfcorner.nl/prijs.htm hier ist goedkoopste 4€/maand 2mbit 2 threads wel 100+ dagen retentie en als de direct 3 maand doet ist 10€ maar, alles wak er mee gedownload heb is compleet
en wat heb je aan een newsserver met een snelheid van 2mbit+ als je op mediumband zit, niet echt veel.
en tijdens dat je op breedband zit kunt ge die van dommel ook gebruiken
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”