Eerst even mijn situatie schetsen.
Ik ben een student aan Universiteit Antwerpen en studeer informatica. Nu, ik gebruik mijn laptop zowel op school als thuis, allebei via wifi. Nu, op school moet ik mijn pc zo instellen dat hij alles van de universiteit toegewezen krijgt, zoals ip, dns, gateway, ...
Thuis heb ik immers een configuratie waar elke pc zijn eigen ip adres heeft en dns enzo handmatig ingesteld is omdat dit thuis m'n snelheid van verbinden ten goede komt. Nu, hoe kan ik dit nu oplossen dat ik op de universiteit gewoon een andere verbinding kan gebruiken zodat mijn tcp/ip instellingen anders zijn zodat hij op de unif alles krijgt toegewezen en thuis de netwerkverbinding gebruikt met alles als statisch opgegeven. Bestaat hier een software pakketje voor of zit dit standaard ingebakken in windows?
Allesinds bedankt voor jullie hulp!
Meerdere draadloze netwerken aanmaken
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Heb je ook een linkje? Want Ipswitch is toevallig het bedrijf achter WS/FTP, en dat is precies net iets populairder dan uw aangehaald tooltje. Ben namelijk ook wel geïnteresseerd. Ik weiger namelijk bulky WLAN-drivers te installeren die dat ook kunnenDafke schreef:er bestaat een progje IPSWITCH..
Kan je thuis niet instellen op de router om een ip te binden aan een mac adres? dan kan je laptop altijd op dhcp blijven staan.Heatryn schreef:Thuis heb ik immers een configuratie waar elke pc zijn eigen ip adres heeft en dns enzo handmatig ingesteld is omdat dit thuis m'n snelheid van verbinden ten goede komt.
Please help, looking for a way to get rich and fast
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer: