Ik vraag mij af hoe de relatie tussen Dommel en Belgacom eigenlijk in elkaar zit.
Op 5 mei 2007 zegt Bart Bom (operations manager Dommel) het volgende :
Dommel en Belgacom komen vanaf volgend jaar met VDSL2+ op de markt. Beide providers leveren daarmee het snelste netwerk in ons land. De nieuwe technologie haalt maar liefst honderd Mbps.
Bron : http://www.zdnet.be/news.cfm?id=68083&m ... 83&mxp=200
Daaruit lijkt mij dat er toch wel een nauwe samenwerking tussen Dommel en Belgacom is. Ze gaan samen VDSL2 beschikbaar maken voor de gewone sterveling.
Op 29 augustus 2007 komt Dommel met zijn Cityconnect productlijn. Reactie van Belgacom :
Bij Belgacom hebben ze nog niet van Dommel gehoord. Wel benadrukken ze dat ze er niet aan denken om stedelijke klanten een prijsvoordeel te geven tegenover landelijke. 'Dat zou in strijd zijn met onze kerndoelstellingen'
Bron : http://www.hetvolk.be/Article/Detail.as ... 082007_096
Van samenwerking is er blijkbaar geen sprake meer.
Hoe zit de relatie tussen die 2 bedrijven nu eigenlijk in elkaar ? Is het puur leverancier en klant of is er een nauwere samenwerking tussen de 2 ?
Relatie Dommel en Belgacom
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
geen idee... maar naar het schijnt gaan ze het Scarlet netwerk gebruiken voor de Cityconnect?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Eerder: Belgacom gaat het beschikbaar stellen en Dommel gaat van de technologie gebruik maken (zoals ze nu ADSL via Turboline aanbieden)Uzzi schreef:Op 5 mei 2007 zegt Bart Bom (operations manager Dommel) het volgende :
Dommel en Belgacom komen vanaf volgend jaar met VDSL2+ op de markt. Beide providers leveren daarmee het snelste netwerk in ons land. De nieuwe technologie haalt maar liefst honderd Mbps.
Bron : http://www.zdnet.be/news.cfm?id=68083&m ... 83&mxp=200
Daaruit lijkt mij dat er toch wel een nauwe samenwerking tussen Dommel en Belgacom is. Ze gaan samen VDSL2 beschikbaar maken voor de gewone sterveling.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
- deej
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 4 keer
Belgacom & Dommel kennen mekaar maar al te goed. Dommel is trouwens één van de laaste grote Turboline afnemers en gaat VDSL2 resellen. De rest van de ISPs is gaan lopen naar BrobaII of BRUO.
Effe speculeren: misschien hebben ze deze beslissing genomen omdat Belgacom met veel te conservatieve profielen gaat komen voor VDSL2 en ze dus hun heil zien in ADSL2+ wegens goedkoper en even snel op korte afstanden? En en passant voer je de druk op Belgacom wat op :). 't Is niet veel maar 't is al iets.
Het enige waar ik een beetje voor vrees is dat veel gebruikers van EDPNet naar Dommel zullen gaan ipv Telenetters & Belgacommers. En zo'n operatie is minder goed en voelen de "groten" niet echt.
Effe speculeren: misschien hebben ze deze beslissing genomen omdat Belgacom met veel te conservatieve profielen gaat komen voor VDSL2 en ze dus hun heil zien in ADSL2+ wegens goedkoper en even snel op korte afstanden? En en passant voer je de druk op Belgacom wat op :). 't Is niet veel maar 't is al iets.
Het enige waar ik een beetje voor vrees is dat veel gebruikers van EDPNet naar Dommel zullen gaan ipv Telenetters & Belgacommers. En zo'n operatie is minder goed en voelen de "groten" niet echt.
Bij Belgacom hebben ze nog niet van Dommel gehoord. Wel benadrukken ze dat ze er niet aan denken om stedelijke klanten minder hard leeg te zuigen tegenover de landelijke. 'Dat zou in strijd zijn met onze graaicultuur', luidt het commentaar.Bij Belgacom hebben ze nog niet van Dommel gehoord. Wel benadrukken ze dat ze er niet aan denken om stedelijke klanten een prijsvoordeel te geven tegenover landelijke. 'Dat zou in strijd zijn met onze kerndoelstellingen', luidt het commentaar.
Dat is wat ik ook denk, een slim maneuver om de profielen en prijzen van VDSL2 wat scherper te krijgen, en het maakt ze meteen ook ietsje minder afhankelijk van BGC.deej schreef:Belgacom & Dommel kennen mekaar maar al te goed. Dommel is trouwens één van de laaste grote Turboline afnemers en gaat VDSL2 resellen. De rest van de ISPs is gaan lopen naar BrobaII of BRUO.
Effe speculeren: misschien hebben ze deze beslissing genomen omdat Belgacom met veel te conservatieve profielen gaat komen voor VDSL2 en ze dus hun heil zien in ADSL2+ wegens goedkoper en even snel op korte afstanden? En en passant voer je de druk op Belgacom wat op . 't Is niet veel maar 't is al iets.
[OFFTOPIC]
On topic: iemand eigenlijk een idee welke provider over welk netwerk gaat?
rottekop schreef:Bij Belgacom hebben ze nog niet van Dommel gehoord. Wel benadrukken ze dat ze er niet aan denken om stedelijke klanten minder hard leeg te zuigen tegenover de landelijke. 'Dat zou in strijd zijn met onze graaicultuur', luidt het commentaar.
rottekop schreef:Bij Belgacom hebben ze nog niet van Dommel gehoord. Wel benadrukken ze dat ze er niet aan denken om stedelijke klanten minder hard leeg te zuigen tegenover de landelijke. 'Dat zou in strijd zijn met onze graaicultuur', luidt het commentaar.
Zo goed was het ook weer niet dat het drie keer moest gepost worden eh [/OFFTOPIC]rottekop schreef:Bij Belgacom hebben ze nog niet van Dommel gehoord. Wel benadrukken ze dat ze er niet aan denken om stedelijke klanten minder hard leeg te zuigen tegenover de landelijke. 'Dat zou in strijd zijn met onze graaicultuur', luidt het commentaar.
On topic: iemand eigenlijk een idee welke provider over welk netwerk gaat?
Het dommel ADSL2+ netwerk gaat via BRUO lexen met eigen fiber aansluitingen.
met adsl2+ zullen ze vermoedelijk dezelfde snelheid kunnen aanbieden als wat belgacom hun wil leveren met vdsl. als dommel dan goedkoper kan afnemen van zijn adsl2+ provider dan is de keuze rap gemaakt... er is geen enkele reden waarom dommel exclusief zou inkopen bij belgacom tenzij belgacom intelpraktijken gaat toepassen maar die denken momenteel enkel telenet als concurrent te hebben.
Please help, looking for a way to get rich and fast
-
- Pro Member
- Contacteer:
De infrastructuur vanuit de lexen is PUUR en alleen Dommel infrastructuur.BungaMan schreef:met adsl2+ zullen ze vermoedelijk dezelfde snelheid kunnen aanbieden als wat belgacom hun wil leveren met vdsl. als dommel dan goedkoper kan afnemen van zijn adsl2+ provider dan is de keuze rap gemaakt... er is geen enkele reden waarom dommel exclusief zou inkopen bij belgacom tenzij belgacom intelpraktijken gaat toepassen maar die denken momenteel enkel telenet als concurrent te hebben.
Nooit dat kan ik je garanderenKurt Breezer schreef:Zal Dommel dan overstappen op het Scarlet netwerk op niet?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 208 keer
Ik hoop als ze ooit alle lijnen willen migreren naar scarlet wat dan een deel bruo en deels brobaII zal moeten zijn, dat ze dit heel goed plannen en inschatten.Kurt Breezer schreef:Zal Dommel dan overstappen op het Scarlet netwerk op niet?
Want aan waalse zijde, is latribu die ook een semi unlimited aanbieder was via turboline, een kleinere speler als je hun totale atm capaciteit zag naar BGC naar edpnet gemigreerd is heeft het weken geduurd voor die klanten die dan een limiet plots kregen een beetje normale snelheid hadden. Met als reden dat hun leverancier extra capaciteit besteld had. Met andere woorden edpnet moest plots meer capaciteit dan wat scarlet op korte termijn had. Dat is natuurlijk een groot nadeel van BROBAII met BRUO speelt dat minder maar het is duurder en meer werk voor de isp.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 64 keer
Da's ook normaal hé dat zoiets problemen ging geven. EDPNET is zonder weten van Scarlet massaal die gebruikers beginnen migreren naar het scarletnetwerk, zonder eerst Scarlet in te lichten. Het is dan ook niet te verwonderen dat er extra capaciteit moet worden bijgehuurd. Bij BRUO of Turboline moet er ook voldoende capaciteit zijn.Tomsworld schreef:Want aan waalse zijde, is latribu die ook een semi unlimited aanbieder was via turboline, een kleinere speler als je hun totale atm capaciteit zag naar BGC naar edpnet gemigreerd is heeft het weken geduurd voor die klanten die dan een limiet plots kregen een beetje normale snelheid hadden. Met als reden dat hun leverancier extra capaciteit besteld had. Met andere woorden edpnet moest plots meer capaciteit dan wat scarlet op korte termijn had. Dat is natuurlijk een groot nadeel van BROBAII met BRUO speelt dat minder maar het is duurder en meer werk voor de isp.
Er was in een kort verleden nog een kleine ISP die ook even een paar BRUO lijnen ging aanbieden: RealDSL. Iedereen weet hoe die geëindigd zijn. Ik denk dat Dommel redelijk hun broek zal scheuren als zij alleen hun eigen DSLAMS willen gaan gebruiken.
Dat weet je niet, laat ons tenminste hopen van niet. RealDSL had enkel en alleen zware gebruikers, Dommel heeft zowel lichte gebruikers als zware (mij kan je bvb al onder de lichte gebruikers rekenen, want na 2 maand was de kous af). Ook hebben ze nog steeds hun winst op hun netconnect'jes en het feit dat ze geleidelijk aan die abo's invoeren en enkel drukbevolkte gebieden doen kan het volgens mij wel nog winstgevend maken hoor. Hierbij voeren ze de druk op bgc ook op om goedkopere vdsl-profielen te krijgen in de nabije toekomst. We kunnen alleen maar hopenlithion schreef:Er was in een kort verleden nog een kleine ISP die ook even een paar BRUO lijnen ging aanbieden: RealDSL. Iedereen weet hoe die geëindigd zijn. Ik denk dat Dommel redelijk hun broek zal scheuren als zij alleen hun eigen DSLAMS willen gaan gebruiken.
- Robbe
- El Robre
- Twitter: infocaris
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Contacteer:
Wat wel interessant om te onthouden is de quote van Dommel in het eerst artikel.
Het gaat hier wel om VDSL2 uiteraard, maar ik ben toch is curieus of ze het goedkoper gaan verkopen dan netconnect plus.Dommel schreef:Abonnement niet boven zestig euro
Code: Selecteer alles
filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
-
- Elite Poster
- Twitter: goendi
- Bedankt: 2 keer
- Contacteer:
RealDSL over bruo? Eh? Das eerste da ik daar van hoor eigenlijk...Er was in een kort verleden nog een kleine ISP die ook even een paar BRUO lijnen ging aanbieden: RealDSL. Iedereen weet hoe die geëindigd zijn. Ik denk dat Dommel redelijk hun broek zal scheuren als zij alleen hun eigen DSLAMS willen gaan gebruiken.