Dommel + Skynet

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik zou willen overstappen naar Dommel, maar om er zeker van te zijn dat we hier geen internetuitval hebben zou ik ook Skynet nog een tijdje willen behouden.
(De gevolgen, voor poor old Mahi, zijn niet te overzien als zijn missis 's avonds niet op het net kan.)

Het is niet de bedoeling om via beide providers terzelfdertijd op het net te gaan, Skynet zou in feite enkel nog als noodverbinding dienen.

Kan ik mijn huidige apparatuur, zonder de instellingen ervan te wijzigen, voor de twee blijven gebruiken?

Modem: Speed touch Home
Router: USR 8200

Of anders gesteld. Moet ik alleen maar een bijkomend account aanmaken in Windows?
(Ik heb een heilige schrik om aan die routerinstellingen te prutsen :? )
:wave: So long, and thanks for all the fish :wave:
Cactus
Starter
Starter

een hele tijd geleden heb ik diezelfde overstap gemaakt. en die is naadloos. eens je factuur betaald is kan je omschakelen en kom je niet zonder inet te zitten. ik heb er nog geen moment spijt van gehad
Beostar
Member
Member

Cactus schreef:een hele tijd geleden heb ik diezelfde overstap gemaakt. en die is naadloos. eens je factuur betaald is kan je omschakelen en kom je niet zonder inet te zitten. ik heb er nog geen moment spijt van gehad
Ik ben hier volledig mee akkoord ;) Ook onlangs overstap gedaan en alles vlot verlopen. Maar je zal toch in de router instellingen moeten gaan prutsen maar zoek even op het net bestaan zeer duidelijke handleidingen voor.
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster

Maar je zal toch in de router instellingen moeten gaan prutsen maar zoek even op het net bestaan zeer duidelijke handleidingen voor.

Niet voor de mijne, :-(

Ik slaag er wel in om een nieuw account aan te maken in die router, maar daar eindigd mijn kennis.

Is dit voldoende?

(Ik ben er bijvoorbeeld nooit in geslaagd om "DC++" weer aan de praat te krijgen sinds ik die router heb)
Cactus
Starter
Starter

je zal je username en password moeten aanpassen voor je verbinding. dit hangt er dus vanaf hoe je verbinding maakt. via je router of op je pc.
maar ik neem aan omdat je er een router hebt tussen staan dat die voor je de pppoe verbinding maakt.
Beostar
Member
Member

even vlug gezocht op uw router en lijkt toch niet zo heel moeilijk ?
http://www.usr.com/support/8200/8200-ug/two.html
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster

dat die voor je de pppoe verbinding maakt.
Ja, dat doet hij.

Hij heeft nu een WAN verbinding voor Skynet, en ik heb ook de mogelijkheid om een nieuwe aan te maken.

Dus als ik goed begrijp moet ik in windows een nieuwe netwerkconnectie aanmaken en ook een in mijn router?
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster

Beostar schreef:even vlug gezocht op uw router en lijkt toch niet zo heel moeilijk ?
http://www.usr.com/support/8200/8200-ug/two.html
Bedankt voor het opzoeken hoor :-)

Ik ken uiteraard ook deze site, maar een echte boerenuitleg om b.v.b met twee accounts te werken of om bijvoorbeeld een programma toegangsrechten te geven vind ik er niet op (of ik herken het gewoon niet).

Zoals ik al zei, ik ken echt zéééér weinig van LAN en WAN toestanden. :-(

Ik heb in deze materie echt iemand nodig die mijn handje vasthoudt en mij er door leidt :-)
yama
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 5 keer

Mahimahi schreef:
Maar je zal toch in de router instellingen moeten gaan prutsen maar zoek even op het net bestaan zeer duidelijke handleidingen voor.

Niet voor de mijne, :-(

Ik slaag er wel in om een nieuw account aan te maken in die router, maar daar eindigd mijn kennis.

Is dit voldoende?

(Ik ben er bijvoorbeeld nooit in geslaagd om "DC++" weer aan de praat te krijgen sinds ik die router heb)
Met portforwarding is het je niet gelukt dan om dc te gebruiken of kon je niet actief staan?
Of had je geen verbinding at all?

Misschien vind je hier het http://portforward.com/cportsnotes/dc++/dc++setup.htm
Afbeelding
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster

quote]This is the port you will have to forward to run DC++, so remember it. You need to forward the TCP and UDP protocols of the port you chose in your router. Do that after you complete this guide.[/quote]

En hier stond de ezel stil en hij balkte :lol:

Ik heb jaren DC++ gebruikt zonder problemen tot ik een router gekocht heb om 3 PCs aaneen te hangen, toen geraakte ik er niet meer op.

Maar wij dwalen af, DC++ is reeds lang voorbijgestreefd, ik gebruikte dit slechts als voorbeeld.

Indien iemand mij kon uitleggen wat ik moet doen in Windows én in de routersettings om Dommel én Skynet naast elkaar te laten bestaan zal ik U zeeer dankbaar zijn.
:-D
laurens7
Elite Poster
Elite Poster

Mahimahi schreef:Ik zou willen overstappen naar Dommel, maar om er zeker van te zijn dat we hier geen internetuitval hebben zou ik ook Skynet nog een tijdje willen behouden.
(De gevolgen, voor poor old Mahi, zijn niet te overzien als zijn missis 's avonds niet op het net kan.)

Het is niet de bedoeling om via beide providers terzelfdertijd op het net te gaan, Skynet zou in feite enkel nog als noodverbinding dienen.

Kan ik mijn huidige apparatuur, zonder de instellingen ervan te wijzigen, voor de twee blijven gebruiken?

Of anders gesteld. Moet ik alleen maar een bijkomend account aanmaken in Windows?
nou soms zijn er problemen bij zowel skynet als dommel klanten,is het dan niet beter om een telenetlijn als noodoplossing te hebben?
yama
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 5 keer

Mahimahi schreef:quote]This is the port you will have to forward to run DC++, so remember it. You need to forward the TCP and UDP protocols of the port you chose in your router. Do that after you complete this guide.
En hier stond de ezel stil en hij balkte :lol:

Ik heb jaren DC++ gebruikt zonder problemen tot ik een router gekocht heb om 3 PCs aaneen te hangen, toen geraakte ik er niet meer op.

Maar wij dwalen af, DC++ is reeds lang voorbijgestreefd, ik gebruikte dit slechts als voorbeeld.

Indien iemand mij kon uitleggen wat ik moet doen in Windows én in de routersettings om Dommel én Skynet naast elkaar te laten bestaan zal ik U zeeer dankbaar zijn.
:-D[/quote]

voorbij gestreefd zou ik zo nog niet zeggen maja ok je gebruikte het als voorbeeld dus ik zwijg trg :lol: .
Afbeelding
laurens7
Elite Poster
Elite Poster

Mahimahi schreef:Ik zou willen overstappen naar Dommel, maar om er zeker van te zijn dat we hier geen internetuitval hebben zou ik ook Skynet nog een tijdje willen behouden.

nou soms zijn er problemen bij zowel skynet als dommel klanten,is het dan niet beter om een telenetlijn als noodoplossing te hebben?
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster

Nee, nee, nee, :lol:

De bedoeling is Skynet na een tijdje op te zeggen wanneer Dommel voldoening geeft.

Aargh!! jij zou er mij nog Telenet willen bij aansmeren..... ROFL :lol:
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster

De bedoeling is Skynet na een tijdje op te zeggen wanneer Dommel voldoening geeft.

Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster

Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster

Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster

Draco888
Elite Poster
Elite Poster

Maak je verbinding met Skynet via dat dialing progje van windows? (sorry ff juiste benaming vergeten).

Dan moet je idd enkel zo een tweede bijmaken.
Indien je in logt via je modem of router moet je het in dat toestel veranderen.

Voor de rest mag dat geen probleem geven, wel goed vermelden aan BGC en Dommel dat je je BGC account wil behouden.

Toch een ding, als je absoluut steeds verbinding wil hebben zou je beter telenet ernaast nemen, aangezien als er problemen mochten zijn dit meestal voor zowel Dommel als BGC zal zijn (zelfde ADSL lijn).
Maar zoveel valt dat niet voor hoor. Zelden eigenlijk.

Ah, vergeet die Telenet dan maar (net je vorige post gelezen). Zal geen probleem mogen geven hoor. Bij mij is de overschakeling BGC-> Dommel enorm vlot verlopen, kon vroeger online dan ze zeiden en dus met beiden surfen (snel mijn BGC limiet nog opgemaakt :D).
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster

Maak je verbinding met Skynet via dat dialing progje van windows? (sorry ff juiste benaming vergeten).
Ik dacht dat ik dat dialing progy nog lopen had maar dat is dus niet waar.
Mijn router dialt .

Ik heb alle Dommel-posts hier nog eens goed doorgelezen. (Ben al sinds deze ochtend bezig :? )
En.......heb besteld.

Ik ga ook het risiko maar nemen om Skynet te laten opzeggen door Dommel.

Feitelijk ben ik jaren aan een stuk een tevreden Skynetklant geweest maar nu, met al de nieuwe net-goodies is hun abo hopeloos verouderd.
zippie666
Pro Member
Pro Member

Mahimahi schreef: Ik ga ook het risiko maar nemen om Skynet te laten opzeggen door Dommel.
Bij mij heeft dat geen enkel probleem opgeleverd
Mahimahi schreef: Feitelijk ben ik jaren aan een stuk een tevreden Skynetklant geweest maar nu, met al de nieuwe net-goodies is hun abo hopeloos verouderd.
Welja, van de helft van de opties weet je zelf niets (ik geloof dat ze BV's ingehuurd hadden voor filmpjes met tips voor zelfstandigen e.d. :roll: ) of gebruik je uiteindelijk toch niet, en dat kost wel
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster

Welja, van de helft van de opties weet je zelf niets (ik geloof dat ze BV's ingehuurd hadden voor filmpjes met tips voor zelfstandigen e.d. Rolling Eyes ) of gebruik je uiteindelijk toch niet, en dat kost wel
Zoals je zegt was ik me daar niet van bewust, maar ik heb die 'toeters ende bellen' ook nooit gemist.

Wat ik met verouderd bedoelde is dat we bij Skynet bepaalde mogelijkheden van het internet gewoon niet durven te gebruiken daar we anders direkt over de maandelijkse limiet gaan.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”