Combinatie Skynet/Dommel

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
DeWolfVisuals
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 aug 2007, 17:00

Ik blijkbaar een nogal specifieke vraag want ik vind er zelf niets over terug met de search functie. Khad ook een survey binnengedaan bij dommel zelf maar die werd gewoon gesloten.

Bij ons zijn ze nogal conservatief qua veranderingen. We hebben en GO+ paket, belgacom telefoon en ze willen absoluut een optie openhouden voor skynet digitale tv.
Nu, ik zit elke maand over mijn limiet. Ik wil dus overstappen naar dommel daar hoeft geen uitleg bij.

De vraag zien jullie al aankomen. Kan ik dit combineren :

belgacom telefoonlijnen
belgacom digitale tv
en dommel internet

En kan ik eventueel met andere diensten combineren met een belachelijk lage prijs en een pijnloze overstap zodat ik de mensen hier misschien kan overtuigen om alles anders te doen?

Alvast erg bedankt om mij wat wegwijs te maken!


Joris

ps: hier ligt geen coax binnen dus adsl over belgacom lijnen zijn de enige optie
eldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 277
Lid geworden op: 26 jun 2005, 21:53
Locatie: Waregem

In principe zou dit mogelijk moeten zijn want ik kan nog steeds verbinding maken met skynet accounts. Ik denk echter dat je beter bent als je dit gewoon eens vraagt aan dommel.
DeWolfVisuals
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 aug 2007, 17:00

Had ik gedaan maar mijn ticket werd gewoon afgesloten. Waarschijnlijk te timeconsuming om een deftig antwoord op te zoeken. :?
Heeft iemand ervaring met deze combinaties ? "In principe zou dit mogelijk moeten zijn" won't cut it als ik ze moet overtuigen :-D toch bedankt eldiablo :wink:
Firewalker1980
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 jul 2007, 09:16

Het is idd mogelijk om zowel een Skynet ADSL account,
als een Dommel account op uw lijn te gebruiken..
Maar ik vrees dat dit nt op hetzelfde moment zal mogelijk zijn ..
Wanneer je geen BGC TV kijkt, kan je dus best inloggen met je dommel
account en daarmee surfen..
Momenteel is het niet mogelijk om BGC TV te bekijken via een andere ADSL provider. En waarschijnlijk zal daar ook niet direct verandering in komen, want het brengt hen teveel geld op + het is wettelijk toegestaan om een
all-in-one pakket te verkopen en daar de skynet ADSL verplichting aan te koppelen ..

De vraag is dus alleen of jij het er voor over hebt om 2 ADSL lijnen te betalen om meer downloadvolume te hebben ..
Je kan in principe een 6tal volume packs aankopen bij Skynet, en dan kom je aan dezelfde prijs van een extra dommel netconnect.
Dan heb je toch ook al 42 GB per maand ..
Da's natuurlijk niet hetzelfde als 12GB + 75GB dommel ma het bespaart je een extra lijnaanvraag en rekeningen enz :)

greetz
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Dit is perfect mogelijk - zolang je maar een modem hebt die het toelaat (meerdere PPPoE passthrough connecties)

Ik heb dit al meermaals gebruikt met een Alcatel Speedtouch Home, daarop een switch met meerdere pc's, 1 ingebeld op Skynet, 1 op Dommel.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
tumingin
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 sep 2006, 00:53
Locatie: Brussel
Contacteer:

Firewalker1980 schreef:
Momenteel is het niet mogelijk om BGC TV te bekijken via een andere ADSL provider. En waarschijnlijk zal daar ook niet direct verandering in komen, want het brengt hen teveel geld op + het is wettelijk toegestaan om een
all-in-one pakket te verkopen en daar de skynet ADSL verplichting aan te koppelen ..


Als je product A wil en je moet er product B bijnemen, noemt men zoiets geen koppelverkoop?
In feite is de BGC-TV dus een betalende optie bij hun ADSL abonnement? :wink:
Firewalker1980
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 jul 2007, 09:16

Ja da is idd koppelverkoop .. maar aangezien ze da inkleden in een pakket,
is da wettelijk toegestaan..
Ge kunt het dus idd bezien als een betalende optie op hun adsl-lijn...
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Wel interessante vraag. Want een ADSL time bij Belgacom is iets van een 5 euro? Die gebruik je dan niet maar je gebruikt je Dommel abbo in de plaats? Nog altijd goedkoper dan adsl go + grotere downloadlimiet en sneller.
Firewalker1980
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 jul 2007, 09:16

Hmm ... da's ook een interessante optie idd ..
Het kost 5,95€ om precies te zijn ! ;-)

Nu, dan moede wel maken da ge die adsl Time absoluut niet gebruikt,
tenzij in nood, want ik kan u verzekeren da de factuur niet mals is als
ge eens een hele maand ebt zitten surfen op ADSL Time zonder het te beseffen :)
Zo'n situaties zijn al voorgevallen ze ..
Iemand die nen Time gevraagd had, niet besefte dat ze ne router had die de verbinding in stand hield, en daardoor maar liefst een monsterrekening kreeg nadien...
En ze blokkeren uw toegang maar eens ge al aan een gigantisch bedrag ligt .. dus dan ist al telaat natuurlijk ..

Vergissen is menselijk natuurlijk .. ma kostelijk ook ;)
Caey
Pro Member
Pro Member
Berichten: 275
Lid geworden op: 23 dec 2006, 22:13

Firewalker1980 schreef:Ja da is idd koppelverkoop .. maar aangezien ze da inkleden in een pakket,
is da wettelijk toegestaan..
Ge kunt het dus idd bezien als een betalende optie op hun adsl-lijn...


De wetgever voorziet dat bij dergelijke pakketten de producten afzonderlijk beschikbaar moeten gesteld worden en dat de gecombineerde prijs van de producten afzonderlijk niet meer dan 66% mag bedragen van het pakket.

Maar technisch kan dat moeilijk worden :), nuja wie koopt er nu ook digitale tv?Al die rare opties kan je gewoon hebben met een digitale recorder.
Firewalker1980
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 jul 2007, 09:16

Ja, ik vind het persoonlijk ook enorm overroepen..
Het is minder betrouwbaar dan de klassieke kabeltv,
en al de extra diensten die ze aanbieden zijn grotendeels betalend..
Het staat ook nog grotendeels in de kinderschoenen.

Geef mij dan maar liever satelliettv :-)
hoy69
Pro Member
Pro Member
Berichten: 243
Lid geworden op: 22 mei 2006, 11:12

je kan niet op een lijn die belgacom time is dommel adsl gebruiken.
Gebruikersavatar
Kokki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 251
Lid geworden op: 07 nov 2004, 14:40
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 2 keer

hoy69 schreef:je kan niet op een lijn die belgacom time is dommel adsl gebruiken.

Verklaar je nader.
Er zit dan toch een adsl-signaal op die telefoonlijn. Kan je dan niet inloggen met een dommel-account?
DeWolfVisuals
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 aug 2007, 17:00

Bedankt iedereen voor de hulp! We zijn nog niet aangekomen blijkbaar.
Please do continue :-)
Ik vind dit zeer interessant
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 mar 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

DeWolfVisuals schreef:Had ik gedaan maar mijn ticket werd gewoon afgesloten. Waarschijnlijk te timeconsuming om een deftig antwoord op te zoeken. :?
Moest dit bij mij gebeuren zou ik snel terug bij belgacom staan
Gebruikersavatar
Marauder
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 11 jun 2007, 22:04

Als ge u aansluit bij Dommel kan je best eerst nog eens vragen of ze in de nabije toekomst gaan blijven gebruik maken van het fysisch netwerk van Belgacom.

Voor Belgacom is dat Turboline (hier zit Dommel gelukkig ook op) en je hebt nog een ander netwerk welk EDPNet gebruikt namelijk Broba II. Dat laatste is een nachtmerie.

Als ge zowel bij Belgacom als Dommel uw abonnement hebt en ge zit dus op Turboline maar (er is iets VERSCHRIKKELIJK gebeurd :!: en) Dommel zou inmiddels op Broba II gezet zijn, dan is Dommel onbereikbaar geworden. Als je op Broba II zou zitten kan je niets meer gebruiken van Belgacom.. behalve telefoneren dan.

Maar kom, dat is doomdenken ;-) Toen ik het in juli vroeg waren er geen plannen om over te schakelen en voor zover ik weet heeft EDPNet geen plannen om ook Dommel te corrumperen.. euh overkopen.

Edit:
Volgende thread is wel interessant.
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=15520
Er wordt gespeculeerd over het feit of Dommel zou overstappen op BRUO (Scarlet) of zelfs een eigen netwerk zou beginnen. Ik hoop dat ze op Turboline blijven. Zoniet zal je in jouw potentieel geval BGC en Dommel ook niet tegelijk meer kunnen gebruiken....
nogChoco
Premium Member
Premium Member
Berichten: 713
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:02

@Marauder: het feit dat EDPnet uw vroegere ISP LaTribu overnam, en jij daardoor met andere voorwaarden geconfronteerd werd, is toch nog geen reden om een heel netwerk af te schrijven?
Gebruikersavatar
Marauder
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 11 jun 2007, 22:04

nogChoco schreef:@Marauder: het feit dat EDPnet uw vroegere ISP LaTribu overnam, en jij daardoor met andere voorwaarden geconfronteerd werd, is toch nog geen reden om een heel netwerk af te schrijven?


Wel ik ben misschien inderdaad wat bevoordeeld omwille van al de miserie die ik en alle andere ex-LaTribu'ers hebben ondervonden na de overname door EDPNet maar eigenlijk steunt mijn bewering op het volgende:
"[....] Er blijft een zekere verzadiging aan een welbepaald knooppunt van het Broba II-dsl-netwerk, waarop een honderdtal EDPnet-klanten verspreid over Wallonië, Brussel en een deel van Vlaams-Brabant en de Kempen onrechtstreeks zijn aangesloten. Om een aantal praktische redenen is het moeilijk om dit knooppunt op korte termijn te upgraden en daarmee de snelheidsschommelingen weg te nemen. [....]"

http://nl.wiki.edpnet.be/index.php/Zijn ... et-netwerk
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 mar 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Las ik niet ergens dat scarlet hun bandbreedte ging opdrijven met 10Gbit of tot
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”