Stereo reversen

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Malice
Starter
Starter

Kheb een probleempje:
Ik heb een koptelefoon en als ik daarmee spelletjes speel dan hoor ik alles dat van links komt rechts komen (dus langs rechter oor terwijl het eigenlijk links te doen is).
Ik zoek een patch of een programma om mijn stereo sound terug te reversen. (koptelefoon omdraaien gaat niet is maar gemaakt om normaal te dragen, en draden eruithalen & verwisselen gaat ook niet).
Please help me!

Vrij moeilijk om te begrijpen morja
ps: er kan niets gedaan worden in windows (tenzij mss in regedit ofzo).

Dank u voor uw aandacht, en nog een goeie avond.
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

dit is een setting in je soundcard, in sommige games kan je het ook omdraaaien (vb vietcong)
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Aha, nog al iemand met dat probleem. Mag ik even een gok doen? Als je luistert via je boxen is alles ok en zodra je een koptelefoon opzet klinkt alles omgekeerd? Steek je je hoofdtelefoon direct in op de geluidskaart of is dat zoals bij mij met een minijackaansluiting op de boxen zelf? Zoja, heb je dat probleem ook als je deze direct op de uitgang van je geluidskaart steekt?
Geven andere koptelefoons ook dat probleem? Ik heb namelijk hetzelfde aan de hand, en blijkbaar lopen de draadjes in het versterker-gedeelte van m'n boxen omgekeerd naar de minijack ...
Malice
Starter
Starter

het kan niet worden veranderd default in sound card.
Het zit dus zo, ik ben gewoon om reversed te spelen maar mijn geluid speelt nu normaal & kan mijn nieuwe koptelefoon niet gewoon omdraaien (wat ik vroeger wel kon).

meon schreef:Aha, nog al iemand met dat probleem. Mag ik even een gok doen? Als je luistert via je boxen is alles ok en zodra je een koptelefoon opzet klinkt alles omgekeerd? Steek je je hoofdtelefoon direct in op de geluidskaart of is dat zoals bij mij met een minijackaansluiting op de boxen zelf? Zoja, heb je dat probleem ook als je deze direct op de uitgang van je geluidskaart steekt?
Geven andere koptelefoons ook dat probleem? Ik heb namelijk hetzelfde aan de hand, en blijkbaar lopen de draadjes in het versterker-gedeelte van m'n boxen omgekeerd naar de minijack ...

geprobeerd & dat was het probleem niet
(zie boven waarom)

[mod="The Oddity"]
Posts samengezet, je kan je posts zelf editten als je registered member bent.[/mod]
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Tenzij je dat in de soundcard-drivers kan aanduiden heb je een probleem. Ik weet dat ik bij m'n Creative Live Player 1024 de surroundboxen willekeurig ergens kan zetten in de virtuele ruimte in Creative Surround Mixer, en op die manier kan je wel je kanalen van plaats wisselen, maar er is geen andere manier om dat "algemeen" voor mekaar te krijgen. In sommige spellen kan je dat in de opties wel aanduiden, maar dat heb je lang niet bij alle spellen.
Het kan opgelost worden met een DirectX (DirectSound) filter, maar ik heb geen idee of die bestaat.

Dus je situatie is als volgt:
PC -> Boxen: correct
PC -> Boxen -> hoofdtelefoon: omgekeerd
PC -> hoofdtelefoon: omgekeerd

En als je nu je hoofdtelefoon op pakweg een walkman of zo aansluit, hoor je het dan ook omgekeerd? Want het ziet er naar uit dat deze de schuldige is, maar dat lost je probleem niet op eh ...
Malice
Starter
Starter

meon schreef:Tenzij je dat in de soundcard-drivers kan aanduiden heb je een probleem. Ik weet dat ik bij m'n Creative Live Player 1024 de surroundboxen willekeurig ergens kan zetten in de virtuele ruimte in Creative Surround Mixer, en op die manier kan je wel je kanalen van plaats wisselen, maar er is geen andere manier om dat "algemeen" voor mekaar te krijgen. In sommige spellen kan je dat in de opties wel aanduiden, maar dat heb je lang niet bij alle spellen.
Het kan opgelost worden met een DirectX (DirectSound) filter, maar ik heb geen idee of die bestaat.

Dus je situatie is als volgt:

En als je nu je hoofdtelefoon op pakweg een walkman of zo aansluit, hoor je het dan ook omgekeerd? Want het ziet er naar uit dat deze de schuldige is, maar dat lost je probleem niet op eh ...

is juist

weet ik niet heb ik nog niet opgelet, boxen zijn creative inspire 6.1 (iets rond de 6-8 boxen) en geluid komt dus van overal.

soundkaart is trouwens soundblaster Live 5.1 (value ofzo)
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Oké, niets blijkt te helpen.

Dan maar de "mechanical way". Ga naar een electrozaak en haal je een mannelijke doe-het-zelf minijack, een vrouwelijke aansluiting, 10 cm 2-aderige draad en keer de aansluitingen om ... Als dat nog niet zou werken, dan weet ik het ook niet meer :twisted:
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”