hoe zet ik een speedtouch PRO in PPTP (PPPoE bridging)

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
TtheGreat
Starter
Starter

je vind alles wel in omgekeerde zin: STPRO als NAT, ROUTER,...

maar hoe stel je die in voor pptp, om hem dus als gewone modem te gebruiken en niet NAT???

bijkomende vraag: hoe update ik firmware van die dingen http://10.0.0.138 zegt me trouwens dat ik een stpro 510 heb, terwijl op foto dat een gans andere machine is, hoe vind ik de versie van mijn bak??? software matig dan?

groeten

T
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Hmm,

Ik denk dat je allereerst zal moeten gaan zien welke modem je nu exact hebt: een Spt Pro (dus model à la: Spt home) of een Spt 510.

Ben niet zeker, maar ik dacht dat de PRO gewon een opgevoerde versie van de home was. Maw nen getweakte home... is dat bij u het geval? Of heb jij effectief een pro gekocht?

Volgens mij, als je er in kan in jouw pro, zou ik zeggen: UNDO de pro terug naar een home, info hoe dit te doen, vindt je bij Tutorial -> IShare -> Tweak

Vervolgens sluit je de modem aan en gebruik je raspppoe of enternet300 of de built in pppoe van winxp om een connectie tot stand te brengen. Info hierover vindt je in het Skynet Solution Center.. en op onze driverpage: Portal > Tut's > Adsl installation > Driverpage

Firmware kan je normaal vinden op de site van alcatel of thomson en daar zit nen manual bij :)
I love it when a plan comes together!
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

ik denk dat hij een echte pro heef gekocht.

als je nu gewoon een PPPoE connectie met je modem maakt, werkt dat niet?
(werkt bij een home die getweakt is)
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
TtheGreat
Starter
Starter

hallo tx voor de reply's

ik heb dus een hardware speedtouch pro (met 4 ethernet poorten) die is getweaked naar een st 510 (net ontdekt :) )

om pptp te kunnen doen moet ik blijkbaar eerst al mijn ppp instellingen de deur uitgooien en vervolgens:

-pptp instellen in de modem
-phonebook label invoeren voor VPI en VCI
-bridge instellen: ik denk dat ze hiermee bedoelen dat de ethernetpoort alles moet doorsluizen naar mijn nic

ps: iets belangrijks, ik NIET meer DOWNGRADEN naar een gewone pro, is dit normaal????? sommige sites zeggen dat het wel nog moet lukken, anderen niet!!!

grtz

T
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Enkele jaren terug heb ik mijn speedtouch home naar een pro getweaked, maar dat stond mij niet aan en ik heb hem gewoon terug naar de home teruggezet (was een commando (iets met een nummer) + enkele oude instellingen terugzetten)
NuKeM
nck
Plus Member
Plus Member

Het is redelijk simpel

Bij een home, pro, 510 anything zit je met 1 belangerijke entry in je phonebook. Dat is diegene VPI 8 en VCI 35. Voor PPTP moet je een PPTP entry toevoegen aan je phonebook op VPI 8 en VCI 48 bv. doet er niet echt toe, gewoon niet 35. En een bridge entry in je phonebook op VCI 35.
Vervolgens verander je in je bridge instellingen die entry naar forwarding, En je kan een PPPoE verbinding maken via bv. Enternet 300/ RasPPPoE / PPP onder linux/*bsd

gl!
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”