Satelliet & Digitaal

Alles over TV via satelliet
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dave
Pro Member
Pro Member
Berichten: 336
Lid geworden op: 20 aug 2005, 13:27
Twitter: davefrombelgium
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

TV Vlaanderen lijkt mij wel wat qua digitale TV ... vooral ook omwille van de gratis bonuskanalen (FTA satelliet kanalen).
Nu ben ik zelf zo geen fan van Duitse of Franse zenders (ik haat dubbing), dus zouden vooral Engelse (of andere niet-gedubte) kanalen mij kunnen boeien ...
Ik heb al rondgesurfd op zoek naar eenvoudige overzichten van welke dat dan zouden kunnen zijn & op welke sat en positie die zich bevinden, maar ik vind het allemaal nogal ingewikkeld ... kan iemand met ervaring misschien wat meer licht op dit topic laten schijnen (liefst met een paar goeie lijstjes of links)?
Klopt het dat de meeste Engelse zenders op Astra2 28,2°E zitten? Welke zijn daarvan precies FTA?
En voor TV Vlaanderen heb je Astra1 19,2°E nodig (en binnenkort ook Astra3 23,5°E).
Kan je dat allemaal tegelijk bekijken met een eenvoudige setup, waarmee je ook nog naar een andere zender kan kijken dan degene die je eventueel opneemt op video/dvd (en kan dat ook nog met een 3e) ??? Of kan zoiets alleen met een heel uitgebreid arsenaal aan materiaal?

Zoals je kan zien aan mijn vragen, heb ik er nog niet veel kaas van gegeten, het boeit me wel, maar als ik op zoek ga naar antwoorden, lijkt de info die ik tegenkom altijd zeer ingewikkeld/verwarrend ... een beetje advies of een paar goeie links naar sites die duidelijke uitleg/info geven (en niet alleen maar reclame voor allerhande winkels) is dan ook meer dan welkom!
verdickt
Premium Member
Premium Member
Berichten: 647
Lid geworden op: 12 mar 2004, 22:24

Hier vind je alles wat je nodig hebt

http://www.lyngsat.com/
Gebruikersavatar
Vladimirke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 apr 2007, 07:39
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Als je tegelijk wil opnemen én op een ander kanaal kijken kom je niet langs een PVR heen. Een Personal Video Recorder. Dit is een toestel met twee ontvangers en een ingebouwde harde schijf. Zelf heb ik een Inverto 7000m en m'n zoon een Lemon 070. Technisch identiek op de buitenkant na.

Voor de ontvangst staat hier een schotel van Triax (78cm) met voorlopig nog 2 lnb's. Eentje op Astra 1 voor TVV en de andere op Astra 2 voor de Engelse kanalen. Binnenkort zal ik de montagevoet van deze lnb's vervangen door eentje waar tot 4 lnb's kunnen gezet worden, dit om ook Astra 3 en eventueel Hotbird erbij te kunnen nemen.
Als je voor een PVR gaat heb je dus een dubbele kabel nodig. Vermits we hier al iets verder gekeken hebben is er voor gezorgd dat er 8 uitgangen per lnb zijn. Dat maakt in ons geval dat er 4 aansluitpunten zijn van telkens 2 kabels.
Plaats reactie

Terug naar “Satelliet aanbieders: TV Vlaanderen, Telesat”