Belgacom packs, betaal niet voor de activatie!

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
a-maze
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 aug 2007, 09:58

Dag,

Belgacom lanceerde onlangs de packs. Groot voordeel: als je de pack (internet + tv) van 50 euro neemt hoef je geen (nutteloze, veel te dure, compleet idiote) vaste lijn (Discovery is 6,75€/m en classic nog meer!) te nemen!!!!!

Je krijgt bij activatie van de pack ook gratis 5 Gig extra up/download en Internet security van Belgacom erbij!

Addertjes onder het gras:
- verlengt je contract
- Als je via Belgacom hotline activeert, melden ze op het eind dat er 50 € activatiekost is! BETAAL DIT NIET! Zeg dat je het pack niet neemt want dat je anders je korting kwijt bent. Na enig geaarzel zal de telefoniste je met een code (kan iemand aan de effectieve code geraken??) de 50 euro activatie kwijtschelden.


Groeten.
Free Hat!
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

dat dit je contract verlengt, is nogal logisch als je overschakelt naar een pack. nieuw produkt, dus nieuw contract.
is geen addertje.

en bij sommige packs wordt er inderdaad 50,00 € activatiekost aangerekend. en wat die code betreft, als je die kent, wat ga je daarmee doen?
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Gebruikersavatar
rowan
Premium Member
Premium Member
Berichten: 585
Lid geworden op: 29 jul 2007, 20:35
Locatie: 59GIS0
Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
Bedankt: 22 keer
Provider

Het staat duiddelijk op de website dat er 50€ activatiekost moet betaald worden
Insom
Pro Member
Pro Member
Berichten: 241
Lid geworden op: 03 aug 2007, 13:04

Het betreft waarschijnlijk een non discriminatie regeling.

Als 1 bepaalde doelgroep de 50 € activatie niet moet betalen (door bepaalde promotie of regeling) dan moet iedereen die erachter "vraagt" ook de mogelijkheid krijgen deze promotie te ontvangen.
(blijkbaar wettelijke vaststelling)

Met de code zelf ben je niets omdat deze code in het bestelsysteem worden geplaatst. 01 is gratis installatie pstn voor ouderen, 02 is ADSL GO voor studenten, enzoverder...
a-maze
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 aug 2007, 09:58

Same same..

Je hoeft dus niet te betalen voor de activatie, lijkt me toch wel interessant om te weten. Trouwens het camoufleren van contractverlengingen in besparingsacties en nieuwe formules is wel een addertje.
Free Hat!
Caey
Pro Member
Pro Member
Berichten: 275
Lid geworden op: 23 dec 2006, 22:13

inderdaad als er geen materiële aanpassingen gedaan hoeven te worden zie ik ook niet in waarom er 50€ moet betaald worden voor een aanpassing die per computer gebeurd.

Telenet heeft dit ook nog geprobeerd toen oude klanten manueel de snelheid moesten instellen. Een verlenging van één jaar en verlies van waarborg modem, nuja na veel protest is dit ongedaan gemaakt.

Maar goed, mensen van dit forum en vele andere jongeren zullen ondertussen wel weten dat ze later niet bij Belgacom of Telenet moeten aankloppen om aan eerlijke prijzen telecom te kunnen krijgen.
gert.jansen
Pro Member
Pro Member
Berichten: 263
Lid geworden op: 02 jun 2007, 23:29
Locatie: Oostmalle
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer

hollebollegijs schreef:dat dit je contract verlengt, is nogal logisch als je overschakelt naar een pack. nieuw produkt, dus nieuw contract.
is geen addertje.
Wel een addertje als dit niet duidelijk vermeld wordt.
Toen dat telefonisch bij mijn ouders werd voorgesteld werd dat 'nieuw contract' pas toegegeven na de nodige(?) aarzeling en toen ik er expliciet achter vroeg.

Ik begrijp dat dat in de ogen van Belgacom mischien normaal is dat dat als een nieuw contract gezien wordt. Voor de gemiddelde consument echter niet. Mijn ouders redeneren zo: mijninternetconnectie verandert toch niet, en mijn login en paswoord blijven toch hetzelfde? Ik pak er alleen maar iets bij.

Het zou fijn en eerlijker zijn als de verkopers geen misbruik maken van deze verwarring en gewoon zeggen waar het op aan komt: nieuw contract, opnieuw voor een jaar vast, etc...

Idem voor de activiatie: waarom opnieuw activeren als er een extra optie wordt besteld en het oorspronkelijke pakket onveranderd blijft?
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

gert.jansen schreef:
hollebollegijs schreef:dat dit je contract verlengt, is nogal logisch als je overschakelt naar een pack. nieuw produkt, dus nieuw contract.
is geen addertje.
Wel een addertje als dit niet duidelijk vermeld wordt.
Toen dat telefonisch bij mijn ouders werd voorgesteld werd dat 'nieuw contract' pas toegegeven na de nodige(?) aarzeling en toen ik er expliciet achter vroeg.

Ik begrijp dat dat in de ogen van Belgacom mischien normaal is dat dat als een nieuw contract gezien wordt. Voor de gemiddelde consument echter niet. Mijn ouders redeneren zo: mijninternetconnectie verandert toch niet, en mijn login en paswoord blijven toch hetzelfde? Ik pak er alleen maar iets bij.

Het zou fijn en eerlijker zijn als de verkopers geen misbruik maken van deze verwarring en gewoon zeggen waar het op aan komt: nieuw contract, opnieuw voor een jaar vast, etc...

Idem voor de activiatie: waarom opnieuw activeren als er een extra optie wordt besteld en het oorspronkelijke pakket onveranderd blijft?
dit is geen misbruik.
dit is gewoonweg logica.
en nee, ik zeg dit niet omdat ik voor belgacom werk.
ik zou dit anders ook zeggen.
het is een ander contract, vermits ander produkt met andere prijs.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Caey
Pro Member
Pro Member
Berichten: 275
Lid geworden op: 23 dec 2006, 22:13

Het is wel zo dat veel telecomaanbieders tot soms brutale telefoonverkopers laten rondbellen om zo nieuwe producten en of contracten te ronselen.
Eigenlijk zou de verkoop via de telefoon per definitie verboden moeten zijn tenzij men een schriftelijk verzoek opstuurt die goedgekeurd wordt wanneer de consument een aangetekend schrijven aan zijn operator richt waarin hij toestemming geeft om opgebeld te worden.

Ik zou eventueel nog akkoord gaan met het feit dat je telefoonverkoop kan blokkeren net als je sommige 090X nummers kan blokkeren.

Nu die van Belgacom vallen nog mee, hoewel proximus zich specialiseert in het opbellen voor idiote sms packs terwijl je in het buitenland zit en je zo mag opdraaien voor de roaming kosten. Die van telenet zijn gewoonweg brutaal, geven geen informatie of verkeerde informatie en naar iedere telenet lijn dat je durft bellen krijg je te horen dat 'het gesprek wordt opgenomen om de klantenservice te verbeteren'. In Telenet termen: alles waar je aan toegeeft met of zonder de voorwaarden gehoord/gevraagd te hebben is meteen ook een officiele verbintenis die je aangaat met Telenet zelf.

Ik hoop dat niet enkel KPN telecomvoet in Belgie probeert te krijgen maar ook gerust Duitse en Franse telecomoperatoren.

Trouwens HolleBolleGijs, krijg je direct of indirect eigenlijk een vergoeding of welkenig ander (extra)legaal voordeel of voordelen in (in)directe natura om hier op dit forum mensen bij te staan met nuttige informatie. Want mij valt het op dat je ook tijdens de kantooruren hier posts maakt.
rottekop
Plus Member
Plus Member
Berichten: 212
Lid geworden op: 26 okt 2005, 09:20

a-maze schreef:
Addertjes onder het gras:
- verlengt je contract
- Als je via Belgacom hotline activeert, melden ze op het eind dat er 50 € activatiekost is! BETAAL DIT NIET! Zeg dat je het pack niet neemt want dat je anders je korting kwijt bent. Na enig geaarzel zal de telefoniste je met een code (kan iemand aan de effectieve code geraken??) de 50 euro activatie kwijtschelden.
De zoveelste perversiteit van BGC.
a-maze
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 aug 2007, 09:58

hollebollegijs schreef:
dit is geen misbruik.
dit is gewoonweg logica.
en nee, ik zeg dit niet omdat ik voor belgacom werk.
ik zou dit anders ook zeggen.
het is een ander contract, vermits ander produkt met andere prijs.
Tja, nieuw contract? Logica? Het brengt gewoon de verkeerde boodschap over. Waarom geld vragen voor een non-service. Iets dat ze promoten als besparing, dat eigenlijk geen besparing is (50€/12 is ongeveer de winst die ik zou gehad hebben). Of nieuwe technologie promoten en ze dan blokkeren (comfort view), waarom nog digitale televisie eigenlijk? Jullie maken nu reclame dat je alles kan stilzetten. Maar jullie blokkeren actief die eigenschap??????????? Waarom over digitale kwaliteit spreken als jullie NOG ALTIJD GEEN ENKEL KANAAL AANBIEDEN DAT IN DE VERSTE VERTE OP HD tv GELIJKT????????????????????

Iets promoten en dan via sluikse wegen de eigenlijke promotie niet bieden of proberen te herwinnen lijkt logisch op financiëel niveau maar is compleet BS op consumenten niveau.

Hopelijk leren jullie jullie les op tijd.
Free Hat!
Gebruikersavatar
dbr
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 08 aug 2007, 23:10

Het is natuurlijk logisch dat een aanbieding voorwaarden bevat.
Er zijn erg weinig aanbiedingen die je zomaar krijgt gewoon omdat in dit voorbeeld Belgacom graag de sinterklaas speelt.
Als ergens investeringen vanuit in dit geval Belgacom tegenoverstaan is het logisch dat ze daar iets terug voor verwachten. in dit geval dat je een jaar bij Belgacom blijft.
De aanbieding is erg mooi ook al de activatiekosten gerekent worden. voor in principe nog geen 5 euro extra heb je televisie.
Met een heel uitgebreid standaard aanbod, kijk maar naar de concurentie
Zelf als je 1,95 extra zou betalen voor comfort view(3,95 bij de concurrent Telenet)

Dat de activatie kosten niet in rekening zijn gebracht heet een brutaal mens heeft de halve wereld.
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2173
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 476 keer
Bedankt: 106 keer

a-maze schreef: *knip*
NOG ALTIJD GEEN ENKEL KANAAL AANBIEDEN DAT IN DE VERSTE VERTE OP HD tv GELIJKT????????????????????
Voor zover ik weet staat digitale TV en HDTV op zich los van elkaar.

Digitaal is niet perse in HD resolutie, maar HD resolutie wel meestal digitaal (al zou analoog doorsturen hiervan ook mogelijk zijn).
Caey
Pro Member
Pro Member
Berichten: 275
Lid geworden op: 23 dec 2006, 22:13

dbr schreef: Met een heel uitgebreid standaard aanbod, kijk maar naar de concurentie
Zelf als je 1,95 extra zou betalen voor comfort view(3,95 bij de concurrent Telenet)
Ahuem, wil ik er wel nog eens op wijzen dat toen de digitale televisie inderhaast moest gelanceerd worden, topmannen van zowel Belgacom en Telenet nooit iets lieten vallen over de prijs behalve het statement 'een concurrentiele prijs'.

Daarna kwamen ze beide naar voor met een quasi identieke prijs.

Dusja, een relatieve prijszetting aan de hand van dergelijke 'concurrentenvergelijkingen' vind ik maar povertjes.
Dat is net Telenet die 6€ per aandeel uitgeeft, in feite geven ze 0€ divident want het gaat om een waardevermindering.
Insom
Pro Member
Pro Member
Berichten: 241
Lid geworden op: 03 aug 2007, 13:04

gert.jansen schreef:
hollebollegijs schreef:dat dit je contract verlengt, is nogal logisch als je overschakelt naar een pack. nieuw produkt, dus nieuw contract.
is geen addertje.

Het zou fijn en eerlijker zijn als de verkopers geen misbruik maken van deze verwarring en gewoon zeggen waar het op aan komt: nieuw contract, opnieuw voor een jaar vast, etc...

Idem voor de activiatie: waarom opnieuw activeren als er een extra optie wordt besteld en het oorspronkelijke pakket onveranderd blijft?
Uit eigen "professionele" ervaring:
Verkopers en de klantendienst zouden dit wel mogen en in sommige gevallen zelfs moeten! vertellen.

Dit doen ze natuurlijk liever niet omdat de klant sneller geneigd zal zijn NEE te zeggen of alleszins meer bedenktijd te vragen. Zo verliezen de verkopers of klantendiensten hun mogelijke verkoop en kunnen ze fluiten naar hun "comissie".

Maar waar het hier in eerste instantie over gaat is interne keuken!
Het is nu al verschillende jaren dat je ook een gratis pstn lijn kan aanvragen (gratis = zonder installatiekosten), zolang je er maar expliciet achter vraagt.
Vraag je het niet; betaal je 135€. 66€ voor activering en dan nog eens voor de tussenkomst van de technicus.

Dus je moet al zeer op de hoogte zijn om steeds de promo's te krijgen. Dit zijn evenwel geen reguliere promoties en worden ook nergens gecommuniceerd. Ze bestaan onder het mom: anti discriminatie (zie mijn vorige post)
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

jullie willen het niet begrijpen hé :-D
overschakelen naar een pack is geen optie hoor.

iemand die adsl heeft, en de multi security neemt, dan spreken we van een optie.

maar iemand die adsl heeft en belgacom tv neemt in de vorm van een pack, dan is het een nieuw produkt. dit komt ook veel voordeliger uit dan adsl en belgacom tv apart te nemen.

het is gewoon een nieuw produkt (pack), dus een nieuw contract.

En Insom.
Als de klant niet vraagt of het mogelijk is een korting te krijgen of een gratis installatie, zijn we toch niet verplicht om dit te geven.
net hetzelfde als je een auto gaat kopen. je vraagt toch ook of je bepaalde opties niet gratis kunt krijgen. vraag je dat niet, dan betaal je ervoor. zo simpel is het
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Caey
Pro Member
Pro Member
Berichten: 275
Lid geworden op: 23 dec 2006, 22:13

hollebollegijs schreef:jullie willen het niet begrijpen hé :-D
overschakelen naar een pack is geen optie hoor.

iemand die adsl heeft, en de multi security neemt, dan spreken we van een optie.

maar iemand die adsl heeft en belgacom tv neemt in de vorm van een pack, dan is het een nieuw produkt. dit komt ook veel voordeliger uit dan adsl en belgacom tv apart te nemen.

het is gewoon een nieuw produkt (pack), dus een nieuw contract.

En Insom.
Als de klant niet vraagt of het mogelijk is een korting te krijgen of een gratis installatie, zijn we toch niet verplicht om dit te geven.
net hetzelfde als je een auto gaat kopen. je vraagt toch ook of je bepaalde opties niet gratis kunt krijgen. vraag je dat niet, dan betaal je ervoor. zo simpel is het
en als je al internet en tv had en je neemt dan zo'n pack?
nieuw contract omdat je die twee producten combineert?
en een activeringskost omdat je twee producten die al reeds technisch en administratief geïnstaleerd waren samenneemt?

je hebt trouwens nog niet gereageerd of je nu een of andere vergoeding krijgt in welke vorm ook om hier tijdens uw werkuren te zitten posten?
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 110 keer
Provider

Caey schreef:en als je al internet en tv had en je neemt dan zo'n pack?
nieuw contract omdat je die twee producten combineert?
en een activeringskost omdat je twee producten die al reeds technisch en administratief geïnstaleerd waren samenneemt?
Belgacom is toch geen liefdadigheidsinstelling of iets in die aard? Ik geef soms ook korting aan trouwe of nieuwe klanten en de volgende keer dan eens geen. Voor sommige bestellingen komen er ook administratieve en of transportkosten bij etc. (Gelukkig B2B only). Ik zou ook m'n brood willen verdienen of een werkbonus krijgen in het geval ik bij een bedrijf werk zoals Belgacom.
Zo te zien ben je nog te jong of totaal anders van mentaliteit of nooit opgegroeid in een zelfstandige firma van familie of gewoon op je job.
Caey schreef:je hebt trouwens nog niet gereageerd of je nu een of andere vergoeding krijgt in welke vorm ook om hier tijdens uw werkuren te zitten posten?
Daar hoeft hij niet op te reageren. Zo'n dingen moet je maar via pb vragen.
Gebruikersavatar
dbr
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 08 aug 2007, 23:10

Caey schreef:
dbr schreef: Met een heel uitgebreid standaard aanbod, kijk maar naar de concurentie
Zelf als je 1,95 extra zou betalen voor comfort view(3,95 bij de concurrent Telenet)
Ahuem, wil ik er wel nog eens op wijzen dat toen de digitale televisie inderhaast moest gelanceerd worden, topmannen van zowel Belgacom en Telenet nooit iets lieten vallen over de prijs behalve het statement 'een concurrentiele prijs'.

Daarna kwamen ze beide naar voor met een quasi identieke prijs.

Dusja, een relatieve prijszetting aan de hand van dergelijke 'concurrentenvergelijkingen' vind ik maar povertjes.
Dat is net Telenet die 6€ per aandeel uitgeeft, in feite geven ze 0€ divident want het gaat om een waardevermindering.
Ik kijk gewoon aar de feiten zoals die er voor mij liggen een daarvan is dat het stadaardaanbod van telenet minder uitgebreid is als Belgacom en meer kost 15 euro tegen 10 euro in de maand. In deze is ook de optie comfort view duurder bij Telenet.
Dat ze elkaar kwa prijsstelling proberen te volgen: volledig mee eens maar op dit moment biedt Belgacom naar mijn mening nog altijd meer. Eeen pack van Telenet heb je ook voor 50 euro maar los van de hogere snelheid is het minder.

Ik ben het met je eens dat de actie van Telenet en aandelen.
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
Gebruikersavatar
dbr
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 08 aug 2007, 23:10

Caey schreef:
hollebollegijs schreef:
en als je al internet en tv had en je neemt dan zo'n pack?
nieuw contract omdat je die twee producten combineert?
en een activeringskost omdat je twee producten die al reeds technisch en administratief geïnstaleerd waren samenneemt?

?
Zolang het niet in de tarievenlijst als optie staat is het dus een ander product.
En heb je in principe van doen met alle kosten die bij het overstappen naar een nieuw product komen kijken.

maar als dat je tegenhoud heb je altijd nog die opmerking over dat brutale mens en de halve wereld, zeker ik ervan overtuigd ben dat ze bij Belgacom aan de klantendienst met commissies werken.
Maar dat staat natuurlijk los van de regels die van toepassing zijn.
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
Caey
Pro Member
Pro Member
Berichten: 275
Lid geworden op: 23 dec 2006, 22:13

dbr schreef: maar als dat je tegenhoud heb je altijd nog die opmerking over dat brutale mens en de halve wereld, zeker ik ervan overtuigd ben dat ze bij Belgacom aan de klantendienst met commissies werken.
Ik snap die "brutale mens en de halve wereld" niet maar goed.

Ik kan inderdaad begrijpen dat een dergelijke werkwijze normaal is binnen ene bedrijf zoals belgacom en gezien de omstandigheden. Toch vind ik dat bezoekers van deze website er recht op hebben zeker te weten dat dergelijke tarieven en in het algemeen het aanbod een onnatuurlijke structuur is gevormd door een duopolie. Dit in tegenstelling tot bv de luchtvaart waar men bijna leeft van verplichte heffingen maar waar het totaalaanbod aan een concurrentieel evenwichtige eindbalans voldoet.
Concreet zouden mensen die bezig zijn met hun uitgaven te beperken of te controleren ofwel bij een kleine markspeler (aka echte concurrent) ten rade gaan ofwel een onderhandelingspolitiek voeren met hun telecomaanbieder. Maar u begrijpt net als ik dat een onderhandelingspositie zeer moeilijk is en zeer fragiel omdat omwille van het duopolie de producten en promoties zeer gelijkend indien niet perfect dezelfde zijn.

Verder ben ik er niet mee eens dat medewerkers van providers niet bekendmaken of zij hiervoor enige vorm van vergoeding krijgen. Ik kan wel begrijpen dat medewerkers hier op eigen initiatief aan meewerken maar u begrijpt zelf wel dat iemand die vergoed wordt om hier informatie te posten eigenlijk streeft naar winstmaximalisatie van zijn werkgever (ik hoop het toch voor die werkgever) ipv informatie te verstrekken die de consument aan een zo voordelig mogelijk product.
Hier concreet het verschil tussen bezoekers aanraden om persoonlijk contact op te nemen met Belgacom en te eisen dat extra kosten wegvallen en anders naar de concurrentie gaan of het irrationeel goedpraten van kostenstructuren.

Allé voor de tijd dat ik userbase kende zat men altijd te zeggen over hoe onafhankelijk ze zijn, ik dacht dat het zelfs bij de regels van het forum zat maar als je dan aan de andere kant toelaat dat bedrijven mensen betalen om zo snel mogelijk advies te geven dan vind ik dat er toch maar over. Net als al die reviewers die hardware kregen voor hun onafhankelijke reviews tot ze waagden een slechte te schrijven.
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 maa 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

dbr schreef: Ik kijk gewoon aar de feiten zoals die er voor mij liggen een daarvan is dat het stadaardaanbod van telenet minder uitgebreid is als Belgacom en meer kost 15 euro tegen 10 euro in de maand. In deze is ook de optie comfort view duurder bij Telenet.
Dat ze elkaar kwa prijsstelling proberen te volgen: volledig mee eens maar op dit moment biedt Belgacom naar mijn mening nog altijd meer. Eeen pack van Telenet heb je ook voor 50 euro maar los van de hogere snelheid is het minder.
Internet + TV + Comfort view (flexview)
BGC: 51,95€
TNT: 56,18€ (4,23€+)

Internet + TV + Telefoon + Comfort view (flexview)
BGC: 69,45€ (6,18€+)
TNT: 63,27€
kwaksalver
Member
Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 02 dec 2006, 14:34

hollebollegijs schreef:jullie willen het niet begrijpen hé :-D
Das wel raar hé? Niemand begrijpt er iets van, behalve die van Belgacom zelf. Zegt genoeg imo :roll:
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

kwaksalver schreef:
hollebollegijs schreef:jullie willen het niet begrijpen hé :-D
Das wel raar hé? Niemand begrijpt er iets van, behalve die van Belgacom zelf. Zegt genoeg imo :roll:
nee, dat is een gebrek aan logisch redeneren.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Gebruikersavatar
PowerSoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 603
Lid geworden op: 30 maa 2004, 20:33
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 3 keer

hollebollegijs schreef:
kwaksalver schreef:
hollebollegijs schreef:jullie willen het niet begrijpen hé :-D
Das wel raar hé? Niemand begrijpt er iets van, behalve die van Belgacom zelf. Zegt genoeg imo :roll:
nee, dat is een gebrek aan logisch redeneren.
ik ben niet echt een belgacom fan, maar inderdaad, het lijkt mij ook vrij logisch, dit is trouwens niet alleen bij belgacom zo ...
gert.jansen
Pro Member
Pro Member
Berichten: 263
Lid geworden op: 02 jun 2007, 23:29
Locatie: Oostmalle
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer

hollebollegijs schreef:jullie willen het niet begrijpen hé :-D
overschakelen naar een pack is geen optie hoor.
Jawel, ik denk wel dat ik het begrijp. Vanuit het standpunt van de verkoper (nu Belgacom, maar geldt evengoed voor Telenet, Scarlet, niet IT-verkoop) is duidelijk dat het een ander contract is.

Maar ik probeer het ook vanuit de situatie van de klant te bekijken. Ik geloof niet dat voor de klant steeds duidelijk is wat een optie is (extra dienst, whatever) of wat een apart pack of nieuw contract.

Net dat zou de verkoper duidelijk moeten maken. Eerlijk is eerlijk. Neemt de klant het, des te beter voor beide partijen. Neemt hij het niet, dan neemt hij het niet, maar is er tenminste achteraf geen gezever.

Feit is dat nog te vaak wordt aangenomen dat het voor de hand ligt dat bepaalde verkopen een nieuw contract met zich meebrengen terwijl dat toch niet steeds zo vanzelfsprekend is.

Een beetje duidelijkheid (dus niet kleinlettertjestest ergens weggemoffeld) hieromtrent zou veel problemen of misvattingen weghalen.
Caey
Pro Member
Pro Member
Berichten: 275
Lid geworden op: 23 dec 2006, 22:13

kwaksalver schreef:
hollebollegijs schreef:jullie willen het niet begrijpen hé :-D
Das wel raar hé? Niemand begrijpt er iets van, behalve die van Belgacom zelf. Zegt genoeg imo :roll:
tjah hij werkt bij belgacom, post gedurende de werkuren en je mag absoluut niet vragen of hij daarvoor officieel toelating krijgt en/of een vergoeding...

Allé 'k zeg niet dat er geen logica inzit, maar als je ziet dat de kleinere telecombedrijven 20-25€ activatiekost vragen en de duopolisten 50€ voor hetzelfde dan moet je inderdaad eens goed logisch redeneren...

Zo'n contractverlenging dat kan ik ergens nog begrijpen, maar als je ziet dat toen Telenet zijn gebruikers 50€ en een jaarcontract verplichtte bij de snelheidsverhoging en ze dit na protest weghaalden dan lijkt het mij dat beide voorwaarden toch niet van een primair belang zijn om de firma up-and-running te houden.
Gebruikersavatar
zippie666
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 16 apr 2005, 16:31

Het zijn geen vzw's, en moest ge mogen kiezen tussen 5 euro per uur betaald krijgen of 50 euro per uur voor uw werk te doen, zoude twijfelen? :roll:
Gebruikersavatar
PowerSoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 603
Lid geworden op: 30 maa 2004, 20:33
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 3 keer

en wat maakt dat nu uit dat dat tijdens zijn uren is, er zitten er hier zoveel tijdens hun uren (ik ook onder andere)

[offtopic]
zippie666 schreef:Het zijn geen vzw's, en moest ge mogen kiezen tussen 5 euro per uur betaald krijgen of 50 euro per uur voor uw werk te doen, zoude twijfelen? :roll:
50 euro per uur?

jij droomt echt wel van pakken geld he jij :p (cfr. het ccie topic :) )

eerst afstuderen, dan blij zijn als je 2000 euro bruto (+ de gebruikelijke extralegale voordelen etc) krijgt op je eerste job, dan pas jaren later gaan dromen over 50 euro per uur :p

veel zal trouwens ook afhangen van welk type job je gaat doen, zo zijn er universitairen die te werk gaan als developer en blij zijn met 1800 euro bruto, ver van 50 euro per uur dus
[/offtopic]
Insom
Pro Member
Pro Member
Berichten: 241
Lid geworden op: 03 aug 2007, 13:04

hollebollegijs schreef: En Insom.
Als de klant niet vraagt of het mogelijk is een korting te krijgen of een gratis installatie, zijn we toch niet verplicht om dit te geven.
net hetzelfde als je een auto gaat kopen. je vraagt toch ook of je bepaalde opties niet gratis kunt krijgen. vraag je dat niet, dan betaal je ervoor. zo simpel is het
Ik weet wel, en klaag dit ook niet aan. Het is ter verduidelijking.
De topicstarter deed alsof hij zeer verbolgen was over de "verborgen" promo.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”