Linksys WRT300N - Dlink dsl-320t problemen

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
toettoet
Plus Member
Plus Member
Provider

Setup:
PC => wireless => Linksys WRT300N ==> kabel ==> Dlink dsl-320t ==> internet (dommel)

Probleem:
Ik kan perfect surfen en chatten en de gewone surferstaken maar vanaf ik iets probeer te downloaden met bvb bittorrent dan slibt heel m'n internet dicht en krijg ik overal timeouts.
bij µtorrent zie ik dat ie traag verbindt en de snelheid traag stijgt in vergelijking met vroegere modem (die niet meer te gebruiken valt).
Dan piekt ie even op iets van een 350kB/s om dan snel te zakken onder de 25kB/s waar hij lang onder blijft. En dan krijg ik timeouts bij verbinding maken met websites, irc, msn e.d.

Wat heb ik geprobeerd:
- controleren of port geforward is:
is zo, getest en ok
- firewalls uitgezet
- snelheid getest hier en krijg de maximale snelheid up/down

De hardware is nieuw aangekocht (nog geen week oud)
reden dat ik nieuwe gekocht heb is dat m'n vorgie ap/modem AIO het begaf door de hitte na een tijdje actief gebruik waarna em moest afkoelen.

Moest ik nu kunnen weten waar het probleem lag: pc, router of modem was ik al een stap verder. want zelf weet ik het niet zo :|
toettoet
Plus Member
Plus Member
Provider

denk dat ik het opgelost heb.
heb nu de d-link in bridged modus staan en de linksys laat ik inloggen
dhcp is uit op de d-link en manueel ip gegeven aan linksys

denk dat het aan de dhcp van de d-link lag :/ stond iets van lease time 60 seconds. en als ik keek naar m'n msn dan viel die ongeveer iedere minuut een second of 5 weg
voorbeeldje van gisteren en vandaag:
Afbeelding
duidelijk verschil denkek \o/
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Provider

dan zal uw vorige setup ook OK geweest zijn. enkel dhcp lease een pakske hoger zetten (never expires).
Please help, looking for a way to get rich and fast
toettoet
Plus Member
Plus Member
Provider

toen ik daarnet niet thuis was, ben ik over m'n limiet gegaan.(Dommel netconnect)
maar wat me opviel is dat ik niet meer boven de 16kB/s geraak (piek)
en speedtests haal ik maar ~4kB/s down

nu vroeg ik me af zit ik op smallband? want blijkbaar krijg ik die mail niet meer waarin je 3 keuzes krijgt.

ksnap het niet meer, internet doet hier de laatste weken echt irritant, denk wel eerder aan een locaal probleem, maar weet niet waar de fout zit.
als ik download valt connectie met accespoint gemiddeld na een uur uit waarna ik moet disconnecten en reconnecten met ap. mijn buitenip verandert niet dus disconnects in modem heb ik niet, denk ik.
tis echt deprimerend, ge koopt u es een nieuwe modem + ap + adapter
en et enigste wa ge krijgt is miserie
zippie666
Pro Member
Pro Member
Provider

Zet eens protocolencryptie aan, ik denk dat ze torrentverkeer cappen

edit: cappen enkel op mediumband, want ik geraakte destijds niet boven de 60 kB/s en nadat ik de encryptie aanzette kon ik weer tot 100 kB/s geraken, iemand zin om dat eens te controleren?
toettoet
Plus Member
Plus Member
Provider

staat aan, en tis nie enkel met bittorrent dat ik trage snelheden heb
maar ook bij het gewoon surfen of een programma downloaden.
zippie666
Pro Member
Pro Member
Provider

Hoever zit je van je AP? Het klinkt gewoon alsof uw verbinding laptop-router wegvalt, probeer eens dichter bij je AP te zitten en te kijken of dat eraan helpt
toettoet
Plus Member
Plus Member
Provider

ik zit dicht genoeg, pakt 6 m van de ap
tot deze middag haalde ik nog m'n max snelheid, nu niet meer
maar die uitval ieder uur is enkel als ik heletijd download
zonder bittorrent krijgek dat niet
en m'n adapter disconnect niet als de snelheid wegvalt, krijg dan alleen maar timeouts e.d. en moet ik disconnecten, reconnecten
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:
Provider

testen met utp kabel zou ik zeggen en als het beter is heb je een slechte netwerkkaart of ap
toettoet
Plus Member
Plus Member
Provider

gedaan en ge hebt gelijk
die adapter is slecht ofzo :/
is zo'n usb adapter
kreeg da + ap als een AIO product in de fnac.
gedacht linksys zal wel deftig zijn omdat het een deel van cisco is. niet dus

heb nog een andere (pci) adapter maar die gaat maar tot wireless-G
snel genoeg natuurlijk sebiet es installeren enzo

en die ap is ook maar brol denkek, alsek google lees ik niks anders dan mensen die er problemen mee hebben (ongeveer gelijkaardige)
tis een v2 europees zilver model ipv amerikaans v1 model en voor de amerikaanse zijn er natuurlijk custom firmwares
en voor de v2, natuurlijk niet
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:
Provider

Ik heb een linksys wag200g en die doet het dan wel goed. Had natuurlijk eerst wat opzoek werk gedaan op google
toettoet
Plus Member
Plus Member
Provider

foert kgeefet op
kga morgen een linksys WRT54GL halen
en de WRT300N v2 te koop zetten op ebay of kapaza
kannek eindelijk weer genieten van goed wireless en stabiel internet.
tis me echt beu
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Provider

heb ook de linksys wag200g gekocht

mijn thomson 536V6 met mijn SMC2804wbr had ik ook snelheidsproblemen, threads gingen niet boven de 120-150 Kb/s
nu loopt alles perfect
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
brechtvm
Member
Member
Provider

ik heb een wrt54g en een Fon-router (flashed naar dd-wrt firmware)

deze hangen aan elkaar, met respectievelijk 192.168.1.1 en 192.168.1.2 als ip.. Op de laatste staat de gateway naar 192.168.1.1 ingesteld.. En daarop hangt een linksys printservertje (via draadloos)..
Iedere keer als ik dit echter probeer te accessen (om af te drukken) loopt den boel (printserver, en afdruktaken etc dus) vast...

enfin ja, binnekort wrt300N binnesturen voor rma, en dan zien of het beter is met die router...

btw: WRT300N lijkt me niet zo'n slechte router te zijn als hier beweerd wordt :)
...
toettoet
Plus Member
Plus Member
Provider

zo se online met m'n nieuwe acces point
had er gelijk dd-wrt firmware opgezet :)

mja die wrt300N, gaat nog zolang je niet bezig zijt met p2p die veel connecties nodig heeft. Heb paar keer gelezen dat deze er niet goed mee overweg kon en letterlijk verzuipt :p

ik gebruik redelijk veel bittorrent voor anime enzo

alsek nu aan het downloaden ben, hebbek geen problemen meer, sites gaan nog vlotjes open. Alleen irc deed wat lastig en kreeg ik ping timeouts
heb dan QoS ingeschakeld en irc + http hoogste prior gegeven en bittorrent laagste

hopelijk werkt dit:)
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”