EDPnet to Dommel ?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
ThaMan
Plus Member
Plus Member

Misschien de zoveelste stomme vraag, en daar ik zeer goed ben in steeds het slechtste aan te schaffen toch maar even deze vraag.

Ik heb nu EDPNET ADSL6max Dyn en ben hier wel super tevreden over maar zoals gezegd zijnde is mijn limiet beperkt tot 102GB en is het nachtsurfen ook maar iets van een 6uur en moet steeds tot 2u wakker blijven om iets in gang te zetten. Wel haal ik een constante download van 635kb/sec (wat zeer goed is volgens EDPnet, daar ik denk nogal dicht bij de centrale zit)
Nu denk ik dat de 24mbps iets voor volgende eeuw gaat worden voor mijn regio en kan dus niet echt gaan blijven wachten.

Nu zie ik Dommel met de 150GB limit en dat het nachtsurfen er voor 50% telt, maar dat de snelheid wel beperkt is tot 4MBit. Is mijn vraag "welke snelheid zou ik er max halen" afgaande op mijn snelheid bij EDPnet, en is dat dezelfde centrale waar ik dan bij zit zoals nu het geval is of kan dat verschillen ?

Enige voordeel bij EDPnet is wel dat ik betaal voor extra verbruik boven de 30€/mnd daar het bij dommel wel effectief 59€/mnd is. Dus wat is nu eigenlijk het beste ?

Ik las ook dat dommel vanaf 2008 met VDSL op de proppen gaat komen...
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Wat voor jouw het beste is hangt puur van u gebruiksprofiel af.
Wat ik wel kan zeggen is dat als je bij EDP de volle snelheid haalde, dit ook bij Dommel zo zal zijn.(nl 420KB/s)
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: amedee
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Als je toch zo'n schrik hebt om een slechte koop te doen: vind je EDPnet dan echt zo slecht qua service, prijs en specs? Qua performantie zal het verschil tussen Dommel en EDPnet marginaal zijn...
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
DarthDavy
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

Ik haal bij Dommel snelheden tot 430kb/s, maar meestal toch rond de 420kb/s.

Ik zit wel ook onder een km van de centrale.
Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

DarthDavy schreef:Ik haal bij Dommel snelheden tot 430kb/s, maar meestal toch rond de 420kb/s.

Ik haal die snelheid ook en zit op 4,2km v.d. centrale. :eek:
DarthDavy
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

Petrikske schreef:
DarthDavy schreef:Ik haal bij Dommel snelheden tot 430kb/s, maar meestal toch rond de 420kb/s.

Ik haal die snelheid ook en zit op 4,2km v.d. centrale. :eek:
Dat zijn de topsnelheden van een 4Mbps profiel he.
Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS
ThaMan
Plus Member
Plus Member

Enkel die upload snelheid houd me nog wat tegen om over te schakelen.
Het is wel ongelimiteerd, is wel weer een voordeel.
(Heb dit nl nodig daar ik veel studio mixen in wav naar diverse radio stations wekelijks moet verzenden) Bij EDPnet is dan de snelheid 66k/sec terwijl bij dommel dan maar max 20k/sec word gehaald.
nogChoco
Premium Member
Premium Member

Bij de Netconnect Plus abos staat nochthans dat de upload 320kbps is. Of je kan een gewoon Netconnect abo nemen + boost pack, en dan heb je 448kbps upstream.

Om de ware snelheden te weten, kan je eventueel de Userbase speedtest-historiek van Dommel eens bekijken. Ik zie er verschillende die 400-420kbps upload hebben, dus ik vermoed dat dat met boostpack is.
ThaMan
Plus Member
Plus Member

Ja maar begint al goed, net toch eens een telefoontje gepleegd naar dommel.
Na 7min aan de lijn te hangen zonder dat er iemand reageerd van de verkoop afdeling hou ik het voor bekeken. Kan toch niet dat die constant telefoon krijgen he... dat maak je me niet wijs.
TL@
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Jij kunt nog 7 minuten aan de lijn blijven. Ik moest de TN helpdesk hebben, heb gisteren een hele dag geprobeerd. Ik kreeg steeds te horen dat de wachttijd lang was door het succes van hun producten :roll: en ik moest later nog eens proberen. Vanmorgen om 8u ben ik dan toch binnen geraakt.

Wat ben ik blij dat ik daar vanaf ben :-D

Het is natuurlijk wel vakantie en de helpdesk zal ongetwijfeld onderbemand zijn (zowel die van TN als die van Dommel) maar ik vind het toch niet serieus om de klant zo te behandelen (zowel voor TN als Dommel)
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 3 keer

ThaMan schreef:Ja maar begint al goed, net toch eens een telefoontje gepleegd naar dommel.
Na 7min aan de lijn te hangen zonder dat er iemand reageerd van de verkoop afdeling hou ik het voor bekeken. Kan toch niet dat die constant telefoon krijgen he... dat maak je me niet wijs.
Niets van aantrekken.

Je vraagt de bestelling aan online, binnen de 2 weken schakelt men je over, en thats it. Meer interactie heb je niet nodig. Enkel mochten er problemen zijn, maar het feit dat je lijn 6Mbits doet perfect bij EDPnet, zal deze zonder problemen werken bij Dommel.

Hell, ik zit intussen al 7 maand bij dommel. Aantal support tickets of mails etc: 0. Edpnet: verschillende.

En je upstream, neem gewoon een boosterpak. Dan je je rond de 50KB aan upstream snelheid. En de rest is puur voordelen. Het feit dat je niet toekomst bij EDPnet met je limiet, laat je maar weinig keuze. Dommel is zowat de enige speler dat overblijft voor je.

Voordelen voor je:
* 01-13h nachtsurfen
* Geen atm-overhead ( die 10% merk je hoor als je 100+ GB doet ).
* Geen haalbaar limiet ( met boosterpack, kan je de meter instellen tot 410GB! limiet ( 0.3€/Gig boven de 85GB ). Doe het limiet maal 2 als je alles s'nacht wilt binnenhalen ( is met moeite haalbaar denk ik? Iemand al geprobeerd? :) )).
Enz enz... de keuze is aan je.

Ja, Dommel hun support is naar het schijnt rete traag. Maar ja, voor wat hoort wat zeg ik.
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Ja support is wat traag.

EDPNET dyn24, bied natuurlijk wel 60gig en dat is ook best al veel voor 40 euro
ThaMan
Plus Member
Plus Member

Thx Arqentus,

Met deze Faxje gestuurd naar EDPnet met opzeg en men aanvraag ingediend bij Dommel en gefaxed + boostpack !
ThaMan
Plus Member
Plus Member

Snap het allemaal niet goed...

Ik heb al mijn gegevens al ontvangen via mail, en zoals ik in die mail kan begrijpen moet ik zo snel mogelijk men user en pass ingeven in men ADSL ISP settings. Maar als ik dat doe heb ik geen internet meer... beetje tegenstrijdig die mail....

Ik citeer:
Gelieve zo snel mogelijk de logingegevens in uw internet-connectie setup of in uw router aan te passen. Indien u hierbij hulp wenst, kan u ons steeds telefonisch contacteren via +32 70 224 305. Gelieve uw bestaande account bij een andere provider niet op te zeggen tot op het moment dat wij u hiertoe een email zullen zenden. Deze email zal u ongeveer 2 weken na het betalen van de eerste proforma-factuur voor deze account bereiken.

Alles is betaald en contract ook getekend gefaxed (gisteren)
Laatst gewijzigd door ThaMan 23 aug 2007, 02:27, in totaal 1 gewijzigd.
laurens7
Elite Poster
Elite Poster

ThaMan schreef:Snap het allemaal niet goed...

Ik heb al mijn gegevens al ontvangen via mail, en zoals ik in die mail kan begrijpen moet ik zo snel mogelijk men user en pass ingeven in men ADSL ISP settings. Maar als ik dat doe heb ik geen internet meer... beetje tegenstrijdig die mail....
niet uw user en passwoord,maar de gegevens die je hebt gekregen van dommel.(als je dat bedoeld?)
# Lijn instellingen:
Protocol : PPPoE (PPP over Ethernet)
VPI : 8
VCI : 35
Modulation : Auto-Sense (G.DMT, T1.413)
Isolation : LLC
QoS Class : UBR

# DNS (naamservers) :
193.109.184.72
193.109.184.75

# Mail : via CRM eerst aanmaken, alvorens je het kan gebruiken
POP3 server : pop.dommel.be
SMTP server : relay.dommel.be
IMAP server : pop.dommel.be
webmail : webmail.dommel.be

Inloggen met [email protected], en paswoord ingeven.
De bijlage(n) in de mails, kunnen tot maximum 10MB gaan.

# News (nieuwsgroepen) : zijn een gehuurde dienst van giganews met een snelheidscap,
nl. 1mb/sec over 4 draadjes, goed voor snelheden tussen 100 en 200 kb/s
De snelheidscap is afhankelijk van de capaciteit die de gebruikers van die dienst op dat moment verbruiken.

adres : news.dommel.be
poort : 119
gebruikersnaam : zie "your adsl-account details / uw adsl-account gegevens" mail die u van Dommel hebt toegestuurd gekregen
passwoord : zie "your adsl-account details / uw adsl-account gegevens" mail die u van Dommel hebt toegestuurd gekregen

Eénmaal op mediumband heb je geen toegang meer tot de Dommel nieuwsserver.
ThaMan
Plus Member
Plus Member

Begrijp ik.. maar ik heb ook al een USER en PASS... zie hier

adsl-number:........... *********
adsl-login:............ ************
adsl-pass:............. ************
news-server:.......... news.dommel.be
news-login:........... *************
news-pass:............ *************
pop3-server:.......... pop.dommel.be
smtp-server:.......... relay.dommel.be
webmail:.............. webmail.dommel.be
wan-ip:............... dynamic

ten 2de ik gebruik de news service en de email service toch niet....
email heb ik bij yahoo en news heb ik via 3de.
(ps: waar * staat, wil zeggen dat ik daar info over heb gekregen)

Dus is men lijn nu al actief of niet ???
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 3 keer

ThaMan schreef: Dus is men lijn nu al actief of niet ???
Nowp.

Login & andere settings krijg je op voorhand. Ze sturen dat op voorhand op, zodat als de lijn veranderd of activeerde, dat je direct je login gegevens hebt ( best is de email is af te printen zo nodig, dat je ze niet verliest mocht je je pc is herinstalleren ;) ).

Gewoon nu verder surfen met EDPnet, tot binnen een week of 2. Hou gewoon de status in het oog ( log in op de dommel crm cite: https://crm.schedom-europe.net/, ga naar [my packages], klik op de foto. ). Daar zal er staan als je account actief is: "the adsl signal is installed and operational", met je IP address etc.

Je moet rekening houden dat Dommel een change request moet sturen naar Belgacom, die sluiten dan je kabel aan het Belgacom netwerk ( ipv nu het Scarlet netwerk ), en dan pas is je signaal actief voor Dommel.

Blijf gewoon rustig verder werken, en als je op een dag thuiskomt, en het internet ligt plat, geef de nieuwe gegevens in, herstart je modem/router eens, e voila.

Note: Newsserver login & password, dient om te kunnen connecteren naar de giganews newsserver ( die news.dommel.be = redirect/alias ). Zodus, als je al een giganews account hebt, kan je nu de kosten uitsparen, of je 3de party account gebruiken als aanvulling voor extra threads. ;)
ThaMan
Plus Member
Plus Member

Thx alot...
ThaMan
Plus Member
Plus Member

Gaat lekker bij Dommel

expected installation date :
05/09/2007
(14.00u - 18.00u)

Nog 2 weekjes dus...