EDPNET of Dommel in Mechelen .

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Gozzy
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 aug 2007, 19:52

Hallo ,

Zou graag overstappen van Telenet naar adsl en weet niet goed wat kiezen, EDPNET of Dommel (woon in Mechelen , adegemstraat).

Heb met Belgacom gebeld en volgens hun zou ik op 3 km vd centrale zitte. Welke snelheden zouden mijn max zijn ?

Bij Edpnet dacht ik aan het ADSL MAX24 DYN PAKKET maar daan lees ik op verschillende plaatsen dat je daar max maar rond de 600kb halen dus dan vraag ik mij af : is dit wel de moeite ?

Bij dommel heb je tenslotte 85gb indien je boostapck neemt .
Een gewone adsl modem is ook goedkoper als een adsl2 modem dacht ik .

Kan ik voip gebruiken bij deze providers?

Een vraagje ivm de binnenbekabeling : Heb in den tijd een telefoonlijn naar boven getrokken maar heb er speakerdraad voor gebruikt
( koperdraadje van 0.5mm ) . Zou ik optimaal kunnen internetten via deze draad?

Welk modem/router zou ik het best nemen adsl / adsl2 ?

Alvast bedankt op voorhand ,

Groetjes, Gozzy .
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Aan 3km zal je bij EDPnet of Dommel wel goede snelheid halen. Nu is het aan jou om te zien of je binnenbekabeling al dan niet verouderd is en wat je wenst van limiet. Ik ben van EDPnet (+/- 4 jaar) naar Dommel overgeschakeld juist omdat de snelheid voor mij steeds meer variatie had vanaf bepaalde punten.

Ik zit op 3,8km van de centrale en haalde bij EDPnet in het 2de jaar toen ze hun eerste 6mbit abonnement hadden in de 620 kb/s.
Nadat ze nachtsurfen en hogere limieten invoerden +/- een jaar later zag ik meer snelheden van 400-460 kb/s dan 600+ kb/s en na 12 AM was het helemaal leuk. Tot 120 kb/s en een hoge ping tijdens het gamen. Later hebben ze het nachtsurfen wat later doen beginnen om 2u maar ik zag praktisch geen verandering.

Nu het is aan jou om te zien of je goeie bekabeling hebt binnenshuis en wat je juist wilt qua snelheid limiet. Is het de eerste keer dat je ADSL neemt? Is je huis een nieuwbouw?

Volgens mij is de beste config voor ADSL thuis. Een algemene splitter gebruiken + modem zo dicht mogelijk bij de inkomende lijn plaatsen en vanaf deze modem een switch plaatsen met UTP kabel tot in alle kamers.

edit: Je kan bij elke provider voip gebruiken. Al raad ik aan om toch eens naar de laatste promo bij Skype te zien (al is het geen echte voip provider).

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Gozzy
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 aug 2007, 19:52

Alvast bedankt voor uw reactie.

Ken schreef:Aan 3km zal je bij EDPnet of Dommel wel goede snelheid halen. Nu is het aan jou om te zien of je binnenbekabeling al dan niet verouderd is en wat je wenst van limiet. Ik ben van EDPnet (+/- 4 jaar) naar Dommel overgeschakeld juist omdat de snelheid voor mij steeds meer variatie had vanaf bepaalde punten.

Ik zit op 3,8km van de centrale en haalde bij EDPnet in het 2de jaar toen ze hun eerste 6mbit abonnement hadden in de 620 kb/s.
Nadat ze nachtsurfen en hogere limieten invoerden +/- een jaar later zag ik meer snelheden van 400-460 kb/s dan 600+ kb/s en na 12 AM was het helemaal leuk. Tot 120 kb/s en een hoge ping tijdens het gamen. Later hebben ze het nachtsurfen wat later doen beginnen om 2u maar ik zag praktisch geen verandering.


Is het nog steeds zo bij EDPNET of is dit ondertussen al verbeterd?
Weet je of dit nog steeds het geval is dat men hoge pings heeft bij het gamen , hoe zit het bij Dommel ?
Hoe zit het eigenlijk bij Dommel qua snelheid? Daar heb je normalieter een max snelheid van 4mbps maar hoeveel is dit in werkelijkheid?

Ken schreef:Nu het is aan jou om te zien of je goeie bekabeling hebt binnenshuis en wat je juist wilt qua snelheid limiet. Is het de eerste keer dat je ADSL neemt? Is je huis een nieuwbouw?

Volgens mij is de beste config voor ADSL thuis. Een algemene splitter gebruiken + modem zo dicht mogelijk bij de inkomende lijn plaatsen en vanaf deze modem een switch plaatsen met UTP kabel tot in alle kamers.

edit: Je kan bij elke provider voip gebruiken. Al raad ik aan om toch eens naar de laatste promo bij Skype te zien (al is het geen echte voip provider).


Tot op hoeveel meter kan ik gaan met de utp kabel zonder dat ik een versteker nodg heb?
Ja het zal de eerste maal zijn dat ik adsl neem en twijfel hard omdat ik eigenlijk wel content ben van Telenet (uptime , service is toch wel wat minder , sterk verbeterd tegenover vroeger , maar niet hoe het zoe moeten, je moet steeds laten horen dat je er zelf iets van kent of je word een tennisbal ), enkel die prijzen he .......

Thanks voor advies ivm skype maar heb een goedkoper alternatief :).

Groetjes.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Gozzy schreef:Is het nog steeds zo bij EDPNET of is dit ondertussen al verbeterd?
Ik ben 'Dommel' sinds 18/06/2007. Tot op deze datum 's morgens had ik geen merkbare verbeteringen. Dit hangt natuurlijk af per regio en is dus niet echt relevant.
Gozzy schreef:Weet je of dit nog steeds het geval is dat men hoge pings heeft bij het gamen , hoe zit het bij Dommel ?
Ook tot m'n laatste dag bij EDPnet geen merkbaar verschil na 2u 's nachts tijdens het gamen (Day of Defeat: Source, CS 1.6 etc). Bij Dommel nog geen enkel probleem gehad op Nederlandse/Belgische/Franse servers, alleen eens een slechte routing naar de Franse provider van mijn gameserver maar dit werd snel opgelost bij deze provider zelf, na analyse van een traceroute waarbij één van hun routers in hun netwerk de oorzaak was van een hoge latency. Anders piekfijn in orde.
Gozzy schreef:Hoe zit het eigenlijk bij Dommel qua snelheid? Daar heb je normalieter een max snelheid van 4mbps maar hoeveel is dit in werkelijkheid?
Ik haal hier 420kb/s via Belnet e.a. Belgische/Nederlandse public FTP servers. Er is natuurlijk altijd wat schommeling als je van buitenlandse servers download maar de snelheid is in mijn ogen stabieler dan bij EDPnet.
Gozzy schreef:Tot op hoeveel meter kan ik gaan met de utp kabel zonder dat ik een versteker nodg heb?
100m, daartussen kan je dan bvb een switch plaatsen moest je zo'n lange kabel nodig hebben. Een UTP kabel is ook beter geisoleerd dan normale RJ11 kabel. Het mag zelfs 'FTP' kabel zijn o.a.
Gozzy schreef:Ja het zal de eerste maal zijn dat ik adsl neem en twijfel hard omdat ik eigenlijk wel content ben van Telenet (uptime , service is toch wel wat minder , sterk verbeterd tegenover vroeger.
True, wat ik zeker zou doen is in je buurt wat rondvragen wie ADSL heeft (in een straal van 100m) en eens navragen wat hun snelheid juist is en hoever ze van de centrale zitten als ze dit zouden weten. Op m'n werk hebben we momenteel ook een 4mbit abbo van een heel andere (dure) provider en we syncen maar op 1mbit omdat ten eerste de binnenbekabeling zeer lang is en veel ruis opvangt, ten 2de omdat we een tijd rijden zijn van de dichtsbijzijnde centrale 5km. Nu goed, door de binnenbekabeling al te veranderen naar goeie shielded UTP kabel gaan we zeker al het profiel omhoog kunnen opkrikken naar 2 of 3 mbit.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”