2 verschillende Snelheden ExpressNet Telenet

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
telerke
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 aug 2007, 08:39

Een vraagje over de snelheid van mijn internet en de snelheid van mijn overbuur.
Sinds vorige week een overstap gedaan naar Telenet en ben wel content t.o.v. Skynet adsl go.

Nu surf ik aan een snelheid van 5886 KB/sec en ben aangesloten met 2 computers met 2 draadloze adapters van Netgear type XE102

Bij skynet adsl go kwam ik maar amper aan 3000 KB/sec, zodus is dit al een verbetering wat ik nu wel een dergelijk verschil op merk. En was maar verbonden met 1 computer

Maar mijn overbuur heeft ook Expressnet en is aangesloten met 1 pc en verbonden met kabeldraad en surft aan 9493 KB/sec.

Is dit normaal dat zijn snelheid ruim 3000 JKB/sec hoger ligt t.o.v. bij mijn. Kan de oorzaak zijn dat hij ook maar is verbonden met 1 computer.

We wonen allebeide in een appartementsblok, bij zijn in de blok zijn er maar 2 aangesloten op het net. En bij mijn in de blok met minstens 6 computers aangesloten. In beide blokken allemaal Telenetters. Dit kan messchien ook een oorzaak zijn dat ik hier een tragere snelheid heb.
Bijlagen
Verschillende Speedtest.JPG
(37.47 KiB) 70 keer gedownload
Intel(R) Core(TM)2 CPU 6600 @ 2.40GHz
2 GB DDR Geheugen 667
NVIDIA GeForce 8600 GTS 256 MB
SAMSUNG HD 320 GB
WINDOWS Vista Home Premium
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1107
Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:04
Contacteer:

Heb je soms een oude modem die 10Mbit niet aankan?
telerke
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 aug 2007, 08:39

hellsnake schreef:Heb je soms een oude modem die 10Mbit niet aankan?


Het is een Zwarte Motorela modem een van de laatste nieuw.
Intel(R) Core(TM)2 CPU 6600 @ 2.40GHz
2 GB DDR Geheugen 667
NVIDIA GeForce 8600 GTS 256 MB
SAMSUNG HD 320 GB
WINDOWS Vista Home Premium
InsertCoin
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 jun 2007, 13:50

Nu surf ik aan een snelheid van 5886 KB/sec en ben aangesloten met 2 computers met 2 draadloze adapters van Netgear type XE102


Zijn dat van die adapters die in't stopcontact moeten? indien wel is dit zeker de reden dat je de volle snelheid niet haalt.

Als je kan: test eens met je PC direct aangesloten op die motorola (alleen met een netwerkkabel dus) en test 'ns opnieuw.
brechtvm
Member
Member
Berichten: 94
Lid geworden op: 18 jun 2005, 17:48

als hij surft via "wired-connection" dan zal ie logischerwijs een hogere snelheid hebben dan bij een "wireless-connection", bij dezelfde isp (zelfde abbo etc uiteraard)
telerke
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 aug 2007, 08:39

InsertCoin schreef:
Nu surf ik aan een snelheid van 5886 KB/sec en ben aangesloten met 2 computers met 2 draadloze adapters van Netgear type XE102


Zijn dat van die adapters die in't stopcontact moeten? indien wel is dit zeker de reden dat je de volle snelheid niet haalt.

Als je kan: test eens met je PC direct aangesloten op die motorola (alleen met een netwerkkabel dus) en test 'ns opnieuw.


Mijn motorala is zodus mijn vaste modem die aan de muur hang dat logisch is, dan is de motorola verbonden met een adapter en volgens de 2 andere computers ( zodus 3 apdapters ) en die zitten in het stopcontact.
Hopelijk een duidlijke omschrijving.

http://www.netgear.nl/producten/product ... prod=XE102
Intel(R) Core(TM)2 CPU 6600 @ 2.40GHz
2 GB DDR Geheugen 667
NVIDIA GeForce 8600 GTS 256 MB
SAMSUNG HD 320 GB
WINDOWS Vista Home Premium
Prutske
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 26 feb 2007, 22:24

Hallo,

inloggen op 'mijn telenet' en je profiel op 10mbit down/256kbit up zetten.
Standaard staat het op 5mbit down/128kbit up.

Succes
dpau2820
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 12 nov 2006, 23:37

Prutske schreef:Hallo,

inloggen op 'mijn telenet' en je profiel op 10mbit down/256kbit up zetten.
Standaard staat het op 5mbit down/128kbit up.

Succes

bij nieuwe klanten staat het op 10mbit hoor
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Prutske schreef:Hallo,

inloggen op 'mijn telenet' en je profiel op 10mbit down/256kbit up zetten.
Standaard staat het op 5mbit down/128kbit up.

Succes


De standaard was 6Mbit, 5 Mbit profiel is nooit een standaard geweest bij Telenet. En nieuwe klanten staan automatisch rees op het 10 Mbit profiel.
telerke
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 aug 2007, 08:39

dpau2820 schreef:
Prutske schreef:Hallo,

inloggen op 'mijn telenet' en je profiel op 10mbit down/256kbit up zetten.
Standaard staat het op 5mbit down/128kbit up.

Succes

bij nieuwe klanten staat het op 10mbit hoor


Inderdaad dit staat al op 10 mbit. :wink:
Intel(R) Core(TM)2 CPU 6600 @ 2.40GHz
2 GB DDR Geheugen 667
NVIDIA GeForce 8600 GTS 256 MB
SAMSUNG HD 320 GB
WINDOWS Vista Home Premium
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

telerke schreef:Mijn motorala is zodus mijn vaste modem die aan de muur hang dat logisch is, dan is de motorola verbonden met een adapter en volgens de 2 andere computers ( zodus 3 apdapters ) en die zitten in het stopcontact.


Bij gebruik van Powerline adapters ga je maximaal 14mbit halen. In de praktijk is dit meestal een pak lager. Je zou de Netgear tools eens moeten installeren op je pc, en kijken welke bitrate je haalt over je powernet.

Ikzelf gebruik dit thuis voor de digibox, haal 9mbit, op een andere stopcontact is dit bvb maar 4 mbit.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
telerke
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 aug 2007, 08:39

devilkin schreef:
telerke schreef:Mijn motorala is zodus mijn vaste modem die aan de muur hang dat logisch is, dan is de motorola verbonden met een adapter en volgens de 2 andere computers ( zodus 3 apdapters ) en die zitten in het stopcontact.


Bij gebruik van Powerline adapters ga je maximaal 14mbit halen. In de praktijk is dit meestal een pak lager. Je zou de Netgear tools eens moeten installeren op je pc, en kijken welke bitrate je haalt over je powernet.

Ikzelf gebruik dit thuis voor de digibox, haal 9mbit, op een andere stopcontact is dit bvb maar 4 mbit.


Welke netgear tools moet ik dan installeren, kan je a.u.b. deze site even mee plaatsen in het forum, alvast bedankt. :-)
Intel(R) Core(TM)2 CPU 6600 @ 2.40GHz
2 GB DDR Geheugen 667
NVIDIA GeForce 8600 GTS 256 MB
SAMSUNG HD 320 GB
WINDOWS Vista Home Premium
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

telerke schreef:Welke netgear tools moet ik dan installeren, kan je a.u.b. deze site even mee plaatsen in het forum, alvast bedankt. :-)


'k vind het niet op de Netgear site.

Normaal heb je van telenet de doos + CD van Netgear erbij gekregen - het ding heet 'Netgear Powerline Encryption Utility'. Daarin kan je zien hoeveel Mbps je netwerkje haalt.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
telerke
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 aug 2007, 08:39

devilkin schreef:
telerke schreef:Welke netgear tools moet ik dan installeren, kan je a.u.b. deze site even mee plaatsen in het forum, alvast bedankt. :-)


'k vind het niet op de Netgear site.

Normaal heb je van telenet de doos + CD van Netgear erbij gekregen - het ding heet 'Netgear Powerline Encryption Utility'. Daarin kan je zien hoeveel Mbps je netwerkje haalt.


Inderdaad bij die doos zit een cd-rom, als ik daar niet eerder nagezien heb. Bedankt voor deze tip. Ben ook op de website gaan zien van Nergear en kon inderdaad niets vinden. :-)

Dit geeft toch echter geen invloed op de configuratie instellingen van mijn internet bij het installeren van deze tool. :!:
Intel(R) Core(TM)2 CPU 6600 @ 2.40GHz
2 GB DDR Geheugen 667
NVIDIA GeForce 8600 GTS 256 MB
SAMSUNG HD 320 GB
WINDOWS Vista Home Premium
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

telerke schreef:Dit geeft toch echter geen invloed op de configuratie instellingen van mijn internet bij het installeren van deze tool. :!:


Normaal niet. Als je geen instellingen aanpast natuurlijk ;)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
telerke
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 aug 2007, 08:39

devilkin schreef:
telerke schreef:Dit geeft toch echter geen invloed op de configuratie instellingen van mijn internet bij het installeren van deze tool. :!:


Normaal niet. Als je geen instellingen aanpast natuurlijk ;)


Dan zal ik dit straks eens nader bezien, ik heb het even druk met zakelijke formuliertjes en mijn backups, alvast bedankt voor deze goede medewerking. :-D
Intel(R) Core(TM)2 CPU 6600 @ 2.40GHz
2 GB DDR Geheugen 667
NVIDIA GeForce 8600 GTS 256 MB
SAMSUNG HD 320 GB
WINDOWS Vista Home Premium
telerke
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 aug 2007, 08:39

Ik heb daarnet het cd-rom van Netgeae in mijn handen gehad, maar wordt daar niet veel wijzer uit om welke tool ik zou moet installeren om mijn snelheid van mijn adaters te controleren.

Volgens mij is dat cd rom die bij Netgear zit enkel maar een driver voor de apdapter. Maar niets van tool voor controle van de snelheid apdapter. :!:

Zie bijlage :idea:
Bijlagen
Netgrar.JPG
(78.83 KiB) 48 keer gedownload
Intel(R) Core(TM)2 CPU 6600 @ 2.40GHz
2 GB DDR Geheugen 667
NVIDIA GeForce 8600 GTS 256 MB
SAMSUNG HD 320 GB
WINDOWS Vista Home Premium
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”