Thuis edpnet+telenet Expressnet, wat nu?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
maxicosy
Starter
Starter

Ik heb sinds kort zowel internet via edpnet als via telenet thuis (aageboden door het werk). Verder zijn er nu ook drie routers, een fritzbox 7140 voor adsl en voip, een Draytek 2910G en een Linksys WRT54GS (maar die staat al een jaar terug in de doos wegens aanschaf van de fritzbox). Ik ben enorm tevreden van edpnet (open poorten, upload snelheid >60KB/s en veel upload/download aan democratische prijzen).

Ik wil graag edpnet behouden anderzijds kan je toch heel wat besparen door edpnet af te sluiten (12x30€ = 360€/jaar).

1) Stel dat je edpnet behoud, hoe zouden jullie bovenstaande configureren? Ik dacht bijvoorbeeld aan om de Draytek router aan te sluiten op telenet via wan1 en de fritzbox aan te sluiten op de draytek router via wan2 (failover via adsl). De adsl verbinding wordt toch in stand gehouden door de fritzbox want telephonie passeert op dit moment via de fritx (zowel voip als analoge lijn). Er zijn thuis twee portables met draadloze connectie, een desktop via wired lan, en twee printers waarvan minstens één nog moet aangesloten worden via een of andere printserver. Of is een andere opstelling beter? Wij hebben in de living twee netwerkconnecties en nog eens twee in onze bureau.

2) Stel dat je edpnet afsluit, zouden jullie werken met twee routers achter elkaar, of de draytek als enige router gebruiken, of de fritzbox als enige router? We wensen ons huidig vast telefoonnummer analoog te behouden. Ik weet dat telenet ook vaste telefonie aanbied, misschien is dit een valable optie of zijn ze duur voor wat het is?

Wat voip betreft, we hebben al 7 maanden voip getest met de fritzbox via voipbuster en 3starsnet en ervaren dat dit niet altijd even betrouwbaar is (meestal omwille van de voip providers), vandaar dat een lifeline ons op het eerste zicht interessant lijkt.

Ik heb er al een hele tijd over zitten nadenken maar ik hoor graag jullie mening over bovenstaande punten.

Alvast bedankt,
Maxicosy
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Kan je je werkgeven niet overtuigen om edpnet te betalen ipv van telenet? Want van edpnet naar telenet vind ik toch wel een achteruitgang op je vrijheid
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: amedee
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Het is niet voor zijn vrijheid, het is voor mee te werken.
:lol:
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

localhost schreef:Het is niet voor zijn vrijheid, het is voor mee te werken.
Dat moet zijn Werkgever niet weten :lol:
maxicosy
Starter
Starter

@ljd
Mijn werkgever laat helaas geen keuze. Het is alles of niets.
Intussen probeer ik wel het beste ervan te maken, vandaar deze topic. Hoe zouden jullie het dus aanpakken?

Thx
Maxi
DarthDavy
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

Edpnet afsluiten, Telenet pakken, na een weekske werken naar je baas bellen: "Hey, chef, ik heb gedaan met werken voor deze maand, want m'n datalimiet is op."
Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 25 keer

lol, en dan zegt je baas, mooi zo, gaan we is even kijken wat je allemaal aan data hebt verstuurd en ontvangen voor het werk, en dan sta je daar mooi :p
Afbeelding
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

localhost schreef:Het is niet voor zijn vrijheid, het is voor mee te werken.
Even toch (in het geval van TN) :lol:
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

betaald die WG dan niet voor extra volume ofwa?
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

LoSeR schreef:betaald die WG dan niet voor extra volume ofwa?
Ik denk niet dat veel werkgevers dat doen. Het zou leuk worden als iedereen gewoon volumeblokken zit te kopen :P
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

hellsnake schreef:
LoSeR schreef:betaald die WG dan niet voor extra volume ofwa?
Ik denk niet dat veel werkgevers dat doen. Het zou leuk worden als iedereen gewoon volumeblokken zit te kopen :P
96 volumeblokken :twisted:
DarthDavy
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

The_One schreef:lol, en dan zegt je baas, mooi zo, gaan we is even kijken wat je allemaal aan data hebt verstuurd en ontvangen voor het werk, en dan sta je daar mooi :p
Ok, maandag heb ik 3.9GB aan data vandaar overgehaald. Op dinsdag heb 1.5GB aan data overgehaald, enzoverder... Geen byte'tje persoonlijk gebruik bij.
Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS
maxicosy
Starter
Starter

Het is bijna een evidentie dat edpnet goede kaarten in handen heeft en dat het overtuigen van een baas een optie is, maar laten we eerlijk zijn, met bovenstaande antwoorden gaan we eigenlijk helemaal het doel van dit topic voorbij.
DarthDavy
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

maxicosy schreef:Het is bijna een evidentie dat edpnet goede kaarten in handen heeft en dat het overtuigen van een baas een optie is, maar laten we eerlijk zijn, met bovenstaande antwoorden gaan we eigenlijk helemaal het doel van dit topic voorbij.
Wat is je doel van het topic dan? (niet aanvallend bedoeld)

Ofwel hou je je eigen internet abo voor privégebruik ofwel zeg je het op en bespaar je 360 euro. Als ik de TS lees, weet je best waarover je praat en weet je wat je mogelijkheden zijn.

Het spijt me, maar niemand kan voor jou de afweging maken voor een 360 euro besparing of de vrijheid bij het internetten. Wat is voor jou het belangrijkste?

Ik persoonlijk zou in dat geval dan toch mijn privé-abonnement opzeggen en het proberen met Telenet te doen. Voor de opstelling van je routers heb ik geen idee hoe je het best aanpakt. Trouwens, ik denk als je EDPNet opzegt je toch vaste telefonie via Telent zult moeten aanvragen of anders ga je je vast nummer verliezen.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”