Goedenavond,
Mijn vriendin en ik zijn eind maart gaan samenwonen en haar ouders hadden ADSL Classic van Belgacom vastgezet voor een jaar. Nu hebben wij dit abonnement overgenomen omdat wij hun niet voor niks wouden laten betalen, maar uiteindelijk was het idee om over te stappen naar Dommel.
Normaliter zou dit contract in november aflopen, maar de één zegt van: "Ja, bij het overzetten is er een nieuw jaarcontract aangemaakt" en de ander zegt van: "Dat is prima mogelijk".
Wat is nu juist? Het lijkt mij dat wij de verbinding gewoon overgenomen hebben en dat er dus geen nieuw contract aangemaakt is. (Staat sowieso fout in hun computer, maar goed..).
Graag jullie advies, want wij zouden graag naar Dommel in november.
Dennis
Belgacom ADSL opzeggen verbinding overgenomen > jaar vast
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 4 keer
Wij nemen een bestaand abonnement over, dus dat lijkt mij gewoon verhuizen van een verbinding?xenne schreef:dat kan zeker gezien worden als een nieuw contract ... je zal je dagen uit moeten doen vrees ik
Dit hebben ze iig niet gezegd...
Wat in praktijk gebeurd zal zijn is dat de gegevens van het klantenaccount van naam veranderd zal zijn, het oude contract met uw schoonouders werd verbroken, en een nieuw aangemaakt op jouw naam.
Da's vrij courant bij overnames... ik vrees dus idd dat je je dagen zal moeten uitdoen.
mvg
Raindog
Da's vrij courant bij overnames... ik vrees dus idd dat je je dagen zal moeten uitdoen.
mvg
Raindog
"To err is human..to really screw up you need a computer."
-
- Plus Member
Dat lijkt mij een kwestie van "hun probleem", want er is ons gewoon verteld dat het abonnement over gezet kon worden waardoor we het in november kunnen afzeggen.
Ik vind het sowieso raar dat de ene Belgacom medewerker het één zegt en de ander weer iets anders. Ik heb ook nergens kunnen vinden dat er een nieuw contract in ging? Normaliter zou je voor een vast jaarcontract een maand gratis internet moeten krijgen, toch?
Bedankt in ieder geval voor jullie antwoorden.
Ik vind het sowieso raar dat de ene Belgacom medewerker het één zegt en de ander weer iets anders. Ik heb ook nergens kunnen vinden dat er een nieuw contract in ging? Normaliter zou je voor een vast jaarcontract een maand gratis internet moeten krijgen, toch?
verteld = staat op papier ?Dennahz schreef:Dat lijkt mij een kwestie van "hun probleem", want er is ons gewoon verteld dat het abonnement over gezet kon worden waardoor we het in november kunnen afzeggen.
énige wat telt, is wat op papier staat...
als je zoiets op mail hebt (of kan krijgen), dan zit je safe

-
- Plus Member
Het bewijs is dat mijn schoonouders de verbinding overgezet hebben naar ons. Zij kregen ook allerlei rekeningen wegens "afzeggen", terwijl dit dus helemaal niet zo was. Dit is achteraf ook weer recht gezet...brechtvm schreef:verteld = staat op papier ?Dennahz schreef:Dat lijkt mij een kwestie van "hun probleem", want er is ons gewoon verteld dat het abonnement over gezet kon worden waardoor we het in november kunnen afzeggen.
énige wat telt, is wat op papier staat...
als je zoiets op mail hebt (of kan krijgen), dan zit je safe
Belgacom heeft fouten gemaakt hiermee. Is er uberhaupt een mail adres van Belgacom? Heb dit nooit kunnen vinden.
Het gaat hier wel degelijk om een nieuw contract hoor.
Er wordt een adsl account afgesloten en een nieuw op naam aangemaakt eventueel met zelfde login.
Dit brengt administratieve kosten met zich mee en daar dekt Belgacom zich voor in.
9 kansen op de 10 gaan ze met de algemene voorwaarden schermen.
Ze gaan er van uit dat elke klant deze voorwaarden kent, zoals elke Belg ook het Belgisch staatsblad zou moeten kennen.
Er wordt een adsl account afgesloten en een nieuw op naam aangemaakt eventueel met zelfde login.
Dit brengt administratieve kosten met zich mee en daar dekt Belgacom zich voor in.
9 kansen op de 10 gaan ze met de algemene voorwaarden schermen.
Ze gaan er van uit dat elke klant deze voorwaarden kent, zoals elke Belg ook het Belgisch staatsblad zou moeten kennen.
- DarthDavy
- Premium Member
- Contacteer:
Ik ben er eigenlijk vrij zeker van dat er een nieuw contract opgesteld zal zijn en dat je voor 1 jaar vast zult zitten.
En met de ingesteldheid van "hun probleem" zal je vrees ik niet ver komen, want als je het contract verbreekt om naar Dommel te gaan, zal je al snel de facturen zien komen.
Ik wens je veel succes toe en hoop dat je de strijd wint zoals jij dat wil.
En met de ingesteldheid van "hun probleem" zal je vrees ik niet ver komen, want als je het contract verbreekt om naar Dommel te gaan, zal je al snel de facturen zien komen.
Ik wens je veel succes toe en hoop dat je de strijd wint zoals jij dat wil.
Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
ik zou de strijd opgeven, je kan dit niet winnen.... je moet maar tot eind maart blijven, dus zo een ramp is het ook nietDarthDavy schreef:Ik wens je veel succes toe en hoop dat je de strijd wint zoals jij dat wil.
- localhost
- Elite Poster
- Twitter: amedee
- Bedankt: 5 keer
- Contacteer:
Als ik het goed begrepen heb, is het volgende gebeurd:
1. contract is overgezet van de ouders naar de nog inwonende dochter.
Dit soort overnames is normaal gratis en geeft geen aanleiding tot een nieuw contract. Tenminste, zo is dat toch bij Telenet (staat uitdrukkelijk vermeld op de supportsite bij "wat is een overname") en ik ga er van uit dat het bij Belgacom hetzelfde is.
2. De inwonende dochter is verhuisd en neemt het contract mee naar de nieuwe woning.
Geeft een verhuis aanleiding tot het afsluiten van een nieuw jaarcontract? Nee toch?
Mijn voorstel: neem contact op met de ombudsman voor telecommunicatie.
1. contract is overgezet van de ouders naar de nog inwonende dochter.
Dit soort overnames is normaal gratis en geeft geen aanleiding tot een nieuw contract. Tenminste, zo is dat toch bij Telenet (staat uitdrukkelijk vermeld op de supportsite bij "wat is een overname") en ik ga er van uit dat het bij Belgacom hetzelfde is.
2. De inwonende dochter is verhuisd en neemt het contract mee naar de nieuwe woning.
Geeft een verhuis aanleiding tot het afsluiten van een nieuw jaarcontract? Nee toch?
Mijn voorstel: neem contact op met de ombudsman voor telecommunicatie.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Als het effectief in 2 stappen is gebeurd zoals hierboven, dan lijkt het me inderdaad geen probleem en geen nieuw contract.
Anderzijds als het 1 stap is, van ouders op plaats X naar dochter op plaats Y, is het op het randje en voor interpretatie vatbaar of het wel of niet een ander contract is.
Maar effectief misschien best eens contact opnemen met de ombudsdienst.
Anderzijds als het 1 stap is, van ouders op plaats X naar dochter op plaats Y, is het op het randje en voor interpretatie vatbaar of het wel of niet een ander contract is.
Maar effectief misschien best eens contact opnemen met de ombudsdienst.
- localhost
- Elite Poster
- Contacteer:
Als ik het zou moeten doen, dan zou ik het zo doen, in 2 stappen.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Zogauw een account op een andere naam geplaatst wordt, krijgt diezelfde account een volledig ander contractnummer. Daar ben ik 100% van overtuigd.localhost schreef:Als ik het zou moeten doen, dan zou ik het zo doen, in 2 stappen.
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Als jullie gaan samen wonen zal er een nieuwe telefoonlijn (actievatie classic line + internet) aangemaakt worden op jullie nieuw adres,op uw naam en daarmee wordt er een start gemaakt van 1 jaar abonnement.Dennahz schreef:Goedenavond,
Mijn vriendin en ik zijn eind maart gaan samenwonen en haar ouders hadden ADSL Classic van Belgacom vastgezet voor een jaar. Nu hebben wij dit abonnement overgenomen omdat wij hun niet voor niks wouden laten betalen, maar uiteindelijk was het idee om over te stappen naar Dommel.
Normaliter zou dit contract in november aflopen, maar de één zegt van: "Ja, bij het overzetten is er een nieuw jaarcontract aangemaakt" en de ander zegt van: "Dat is prima mogelijk".
Wat is nu juist? Het lijkt mij dat wij de verbinding gewoon overgenomen hebben en dat er dus geen nieuw contract aangemaakt is. (Staat sowieso fout in hun computer, maar goed..).
Graag jullie advies, want wij zouden graag naar Dommel in november.
Dennis
zo doen ze dat bij belgacom, verhuis naar dommel zal je voor een jaar mogen uitstellen.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack

*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727

*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Overzetten naar een nieuw klantnummer is gewoon een nieuw contract zonder meer, ombudsman of niet daar zal je niet onderuit kunnen vrees ik.
Dochter, zoon, buurman, kennis, ... maakt niet uit.
Als je na je jaarcontract het overzet op een inwonend gezinslid is het een gratis overname, wel terug met nieuw jaarcontract. Zet je het over op een vreemde of een ander adres is het ook een nieuwjaarcontract met terug activatiekosten.
Als je na je jaarcontract het overzet op een inwonend gezinslid is het een gratis overname, wel terug met nieuw jaarcontract. Zet je het over op een vreemde of een ander adres is het ook een nieuwjaarcontract met terug activatiekosten.
- localhost
- Elite Poster
- Contacteer:
Goed, ik zal als enige eens de moeite doen om het op te zoeken bij zowel Telenet als Belgacom, om de vergelijking te maken. Als de procedure bij deze 2 bedrijven (waar veel mensen opstappen) hetzelfde is, dan mag aangenomen worden dat het bij de meeste andere providers ook zo is.peewee schreef:Overzetten naar een nieuw klantnummer is gewoon een nieuw contract zonder meer, ombudsman of niet daar zal je niet onderuit kunnen vrees ik.
Belgacom schreef:Ik verhuis binnenkort naar een woning waar er reeds een aansluiting is. Kan ik het telefoonnummer overnemen van de vorige bewoner ?
Rubriek
PSTN
Antwoord
Een dergelijke overname is mogelijk indien beide partijen, de overlater en de overnemer, ermee instemmen. Dit wordt beschouwd als een nieuwe aansluiting voor de nieuwe titularis (overnemer), met overname van een bestaand oproepnummer zonder onderbreking van de lijn, en als opzegging voor de oude titularis (overlater).
De overdracht wordt uitgevoerd op de door de klant gewenste datum (in de toekomst), ten vroegste de dag volgend op de aanvraag.
Belgacom zal de overname van het nummer enkel toestaan indien de schulden met betrekking tot dit nummer volledig vereffend zijn.
Belgacom schreef:Artikel 14 Overdracht van het Contract
14.1 Het contract kan niet worden overgedragen
of afgestaan zonder voorafgaande
schriftelijke toestemming van Belgacom. De
overdracht van het Contract is slechts
mogelijk bij een overdracht van het
oproepnummer.
14.2 De Klant mag het Contract slechts
overdragen aan iemand die gelijktijdig op
hetzelfde adres woont of verblijft. De
overdrager en de overnemer komen tot een
akkoord over de overdracht en informeren
Belgacom met een door beiden ondertekend
document.
14.3 De Klant aan wie bij vonnis de toegang tot
en/of het verblijf op het adres van de
aansluiting wordt ontzegd, verleent aan
Belgacom het recht het Contract ambtshalve
over te dragen aan de persoon die wettelijk
de plaats van de aansluiting betrekt, indien
deze laatste daarom vraagt.
14.4 Bij overlijden van de Klant blijft het Contract
lopen jegens de erfopvolging tot het wordt
opgezegd of overgedragen aan een
erfgenaam, een legataris of iemand die
gelijktijdig woont of verblijft op hetzelfde
adres als de overleden Klant.
14.5 De overdracht is gratis en houdt in dat alle
rechten en verplichtingen die voortvloeien uit
het Contract worden overgedragen aan de
overnemer.
Telenet schreef:Wat is een overname?
Wanneer je actieve internet-, telefonie- en / of televisie-aansluiting(en) op een andere naam moet(en) komen spreken we van een overname. Bij veel instellingen spreekt men ook van een overname als een pand opnieuw verkocht of verhuurd wordt. Bij Telenet spreekt men in dat geval niet van een overname, maar wel van een opzeg van de overeenkomst en het aangaan van een nieuwe overeenkomst.
Ik denk dat mijn standpunt hiermee afdoende bewezen is: bij de 2 grote operatoren is een overdracht naar een inwonend gezinslid gratis, en geeft geen enkele aanleiding tot een nieuw contract.Telenet schreef:Voorwaarden van een overname
Een overname is enkel mogelijk in onderstaande gevallen:
* overlijden
* echtscheiding
* overname van firma
* overname tussen inwonende (familie)leden
De overnemer en overlater moeten zich beiden akkoord verklaren met de overname.
Een overname is bovendien enkel mogelijk wanneer een overnemer zich akkoord verklaart alle producten met diensten en alle eventuele schulden van de overlater over te nemen.
Dus ik blijf bij mijn advies: doe het in 2 stappen. Eerst de naam wijzigen (=gratis) en daarna verhuizen (= gratis, behalve eventuele éénmalige installatie/activatiekost). Doet de operator moeilijk --> ombudsman telecom, en smijt met de Algemene Voorwaarden van de operator. Kom op voor je rechten! (verdorie!)
Edited by Robbe : Heb uw lange links "wat" ingekort.
-
- Plus Member
Bedankt voor de heldere uitleg. Wij zijn dus gewoon verhuist en hebben toen pas het abonnement overgenomen. Ze hebben ons niet gezegd dat er een nieuw jaarcontract inging... > daar kunnen we misschien nog iets mee doen, dit hadden wij ook niet kunnen weten omdat ons gezegd is dat het abonnement hetzelfde bleef.
Het rare is dat die jongen bij Belgacom gewoon zei van: "Hey inderdaad, het is overgezet, je kunt vanaf 16 november stoppen" terwijl de mevrouw aan de telefoon zei van: "Nee, je hebt een nieuw contract".
We gaan sowieso weer naar de winkel en proberen het op 1 of andere manier te regelen... we zitten nu met een, in mijn ogen, nutteloze internet verbinding omdat je om de haverklap over je limiet heen zit. (Normaal was ik een stevige downloader 125gb in de maand (Nederlander), maar hier kan dit helemaal niet).
Erg bedankt voor de reacties jongens! Ik laat sowieso nog weten hoe het afloopt...
Het rare is dat die jongen bij Belgacom gewoon zei van: "Hey inderdaad, het is overgezet, je kunt vanaf 16 november stoppen" terwijl de mevrouw aan de telefoon zei van: "Nee, je hebt een nieuw contract".
We gaan sowieso weer naar de winkel en proberen het op 1 of andere manier te regelen... we zitten nu met een, in mijn ogen, nutteloze internet verbinding omdat je om de haverklap over je limiet heen zit. (Normaal was ik een stevige downloader 125gb in de maand (Nederlander), maar hier kan dit helemaal niet).
Erg bedankt voor de reacties jongens! Ik laat sowieso nog weten hoe het afloopt...
Localhost, zou je mischien ["url=http://jesitenaam.be]uitleg[/url"] ("tekens verwijderen) willen gebruiken want anders rekt de lay-out helemaal uit.
[url=http://onlinesupport.telenet.be/kanaiq/tccr1/iqRequest.do?session={f4c14090-47e9-11dc-ed6e-000000000000}&event=3&view()=c{c0181880-1ba5-11db-c45e-000000000000}&varset()=pobj:{210c8d50-3d8f-11db-5171-000000000000}&varset(2)=origin:problem3&forward=case&varset(3)=usergroup:End%20Customers%20-%20Anonymous]korter[/url]
[url=http://onlinesupport.telenet.be/kanaiq/tccr1/iqRequest.do?session={f4c14090-47e9-11dc-ed6e-000000000000}&event=3&view()=c{c0181880-1ba5-11db-c45e-000000000000}&varset()=pobj:{210c8d50-3d8f-11db-5171-000000000000}&varset(2)=origin:problem3&forward=case&varset(3)=usergroup:End%20Customers%20-%20Anonymous]korter[/url]
- Robbe
- El Robre
- Twitter: infocaris
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Contacteer:
Zag het ook juist en heb het maar direct in zijn plaats gedaan.hellsnake schreef:Localhost, zou je mischien ["url=http://jesitenaam.be]uitleg[/url"] ("tekens verwijderen) willen gebruiken want anders rekt de lay-out helemaal uit.
Code: Selecteer alles
filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
- localhost
- Elite Poster
- Contacteer:
Excuseer.
Ik was al van plan mijn bericht te editen, maar iemand was me voor.
In ieder geval: als mijn uitleg niet juist is, dan nodig ik iedereen uit (in het bijzonder Belgacom-medewerkers) om de fragmenten uit de Algemene Voorwaarden te citeren die van toepassing zijn. Uiteraard met bronvermelding, het moet voor alle klanten raadpleegbaar zijn anders telt het niet.
Ik was al van plan mijn bericht te editen, maar iemand was me voor.
In ieder geval: als mijn uitleg niet juist is, dan nodig ik iedereen uit (in het bijzonder Belgacom-medewerkers) om de fragmenten uit de Algemene Voorwaarden te citeren die van toepassing zijn. Uiteraard met bronvermelding, het moet voor alle klanten raadpleegbaar zijn anders telt het niet.
14 Overdracht van het Contract
oproepnummer.
Volgens mij beweert men hier dat een overdracht van het contract enkel kan indien ook het oproepnummer wordt meegenomen. M.a.w. een cessie of plina.
Ik vind deze algemene voorwaarden zeer ruim interpreteerbaar. Ze bieden imo niet de zwart wit duidelijkheid, die Localhost ziet.
De overzetting van een adsl account op een nieuwe naam was in mijn BGC tijd gelijk aan een nieuw contract. Is dit nu correct of niet zal BGC en de ombudsdienst moeten uitmaken.
Ik ben wel benieuwd hoe het verder verloopt, Dennahz, hou ons zeker op de hoogte!!!
oproepnummer.
Volgens mij beweert men hier dat een overdracht van het contract enkel kan indien ook het oproepnummer wordt meegenomen. M.a.w. een cessie of plina.
Ik vind deze algemene voorwaarden zeer ruim interpreteerbaar. Ze bieden imo niet de zwart wit duidelijkheid, die Localhost ziet.
De overzetting van een adsl account op een nieuwe naam was in mijn BGC tijd gelijk aan een nieuw contract. Is dit nu correct of niet zal BGC en de ombudsdienst moeten uitmaken.
Ik ben wel benieuwd hoe het verder verloopt, Dennahz, hou ons zeker op de hoogte!!!
- localhost
- Elite Poster
- Contacteer:
Ik vind het zeer zeker wel duidelijk.
Al wat niet zwart op wit in de Algemene Voorwaarden staat, is toegelaten en betekent geen meerkost voor de klant.
De verkoper heeft namelijk een informatieverplichting. Komt hij deze verplichting niet na, dan kan hij de consument geen bijkomende kosten aanrekenen.
Al wat niet zwart op wit in de Algemene Voorwaarden staat, is toegelaten en betekent geen meerkost voor de klant.
De verkoper heeft namelijk een informatieverplichting. Komt hij deze verplichting niet na, dan kan hij de consument geen bijkomende kosten aanrekenen.
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
ik zou het ook allezins aankaarten via de ombudsman(1. duidelijkheid scheppen 2. worden ze daar in straatsburg misschien wakker na de stijgende hoeveelheid klachten aan ombudsdienstlocalhost schreef:
Dus ik blijf bij mijn advies: doe het in 2 stappen. Eerst de naam wijzigen (=gratis) en daarna verhuizen (= gratis, behalve eventuele éénmalige installatie/activatiekost). Doet de operator moeilijk --> ombudsman telecom, en smijt met de Algemene Voorwaarden van de operator. Kom op voor je rechten! (verdorie!)
Nee een verhuizing is als de accounthouder(je ouders) verhuist naar een ander adres.Dennahz schreef:Wij nemen een bestaand abonnement over, dus dat lijkt mij gewoon verhuizen van een verbinding?xenne schreef:dat kan zeker gezien worden als een nieuw contract ... je zal je dagen uit moeten doen vrees ik
Dit hebben ze iig niet gezegd...
In dit geval veranderd ook de partij waarmee het contract is afgesloten, dus wordt er een nieuwe verbintenis afgesloten.(1 maand gratis is een promotie geen recht)
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
Jongen bij Belgacom, ik neem aan in een winkel?Dennahz schreef:
In dat geval zou ik voordat je naar de Ombudsman gaat het hele verhaal op papier zetten en per aangetekende brijf naar Belgacom sturen, met de vermelding dat je niet akkoord bent met de verlenging van een jaar. ik weet niet hoe het hier in Belgie precies zit(ook van Holland) maar mocht je alsnog naar de ombudsman toe moeten dan sta je in ieder geval sterker als je de correspondentie van belgacom mee kan sturen.
Hun zijn verantwoordelijk voor wat hun medewerkers zeggen ook in hun winkel, de bewijslast is inderdaad lastiger, maar ik denk dat ze eerder voor het voordeel van de twijfel gaan.
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -