Vraagje over webmail van Dommel

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
mm2
Pro Member
Pro Member
Provider

Ik ben nieuw bij Dommel, dus sorry als het een beginnersvraagje is.
Als ik in webmail.dommel.be inlog staat in de inbox bij “Van” steeds “Ongeldig adres” in plaats het e-mail adres van de afzender, en dit voor elke mail. Zelfs als het e-mail adres van de afzender in de witte lijst staat.
Pas als ik de mail open wordt het e-mail adres van de afzender zichtbaar.

In de filters zijn zowel de witte als zwarte lijst geactiveerd. In de witte lijst staat het correcte e-mail adres in van de afzender. De zwarte lijst is leeg.

Liefst zou ik altijd in de webmail “Inbox”, naast “Van”, het volledige e-mail adres zien van de afzender (en niet overal “Ongeldig adres”). Ongeacht of de inkomende mail spam is of niet. Het desactiveren van de witte lijst én de zwarte lijst haalt niets uit, het probleem blijft.

Mocht iemand een oplossing hebben… ik geraak er niet uit.

Alvast bedankt!
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer
Provider

Ik raad toch aan om een Gmail e-mailadres te nemen ipv e-mailadressen te gebruiken bij een provider.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Beostar
Member
Member
Provider

of een eigen domeinnaam pakken met hosting. Kost toch niks tegenwoordig.. Ik betaal (in vergelijking met andere nog veel) 20 euro op jaar basis.
Mja een gmail is net zo goed maar komt minder professioneel over ;)
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:
Provider

Dit soort antwoorden duikt hier als maar meer op.
Iemand heeft een probleem en vraagt een oplossing, en dan komen de antwoorden met "doe iets helemaal anders".
Als ik vraag: "hoe vul ik de ruitesproeiervloeistof bij een Renault Scénic" ben ik toch ook niks met het antwoord "Koop een BMW, want daar wordt dat maandelijks gratis bijgevuld".

Los daarvan; de webmail van Dommel is Horde IMP, en ik heb er enkel ervaring mee als hosting-klant, dus mogelijk zijn er bij xDSL-klanten andere regels van toepassing. In Horde IMP kan je volgens mij zelf in de instellingen het afzender-adres instellen (je kan er zelfs meer opgeven), dus mogelijk moet je daar jezelf nog tussen zetten?
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:
Provider

De webmail-discussie is afgesplitst in http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=15240
Drewvt
Plus Member
Plus Member
Provider

Email/webmail is nu eenmaal een iets zwakker punt bij Dommel (soms vertragingen, soms geblokkeerde adressen, etc.) Vandaar dat de meesten van ons dat links laten liggen, en dat er weinig ervaring en know-how uit te delen valt.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”