Een vraagje, puur uit interesse.
Hoeveel residentiële klanten voor een internetaansluiting hebben de verschillende providers momenteel? Desnoods bij benadering?
Ik vraag wel degelijk afzonderlijk "residentiële klanten voor een internetaansluiting", want er zijn providers die ook nog andere diensten leveren zoals hosting.
Voor de grote jongens Belgacom en Telenet zijn deze cijfers relatief eenvoudig te bekomen, want ze publiceren die zelf in hun kwartaal- of jaarresultaten, ten behoeve van de aandeelhouders. Ik vraag me vooral af hoe het met de "kleintjes" zit.
Hoeveel klanten hebben de verschillende providers?
- localhost
- Elite Poster
- Twitter: amedee
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 5 keer
- Contacteer:
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 32 keer
Is er ook info beschikbaar over Edpnet en Dommel ?deej schreef:Na wat geGoogle: Scarlet tussen de 150 000 en de 200 000. Tele2 zwijgt erover als vermoord en Mobistar heeft er 40 à 50 000.
-
- Elite Poster
belgacom heeft 50% van de breedbandverbindingen.Uzzi schreef:Is er ook info beschikbaar over Edpnet en Dommel ?deej schreef:Na wat geGoogle: Scarlet tussen de 150 000 en de 200 000. Tele2 zwijgt erover als vermoord en Mobistar heeft er 40 à 50 000.
telenet heeft 35% en wat overblijft wordt verdeeld over de rest.
- localhost
- Elite Poster
- Twitter: amedee
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 5 keer
- Contacteer:
In heel België of enkel in Vlaanderen? Sommige ISP's zijn niet op het volledige grondgebied actief.hollebollegijs schreef:belgacom heeft 50% van de breedbandverbindingen.Uzzi schreef:Is er ook info beschikbaar over Edpnet en Dommel ?deej schreef:Na wat geGoogle: Scarlet tussen de 150 000 en de 200 000. Tele2 zwijgt erover als vermoord en Mobistar heeft er 40 à 50 000.
Van Telenet weet ik toevallig dat ze 800.000 breedband klanten hebben; 800.000/35*50 = 1.150.000 Belgacom-klanten?
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
localhost schreef:In heel België of enkel in Vlaanderen? Sommige ISP's zijn niet op het volledige grondgebied actief.hollebollegijs schreef:belgacom heeft 50% van de breedbandverbindingen.Uzzi schreef:Is er ook info beschikbaar over Edpnet en Dommel ?deej schreef:Na wat geGoogle: Scarlet tussen de 150 000 en de 200 000. Tele2 zwijgt erover als vermoord en Mobistar heeft er 40 à 50 000.
Van Telenet weet ik toevallig dat ze 800.000 breedband klanten hebben; 800.000/35*50 = 1.150.000 Belgacom-klanten?
Telenet heeft meer klanten dan Belgacom dacht ik.
Een artikel uit testaankoop van vorig jaar daar stond dat Belgacom er zo een 450000 had ?
Zouden ze dan zo snel Telenet voorbijgestoken zijn met hun TRAAG internet ?
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 3 keer
Telenet heeft meer digitale televisiekijkers dan BGC. Voor internet loopt Belgacom voor (BGC werkt trouwens nationaal <-> Telenet enkel in Vlaanderen, dus kan gewoon meer mensen internet aanbieden)thailand schreef:Telenet heeft meer klanten dan Belgacom dacht ik.
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
Blijkbaar eh, het is ook normaal de meeste mensen kennen alleen Belgacom en Telenet, er zou meer reclame moeten komen, sommige kennen Tele2 en/of versatel maar dat is het dan ook.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
- Bedankt: 11 keer
Zijn er geen Belgacom marketeers die userbase bezoeken ?
Belgacom kent nl zeer precies hun eigen ADSL klanten en ADSL " groothandel " klanten . De enige die een vrij gedettaileerd antwoord kan geven is juist Belgacom.
Anderzijds zijn alle marketing afdelingen op zoek naar dergelijke informatie.
Informatie die Belgacom niet zomaar zal vrijgeven.
Belgacom kent nl zeer precies hun eigen ADSL klanten en ADSL " groothandel " klanten . De enige die een vrij gedettaileerd antwoord kan geven is juist Belgacom.
Anderzijds zijn alle marketing afdelingen op zoek naar dergelijke informatie.
Informatie die Belgacom niet zomaar zal vrijgeven.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 3 keer
ik wou de poll niet zozeer om een "marktstudie" te krijgen maar eeder om gewoon eens te kijken wie hier op userbase komt kwa isp's
ook wel opvraagbaar in de logs van de server ofcourse![Razz :p](./images/smilies/icon_razz.gif)
ook wel opvraagbaar in de logs van de server ofcourse
![Razz :p](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
Misschien hier diezelfde vraag eens stellen:
https://www.bipt.be/nl/consumenten/news ... p-facebook
https://www.bipt.be/nl/consumenten/news ... p-facebook
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA