Chinaski schreef:Na ong. 7 jaar Telenetten vandaag toch de knoop doorgehakt, en me geabbonneerd op Dommel netconnect met boost pack. Hoofdreden (doch niet de enige) van de overstap was zoal bij velen de datalimiet, en ook wel de al te opvallende geldklopperij.
Ikzelf had volgende configuratie:
- Skynet Go betaald door de werkgever
- Telenet Turboline sinds 2000, betaald door mijzelf (had reeds telenet vooraleer de werkgever skynet terugbetaalde).
Vroeger was bij de werkgever Skynet verplicht als provider als je terugbetaling wou, nu betalen ze gewoon een willekeurig (basis)internetabonnement terug voor de VPN connectie.
Ik ben daarom ook net overgestapt naar Dommel (betaald door de werkgever) en heb Telenet afgeschaft vanaf eind deze maand. Persoonlijke besparing: 61,32 euro/maand x 12 = bijna 736 euro per jaar. Een newsserver heb ik nu ook niet meer nodig want die zit er bij Dommel ook reeds bij, da's ook 120 euro per jaar gespaard. In totaal dus 856 euro per jaar goedkoper dan nu met als enige minpunt dat het wat trager gaat in het downloaden maar daar heb ik geen last van. Daarenboven krijg ik dan nog 50 euro waarborg terug van de kabelmodem.
Toch wel een pak geld vind ik, daarvoor kan ik een aangetekende brief versturen.