Beste,
Heb zonet een nieuwe samsung E250 gekocht en had graag enkele ringtones en mp3's eropgezet via bluetooth.
Zowel de bluetooth van laptop als van gsm staan aan en beide detecteren elkaar. Maar via laptop verbinden naar gsm gaat niet (melding: kan geen ftp-verbinding maken), en vice versa gaat ook niet want dan vraagt de gsm een pincode voor de laptop (die ik nooit heb ingesteld heb, vind ook niet waar ik dit kan instellen)
Ik heb de vista(die btw binnen onbepaalde tijd terug wordt vervangen door goeie ouwe xp) en de laatste drivers voor de Broadcom 2045 Bluetooth 2.0 USB Device.
Iemand raad?
Dank bij voorbaat!
Bluetooth en pin
- devilkin
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 663 keer
Een FTP verbinding naar je telefoon? Lijkt me obscuur. Normaal is er wel software waarmee je kan synchroniseren van de fabrikant zelf, en wat je ook altijd kan doen is gewoon files transfereren via het bluetooth icoontje in de systray (in XP toch...)twan schreef:Maar via laptop verbinden naar gsm gaat niet (melding: kan geen ftp-verbinding maken)
Deze pincode moet je de 1e maal dat je een verbinding maakt tussen 2 bluetooth apparaten instellen. Dus, geef op je GSM een pincode in, normaal moet nadien je PC om een pincode komen vragen - daar moet je dezelfde ingeven.twan schreef:en vice versa gaat ook niet want dan vraagt de gsm een pincode voor de laptop (die ik nooit heb ingesteld heb, vind ook niet waar ik dit kan instellen)
Hope this helps!
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
- Bedankt: 780 keer
OBEX File transfer = FTPdevilkin schreef:Een FTP verbinding naar je telefoon? Lijkt me obscuur. Normaal is er wel software waarmee je kan synchroniseren van de fabrikant zelf, en wat je ook altijd kan doen is gewoon files transfereren via het bluetooth icoontje in de systray (in XP toch...)
En ivm die pincode, afhankelijk van de software kan je die telkens opnieuw zelf instellen, zou uw pc er zelf eentje moeten opgeven. In elk geval, de trust verwijderen uit uw GSM zou er voor moeten zorgen dat de pc en de GSM terug een pincode nodig hebben.
Voor zover ik weet zijn er maar 3 gebruikelijke drivers: die van XP (nuja, Vista), die van Broadcom en die van BlueSoleil. Mijn voorkeur gaat sterk uit naar die van Broadcom.