Levitation with only a CELLULLAR PHONE

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Wie heeft dit al geprobeerd ?

http://www.youtube.com/watch?v=fb6DA6Y4hjY
FezzFest
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 16 keer

Lijkt me fake.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Is het ook omdat als er geen aantrekkingskracht aanwezig is dat het object dan ook niet gaat zweven, dat object zou gewoon op zijn huidige plaats blijft liggen tot men het verplaatst, naar een punt elders in de ruimte en als er geen aantrekkingskracht is zou het object daar blijven hangen.

Het zal wel niet fake zijn, maar het heeft zeker niks te maken met aantrekkingskracht, .. toch niet wat ze beweren dat het is.
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 25 keer

Het is omgekeerd magnetisme, das alles, ze geven de munt een tegenovergestelde lading dan de batterijen, daardoor "zweeft" ie.

Greetzzz,
Afbeelding
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

en waarom zweeft het papiertje dan?
i say fake -.-
D3bian
Elite Poster
Elite Poster

Als je opgelet had, dan had je gezien dat hij het geldstuk vastplakte aan het papiertje, daarmee zweeft het papiertje dus.
Afbeelding
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Ik denk ook dat het door magnetisme komt.
kUmbro
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 3 keer

Ik ga voor fake. Een batterij die gewoon rechtopstaat gaat geen magnetisch veld opwekken.

Stel dat het allemaal kan, dan nog: een magnetisch veld wordt opgewekt door een stroom en ik zie geen gesloten netwerk => geen stroom => geen magnetische veld => fake.
D3bian
Elite Poster
Elite Poster

Tja, ik weet niet of je het weet, maar een GSM waarop gebeld word genereerd een elekto magnetisch veld, die antenne lag eronder tussen de batterijen, ik weet niet of het kan, dus kga mij niet uitspreken over echt of fake, in principe kan je het veld versterken. Tis goed gemaakt, lijkt echt, maar kan fake zijn. Wie zal het zeggen. De filmer is de enige die weet of het echt is of niet hé.
Afbeelding
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

kUmbro schreef:Ik ga voor fake. Een batterij die gewoon rechtopstaat gaat geen magnetisch veld opwekken.

Stel dat het allemaal kan, dan nog: een magnetisch veld wordt opgewekt door een stroom en ik zie geen gesloten netwerk => geen stroom => geen magnetische veld => fake.
ik denk dat het eerder met statische elektriciteit te maken heeft, en dan kan het papier wel bewegen wees eens niet zo snel van oordeel dat iets niet kan, .. het enige wat ge ermee bewijst is hoe dom je bent.

Neem maar eens een plastieken lat en ga wrijf ermee door u haar neem wat stukjes papier en ja het papier blijft plakken an de lat die statisch geladen is.

Als je goed kijkt, zie je dat de cd eronder plastiek is, en dat die ook het veld van de gsm weerkaatst, en versterkt, denk maar aan uwe home made wifi antenne, ..
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”