Naar aanleiding van het artikel KPN neemt afscheid van i-mode heb ik mij nog eens aan het "wappen" gewaagd. Dat ging zowaar bijzonder snel over EDGE (met m'n nieuwe Nokia 3110c die volgende week te koop is). Maaaar ... hoe zielig is het internet-portaal van Mobistar. Een paar nieuwsberichten en dan vooral dingen om ringtones en wallpapers en van die zever aan te kopen. Is dat waar WAP voor dient? Ik kan geloven dat WAP niet aanslaat. Het straalt commercie uit van boven tot onder. Meer nog; de helft van de links op die portaal komen uit op "pagina kan niet gevonden worden", wat mij het idee geeft dat er niet veel moeite in gestoken wordt. Wat een gemiste kans! In plaats van linkjes te plaatsen naar nuttige sites die weliswaar niet door hen beheerd worden, maar tenminste interessant zijn.
Enfin, de vraag is bij deze: welke bookmarks zou je op je gsm moeten hebben, voor die keren dat je wil gaan "wappen"?
Ik begin met alvast 2 handige 'tools' om het mobiel surfen naar traditionele websites wat draaglijker te maken:
Skweezer (Voorbeeld)
mobileleap(Voorbeeld)
En ook Google kan bestaande websites "mobilizen", maar die vind ik persoonlijk niet zo goed. Die splitst pagina's op en zo, ik kan er niet goed aan uit: http://www.google.com/xhtml (Voorbeeld)
[Content] Het mobiele internet-landschap
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 13 keer
Ik vind het zowieso niet interessant op een GSM te surfen... gebruik veel liever een VMCC kaart of gebruik je GSM als modem om in te bellen naar 't internet. Werkt echt prima en vlot, zeker als je 3G ontvangst hebt.
Ik heb eens een vraagje over uw gsm als modem gebruiken doe je dat dan via bluetooth of koppel je uw gsm aan uw laptop? En daarna gaat dat internet door of moet je daarvoor een app installeren, want ik weet niet echt hoe dat werkt. Al een paar keer zitten proberen maar dat wap signaal krijg ik niet op laptop, dus ik kan surfen met gsm maar als ik mijn gsm als modem wil inschakelen en doorsturen naar laptop werkt dat "precies" niet. Ik kan bv wel fotos ect van gsm naar laptop versturen... Enig idee hoe dat komt of wat ik daarvoor moet installeren/aanvinken?sail0rbe schreef:Ik vind het zowieso niet interessant op een GSM te surfen... gebruik veel liever een VMCC kaart of gebruik je GSM als modem om in te bellen naar 't internet. Werkt echt prima en vlot, zeker als je 3G ontvangst hebt.
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
- Bedankt: 780 keer
Ik heb het hier niet over een mobiele werkplek, maar mobiel surfen terwijl je 's middags een broodje in een taverne eet of zo.sail0rbe schreef:Ik vind het zowieso niet interessant op een GSM te surfen... gebruik veel liever een VMCC kaart of gebruik je GSM als modem om in te bellen naar 't internet. Werkt echt prima en vlot, zeker als je 3G ontvangst hebt.
En opera mini ... daarvoor heb je rechtstreekse GPRS-access voor nodig, en dat heb je bij mobistar niet zonder speciaal abonnement en nog minder voor Tempo-klanten. Onnozelaars.