Mijn zonnepanelen

Discussieforum over energiebedrijven (elektriciteit en gas), zonnepanelen, windenergie en andere.
Plaats reactie
lvhb
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 20 jun 2004, 15:57
Locatie: Roeselare
Bedankt: 2 keer

Vermits ik zelf 2800 kW produceer met zonnepanelen heb ik bijna geen stroom tegen dagtarrief meer nodig. Daarom is het Weekend plus contract van Nuon zéér goedkoop voor mij.

edit (Block): De post een beetje aangepast zodat hij als apart draadje kan blijven bestaan.
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Hoewel ik vermoed dat dit eigenlijk in dat ander topic hoorde ben ik wel even nieuwsgierig hoeveel zo'n zonnepaneelinstallatie kost.
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Veel geld. Maar op 10-20 jaar heb je het terug verdiend en daarna verdien je er zelfs nog aan :P
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Op http://www.natec.be/rekenmodule/index1.php kan je je zelf een idee vormen van kostprijs/gewenste opbrengst van zo'n systeem.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Lord Utopia schreef:Veel geld. Maar op 10-20 jaar heb je het terug verdiend en daarna verdien je er zelfs nog aan :P


tot het per ongeluk hagelt, ..
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Ofloo schreef:
Lord Utopia schreef:Veel geld. Maar op 10-20 jaar heb je het terug verdiend en daarna verdien je er zelfs nog aan :P


tot het per ongeluk hagelt, ..
Die zijn wel beschermt tegen een slag en een stoot. Tenzij het hagelstenen zijn van ter grootte van een tennisbal :P
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

kaween schreef:Op http://www.natec.be/rekenmodule/index1.php kan je je zelf een idee vormen van kostprijs/gewenste opbrengst van zo'n systeem.

Bedankt voor deze link.
Maar het blijkt dus dat om mijn energiebehoefte te dekken een installatie 30000€ kost en zich pas na 13 jaar terugverdiend(als er aan de subsidies niets veranderd).
Voorlopig vind ik het dus niet interessant.
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 mar 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

lvhb schreef:Omdat zij het Weekend plus contract hebben. Vermits ik zelf 2800 kW produceer met zonnepanelen heb ik bijna geen stroom tegen dagtarrief meer nodig. Daarom is dit contract zéér goedkoop voor mij.


Nu krijg je toch bij zowat enkele leverancier het nacht tarief tijdens het weekend!?
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Lord Utopia schreef:Die zijn wel beschermt tegen een slag en een stoot. Tenzij het hagelstenen zijn van ter grootte van een tennisbal :P


Zelfs mocht dat gebeuren, dan zijn de kosten voor de verzekering.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
Gebruikersavatar
SantaSCSI
Pro Member
Pro Member
Berichten: 411
Lid geworden op: 15 mar 2007, 17:38

Wij hebben thuis ook zonnepanelen maar dan voor warm water. We hebben er bijna de helft afgekregen dmv subsidies. Voor mensen die nu bouwen zie ik geen enkel uitvlucht om het niet te doen.
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

ik zou infeite wel interesse hebbe in een oplossing om op zen minst overdag budget neutraal te werken, maar daarvoor zou ik een oplossing moeten hebbe die ongeveer 1kw output heeft ... (ik trek ongeveer 800w constant weg met ict equipment hier)

iemand een tip voor een niet al te dure firma op dat vlak (ben zelf van opleiding elektrotechnicus, dus tzou vooral om advies en materiaal gaan, niet zozeer om installatie ...
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Lord Utopia schreef:Veel geld. Maar op 10-20 jaar heb je het terug verdiend en daarna verdien je er zelfs nog aan :P


wat is veel geld, .. 500, 1000, 2000, ..
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

FlashBlue schreef:ik zou infeite wel interesse hebbe in een oplossing om op zen minst overdag budget neutraal te werken, maar daarvoor zou ik een oplossing moeten hebbe die ongeveer 1kw output heeft ... (ik trek ongeveer 800w constant weg met ict equipment hier)

iemand een tip voor een niet al te dure firma op dat vlak (ben zelf van opleiding elektrotechnicus, dus tzou vooral om advies en materiaal gaan, niet zozeer om installatie ...


Je kan misschien zelf je panelen maken !? 'k heb der ooit een howto voor gevonden en het was relatief simpel, ..

'k heb ook interesse, ik gebruik jaarlijks op zijn minst 7000kwh, ..

EDIT: http://users.pandora.be/hagim/zonne_ene ... opbouw.htm
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

ja ok, voor warm water kan dat, maar dat is hier braafjes op mazout (die ik niet betaal :p ), het zou mij puur om elektriciteit gaan, en die paneeltjes zelf maken is niet bepaald ideaal denkek :p

tijd terug wel ergens iets tegengekome over een nieuw type windmolen, zou gaan om een verticaal geplaatste schoep met naafgenerator, die pakken efficienter was, en veel minder herrie veroorzaakte, ideaal voor "thuisgebruik" maw, maar dat ding zat nog in een prototypefase (ongeveer 4 stuks ofzo in gebruik in nederland )
Plaats reactie

Terug naar “Energie en duurzame ontwikkeling”