Wie is jullie energieleverancier en waarom ?

Discussieforum over energiebedrijven (elektriciteit en gas), zonnepanelen, windenergie en andere.

Wie jullie energieleverancier?

EDF
0
Geen stemmen
Electrabel
46
46%
Anode
0
Geen stemmen
Endesa Energía
0
Geen stemmen
Eneco Energie
0
Geen stemmen
E.ON
0
Geen stemmen
Essent
6
6%
Lampiris
2
2%
Nuon
14
14%
SPE (Luminus, City Power, ALG Négoce)
20
20%
Andere (Trianel, Wase Wind, Theolia, Echte Energie, Elektriciteitsbedrijf Merksplas)
1
1%
Ecopower
11
11%
 
Totaal aantal stemmen: 100
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Zal zelf beginnen :
Mijn energie komt van Ecopower.
Reden : het is volgens de VREG-berekening de goedkoopste, en ik ben geen milieu-activist, maar ik denk wel dat door het opwekken van groene energie in eigen land, we minder onafhankelijk worden van wispelteurige buitenlanders.

Verder brengen de aandelen van Ecopower 6 % op (waarvan de eerste 150 euro belastingsvrij). Niet slecht.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Hier Essent. Was vroeger Wattplus.
Reden: Essent was vroeger aandeelhouder van het bedrijf waar m'n ma werkte, en kregen op die manier dus een korting op de energiefactuur. Ondertussen is het bedrijf overgenomen, maar de voorwaarden gelden nog steeds ...
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Electrabel.
Reden: goedkoopst - gemengd gebruik (privé + bedrijf) > 20.000 kWh
Gebruikersavatar
DarthDavy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 489
Lid geworden op: 13 apr 2007, 17:01
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Electrabel.

Reden: nog geen goesting gehad om mij er mee bezig te houden.
Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS
proxiboyke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 02 jan 2007, 14:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

essent, was volgens vreg de goedkoopste
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

DarthDavy schreef:Electrabel.

Reden: nog geen goesting gehad om mij er mee bezig te houden.


Denk dat daardoor veel mensen een serieuze korting mislopen.

Het verschil, met de standaardleverancier, bedraagt voor mij meer dan 100 euro/jaar (verbruik 3600 KWH), en dan heb ik bij Ecopower nog het voordeel dat ik 1 tarief betaal. Wij moeten dus niet wachten tot 21 of 22u om de was te doen, of een zware download te starten.
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

proxiboyke schreef:essent, was volgens vreg de goedkoopste


hang van regio af. Ik betaal vast 15 cent/KWH all in, om het even waar ik woon.
Sommige maatschappijen rekenen de distributiekosten apart. Daarom altijd eerst vergelijken uiteraard.
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Luminus hier.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Electrabel - historisch...

(misschien poll aan hangen?)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

devilkin schreef:(misschien poll aan hangen?)
Uhu, heb ik nu gedaan. Alleen is er een beperking tot aantal items, dus ik heb er een paar bij mekaar moeten pakken.
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Vind ecopower niet terug in de poll ....
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

dietervanb schreef:Vind ecopower niet terug in de poll ....
Vreemd, had die thans toegevoegd (heb me op de lijst van VREG gebaseerd) Terug toegevoegd.
Gebruikersavatar
DarthDavy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 489
Lid geworden op: 13 apr 2007, 17:01
Locatie: Roeselare
Contacteer:

dietervanb schreef:
DarthDavy schreef:Electrabel.

Reden: nog geen goesting gehad om mij er mee bezig te houden.


Denk dat daardoor veel mensen een serieuze korting mislopen.

Het verschil, met de standaardleverancier, bedraagt voor mij meer dan 100 euro/jaar (verbruik 3600 KWH), en dan heb ik bij Ecopower nog het voordeel dat ik 1 tarief betaal. Wij moeten dus niet wachten tot 21 of 22u om de was te doen, of een zware download te starten.


Tsjah, dat besef ik ook wel, maar hier ga ik het standpunt van de modale Belgacom/Telenet klant innemen. Geen tijd en geen goesting om het allemaal uit te zoeken.

Staat wel op het To Do lijstje hoor, maar ik weet niet wanneer ik het zal aanpakken.

Misschien dat het energie-forum hier op userbase mij ooit op een ideetje brengt.

Ik heb trouwens via userbase ook Dommel leren kennen.
Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS
andvue
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 23 jan 2006, 21:45
Bedankt: 1 keer

Ben nu nog bij Luminus, maar zal weldra overstappen naar Essent.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Electrabel.

Reden: is altijd zo geweest. En we hebben niet echt last van dure facturen. Wij maken volop gebruik van het nachttarief.
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

Electrabel, nog geen goesting gehad om de rekening te maken
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Nuon omdat ik er nog altijd niet uit ben welk de goedkoopste is.
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 mar 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

Ik heb zelf nog p^Luminus gestemd omdat ik dat nog heb doordat het toen ik het nam de goedkoopste leek, vreg kende ik nog niet en dus ook niet alle leveranciers. Helaas was dit een contract van 2 jaar, maar ik verander binnenkort dus naar Lampiris of Ecopower. Mijn voorkeur gaat naar Ecopower voor de mileu vriendelijke energie, maar er is helaas een lange wachttijd.

Ik stel dus voor om de poll om de 1, 2 of 3 maanden opnieuw te houden.

dietervanb schreef:Ik betaal vast 15 cent/KWH all in, om het even waar ik woon.


Vergeet niet dat de tarieven in september naar 0,16€/kWh veranderen, maar dan nog zijn ze bij de goedkoopste.

Lord Utopia schreef:En we hebben niet echt last van dure facturen.


Maar hebt ge al eens vergeleken met andere leveranciers? Ook al hebt ge geen hoge facturen, lagere zijn toch altijd welkom denk ik.
Steven7
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
Locatie: Veerle
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 36 keer

Van interelectra met de vrijmaking naar luminus Standaard, vervolgens Nuon Comfort, daarna CityPower dat uiteindelijk in de SPE-groep is opgeslokt en zodoende terug bij Luminus-standaard om uiteindelijk Euneedit, Luminus-tariefplan van Euphony te nemen.
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

NUON.
Om een reden die ik zelf niet helemaal begrijp, aangezien man vader en moeder er elkaar de schuld van geven lol.
(Moeder zou een marketentster hebben binnengelaten, vader zou dan niet moeten teken hebben als hij der tegen was,..jadajada jada..).

Ik heb ze nog thans enkele keren trachten dat toolke van het Vlaamse Gewest tr proberen, dat aan de hand van enkele gegevens (verbruik, nachttarief,...) uw optimale leverancier en formule geeft te gebruiken.
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 mar 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

Hmmm, als ik voor 5900€ aandelen koop bij Ecopower kan ik met de intrest jaarlijks mijn fatuur aan hun betalen :p, gratis elektriciteit dus :roll:
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

lol tot nu toe is er maar 1 persson die bewuste keuze heeft gemaakt? :P
Gebruikersavatar
Snakehit
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 806
Lid geworden op: 05 mei 2004, 15:37
Locatie: Izegem, Belgie
Contacteer:

Nuon,

maar zoals velen heb ik ook dezelfde opmerking. Geen tijd om eens deftig te bekijken wie of wat er goedkoper is... Het is altijd wel iets van voordelen/korting het eerste jaar ect, en dat staat nooit op die vergelijkingstabellen. Dus in feite veel te veel werk en geen tijd, dan zeggen we ook simpel zoals we zijn ik blijf erbij...
Met te betalen zijn we er vanaf?
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

ZMD schreef:Hmmm, als ik voor 5900€ aandelen koop bij Ecopower kan ik met de intrest jaarlijks mijn fatuur aan hun betalen :p, gratis elektriciteit dus :roll:


Dat klopt.
Eeerlijk gezegd begrijp ik niet dat er niet meer mensen zijn die Ecopower nemen. Het is een cooperatie.
Zij hebben me destijds zelfs een voorstel gemaakt om zonnepanelen bij mij thuis te installeren. Deze zouden ong 70 % van de door mij gebruikte energie opwekken : kostprijs : 0 euro !!! De door mij opgewekte energie zou ik dan gedurende 20 jaar slechts 10 cent per KWH betalen, na 20 jaar was alles gratis voor mij (uiteraard gingen de groenestroomcertificaten naar hen).
Jammer genoeg was de ligging van mijn huis niet ideaal, en moesten de panelen tegen de zijgevel komen met een hoek van 30 graden (wat eigenlijk geen zicht was).
Ik ben echt niet uit idealisme bij Ecopower gegaan hoor, maar gewoon alles goed becijferd. In 2004 kreeg ik op mijn kasbonnen voor 5 jaar nog geen 4 % brutto, bij Ecopower 6 %. Als binnenkort de kasbonnen en/of termijnrekeningen boven de 6 % staan zal ik wel alles opnieuw beoordelen.
Maar op dit ogenblik betaal ik niet alleen minder voor mijn stroom, maar heb ik dat tarief 24/24 en nog eens een goed rendement ....
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

ZMD schreef:
dietervanb schreef:Ik betaal vast 15 cent/KWH all in, om het even waar ik woon.


Vergeet niet dat de tarieven in september naar 0,16€/kWh veranderen, maar dan nog zijn ze bij de goedkoopste.




Is pas vanaf december.

Op hun webstek :
Ecopower opteert ervoor om geen abonnementsgeld te vragen en maakt ook geen verschil tussen dag- en nachttarief. De prijs is dus recht evenredig met het verbruik: 0,16 euro per kilowattuur (alles inbegrepen, ook btw, meterkosten, transportkosten, enz... - tot 30 november 2007 is dat 0,15 euro per kWh). Dit zorgt ervoor dat matige verbruikers een lage factuur zullen krijgen. Wie veel verbruikt wordt aangezet om ook een kleinere verbruiker te worden. Elke uitgespaarde kilowattuur gaat volledig van uw factuur af. Voor mensen met elektrische verwarming kan Ecopower (tegenover andere leveranciers) geen gunstige prijs bieden.

Verder is het hun voornaamste doel de mensen groene stroom te leveren, en niet echt om grote winsten te maken.
En hun facturatie is correct (heel wat anders dan destijds met Essent, niks dan last gehad)
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 mar 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Ecopower zit met een wachttijd van 6 maand, hoe komt dit?
Gebruikersavatar
Francis
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 dec 2006, 04:51

Ik ben zelf ook reeds sedert de vrijmaking van de energiemarkt in 2003 zeer devreden klant bij Ecopower. Toen was de wachttijd nog 2 maanden.
Nu is die wachttijd opgelopen tot 6 maanden maar deze is zelfs in het verleden al 9 maanden geweest. Ecopower kan niet meer groene stroom verkopen dan het zelf produceert en/of zelf aankoopt. Daarom moeten zij zelf op zoek gaan naar nieuwe bronnen. Een voorbeeld is de nieuwe windturbine in Gistel die in de maand april van dit jaar in dienst is genomen. De productiecijfers kun je terugvinden via de volgende link:
http://www.ecopower.be/productiecijfers.htm
Ecopower is een beetje slachtoffer van zijn eigen succes.

m.v.g.

Francis
AMD Turion(tm) 64 Mobile; Windows XP Home Edition; IE7; Avast V4.7 home; Ad-Aware SE Professional, Build 1.06r1
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 mar 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Kan je met ecopower voordeel halen? 0,16 per Kilowatt uur, is dat goedkoper dan electrabel?
Gebruikersavatar
Francis
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 dec 2006, 04:51

@ljd

Ecopower is voorlopig nog steeds voordeliger dan Electrabel. Een vergelijkende berekening kan je maken op de volgende website:
http://www.vreg.be/nl/04_prive/02_kieze ... gelijk.asp
of op de website van Test-Aankoop als je lid bent.
Wil je coöperant worden moet je ten minste één aandeel van 250 euro aankopen maar dit brengt je wel 6% netto per jaar op.

m.v.g.

Francis
Laatst gewijzigd door Francis op 23 jul 2007, 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.
AMD Turion(tm) 64 Mobile; Windows XP Home Edition; IE7; Avast V4.7 home; Ad-Aware SE Professional, Build 1.06r1
trapezium
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 aug 2005, 21:57
Locatie: Baarle-Hertog

Was bij vrijmaking energie-markt overgestapt naar Ebem merksplas, maar electrabel kon beduidend goedkoper energie leveren, daarom sinds juli overgestapt.
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

lampiris, enigste alternatief in broekzele
Please help, looking for a way to get rich and fast
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 mar 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

ljd schreef:Kan je met ecopower voordeel halen? 0,16 per Kilowatt uur, is dat goedkoper dan electrabel?


Bij Ecopower betaal je ook geen abonnementskosten en meterhuur meer. Enkel je verbruikte kWh betaal je, waardoor dit goedkoper uit komt voor gemiddelde gebruikers, maar niet voor grootverbruikers (bv: winkels, kantoren,... of gebruikers die op electiriciteit verwarmen).
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Wat ik ook een groot voordeel vind bij ecopower : als er iets is, en je belt krijg je geen call center aan de lijn, maar de mensen van Ecopower zelf die je verder helpen.
En zoals aangehaald : die 16 cent is echt ALL-IN : distributiekosten, taks, btw, taks op sluiting kerncentrales, heffingen, huur meter ....

Vind dat elke maatschappij zo zijn prijs moest aankondigen.
Nu heb je ingewikkelde rekenbladen nodig om te kunnen vergelijken.
Gebruikersavatar
Marauder
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 11 jun 2007, 22:04

Ik zit momenteel voor zowel mijn gas als elektriciteit bij Electrabel.

Voor het gas was ik aan het zien naar Essent maar ga er denk ik op terugkomen. Ze zijn moeilijk contacteerbaar (antwoorden pas na 3 dagen) en zels als je er 100 euro mee kan besparen weegt dat niet op tegen de mogelijk miserie die ik ga hebben als het misloopt.

Voor elektriciteit ben ik aan het zien naar Ecopower maar moet eerst eens de bereking maken voor ik de stap ook zet.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Op dit moment zowel voor gas als electriciteit bij Luminus (voordien citypower).

Tegen het einde van dit jaar ga ik normaal mijn aanvraag doen om mijn electriciteit over te schakelen naar Ecopower. Gas misschien naar Essent, de beslissing zal op dat moment vallen, eerst die eventuele prijsverhogingen afwachten...
Gebruikersavatar
TL@
Pro Member
Pro Member
Berichten: 365
Lid geworden op: 12 jun 2007, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Bij Electrabel. Tja, dat was de leverancier die de bouwonderneming had gekozen en was dus het makkelijkst om zo te laten. Ik heb al genoeg gehoord over de miserie bij overstappen. We hebben bij de bouw al genoeg miserie gehad om niet nog meer mee te maken.

We betalen maar 110€ voor gas en electriciteit (per maand), valt dus mee volgens mij. (zeker met een PC die voltijds aan staan, een waterbed en een vrouw die bang is in het donker :roll: )
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 mar 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

Marauder schreef:Voor het gas was ik aan het zien naar Essent maar ga er denk ik op terugkomen. Ze zijn moeilijk contacteerbaar (antwoorden pas na 3 dagen) en zels als je er 100 euro mee kan besparen weegt dat niet op tegen de mogelijk miserie die ik ga hebben als het misloopt.

Voor elektriciteit ben ik aan het zien naar Ecopower maar moet eerst eens de bereking maken voor ik de stap ook zet.


Veel kan er toch niet mislopen? Als er een probleem is met de gaslevering is het toch de distributienetbeheerder die je moet contacteren.
Voor de facturatie zal er wel een apart nummer zijn waar men sneller reageert.
'k Moet wel zeggen dat Luminus of Luminus Budget meestal het goedkoopst is voor gas (zeker niet voor electriciteit).

Wat Ecopower betreft, der berekening is toch snel gedaan. Verkruik x 0,16€ (je kan toch pas vanaf 01/2008 aangesloten worden).

Maglor schreef:Tegen het einde van dit jaar ga ik normaal mijn aanvraag doen om mijn electriciteit over te schakelen naar Ecopower. Gas misschien naar Essent, de beslissing zal op dat moment vallen, eerst die eventuele prijsverhogingen afwachten...


TIP: Vergeet niet dat je bij Ecopower rekening moet houden met een wachttijd van 6 maanden, dus als je tegen het eind van dit jaar wil overschakellen moet je vandaag eigenlijk al beslissen.
Heb je voor gas al eens een simulatie gedaan bij VREG? Meestal komt Luminus Budget er het goedkoopste uit, dit is makelijk aan te vragen als je al Luminus hebt.

TL@ schreef:Bij Electrabel. Tja, dat was de leverancier die de bouwonderneming had gekozen en was dus het makkelijkst om zo te laten. Ik heb al genoeg gehoord over de miserie bij overstappen. We hebben bij de bouw al genoeg miserie gehad om niet nog meer mee te maken.

We betalen maar 110€ voor gas en electriciteit (per maand), valt dus mee volgens mij. (zeker met een PC die voltijds aan staan, een waterbed en een vrouw die bang is in het donker :roll: )


Wat kan er dan zoal mis gaan? Bij mij is dit vlekkeloos gegaan, zelf mijn contract meenemen naar een ander adres ging vlot.

Die 110€ is niet zoveel te hoog, maar volgens mijn kan daar nog zeker 10% af en zou je rond de 100€/maand (een besparing van 120€/jaar of 10%) betalen met alternatieve leveranciers. Ik ken natuurlijk uw verbruik, aantal gezinsleden en woonplaats niet dus kan er mss een groter (of kleiner) voordeel zijn bij een alternatieve leverancier.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

ZMD schreef:
Maglor schreef:"]
Tegen het einde van dit jaar ga ik normaal mijn aanvraag doen om mijn electriciteit over te schakelen naar Ecopower. Gas misschien naar Essent, de beslissing zal op dat moment vallen, eerst die eventuele prijsverhogingen afwachten...


TIP: Vergeet niet dat je bij Ecopower rekening moet houden met een wachttijd van 6 maanden, dus als je tegen het eind van dit jaar wil overschakellen moet je vandaag eigenlijk al beslissen.
Heb je voor gas al eens een simulatie gedaan bij VREG? Meestal komt Luminus Budget er het goedkoopste uit, dit is makelijk aan te vragen als je al Luminus hebt.



Ja, ik weet het, mijn contract bij Luminus loopt eind juni af. Dus ga ik eind december Ecopower bestellen. :)

En van Luminus Budget ben ik toch niet overtuigd. Test-Aankoop is er ook al geen fan van. Veel te veel risico om plotse prijsverhogingen aan je been te hebben imo.
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Hou bij de berekening altijd rekening met het aantal gezinsleden.
Per gezin krijg je 100 KWH "gratis" + 100 KWH per gezinslid.

Hou het effe makkelijk : verbuik 3500 Kwh bij ecopower kost ons als gezin met 4 : 3000 x 0,16 = 480 euro.

Dus in werkelijkheid betalen we slechts 0,137 cent KWH !!
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

Luminus
Reden : ze zijn aan huis gekomen en mijn ma heeft zich laten overtuigen (was ook goekoper)

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Gesloten

Terug naar “Energie en duurzame ontwikkeling”