D-Link DES-1005D

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
brechtvm
Member
Member
Berichten: 94
Lid geworden op: 18 jun 2005, 17:48

korte vraag :

wat zijn de login-gegevens van deze -door telenet geplaatste- switch ?

Login : .....
password : ....

ip : 192.168.1.100 (lokaal dus)
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Je bedoelt de AP door Telenet geplaatst ?

Username: Admin
Pass: je gebruikersnaam ( dit zou de standaard moeten zijn als techniekers de plaatsing doen )
brechtvm
Member
Member
Berichten: 94
Lid geworden op: 18 jun 2005, 17:48

ditCh schreef:Je bedoelt de AP door Telenet geplaatst ?

Username: Admin
Pass: je gebruikersnaam ( dit zou de standaard moeten zijn als techniekers de plaatsing doen )

werkt niet..

ik bedoel :

De switch -waarvan ik het modelnummer hier reeds poste- die op mijn modem aangesloten is.. (ik neem toch aan dat die switch bereikbaar is? zoniet zit ik op mijn modem.. (1 van de 2 allesinds)
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

brechtvm schreef:
ditCh schreef:Je bedoelt de AP door Telenet geplaatst ?

Username: Admin
Pass: je gebruikersnaam ( dit zou de standaard moeten zijn als techniekers de plaatsing doen )

werkt niet..

ik bedoel :

De switch -waarvan ik het modelnummer hier reeds poste- die op mijn modem aangesloten is.. (ik neem toch aan dat die switch bereikbaar is? zoniet zit ik op mijn modem.. (1 van de 2 allesinds)


Dat is gewoon een switch ... en voor zover ik weet is die unmanaged en kan je er niet op inloggen :) ( en niets op configureren ).
brechtvm
Member
Member
Berichten: 94
Lid geworden op: 18 jun 2005, 17:48

ditCh schreef:
brechtvm schreef:
ditCh schreef:Je bedoelt de AP door Telenet geplaatst ?

Username: Admin
Pass: je gebruikersnaam ( dit zou de standaard moeten zijn als techniekers de plaatsing doen )

werkt niet..

ik bedoel :

De switch -waarvan ik het modelnummer hier reeds poste- die op mijn modem aangesloten is.. (ik neem toch aan dat die switch bereikbaar is? zoniet zit ik op mijn modem.. (1 van de 2 allesinds)


Dat is gewoon een switch ... en voor zover ik weet is die unmanaged en kan je er niet op inloggen :) ( en niets op configureren ).


en kan je op die motorola modem/router/whatever.. inloggen ?
ik krijg allesinds een web-based-login-pagina te zien (bruine achtergrondkleur)
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

brechtvm schreef:en kan je op die motorola modem/router/whatever.. inloggen ?
ik krijg allesinds een web-based-login-pagina te zien (bruine achtergrondkleur)


Voor zover ik weet niet ... ik heb ook een kabelmodem ( Arris ) en kan er naartoe surfen op datzelfde ip. Kan er enkel maar de status van aflezen ( en via SNMP kan er nog wat meer uithalen ). Inloggen echter niet.

Is het zo een oud type toestel ( CDLP, motorola Cybersurfer (Wave)).
brechtvm
Member
Member
Berichten: 94
Lid geworden op: 18 jun 2005, 17:48

ditCh schreef:
brechtvm schreef:en kan je op die motorola modem/router/whatever.. inloggen ?
ik krijg allesinds een web-based-login-pagina te zien (bruine achtergrondkleur)


Voor zover ik weet niet ... ik heb ook een kabelmodem ( Arris ) en kan er naartoe surfen op datzelfde ip. Kan er enkel maar de status van aflezen ( en via SNMP kan er nog wat meer uithalen ). Inloggen echter niet.

Is het zo een oud type toestel ( CDLP, motorola Cybersurfer (Wave)).


Afbeelding

Edited by Robbe : Heb je afbeelding vervangen door één van bij Motorola zelf, omdat je zo geen certificaat hoeft te aanvaarden als je op deze pagina komt.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Dat is een DOCSIS modem, helaas kan je hier niet op inloggen ( en volgens Telenet mag het ook niet, de modem is namelijk nog steeds eigendom van Telenet ).
brechtvm
Member
Member
Berichten: 94
Lid geworden op: 18 jun 2005, 17:48

ditCh schreef:Dat is een DOCSIS modem, helaas kan je hier niet op inloggen ( en volgens Telenet mag het ook niet, de modem is namelijk nog steeds eigendom van Telenet ).

mmmh...alles wat niet mag trekt me aan... :lol:

of anders gezegd: ik beheer mn thuisnetwerkje graag zelf... en wil dus ook weten wat er allemaal in dat netwerk zit...
InsertCoin
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 jun 2007, 13:50

brechtvm schreef:mmmh...alles wat niet mag trekt me aan... Laughing

of anders gezegd: ik beheer mn thuisnetwerkje graag zelf... en wil dus ook weten wat er allemaal in dat netwerk zit...


Ik beheer m'n thuisnetwerk ook graag zelf :wink: , en dat kan perfect "achter" de modem.

M.a.w. van die modem blijf je best af, zoals ditCh zei. Mocht telenet ooit merken dat er met hun eigendom geprutst is kan't zijn dat je voor abuse (tijdelijk) afgesloten wordt. Of ook: als je internet niet meer werkt door aan de modem zijn instellingen te zitten veranderen je eventueel voor de interventie van de technieker moet opdraaien...
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”