Welke router/modem aanschaffen?

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
kiara
Starter
Starter

Hoi iedereen,

Wij gaan binnenkort van Telenet naar EdpNet overstappen. Ik heb momenteel een USR5461 router. Kan ik deze blijven gebruiken? Kan het kwaad dat die geen adsl2+ ondersteunt?

En dan het laatste vraagje: welke modem raden jullie aan?

Bedankt.
TimDW
Member
Member

Die USR5461 kan je nog verder gebruiken. Op de WAN poort (waar nu de kabel zit die naar de Telenet modem gaat) sluit je gewoon een ADSL2+ modem aan zoals een SpeedTouch 516.
Mantis
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer
Contacteer:

Wij hebben de Linksys AM200 modem gekozen.
Kost iets van een €48. (Vergeet niet je €50 waarborg terug te vragen aan Telenet :))
Werkt perfect en is ook ADSL2+ ready.
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Zoals hier al gezegd kan je deze router gewoon blijven gebruiken, maar daar je van Telenet overschakeld naar Edpnet (goeie keuze trouwens :wink: ) heb je wel een ADSL modem nodig (eventueel een modem/router toestel).
Daar je nu toch een nieuwe modem moet kopen kan je best wel een ADSL2+ toestel kopen zodat je klaar bent voor de toekomst, en die kosten toch niet veel meer. Je moet er sowieso voor zorgen dat je een UTP modem koopt, geen USB modem, want die UTP aansluiting van de modem is nodig om hem op je huidige router aan te sluiten.

Je router ondersteund momenteel geen ADSL2+ omdat het gewoon een router is, geen modem. Dus voor een router maakt dit ook niet uit.
kiara
Starter
Starter

Ik hoop idd dat het een goede keuze zal zijn. We gamen allebei en zijn nu wel een stabiele verbinding gewoon, hopelijk zal dat meevallen bij EdpNet. Veranderen moest gewoon want die limieten van Telenet :roll:

Ik denk dat ik voor de Speedtouch 516 ga. Als die volgens jullie goed is... ik kan die hier: http://www.speedtouchdslshop.be/product ... -1-prt.htm bestellen voor €44, dus da's gemakkelijk.

Bedankt voor de reactie alledrie!
laurens7
Elite Poster
Elite Poster

kiara schreef:Ik hoop idd dat het een goede keuze zal zijn. We gamen allebei en zijn nu wel een stabiele verbinding gewoon, hopelijk zal dat meevallen bij EdpNet. Veranderen moest gewoon want die limieten van Telenet :roll:

Ik denk dat ik voor de Speedtouch 516 ga. Als die volgens jullie goed is... ik kan die hier: http://www.speedtouchdslshop.be/product ... -1-prt.htm bestellen voor €44, dus da's gemakkelijk.

Deze heeft wel geen qos,iets wat ik niet zou willen missen.(heb een linksys)
TimDW
Member
Member

kiara schreef:Ik hoop idd dat het een goede keuze zal zijn. We gamen allebei en zijn nu wel een stabiele verbinding gewoon, hopelijk zal dat meevallen bij EdpNet. Veranderen moest gewoon want die limieten van Telenet :roll:

Heb hier ook EDPnet + SpeedTouch 516, werkt zonder problemen. De QoS laat je regelen door uw USR router, met de modem in "bridge" functie...
kiara
Starter
Starter

Ik weet niet juist waar die 'qos' voor staat hoor :)

Maar nu twijfel ik tussen de volgende 2:

- Thomson speedtouch 510 kopen en gebruiken met mijn USR Robotics router
- Linksys Wag200G kopen die zowel modem als router ineens in. Is dubbel zo duur als die speedtouch, maar daar staat wel adsl2+ bij. Jullie zeggen dat ik gewoon een adsl modem op mijn router kan aansluiten, maar maakt het echt geen verschil in kwaliteit van de verbinding?

Sorry als dat een héél domme vraag is :lol:
frado
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 4 keer

Ik zou modem en router gescheiden houden, dus geen 2 in 1
kiara
Starter
Starter

Oke bedankt!

Maar laatste vraagje...

Op die site staan 2 verschillende Speedtouch 516's te koop. Het verschil zit hem blijkbaar in het type telefoonlijn. De ene is analoog en de andere is ISDN. Welke heb ik nodig?
kUmbro
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer

kiara schreef:De ene is analoog en de andere is ISDN. Welke heb ik nodig?
Hangt af van wat voor lijn je thuis hebt liggen. PSTN lijn (Discovery en Classic abbo): de analoge versie. ISDN lijn (Duo, Twin abbo (en ISDN?)): de ISDN versie.
kiara
Starter
Starter

Okido, dan heb ik analoog nodig.

Bedankt voor je snelle reactie!
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Voor gamen ga je zelfs beter zitten dan bij Telenet: minder hops tot aan de transit en direct op de transit van Level 3 het Internet op.
Mantis
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Contacteer:

deej schreef:Voor gamen ga je zelfs beter zitten dan bij Telenet: minder hops tot aan de transit en direct op de transit van Level 3 het Internet op.
Ik merk inderdaad een betere ping dan vroeger bij Telenet.
Als ik online speel met enkele Telenetters is m'n ping vaak lager.
kiara
Starter
Starter

Ja hier ben ik weer hoor :oops:

Ik heb de speedtouch 516 besteld, blijkt dat deze niet meer leverbaar is.

Hartelijk dank voor uw opdracht. Bijgevoegd treft u de proforma factuur.
Het door u bestelde modem is momenteel slecht leverbaar. Vandaar dat wij
u gratis een uitgebreider product aanbieden.

Nu raden ze me de volgende aan:

SPeedtouch 546 v6 ADSL2 modem (PSTN)/router + 4prt switch.

Dat is dan wel router en modem ineens, wat iemand me hier afraadde.

Iemand ervaring hiermee? Is die goed?

Moet dringend gaan bestellen want heb gisteren mijn opzegbrief voor Telenet verzonden :?
Converted
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 13 keer

Bestel gewoon de Zyxel modem/router die ze bij EDPnet verkopen. Ben er tot hiertoe zeer tevreden over. Enkel de aankoopprijs is wat minder (69,95 euro).

Je hebt er met één poort (hier kan je dan nog een router of een switch/accesspoint zetten), of met 4 poorten.
rds
Plus Member
Plus Member

Bestellen? Rij gewoon naar de makro ofzo daar staan modellen genoeg in voorraad. Pik er een linksys ADSL2+ wireless router met 4 poorten uit en je bent vertrokken voor een 40 à 50 euro.
VTOLfreak
Member
Member
Bedankt: 1 keer

Die Linksys AM200 word verkocht als "modem" maar het is in feite een complete router maar dan zonder ingebouwde switch. Maw: 1 LAN poort ipv de gewoonlijke 4. Dus ipv de AM200 aan te sluiten op een router kan je ook meteen je switch aansluiten op de AM200 en de router er tussenuit halen. Tenzij die router ook dienst doet als switch of wireless AP...
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”