Posten in news.scarlet.be

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
cygeus
Starter Plus
Starter Plus

Ik ondervind sinds gisteren problemen met het posten van berichten op news.scarlet.be. Krijg telkens de volgende foutmelding: "437 Rejected 763 000100 IOErrorX". Getest met verschillende berichten (zowel yEnc als tekst) en in verschillende groepen. Zelfs scarlet.be.general werkt niet meer. Zijn er nog mensen die problemen hebben?
Sparky
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 315 keer
Bedankt: 26 keer
Provider

cygeus
Starter Plus
Starter Plus

Klopt, is al een tijdje zo. news.scarlet.be verwijst tegenwoordig gewoon naar news.scarlet.nl

Code: Selecteer alles

nslookup news.scarlet.be
Non-authoritative answer:
Name:    reader.news.scarlet-internet.nl
Address:  213.204.195.29
Aliases:  news.scarlet.be, news.scarlet.nl
Sparky
Pro Member
Pro Member
Provider

Ah, maar als ik in news.scarlet.be kijk zie ik alleen berichten van 2004 :? en niet de berichten die in news.scarlet.nl staan.
cygeus
Starter Plus
Starter Plus

Sparky schreef:Ah, maar als ik in news.scarlet.be kijk zie ik alleen berichten van 2004 :? en niet de berichten die in news.scarlet.nl staan.
In welke groep kijk je? De laatste post die ik zie in scarlet.be.general is van Rambo, met als datum 10/07/2007 0:21. Zowel via news.scarlet.be als news.scarlet.nl.
Sparky
Pro Member
Pro Member
Provider

In kijk ook in die groep. In news.scarlet.nl zie ik de post van Rambo maar in news.scarlet.be alleen van 2004 :? .
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 104 keer

news.scarlet.be en news.scarlet.nl zijn één en hetzelfde systeem. Dus het kan niet dat de ene wel goed zou werken en de andere niet. Waarschijnlijk is er iets mis met je instellingen.
Sparky
Pro Member
Pro Member
Provider

hehe inderdaad :oops: .
Ik heb de server eens opnieuw toegevoegd, groep geupdate en ik zag alle berichten :).
cygeus
Starter Plus
Starter Plus

Maar kan er nu nog iemand posten via news.scarlet.be? Heb het zonet nog eventjes geprobeerd, maar nog steeds een 437 Rejected foutmelding.
Sparky
Pro Member
Pro Member
Provider

Ja ik krijg die fout ook.
cygeus
Starter Plus
Starter Plus

Bedankt om het te testen, nu weet ik tenminste dat de fout niet bij mij ligt. Ik denk dat ik maar eens een mailtje naar Scarlet ga sturen...
cygeus
Starter Plus
Starter Plus

De Scarlet helpdesk weet het blijkbaar zelf ook niet meer...
Op mijn vraag waarom het kwam dat er niet meer gepost kon worden in de nieuwsgroepen kreeg ik dit antwoord:
"Het antwoord is:
Scarlet gebruikt geen news server meer. (Dit is reeds gemeldt geweest +/- 2 maanden geleden)."
Daarop reageerde ik met de melding dat de nieuwwservers werden doorgelinkt naar de Nederlandse Scarlet nieuwsservers. En daarop hadden ze dit te zeggen:
"Het antwoord is:
Deze info is echter foutief. Het is niet onze bedoeling om deze servers te gaan doorlinken naar onze Nederlandse servers."
tsja...
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”