Dowloads timen
Als je dit voor alle verkeer wilt: niet doen. Het doet alles gewoon dichtslippen terwijl casual surfen echt zoveel niet inpikt (tenzij je de jijbuis-addictie hebt opgelopen).
Als je dit wil doen voor een specifiek downloadprogramma: de meeste torrent/downloadmanagers hebben een scheduler waarmee je dit kan instellen.
Voor volledig verkeer heb ik denk ik wel eens een programma gevonden. Was iets in de trant van een trafiek viewer. Als ik de naam terug weer zal ik het weten te zeggen.
Als je dit wil doen voor een specifiek downloadprogramma: de meeste torrent/downloadmanagers hebben een scheduler waarmee je dit kan instellen.
Voor volledig verkeer heb ik denk ik wel eens een programma gevonden. Was iets in de trant van een trafiek viewer. Als ik de naam terug weer zal ik het weten te zeggen.
Netlimiter?SantaSCSI schreef: Voor volledig verkeer heb ik denk ik wel eens een programma gevonden. Was iets in de trant van een trafiek viewer. Als ik de naam terug weer zal ik het weten te zeggen.
http://www.netlimiter.com/index.php
Ben het al eens tegengekomen in gelijkaardige (Engelstalige threads).
Netlimiter kunt ge met timing laten werken.frankv schreef:Ja, het is inderdaad om gewoon tijdens het nachtsurfen te kunnen dlen tegen volle snelheid, zonder dat ik aan mijn computer zit.
Ik geloof dat Netlimiter niet met timing werkt.
Als ge Torrents gebruikt, µTorrent heeft een shedueler
Voor de newsgroups: Newsleecher heeft een goede shedueler
Als ge het via rapidshare doet, een goede downloadmanager gebruiken (als ge premium gebruiker zijt tenminste, anders maakt het toch ni uit want ge kunt maar bestanden per 100MB tegelijk downloaden)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
- Bedankt: 106 keer
Met een Linux gateway is dat relatief makkelijk te doen (traffic shaper / CBQ).
Je kan dan op basis van per host, per protocol en per poort basis verkeer gaan trottlen.
Steek dat boeltje in cronjob en je hebt precies wat je wilt.
Je kan dan op basis van per host, per protocol en per poort basis verkeer gaan trottlen.
Steek dat boeltje in cronjob en je hebt precies wat je wilt.