Dowloads timen

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
frankv
Member
Member

Weet er iemand of er een software bestaat waarbij je kan instellen dat je vanaf X uur tot X uur je Internetlijn tegen de volle snelheid openzet, en buiten die uren op een minimumsneheid instelt? Lijkt me handig voor nachtsurfen :)
SantaSCSI
Pro Member
Pro Member

Als je dit voor alle verkeer wilt: niet doen. Het doet alles gewoon dichtslippen terwijl casual surfen echt zoveel niet inpikt (tenzij je de jijbuis-addictie hebt opgelopen).
Als je dit wil doen voor een specifiek downloadprogramma: de meeste torrent/downloadmanagers hebben een scheduler waarmee je dit kan instellen.

Voor volledig verkeer heb ik denk ik wel eens een programma gevonden. Was iets in de trant van een trafiek viewer. Als ik de naam terug weer zal ik het weten te zeggen.
Draco888
Elite Poster
Elite Poster

SantaSCSI schreef: Voor volledig verkeer heb ik denk ik wel eens een programma gevonden. Was iets in de trant van een trafiek viewer. Als ik de naam terug weer zal ik het weten te zeggen.
Netlimiter?
http://www.netlimiter.com/index.php

Ben het al eens tegengekomen in gelijkaardige (Engelstalige threads).
frankv
Member
Member

Ja, het is inderdaad om gewoon tijdens het nachtsurfen te kunnen dlen tegen volle snelheid, zonder dat ik aan mijn computer zit.

Ik geloof dat Netlimiter niet met timing werkt.
TL@
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

frankv schreef:Ja, het is inderdaad om gewoon tijdens het nachtsurfen te kunnen dlen tegen volle snelheid, zonder dat ik aan mijn computer zit.

Ik geloof dat Netlimiter niet met timing werkt.
Netlimiter kunt ge met timing laten werken.

Als ge Torrents gebruikt, µTorrent heeft een shedueler
Voor de newsgroups: Newsleecher heeft een goede shedueler

Als ge het via rapidshare doet, een goede downloadmanager gebruiken (als ge premium gebruiker zijt tenminste, anders maakt het toch ni uit want ge kunt maar bestanden per 100MB tegelijk downloaden)
Draco888
Elite Poster
Elite Poster

TL@ schreef: Als ge Torrents gebruikt, µTorrent heeft een shedueler
Azureus ook, via een plugin geloof ik.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Met een Linux gateway is dat relatief makkelijk te doen (traffic shaper / CBQ).

Je kan dan op basis van per host, per protocol en per poort basis verkeer gaan trottlen.

Steek dat boeltje in cronjob en je hebt precies wat je wilt.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”