Straatkasten

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Robinvv
Pro Member
Pro Member

Iemand soms enig idee waarvoor deze (straat)kasten dienen, ofwat er zou inzitten ? BelgacomTV-ADSL-centrale ?

Had graag hier méér informatie over gehad, en aangezien er hier toch mensen van de technische diensten ook zitten..
Bijlagen
P1010002.JPG
Straatkasten
(802.72 KiB) 331 keer gedownload
Telenet & Belgacom : PROFITEURS!
Dommel 120 GB!! :D
Vergelijk zelf: Excel blad en Site
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Is dat geen ROP (Remote Optical Platform)?
dpau2820
Starter Plus
Starter Plus

linkse lijkt me iets van electrabel
rechtse is niet zo belangrijk ( kan je opendoen zonder sleutel :lol: )
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: goendi
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Links is idd een ROP. Rechts is een gewone kabelverdeler.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Ik dacht van Telenet. Laatst had ik er 2 telenet werkers erin zien 'werken'. 8)
Robinvv
Pro Member
Pro Member

Dus dan ziet een ADSL-centrale er nog anders uit dan..

Op sommige van diezelfde kasten plakt een stikker op van BTV dus een ROP ?!
Dus er zitten niet verschillende apparatuur in zo'n grote kast dan ?

Al bedankt voor de reacties.
Bijlagen
P1010033.JPG
BTV kast
(775.34 KiB) 203 keer gedownload
P1010036.JPG
Telenet kast
(812.98 KiB) 203 keer gedownload
Draco888
Elite Poster
Elite Poster

Draco888 schreef:
AnD schreef:
Maglor schreef:
Uzzi schreef: Zoals Deej_1977 zei, is niet zozeer de afstand tot de centrale van belang, maar wel de aanwezigheid van de ROP'jes. Deze verschijnen als paddestoelen door het hele land (helaas nog niet waar ik woon :cry: ).
Hoe zien die ROP's er dan uit? Kan ik er ook eens naar op zoek gaan bij ons in de buurt. :)
DAt vraag ik me ook af, dan kan ik ook eens opzoek gaan naar die paddestoelen, want nu zit ik op 5.5 Km van de centrale.
Ge gaat goed mogen zoeken:
http://www.iec.org/events/2002/dslwfeur ... 1_dany.pdf
Kastjes te vinden op pagina 6,7,9 en 10
Der zijn drie modellen, en een ervan is ondergronds, daar kunt ge boven de grond bijna niks van zien lol.

@TomG : het is ADSL2+ en VDSL2. Niet VDSL2+.

@MacE501 : VDSL2 modems zijn nu nog zo duur omdat er een zeer kleine markt voor is, eenmaal VDSL2 meer verspreid is en de vraag naar VDSL2 modems stijgt zal de prijs wel zakken :p

Een schitterende tegenzet van Dommel. Go super-Dommel, Go, lol
Alhoewel ik een beetje meer uploadspeed misschien liever had gehad, maar je, nog wat wachten op VDSL2 dan maar.
Er zijn dus drie versies voor de VDSL2 kastjes. En het linkse kastje van uw eerste foto lijkt inderdaad een VDSL2 kast te zijn, een van het paddestoel model.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

lol, als ge der ene met een meter zit rond lopen en de afstand van de kast naar zijn huis aan het meten is dan is het Robinvv. Als ik het mij goed herinner hadden BGC VDSL kasten een cooler die zichtbaar was aan de buitenkant, ik zou me kunnen vergissen.
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Mooie overzichtelijke presentatie, welke je hier geplaatst hebt als link.
Ofloo schreef:Als ik het mij goed herinner hadden BGC VDSL kasten een cooler die zichtbaar was aan de buitenkant, ik zou me kunnen vergissen.
Die verbruiken dan wel heel wat? En is begrijpelijk dat het gepaard gaat met hoge kosten om dit uit te rollen.
Afbeelding
kabouter007
Plus Member
Plus Member

Hier bij ons zijn er al meerdere van die ondergrondse ROP's met daarnaast 2 bovengrondse :) Dus ik hoop dat we hier al VDSL2-ready zijn :) Ze hebben er nog niet zo lang geleden weer in gewerkt :)
Robinvv
Pro Member
Pro Member

Ofloo schreef:lol, als ge der ene met een meter zit rond lopen en de afstand van de kast naar zijn huis aan het meten is dan is het Robinvv. Als ik het mij goed herinner hadden BGC VDSL kasten een cooler die zichtbaar was aan de buitenkant, ik zou me kunnen vergissen.
Zo erg is het nu net niet... :p
Nochtans staat er hier zo'n kast op laat ons zeggen ongeveer 800-900 meter vandaan, en is VDSL hier niet beschikbaar ... (Die kast dat jullie zeiden dat dat een ROP is.) En vraag me af of Scarlet dan zelf ook kasten bijplaatst met hun eigen apparatuur of onderbrengt in een Belgacom-kast..
Draco888
Elite Poster
Elite Poster

Robinvv, ik denk dat ze wachten op begin 2008 om dan meteen alle "nieuwe" VDSL centrales/ROPs in dienst te nemen, ipv centrale per centrale zoals Scarlet doet met ADSL2+.
Dan lijkt het veel straffer,grootser he.
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Draco888 schreef:Robinvv, ik denk dat ze wachten op begin 2008 om dan meteen alle "nieuwe" VDSL centrales/ROPs in dienst te nemen, ipv centrale per centrale zoals Scarlet doet met ADSL2+.
Dan lijkt het veel straffer,grootser he.
Ja klinkt veel straffer als je kan zeggen dat in 80% van het land VDSL2 kan aanbieden ipv 'We kunnen nu adsl2+ aanbieden in gent, brugge, brussel ofzo'
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

ljd schreef:Ja klinkt veel straffer als je kan zeggen dat in 80% van het land VDSL2 kan aanbieden ipv 'We kunnen nu adsl2+ aanbieden in gent, brugge, brussel ofzo'

Maar ge gaat zien, net bij mij niet :bang:
malinwa001
Pro Member
Pro Member
Twitter: malinawa001
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 12 keer

Uzzi schreef:
ljd schreef:Ja klinkt veel straffer als je kan zeggen dat in 80% van het land VDSL2 kan aanbieden ipv 'We kunnen nu adsl2+ aanbieden in gent, brugge, brussel ofzo'

Maar ge gaat zien, net bij mij niet :bang:
Ik zit ook te hopen dat ze het hier gaan leggen en dat het dan ook deftige up en downloadspeeds haalt. vooral up dan...
Draco888
Elite Poster
Elite Poster

malinwa001 schreef: Ik zit ook te hopen dat ze het hier gaan leggen en dat het dan ook deftige up en downloadspeeds haalt. vooral up dan...
Zelfde hier, ik vrees er wel een beetje voor, niet meteen stad hier hoewel het ook niet echt afgelegen is.
Maar een BGC medewerker die aangetrouwde familie is (broer van een tante) woont hier ook vlakbij, misschien moet ik daar is mijn licht gaan opsteken :D
. . als hij dat zou weten of zie hier ook een ROP plaatsen :|
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”