Nieuwe Peugeot 307 1.6 110PK

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Na honderd keer uitgesteld te zijn geweest geworden heb ik vandaar m'n nieuwe Peugeot, met 8 kilometer op de teller...

Waar vind ik "juiste" informatie over hoe dat ik de eerste honderden kilometers met die auto mag of moet rijden? Mag ik die al direct in het rood laten gaan, of doe je daar de boel mee kapot?
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Zambo
Elite Poster
Elite Poster

Proficiat en veel succes met jouw nieuwe wagen. Ik hoop dat je er lang met volle teugen mag van genieten. Enne wees een beetje hoffelijk langs de baan. Ik zie dagelijks welke gevolgen overmoed met een menseleven kunnen doen.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Ik heb ook ne 307 en dien is zo rot als kaas :p Veel succes :P
selder
Moderator
Moderator

'k zal er straks is wa foto's van nemen se :) Is niet te vergelijken met die peugeots van Econocom zenne :)
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Idem ditCh :)

Selder, hebben ze daar in de garage niks van gezegd? Normaal blijf je de eerste 2.000-3.000 km best onder 2/3e van het vermogen van je wagen tot alles gerodeerd is. Dus nie optrekken tot rood, geen plankgas geven, ... Max 3.500 toeren en op 't gemakske optrekken. Als je dit mooi volhoudt zal je autootje het nog zo lang trekken en zal hij niet na 5.000 km beginnen rammelen.

Enjoy while it lasts! Ik heb nu mijn 3e peugeot en ze zijn allemaal even slecht. *wacht in spanning op zijn octavia combi die binnen 3 weken geleverd wordt*
Afbeelding
selder
Moderator
Moderator

Mjah, maar waar vind ik "die juiste informatie"? Want er zijn zoveel mogelijkheden als mensen die er iets over zeggen :)
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

selder schreef:Mjah, maar waar vind ik "die juiste informatie"? Want er zijn zoveel mogelijkheden als mensen die er iets over zeggen :)
De handleiding van je auto zou ik zeggen ;-)

Ik heb ooit 1 Peugeot gehad (toendertijd nog een 306) .... NOOIT MEER !
Dat ging van kwaad (ik was de garage nog niet uit of de rubberen afdichting van de deur was al los) naar erger (motor van de ventilatie kapot, slot koffer kapot, printplaat van het een of het ander in de motorsturing). Uiteindelijk is op een maandagmorgen de motor letterlijk ontploft, terwijl hij de vrijdag daarvoor op groot onderhoud geweest was. Ik zal waarschijnlijk nooit weten wat er misgegaan is, maar Peugeot is zo 'vriendelijk' geweest om de motor onder garantie te vervangen alhoewel de garantie al meer dan een jaar verlopen was :eek:

Dit alles om te zeggen, veel plezier met uwen Peugeot :twisted:
selder
Moderator
Moderator

Net naar de "goei" garage bebeld, en daar zeiden ze dat ge in't begin niet zot mocht doen, maar dat er zeker geen limieten stonden op toerental, niet hoog en laag ... gewoon niet overdrijven ;) Wel opletten dat je voorzichtig bent als de auto 'koud' is, maar dat telt als ie duizenden kilometers heeft ook nog ...
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Klopt met wat men mij ook vertelde ivm motoren van de PSA groep (die je ook vind in sommige TDCI modellen van Volvo, Ford, .... ). Eerste 1000 km rustig aan, daarna geen probleem.

MAAR typische fout bij deze (voor de rest uitstekende) motoren : "sudden loss of power" vanaf 20.000 km. Ligt meestal een slechte EGR (vooral bij korte ritten, maar da's bij vele TDCI's natuurlijk) of een defecte differential-valve (in het circuit van de EGR). Zelf meegemaakt op mijn vrouwtjes' Focus, is super griezelig, maar heel makkelijk en goedkoop opgelost .... als je weet wat er misis natuurlijk, de differential valve kost namelijk maar een 10€ of zo. De complete EGR .... makkelijk enkele honderden Euro's.

Typische foutmeldingen van de diagnose electronica bij deze fout : "turbo pressure too high/too low" "marginal fuel mixture" "egr failure". Mijn garagist is er indertijd een heel poosje mee zoet geweest voordat de schulidge klep werd gevonden. Auto gaf op een gegeven moment zelfs aan "clutch sensor failure". Leuk als je weet dat mijn vrouwtjes' Focus een automaat is, zonder koppeling (CTX/Variomaat) ! :twisted:
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Idd, Peugeot is rot! Rot rot rot! Ik heb er 2 gehad in leasing, de eerste zat na een week de bestuurdersstoel volledig los, en was er een mankement in de motor, de 2e.. na een maand probleem met de turbo, enz enz...

Nu ja, veel plezier ermee ;) :twisted:
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

mijn zus had paar maanden geleden een peugeot 107 gekocht, hij rijdt nog steeds prima, géén één kwaad woord dat ik hier nog mag zien over Peugeot hè.

:P

Veel plezier met uwe schone bak he, 307 is mijn favoriet bij de kleine voertuigen! :D
UB_removed1963
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 13 keer

Mij zal je ook nooit een wagen van een Frans merk zien kopen, laat staan van die brol uit Korea, China of Japan.

Eens bmw altijd bmw ;)
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

sail0rbe schreef:Mij zal je ook nooit een wagen van een Frans merk zien kopen, laat staan van die brol uit Korea, China of Japan.

Eens bmw altijd bmw ;)
ik heb nu ook een frans merk, maar denk niet dat de volgende terug een franse gaat zijn.
en zeker geen bmw. das voor johnnys. die komen altijd vlak achter u rijden. :-) :-)
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Ik rij al heel mijn leven met Peugeot, en die gingen toch allemaal vlotjes 10-12 mee, ook degene die ik tweedehans kreeg van mijn ouders vroeger.

Mijn huidige (P406 SRDT) heeft enkel een beetje last van elektronica problemen :p
Achterlichtje van de klok werkt niet meer.
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Heb drie jaar met een 407 HDI gereden. 't Was één van de eerste in België in den tijd, had er 17" Borbet velgen onder en dat had wel beziens, tot de bompa's er ook mee begonnen rijden :cry:. Nu buiten een airco die nukkig deed als je hem te snel startte (software niet volledig geboot?) en ergens een ringetje dat beginnen slepen is heb ik daar nooit klachten over gehad. Na welgeteld 63000 km heb ik hem binnengeleverd, want nieuwe job = nieuwe auto 8).
deej
Elite Poster
Elite Poster

hollebollegijs schreef:en zeker geen bmw. das voor johnnys. die komen altijd vlak achter u rijden. :-) :-)
Ik heb zo in Bertem een paar jaar terug 2 johnies in een oude 325i in mijn gat gehad. Heb ze proberen af te schudden ("wat denkt dien John wel met zijn oude BMW?") tot ze van die blauwe lichtjes opzetten. Daar sta je dan, zonder rijbewijs op de parking aan de E40 :lol:.
selder
Moderator
Moderator

Afbeelding
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

vroeger was het zo als ik het mij herinner de eerste 5000 km niet boven de 100km/h en niet te hevig op trekken. anders verbranden u segmenten en of krijg je krassen in je cylinders.

over het algemeen vind ik peugeot een goede wagen, ..
gedeco
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 10 keer

Ik heb nu een 307 hdi met 100.000 km op de teller en ben nog steeds heel tevreden. Afgezien van het onderhoud en een lekke band, is er nog geen sleutel aangeweest

Vroeger heb ik al 2 Ford Focussen versleten (leasing).

Qua rijgedrag vind ik de Peugeot aangenamer.
Enkel mijn eerste focus kon even goed acceleren (andere versnellingsbak)
Ook qua afwerking en zitconfort is ie beter.
De enigste optie die ik mis van een Focus: De vooruitondooing. Echt iets voor mensen die het haten om te krabben.

Bij mij is de keuze rap gemaakt.
Original Pentium of Borg: Division is futile - your decimals will be
approximated.
DarthDavy
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

Deej_1977 schreef:
hollebollegijs schreef:en zeker geen bmw. das voor johnnys. die komen altijd vlak achter u rijden. :-) :-)
Ik heb zo in Bertem een paar jaar terug 2 johnies in een oude 325i in mijn gat gehad. Heb ze proberen af te schudden ("wat denkt dien John wel met zijn oude BMW?") tot ze van die blauwe lichtjes opzetten. Daar sta je dan, zonder rijbewijs op de parking aan de E40 :lol:.
OMFG, da's nog erger wat ik ooit heb meegemaakt.

Efkes ne keer 's nachts op de E17 met de auto aan het cruisen aan een dikke 160km/h. Het viel mij op dat niemand mij inhaalde wat ik wel wat vreemd vond. Tot er plots een donkergroene Nissan Primera mij naderde. Kwou wel eens weten of die Nissan Primera mij voorbij kon gaan als ik nog sneller ging... Dat kon ie, want toen ie naast me reed, deden er twee rijkswachters teken dat ik langs de kant mocht gaan staan. Bleek dat ze mij al 5km aan het achtervolgen waren met een gemiddelde snelheid van 163km/h (zag ik aan m'n PV dat ik later in m'n bus kreeg). Gelukkig al heel lang geleden in een tijd waar je er met een relatief kleine boete (7000BEF) ervan af was.

Tegenwoordig zou ik dat niet meer doen en niet alleen omdat er meer verstand bijgekomen is (want dat durf ik en waarschijnlijk mijn vrouw en mijn moeder en wie weet ik nog allemaal ook sterk te betwijfelen), maar je bent tegenwoordig ook onmiddellijk voor langere tijd je rijbewijs kwijt en da's minder leuk (zeker omdat ik het nodig heb voor m'n job :p).
Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb ook een peugeot 306 , dit was ook mijn laatste ik heb nu al 4 maal mijn uitlaat moeten vervangen.
Mijn volgende word een mercedes C 220cdi
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
deej
Elite Poster
Elite Poster

brooklyn schreef:Mijn volgende word een mercedes C 220cdi
Heb je hem al besteld? En in welke uitvoering ga je hem nemen? Avantgarde met automaat?
Sub Zero
Administrator
Administrator
Contacteer:

@ selder: 't Is niet eens een SW? Das maar flauw zu! :-P De 307 heeft best wel een goeie vering en qua rijcomfort is het wel beter dan een 206 (mijn vorige inloopwagen). Maar qua acceleratie is 't echt niet vet. 't Is maar een gewone HDi van 88pk (denk ik), maar mijn 70pk 206 trok wel sneller op. Ik wacht nog altijd in spanning op mijn octavia :(
Afbeelding
selder
Moderator
Moderator

Jah, met zo'n 88pk geval heb ik ook gereden, da was geene vette. M'n vorige van 1.6 met 95pk was al iets beter, maar deze 1.6 110pk vliegt zenne!
DarthDavy
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

Sub Zero schreef:@ selder: 't Is niet eens een SW? Das maar flauw zu! :-P De 307 heeft best wel een goeie vering en qua rijcomfort is het wel beter dan een 206 (mijn vorige inloopwagen). Maar qua acceleratie is 't echt niet vet. 't Is maar een gewone HDi van 88pk (denk ik), maar mijn 70pk 206 trok wel sneller op. Ik wacht nog altijd in spanning op mijn octavia :(
Nen 307 is dan ook een stuk zwaarder dan een 206, vandaar dat een 206 met minder pk's toch een sportiever rijgedrag kan hebben dan een 307.

Ik heb nu net hetzelfde voor. Vorig jaar reed ik nog rond met een Seat Ibizi FR (136pk), fantastische auto. Toen heb ik een Golf IV (90pk) gekregen en dat was heel wat minder zenne. Het leasing contract van die Golf IV is nu ten einde en nu moet ik met een Golf V (alweer 90pk) rondrijden. Aangezien de Golf V een stuk groter is dan de Golf IV, rijdt die Golf V alweer een stuk minder sportiever dan m'n Golf IV. Ik kom dus echt van de regen in de drup terecht, maar ah, een gegeven paard mag je niet in de bek kijken.

Op welke Octavia wacht je?
Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster

Deej_1977 schreef:
Heb je hem al besteld? En in welke uitvoering ga je hem nemen? Avantgarde met automaat?
Zal voor begin 2008 zijn, de auto van mijn vriendin loopt nog in afbetaling.
station wagen zwart C klasse 220 cdi staat al vast, liefts manuele versnellingen. Ik toer dagelijks rond met het nieuw model van de C klasse heeeel mooi. maar zal niet voor mijn portefeuille zijn.
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
Dvico Tvix 6500A user
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster

brooklyn schreef:
Deej_1977 schreef:
Zal voor begin 2008 zijn, de auto van mijn vriendin loopt nog in afbetaling.
station wagen zwart C klasse 220 cdi staat al vast, liefts manuele versnellingen. Ik toer dagelijks rond met het nieuw model van de C klasse heeeel mooi. maar zal niet voor mijn portefeuille zijn.
Afbeelding
Dvico Tvix 6500A user
deej
Elite Poster
Elite Poster

Ja de nieuwe break komt zowiezo pas begin 2008 als ik me niet vergis. Ben zelf in april gaan testrijden met de nieuwe Avantgarde 220 CDI met automaat, een juweeltje! 167 pk en 400nm koppel, goed voor het rijplezier, slecht voor het rijbewijs. Gelukkig staat er zo'n snelheidsbeperker op.
verb
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 1 keer

Peugeot zijn heel plezante auto's om mee te rijden in leasing, Renault nog beter. Maar met de nadruk op leasing want na 4 jaar worden die dingen een lopende rekening, en daarvoor eigenlijk ook al maar dan is er nog garantie :-D
metal
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Ge hebt gene slechte auto gekocht zenne. Wij hebben ook nen 307 maar dan het oudere model. Nog niet te veel last gehad buiten de achterruitverwaring die het begeven had en het slot van de koffer da al is kapot geweest is. is nu 2 jaar oud. 1.4 hdi en die gaat best wel goed voorruit zenne. zeker geen klagen over peugeot. Beter als citroën. Daar kunde beter vanaf blijven. 10 maand een xsara gehad en heeft een half jaar met problemen in de garage gestaan. En toen heb ik hem maar in frut vaneen gereden :oops:
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

metal schreef:Ge hebt gene slechte auto gekocht zenne. Wij hebben ook nen 307 maar dan het oudere model. Nog niet te veel last gehad buiten de achterruitverwaring die het begeven had en het slot van de koffer da al is kapot geweest is. is nu 2 jaar oud. 1.4 hdi en die gaat best wel goed voorruit zenne. zeker geen klagen over peugeot. Beter als citroën. Daar kunde beter vanaf blijven. 10 maand een xsara gehad en heeft een half jaar met problemen in de garage gestaan. En toen heb ik hem maar in frut vaneen gereden :oops:
Ik heb dat nog gehoord van die Xsara. Mensen die hun Xsara om de 2 maand naar de garage moesten brengen.
pevepe
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 7 keer

sail0rbe schreef:Mij zal je ook nooit een wagen van een Frans merk zien kopen, laat staan van die brol uit Korea, China of Japan. ;)
Dan weet je blijkbaar niet dat de Japanse wagens, globaal genomen, technisch de beste zijn!
Sub Zero
Administrator
Administrator
Contacteer:

pevepe schreef:
sail0rbe schreef:Mij zal je ook nooit een wagen van een Frans merk zien kopen, laat staan van die brol uit Korea, China of Japan. ;)
Dan weet je blijkbaar niet dat de Japanse wagens, globaal genomen, technisch de beste zijn!
Is Toyota ook geen japans merk? Die zijn er anders de laatste jaren sterk op vooruit gegaan. Ik heb voor een dikke week een Avensis 2.0 onder mijn gat gehad en ik moet zeggen: heel stevige dingen. En ik reed er elk beetje Johnny mee naar de Filistijnen :lol:
Afbeelding
deej
Elite Poster
Elite Poster

Toyota is ondertussen de grootste autoproducent ter wereld. Ze zijn GM voorbij gestoken. En ze staan zeer ver qua betrouwbaarheid, eigenlijk op het niveau van de Duitsers bijna.
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster

Heeft vorig jaar ergens in test-aankoop gestaan dat de onderhouds kosten het laagste zijn bij toyota.

En geef maar eens 5 jaar garantie.. zie ik de duitsers nog niet doen.
Please help, looking for a way to get rich and fast
DarthDavy
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

BungaMan schreef: En geef maar eens 5 jaar garantie.. zie ik de duitsers nog niet doen.
Ik zie niet in waarom ze dat niet zouden doen. Ik ben aan mijn derde volkswagen toe op dit moment.

De eerste heb ik 1,5 jaar mee gereden en 80.000km mee gereden. Geen problemen, enkel normaal onderhoud.

De tweede heb ik een keine 4 jaar mee gereden en 150.000km mee gereden. Geen problemen, enkel normaal onderhoud.

De derde rijd ik nu mee en is een dikke drie jaar oud en er staat 130.000km op zijn teller. Geen problemen, enkel normaal onderhoud.

Of ze u nu vijf jaar garantie geven of niet, het maakt niet uit, want ze gaan toch lekker goed mee. Voor ik in die Volkswagens terecht kwam (zijn trouwens allemaal leasingwagens mocht iemand het zich afvragen waarom ik er zoveel auto's doorbrandt), heb ik met een Toyota en een Nissan gereden. Niets mis mee hoor, maar ik vind die Volkswagens toch iets degelijkers en beter overkomen. Ik wil toch ook nooit meer een Japans merk. Mijn vriendin rijdt momenteel met een Nissan Micra en tis omdat zij er heel graag mee rijdt dat ie er nog is, want ik voel me zo onveilig in dat vierkant stuk brooddoos op wielen.

Duitse degelijkheid is geen illusie, maar keiharde realiteit. Dat is toch mijn ervaring.
Kenneth
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

Ik wil toch ook nooit meer een Japans merk
Subaru Impreza rules :mrgreen:
deej
Elite Poster
Elite Poster

Kenneth schreef:Subaru Impreza rules :mrgreen:
Nog nooit met ne Skyline GT-R gereden zeker ;-)?
Kenneth
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

Jawel, maar is beetje onhandig om in belgië in te halen met een skyline :wink:
deej
Elite Poster
Elite Poster

Kenneth schreef:Jawel, maar is beetje onhandig om in belgië in te halen met een skyline :wink:
Waarom? Ik ga iedereen gewoon langs rechts voorbij :lol:.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”