Internetaanbieder serveert reclame aan klanten

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

De Amerikaanse internetaanbieder Redmoon heeft onaangekondigd een advertentiesysteem in zijn netwerk ingebouwd dat klanten reclame voorschotelt in alle webpagina's die eindigen op .com.

Fair EagleHet systeem heet Fair Eagle en is ontwikkeld door het bedrijf NebuAD, dat stelt dat de rol van providers tot nu toe beperkt is gebleven tot het mogelijk maken van de groeiende markt voor internetreclame, zonder daar zelf van te profiteren.
http://tweakers.net/nieuws/48154/Intern ... anten.html
Sommige bedrijven schamen zich echt voor niets meer blijkbaar.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Schandalig :?

Dan denk je dat BGC en Telenet erg zijn, tot je de ISP van de VSA hebt gezien...
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Het bied wel een weg voor gratis providers om iets bij te verdienen, .. en misschien zo een volledig gratis gamma aan te bieden.
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ofloo schreef:Het bied wel een weg voor gratis providers om iets bij te verdienen, .. en misschien zo een volledig gratis gamma aan te bieden.
Als ze de prijzen zouden verlagen wel. Maar dat hebben ze hier niet gedaan. De klanten betalen nog altijd evenveel.
Coop
Premium Member
Premium Member

Adblock erop en je merkt er niets meer van lijkt me.
En als ze de prijs nog eens verlagen zou ik er ook geen problemen mee hebben.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

hellsnake schreef:
Ofloo schreef:Het bied wel een weg voor gratis providers om iets bij te verdienen, .. en misschien zo een volledig gratis gamma aan te bieden.
Als ze de prijzen zouden verlagen wel. Maar dat hebben ze hier niet gedaan. De klanten betalen nog altijd evenveel.
Prijzen verlagen ? Ik heb het hier over providers die het gratis aanbieden, zonder enige betaling je weet wel "gratis", ik keur deze provider zijn gedrag zeker niet goed, maar als een provider in de toekomst gratis internet aanbied en een manier van inkomsten zoekt is deze technologie wel interessant.

Iets dat commercieel aangeboden wordt, en voor betaald word mag in mijn ogen nooit reclame bevatten.
wem
Premium Member
Premium Member

Ofloo schreef:Iets dat commercieel aangeboden wordt, en voor betaald word mag in mijn ogen nooit reclame bevatten.
Dus kranten mogen ook geen reclame plaatsen, buiten de gratis kranten zoals Metro enzo?

Meestal wordt een deel van de prijs juist door de consument gedragen en een deel door de reclame, waardoor het financieel draagbaar wordt voor iedereen.

Maar hetgene ik niet correct vind is dat ze zomaar content gaan "veranderen". De html-code die jij zo proper geschreven hebt zal niet meer dezelfde zijn als degene die bij die browser aankomt, en dat is gewoon fout! (of het nu door reclame, censurering, ... is, maakt me ni uit)
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

Ik zie een krant niet als een commercieel iets, kost van een krant zou sowieso te hoog zijn moest men het niet doen.

En zoals je reeds aanhaalt, de reclame inkomsten van de krant gaan ook naar de krant terwijl de ISP winst maakt van content die ze zelf niet schrijven, trouwens het is ook zo stel u dat een de ISP financiële reclame laat zien die op een bank site terecht komt waarvan de consument er zich misschien niet van bewust is dat het sluik reclame is en denkt dat de krant dit aanbied, .. het kan in ieder geval wel zorgen dat het vertrouwen van die klant geschaad wordt. Hetzelfde geld voor overheidssites, ..
Laatst gewijzigd door Ofloo 25 jun 2007, 13:30, in totaal 1 gewijzigd.
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Bij kranten is het ook de krantenmaker die de reclame erin zet. Net zoals je bij websites ook gewone reclame hebt. Daar is er niets mis mee want de eigenaar van de website beslist nog altijd zelf hoeveel reclame hij op zijn website zet.
Maar hier is het alsof de krantenwinkel zelfs nog eens reclamestikkers in de krant zou kleven.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

Ik was juist hetzelfde aan het denken als ik het bovenstaande schreef hehe, als of de post er stikkers op zou plakken, van hun producten.

EDIT

ik vind dat het sowieso geen goede zaak is, ik vind het wel een goede oplossing voor providers die iets volledig gratis aanbieden niet om iets goedkoper te maken. Omdat je dan niet meer het besef hebt waar de reclame vandaan komt, dit kan tot nieuwe pish niveau's leiden,.. denk hier eens over na, stel dat een scriptkiddie dit zou misbruiken, en informatie zou vragen op jouw, bank instelling, het zou in ieder geval tot een nieuw niveau van fraude leiden. En dit kan ook aan clientzijde gedaan worden, via je browser bv..

Hoe meer ik er over nadenk hoe meer ik tot de conclusie kom dat al wat van het internet komt niet betrouwbaar is.
Praetorian
Premium Member
Premium Member

Ik vind dat echt wel erg ver gekomen. Om toch aan de klanten for a few dolars more te verdienen. Ongebreideld kapitalisme. Ik he btoch liever een ad free ISP in dat geval. Ik hoop dat de klanten goed protesteren hiertegen, want ik vind het wansmakelijk.
wem
Premium Member
Premium Member

Het bank-reclame ding zou niet mogen zijn, vermits dat over beveiligde lijnen gaat en er dus niemand in het midden zomaar even iets aan zou mogen kunnen veranderen, ook de ISP niet.

Dus als dit een trend wordt voor ISP's, zullen we voortaan maar alle sites via https bezien, en is het "probleem" ook opgelost ... (maar dan moete de site hosters wel allemaal meewillen)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Lord Utopia schreef:Schandalig :?

Dan denk je dat BGC en Telenet erg zijn, tot je de ISP van de VSA hebt gezien...
Telenet doet nochtans identiek hetzelfde... sinds vorige week heeft de webmail drie commerciele banners, en soms zelf pop-ups :evil:
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik lees: server-side spyware. Het resultaat is toch net hetzelfde als dat ge met beestjes op uw pc zit? Onverwachte en ongewenste reclame waar geen reclame hoort te zitten.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

r2504 schreef:

Telenet doet nochtans identiek hetzelfde... sinds vorige week heeft de webmail drie commerciele banners, en soms zelf pop-ups :evil:
hier gaat het over alle .com sites
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

r2504 schreef:

Skynet overlaadt hun webmail pagina al jaren met adds. Als ik nu kijk zijn het er 5 waarvan 1tje geanimeerd met geluid en beeld .
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:

Sterker nog ik denk dat Telenet reclame filtert bv op National Geografics en eigen reclame invoegt. Dat ze die rommel presenteren op hun eigen websites moeten ze zelf weten.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”