Uitvallen verbinding

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
limy83
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 jun 2007, 11:30

Sedert een tweetal jaren ben ik in het bezit van een wireless Belkin router. Voor telefonie was ik abonnee bij Belgacom en voor internet was ik abonnee bij Scarlet. Nooit had ik problemen met de verbinding.
Sedert april van dit jaar ben ik overgeschakeld naar scarlet one (telefonie + internet). Hierbij werd er een scarletbox bij mij thuis geïnstalleerd. De eerste 4 dagen hadden wij geen enkel probleem; van dan af tot heden elke dag problemen. Te pas en te onpas valt de verbinding weg, zowel van het internet als van de telefonie. Iedere week heb ik telefonisch contact opgenomen met Scarlet; telkens deelden zij mij iets anders mee wat tot de oplossing zou kunnen leiden. Een nieuwe scarletbox werd reeds geïnstalleerd, weer hetzelfde probleem; Belgacom heeft reeds herstellingen uitgevoerd aan de lijn langs de openbare weg, nog steeds hetzelfde probleem.
Ook heb ik voor 1 dag de fiche van het internet uit de scarletbox gehaald zodat het internet was uitgeschakeld en enkel de telefonie werkte; toen is de verbinding niet uitgevallen.
Toen ik laatst belde naar Scarlet, deelden zij mij mee dat de lijn uitstekend was maar dat het waarschijnlijk een probleem zou kunnen zijn tussen de samenwerking met de Belkin router en de scarletbox (copperpit 816).
Mijn vraag naar jullie toe is hoe ik dit zou kunnen oplossen daar ik niet erg thuis ben in instellingen van dergelijke apparatuur.
Bedankt op voorhand om uw reactie op mijn vraag.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Heeft die Belkin router een ingebouwde ADSL modem? Staat de DCHP server op zowel de scarlet box als je belkin router ingeschakeld?
limy83
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 jun 2007, 11:30

lithion schreef:Heeft die Belkin router een ingebouwde ADSL modem? Staat de DCHP server op zowel de scarlet box als je belkin router ingeschakeld?


De Belkin router heeft ook een ingebouwde modem. Moet de DCHP server ingeschakeld staan op beiden of net niet?
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”