Hallo,
Ik ben momenteel aan het overwegen om over te schakelen naar Scarlet All-In.
De prijs is immers 30 euro voor de eerste 6 maanden en 40 euro voor de 9 maanden erna. Vergeleken met mijn huidig abonnement bij EDPNet (30 per maand), dat dezelfde voorwaarden heeft, maar misschien iets minder betrouwbaarheid, zou dit een besparing betekenen van 172 euro over die 15 maanden.
Is de kwaliteit bij Scarlet nog altijd zo'n probleem? (Vroeger klant geweest, maar na de overname van Tiscali was de kwaliteit echt slecht. Nu hebben ze een rustige periode achter de rug neem ik aan, waardoor de kwaliteit mss beter is.)
Moest je weer weg willen bij Scarlet, omdat de kwaliteit echt te slecht is, hoeveel zou de verbrekingsvergoeding bedragen? En je zou wss ook weer activatie bij Belgacom moeten betalen?
Verder wou ik weten of het nog altijd mogelijk is om via Scarlet dan met een andere preselectie te bellen. (Er zijn immers interessante combinaties hiervan mogelijk waardoor je savonds gratis belt, en overdag aan 2 cent per minuut)
Zijn er trouwens nog andere all-in alternatieven, of bedrijven die plannen hebben dit binnenkort aan te bieden? Tele2 all-in is alleszins niet interessant volgens mij.
Alvast bedankt voor jullie feedback,
Wannes
Scarlet All-In: Verbrekingsvergoeding + pre-select
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Waarom veranderen van EDPNet naar Scarlet ?
Als het dezelfde voorwaarden heeft als Scarlet, zie ik niet in waarom je zou veranderen.
Kwaliteit van de lijn moet je niet zeuren, EDPNet gebruikt het netwerk van Scarlet.
Als het dezelfde voorwaarden heeft als Scarlet, zie ik niet in waarom je zou veranderen.
Kwaliteit van de lijn moet je niet zeuren, EDPNet gebruikt het netwerk van Scarlet.
Omdat je uw telefonie-abonnement van 17,5 € per maand van bij Belgacom dan niet moet betalen.
Nu heb ik een mail gezonden naar EDPNet, met de vraag of zij overwegen dit aan te bieden.
Ik kreeg volgend antwoord terug:
Dus misschien is het de moeite om hierop te wachten.
Alhoewel, als het onderliggend netwerk hetzelfde is, zal de kwaliteit dan ook dezelfde zijn neem ik aan? En kan het zeker geen kwaad om te switchen. Is het de backbone die dezelfde is, of zelfs ook de local loop?
En weet iemand of een preselectie nog kan via Scarlet?
Nu heb ik een mail gezonden naar EDPNet, met de vraag of zij overwegen dit aan te bieden.
Ik kreeg volgend antwoord terug:
Geachte,
Momenteel bieden wij dit niet aan. We bekijken dit echter wel momenteel en het is mogelijk dat weldra wij ook een dergelijke formule lanceren.
Met vriendelijke groet,
Dus misschien is het de moeite om hierop te wachten.
Alhoewel, als het onderliggend netwerk hetzelfde is, zal de kwaliteit dan ook dezelfde zijn neem ik aan? En kan het zeker geen kwaad om te switchen. Is het de backbone die dezelfde is, of zelfs ook de local loop?
En weet iemand of een preselectie nog kan via Scarlet?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 64 keer
Local loop is altijd hetzelfde. Enkel het achterliggend DSL netwerk dus van de centrale naar jou ISP kan verschillen tussen diverse aanbieders).
Preselectie werkt niet bij Scarlet.
lithion schreef:Local loop is altijd hetzelfde. Enkel het achterliggend DSL netwerk dus van de centrale naar jou ISP kan verschillen tussen diverse aanbieders).
In principe is het toch mogelijk dat je met een lokale centrale verbind die dichterbij is, en die vervolgens via fiber met het hoofdkantoor verbonden is. Maar Belgacom heeft het monopolie op dit soort infrastructuurwerken zeker?
Jammer. Das dan ook wel een factor die ik in rekening moet brengen, met mijn zus die 's avonds uren aan de telefoon hangt soms
-
- Elite Poster
Het in principe redelijk onmogelijk om je aan te sluiten op een centrale die dichter ligt. Ze gaan niet speciaal voor jou extra kabels leggen. Behalve in sommige randgevallen ben je aangesloten op de dichtstbijzijnde centrale.
-
- Elite Poster
Marcke schreef:Ok
En gaat variabele pre-selectie (dus telken bijvoorbeeld 1616 voordraaien) nog bij Scarlet?
Neen, geen preselectie bij Scarlet. Het is enkel bij Belgacom dat dit werkt.
Ik heb ook nog eens elders geinformeerd, en blijkbaar overweegt ook Yabu dit volgend jaar aan te bieden. Ik kreeg gisterenavond deze mail van hun.
Beste,
we zijn op dit moment inderdaad de technisch mogelijkheden hiervan aan het onderzoeken. Pas op het moment dat wij ervan overtuigd zijn dat het product technisch volledig haalbaar is zullen we starten met het aanbieden van het bellen via internet. Daarvoor raadt ik u aan onze website www.yabuadsl.be en onze weblog op http://blog.yabu.eu in de gaten te houden.
Met vriendelijke groeten, Kind regards,
Yabu Europe support team