weet iemand wat er mis is met volgend plaatje
Operational data report : near end (Downstream)
-----------------------------------------------
Attainable line rate : 660 kbit/sec
Attainable Atm rate : 480 kbit/sec
Used line rate : 656 kbit/sec
Fast used Atm rate : 480 kbit/sec
Interleaved used Atm rate : 0 kbits/sec
Rel. capacity occupation : 99
Noise Margin : 5 dB
Line attenuation : 58 dB
Output Power : 15 dBm
Operational data report : far end (Upstream)
--------------------------------------------
no data available
Ik heb een Speedtouch 510i met een ADSL plus (4 gebruikers) account van bgc. Zoals je kan zien zijn de snelheden erbarmlijk en alle andere waarden zijn te hoog of the laag. Volgens dit rapport zit ik blijkbaar op meer dan 5 km van de DSLAM wat voor een iets slechtere snelheid kan zorgen maar er is vast meer aan de hand...
all advice is welcome
zeeeeeeer traag
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
- Contacteer:
Die noise margin van 5db is echt wel te weinig. Heb je al eens naar BGC gebeld en gevraagd om je lijn uit te meten? Zo ja, wat was het resultaat? Als het niet aan de lijn ligt, kijk dan eens e binnenbekabeling na. De modem die jij hebt is echt goed gerief hoor. Ik durf wedden dat als je een USB-modem zou nemen dat die niet eens gesyncht raakt. Kijk dat eens na wil je.
Cheers
Cheers
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Enkele adviezen:
Probeer de modem eens te resetten, zowel qua synchronisatie (power down-power on) en qua default settings. Normaal is er ergens op de modem een gaatje of klepje om de modem te resetten.
Indien dit nog niet gaat, zou ik beginnen kijken of splitters wel correct zitten. Of ze werken. Binnenbekabelingnagaan.
Indien dat allemaal niks oplevert, contact nemen met je ISP of Belgacom om je lijn uit te meten en eventueel de oorzaak te zoeken. Kan zowel bij jou als bij bgc liggen. Kijk bij tutorials > adsl installation voor hoe een splitter correct geplaatst wordt.
En indien dat nog niet helpt.. kijk eens naar een aantal topics in dit forum.. ze kunnen je op weg helpen.
Probeer de modem eens te resetten, zowel qua synchronisatie (power down-power on) en qua default settings. Normaal is er ergens op de modem een gaatje of klepje om de modem te resetten.
Indien dit nog niet gaat, zou ik beginnen kijken of splitters wel correct zitten. Of ze werken. Binnenbekabelingnagaan.
Indien dat allemaal niks oplevert, contact nemen met je ISP of Belgacom om je lijn uit te meten en eventueel de oorzaak te zoeken. Kan zowel bij jou als bij bgc liggen. Kijk bij tutorials > adsl installation voor hoe een splitter correct geplaatst wordt.
En indien dat nog niet helpt.. kijk eens naar een aantal topics in dit forum.. ze kunnen je op weg helpen.
I love it when a plan comes together!
Tnx,
Heb met bgc gebeld om de lijn uit te meten en hun resultaten zijn even belabberd (ligt dus niet aan interne bekabeling)
Ze sturen woensdag een technieker
Heb met bgc gebeld om de lijn uit te meten en hun resultaten zijn even belabberd (ligt dus niet aan interne bekabeling)
Ze sturen woensdag een technieker
Probeer eens je modem rechtstreeks aan je aansluitdoos te plaatsen met je binnen installatie afgekoppeld, en doe dan eens terug een test. 90% van de gevallen met zulk een lage noise waarde zit op de binnen installatie
Yeps, het was de binneninstallatie...
Ik gebruikte een telefoonkabel op rol en dit zorgde voor interferentie op de lijn.
Problem resolved, tnx
Rainmaker
Ik gebruikte een telefoonkabel op rol en dit zorgde voor interferentie op de lijn.
Problem resolved, tnx
Rainmaker